en de winnaars :

Ismael de Vos met 291 punten niet al te misselijk op een cacit wedstrijd
zoals jullie inmiddels wel weten de rest staat : www.ragverp.nl
Moderator: moderatorteam
Ja wij hebben het speuren allemaal vroeg in de ochtend gedaan en dan ook het appel was al voor 11:00 gedaan. Toen 2 uur rust en de honden zijn bijna allemaal nat gemaakt voor het manwerk. En meteen daarna weer gekoeld.malinois schreef:goh zijn 'we' toch niet de enige dierenbeulen geweest... jullie hebben ook een wedstrijd gehad ondanks de temperaturen...
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... 86#1907686
hoe ging dat bij jullie overigens? werd er iets aangepast, qua tijden ofzo?
dat slaat natuurlijk ook weer nergens op.malinois schreef:goh zijn 'we' toch niet de enige dierenbeulen geweest... jullie hebben ook een wedstrijd gehad ondanks de temperaturen...
hoe ging dat bij jullie overigens? werd er iets aangepast, qua tijden ofzo?
baloe2004 schreef:Toevallig hoorde ik gisteren van een collega dat haar hond dus na het zwemmen alsnog oververhit was geraakt. Die was een hele tijd aan het plonzen en zwemmen geweest, dus wel actief, maar in het water, dus niet heel warm. Daarna was ze helemaal nat en dus wat koeler, en ging ze op het droge ook rennen enzo. Binnen een paar minuten was ze alsnog oververhit. Je moet dus blijkbaar toch erg oppassen.
Ik zou het persoonlijk ook nooit doen hoor met mijn hond en had zeker mijn bedenkingen.estelle schreef:dat slaat natuurlijk ook weer nergens op.malinois schreef:goh zijn 'we' toch niet de enige dierenbeulen geweest... jullie hebben ook een wedstrijd gehad ondanks de temperaturen...
hoe ging dat bij jullie overigens? werd er iets aangepast, qua tijden ofzo?![]()
Ik noem nergens iemand een dierenbeul, ik zeg alleen dat ik het onverantwoord vindt en dat ik het niet zou doen met mijn hond.
Ik lees net ook weer in algemeen een hond die ondanks zwemmen en nat zijn na wat rennen op het veld oververhit is geraakt.....
Sorry maar dan is mn hond me toch iets dierbaarder dan zo'n wedstrijdje.
Prachtige foto's zegRagverp schreef:
Dat zegt toch al genoeg dat de honden schijnbaar haarscherp in de gaten gehouden moeten worden? Dat doen ze toch niet zomaar?Stang schreef:Ik zou het persoonlijk ook nooit doen hoor met mijn hond en had zeker mijn bedenkingen.estelle schreef:dat slaat natuurlijk ook weer nergens op.malinois schreef:goh zijn 'we' toch niet de enige dierenbeulen geweest... jullie hebben ook een wedstrijd gehad ondanks de temperaturen...
hoe ging dat bij jullie overigens? werd er iets aangepast, qua tijden ofzo?![]()
Ik noem nergens iemand een dierenbeul, ik zeg alleen dat ik het onverantwoord vindt en dat ik het niet zou doen met mijn hond.
Ik lees net ook weer in algemeen een hond die ondanks zwemmen en nat zijn na wat rennen op het veld oververhit is geraakt.....
Maar moet eerlijk zeggen dat de honden allemaal haarscherp in de gaten werden gehouden en steeds gekoeld en natgemaakt.
Desondanks zou ik het persoonlijk dus ook niet doen
de mijne ook, veel belangrijker maar aangezien de condities gunstig waren daar in Groningen had ik zelfs meegedaan als dat aan de orde was geweest. Over het onverantwoord daar verschillen we dus over van mening want ik vond het wel verantwoord. Ben je er trouwens geweest op het veld zelf?estelle schreef:dat slaat natuurlijk ook weer nergens op.malinois schreef:goh zijn 'we' toch niet de enige dierenbeulen geweest... jullie hebben ook een wedstrijd gehad ondanks de temperaturen...
moet dat niet altijd dan? Met alle temperaturen boven de 20 graden hou ik mijn honden al haarscherp in de gaten.estelle schreef:Dat zegt toch al genoeg dat de honden schijnbaar haarscherp in de gaten gehouden moeten worden? Dat doen ze toch niet zomaar?
Laten we zeggen dat ik bijna in Hoogkerk woon dus wel weet hoe warm het daar was afgelopen weekend. DAarvoor hoef ik niet op dat veld te staan, dat zal weinig verschillen van ons eigen weiland namelijk.malinois schreef:de mijne ook, veel belangrijker maar aangezien de condities gunstig waren daar in Groningen had ik zelfs meegedaan als dat aan de orde was geweest. Over het onverantwoord daar verschillen we dus over van mening want ik vond het wel verantwoord. Ben je er trouwens geweest op het veld zelf?estelle schreef:dat slaat natuurlijk ook weer nergens op.malinois schreef:goh zijn 'we' toch niet de enige dierenbeulen geweest... jullie hebben ook een wedstrijd gehad ondanks de temperaturen...
Laten we er maar over ophouden anders ga ik misschien weer dingen zeggen die volgens velen toch alleen maar in het Noorden voorkomen.malinois schreef:moet dat niet altijd dan? Met alle temperaturen boven de 20 graden hou ik mijn honden al haarscherp in de gaten.estelle schreef:Dat zegt toch al genoeg dat de honden schijnbaar haarscherp in de gaten gehouden moeten worden? Dat doen ze toch niet zomaar?
dat kan heel veel verschillen aangezien het op de speurvelden namelijk wel vreselijk warm scheen te zijn en het dus meeviel op het trainingsveld. Dat kan dus enorm verschillenestelle schreef:Laten we zeggen dat ik bijna in Hoogkerk woon dus wel weet hoe warm het daar was afgelopen weekend. DAarvoor hoef ik niet op dat veld te staan, dat zal weinig verschillen van ons eigen weiland namelijk.malinois schreef:de mijne ook, veel belangrijker maar aangezien de condities gunstig waren daar in Groningen had ik zelfs meegedaan als dat aan de orde was geweest. Over het onverantwoord daar verschillen we dus over van mening want ik vond het wel verantwoord. Ben je er trouwens geweest op het veld zelf?estelle schreef:dat slaat natuurlijk ook weer nergens op.malinois schreef:goh zijn 'we' toch niet de enige dierenbeulen geweest... jullie hebben ook een wedstrijd gehad ondanks de temperaturen...