Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
het markiesje
Moderator: moderatorteam
-
Brittster
- geregistreerd lid
het markiesje
daarstraks stuurde ik een email naar een medewerkster van de nederlandse markiesjesvereniging, met als vraag waar ik een markiesjesfokker kan vinden.
ikzelf kom uit België.
dit antwoord kreeg ik terug:
Geachte mw. De Jonghe.
Helaas en dat heeft u w.s. ook kunnen lezen op onze site : www.markiesjesvereniging.nl dat wij niet exporteren naar het buitenland. Het Markiesje is alleen Nationaal erkend bij de Raad van Beheer en nog niet bij de F.C.I.
Fokkers werken niet mee aan de export en moet ik u helaas teleurstellen.
Met vriendelijke groet
Mieke van Ederen/pupinfo
Wilt dit dan echt zeggen dat ik in België geen markiesje kan hebben?
ikzelf kom uit België.
dit antwoord kreeg ik terug:
Geachte mw. De Jonghe.
Helaas en dat heeft u w.s. ook kunnen lezen op onze site : www.markiesjesvereniging.nl dat wij niet exporteren naar het buitenland. Het Markiesje is alleen Nationaal erkend bij de Raad van Beheer en nog niet bij de F.C.I.
Fokkers werken niet mee aan de export en moet ik u helaas teleurstellen.
Met vriendelijke groet
Mieke van Ederen/pupinfo
Wilt dit dan echt zeggen dat ik in België geen markiesje kan hebben?
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Vrees inderdaad dat dat zo is. Heb n.l. van een fokster begrepen dat ze b.v. ook niet naar Duitsland exporteren.
De reden is dat het ras in aantal nog in opbouw is en men van puppenkopers vraagt om een nestje te fokken wanneer de hond voldoet aan de gestelde om zodoende te helpen aan de opbouw van het ras. Dat kan niet als een pup in het buitenland zit.
De reden is dat het ras in aantal nog in opbouw is en men van puppenkopers vraagt om een nestje te fokken wanneer de hond voldoet aan de gestelde om zodoende te helpen aan de opbouw van het ras. Dat kan niet als een pup in het buitenland zit.
-
Brittster
- geregistreerd lid
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
mmm, ik vind het een beetje vreemd, ik snap wel soort van waarom hoor, maar ten eerste niet elk hondje zal gebruikt gaan worden voor de fok, zeker de reutjes niet, daarbij kun je als markiesjes fokker toch gewoon de hond op je naam laten staan in zo'n geval?
waarom nou een serieuse koper uit belgie tegenhouden om een goed markiesje te kopen? met het risico dat ze dan opzoek gaan naar een markies look a like van mp bv ( of de belgische versie daarvan)
maar goed..
ik haal een beetje uit jullie verhaal dat je houd van een hondje wat er vrij natuurlijk uitziet ( kooiker, border collie, markiesje )
dus een caveliertje vind je niks? is nl een hondje waar je best veel mee kunt, het zijn vrij makkelijke hondjes.
waarom nou een serieuse koper uit belgie tegenhouden om een goed markiesje te kopen? met het risico dat ze dan opzoek gaan naar een markies look a like van mp bv ( of de belgische versie daarvan)
maar goed..
ik haal een beetje uit jullie verhaal dat je houd van een hondje wat er vrij natuurlijk uitziet ( kooiker, border collie, markiesje )
dus een caveliertje vind je niks? is nl een hondje waar je best veel mee kunt, het zijn vrij makkelijke hondjes.
- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
Het klopt inderdaad dat je buiten Nederland niet of nauwelijks aan een Markiesje zult komen. Er is maar een handjevol fokkers en de rest van de pups wordt geboren bij particulieren die eenmalig, onder begeleiding van de rasvereniging, een nestje fokken om bij te dragen aan de opbouw van het ras. In principe worden alle pups bemiddeld via de rasvereniging en die hanteert voorlopig dus nog een non-export-beleid.
De reden is eigenlijk tweeërlei. Aan de ene kant is het voor de rasvereniging veel gemakkelijker om een duidelijk overzicht te houden van het totaal-bestand aan Markiesjes zolang ze nog in Nederland zitten. Ook de hondjes waarmee niet gefokt wordt zijn belangrijk om in het oog te houden want ze kunnen wel degelijk veel informatie geven voor het terugfokprogramma. Zolang alles in Nederland zit is het een stuk overzichtelijker en dus gemakkelijker om het overzicht te houden.
