Gaat (zucht) om Buck.
Buck was altijd heel aanhankelijk tegenover mij tijdens de wandelingen, ik hoefde maar naar hem te kijken en hij kwam naar me toegerent zonder dat ik echt riep. ALs hij zich pijn deed kwam hij snel naar me toe op zijn allerzieligst en ging dan op zijn rug liggen loeien, totdat hij genoeg aandacht had gehad, dan was het over.......
Kreeg hij (verbaal) van mij een correctie, wist hij niet hoe snel hij al kwispelend met een lage houding, om me heen moest springen enzo, totdat ik zei dat het goed was en dat hij braaf was.
Sinds ik met alle honden tegelijk ben gaan lopen tijdens het loslopen, heeft hij veel meer zelfvertrouwen lijkt het, maar tegelijkertijd is hij nu natuurlijk ook volwassen nu hij ruim twee en een half jaar is. Maar hij is duidelijk volgens zichzelf degene die de roedel bij elkaar houdt en die correcties uitdeelt als de andere honden achter blijven, hoewel hij nog steeds op mij wacht om te zien welke kant we op gaan lopen. Het lijkt alsof sinds de roedel voor zijn idee groter is, dat hij zichzelf ook wel veel geweldiger vindt.
Ik mis dat hele aanhankelijk een beetje, hoewel hij thuis nog wel heel erg aanhankelijk is. Buiten ook nog wel, hij zal nooit weglopen en houdt me goed in de gaten. Maar toch mis ik het een beetje. Of kan het ook nog komen omdat ik nu mijn aandacht meer moet verdelen. Terwijl toen ik nog gesplitst met ze liep ik vooral op Buck moest letten, en hij ging altijd samen met Dino, maar die hobbelde gewoon gezellig mee, dus de meeste aandacht ging toen naar Buck.
Als het niet door de volwassenheid komt, dan zou ik er misschien wat aan moeten doen? want hoe zelfverzekerder, des te hoger zal hij zich in rang voelen neem ik aan. Hij ziet mij nog wel als ranghoger, maar gaat duidelijk proberen hogerop te komen en volgens mij ben ik het laatste obstakel wat er is voor hem om echt ranghoogste te zijn. Van de honden is hij nu heel duidelijk de hoogste in rang. Ik zag het gewoon gebeuren dat hij Dino voorbij ging. Die was eerst de rang hogere.
Dus de vraag is eigenlijk of het door zijn volwassenheid kan komen dat hij zelfstandiger/zelfverzekerder is, of dat ik het echt goed in de gaten moet houden en hem moet laten merken dat hij niet ranghoger gaat worden ten opzichte van mij.