Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

waarom doet janus dit?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

C@rmen

waarom doet janus dit?

Ongelezen bericht door C@rmen »

Sinds een dikke 3 weken valt het mij op dat janus plat op de grond gaat liggen als hij honden passeert.
Zo ook vanmorgen weer, ik zal even beschrijven wat er gebeurd :

Ik loop met janus over het paadje en janus is aan het rennen/dollen.
In de verte zie ik een vrouw aankomen met een klein zwart hondje, en ik kon zien dat deze ook los liep.
Ik lijn janus dus niet aan en die mevrouw en dat hondje komen dichterbij.
Janus ziet ondertussen het hondje, en blijft gek doen met mij.
Wanneer het hondje ietsje dichterbij komt ( zo'n meter of 10 afstand schat ik ) gaat janus ineens stil staan, kop en staart hoog en druk kwispelend.
Hondje komt nog ietsje dichterbij en janus gaat plat op de grond liggen, al kwispelend met zijn kop op zijn voorpoten.
Hondje komt even snuffelen bij janus en janus staat op.
Hij snuffelt terug en dan is het weer gek doen, daagt het hondje uit voor spel.

Ik dacht eerst dat het misschien te maken had met dat dit hondje heel klein was, maar hij doet het ook bij grotere honden ( boxer, new foundlander rottie en dober)
Hij lijkt mij niet heel onderdanig, waarom doet hij dit??? :denken:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

"ik ben lief hoor, ik doe niks, ik wil alleen maar spelen en kennismaken, ik ben geen gevaar voor je"

dit dus, en dan wel in combinatie met zijn blijven wachten en kwispelen tot het hondje er is, een hond kan ook zo gaan liggen loeren en er ineens op af stuiven, dan is het meer "prooigedrag" en zal hij ws ook niet kwispelend op de grond liggen
C@rmen

gelukkig maar :mrgreen:
Ik ken het plat gaan liggen alleen van een andere hond, en die dit deed puur als angst/onderdanigheid.
En was al bang dat janus dit ook ging ontwikkelen, al vond ik het wel raar dat hij hierbij wel kwispelt en ook later uitdaagt tot spel.

Maar weet je dan ook waarom janus hier nu mee begint?
(Hij is nu 6,5 maand)
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

hoe deed hij hiervoor dan? onstuimig of juist ongeintereseered?

vaak zie je op een bepaalde leeftijd, dat pupjes niet meer zo pup zijn, maar volwassen beginnen te worden en de taal der honden (ahum :mrgreen: ) beter en duidelijker beginnen te "spreken"

zoals ik het lees in hij nu (nog) in de wat afwachtende fase, dit kan zo blijven maar kan ook zeker veranderen naarmate hij ouder word ( dat laatste is het meest waarschijnlijke) een hond van 6,5 mnd gedraagt zich keurig door wat afwachtend te zijn en duidelijk aan te geven dat er geen kwaad mee bedoeld is, hij heeft nl ook nog weinig in de pap te brokkelen ten overstaan van een volwassen hond.
C@rmen

yamie schreef:hoe deed hij hiervoor dan? onstuimig of juist ongeintereseered?

vaak zie je op een bepaalde leeftijd, dat pupjes niet meer zo pup zijn, maar volwassen beginnen te worden en de taal der honden (ahum :mrgreen: ) beter en duidelijker beginnen te "spreken"

zoals ik het lees in hij nu (nog) in de wat afwachtende fase, dit kan zo blijven maar kan ook zeker veranderen naarmate hij ouder word ( dat laatste is het meest waarschijnlijke) een hond van 6,5 mnd gedraagt zich keurig door wat afwachtend te zijn en duidelijk aan te geven dat er geen kwaad mee bedoeld is, hij heeft nl ook nog weinig in de pap te brokkelen ten overstaan van een volwassen hond.
Hiervoor rende hij vrolijk op alle honden af.
Hier ben ik heel druk mee bezig geweest, zodat hij bij mij zou blijven.
Als ik honden zag ging ik hem afleiden en hierdoor lette hij op mij en waren de honden maar bijzaak.
Pas toen de honden bij hem kwamen ging hij even snuffelen en dan uitdagen tot spel.

Dus eigenlijk is wat hij nu doet wel heel netjes :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”