Een andere reden voor het niet exporteren is dat er in Nederland nog steeds een grotere vraag dan aanbod is. Zolang er binnen Nederland nog niet aan de vraag kan worden voldaan worden hondjes nog niet geëxporteerd naar het buitenland.
Ik vermoed dat het nog wel een hele tijd zal duren eer het Markiesje FCI erkend wordt en ook naar het buitenland geëxporteerd zal worden.
Ik vind het altijd heel erg sneu voor mensen uit het buitenland, want natuurlijk gun je iedereen zo'n heerlijk hondje. Maar aan de andere kant kan ik mij ook wel grotendeels vinden in de redenatie van de rasvereniging om (nog) niet te exporteren.
De reden is eigenlijk tweeërlei. Aan de ene kant is het voor de rasvereniging veel gemakkelijker om een duidelijk overzicht te houden van het totaal-bestand aan Markiesjes zolang ze nog in Nederland zitten. Ook de hondjes waarmee niet gefokt wordt zijn belangrijk om in het oog te houden want ze kunnen wel degelijk veel informatie geven voor het terugfokprogramma. Zolang alles in Nederland zit is het een stuk overzichtelijker en dus gemakkelijker om het overzicht te houden.
Een andere reden voor het niet exporteren is dat er in Nederland nog steeds een grotere vraag dan aanbod is. Zolang er binnen Nederland nog niet aan de vraag kan worden voldaan worden hondjes nog niet geëxporteerd naar het buitenland.
Ik vermoed dat het nog wel een hele tijd zal duren eer het Markiesje FCI erkend wordt en ook naar het buitenland geëxporteerd zal worden.
Ik vind het altijd heel erg sneu voor mensen uit het buitenland, want natuurlijk gun je iedereen zo'n heerlijk hondje. Maar aan de andere kant kan ik mij ook wel grotendeels vinden in de redenatie van de rasvereniging om (nog) niet te exporteren.
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
Nog even wat je vraag over het herplaatsen betreft, over het algemeen worden Markiesjes die herplaatst moeten worden ook door bemiddeling van de rasvereniging herplaatst (niet altijd natuurlijk, maar wel meestal). Voor zover ik weet hanteert de rasvereniging hierbij hetzelfde beleid als bij het plaatsen van pups. Maar je zou hierover nog eens contact op kunnen nemen met mw. van Ederen.

-
Brittster
- geregistreerd lid
nu weet ik er toch al meer over...
ik blijf het wel jammer vinden, want dat leek me nu echt wel iets voor mij. ik begrijp nu echter wel waarom ze niet exporteren naar het buitenland.
dan wordt het weer op zoek naar iets anders!
Een cavaliertje spreekt wel niet echt aan; ik ken er echter geen persoonlijk dus ik weet het natuurlijk niet. het is maar het eerste zicht. en ik zou liever een iets groter hondje hebben. toch bedankt voor de tip!
ik blijf het wel jammer vinden, want dat leek me nu echt wel iets voor mij. ik begrijp nu echter wel waarom ze niet exporteren naar het buitenland.
dan wordt het weer op zoek naar iets anders!
Een cavaliertje spreekt wel niet echt aan; ik ken er echter geen persoonlijk dus ik weet het natuurlijk niet. het is maar het eerste zicht. en ik zou liever een iets groter hondje hebben. toch bedankt voor de tip!
- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
Is het Kooikertje niets voor jou? Lijkt qua bouw en dergelijke best wel een beetje op een Markiesje (alleen wel heel andere kleur
) en is een stukkie groter dan een Cavalier.
Wat zoek je qua karakter in een hond? Want dat is eigenlijk belangrijker dan het uiterlijk
Wat zoek je qua karakter in een hond? Want dat is eigenlijk belangrijker dan het uiterlijk

-
Brittster
- geregistreerd lid
Sietske* schreef:Is het Kooikertje niets voor jou? Lijkt qua bouw en dergelijke best wel een beetje op een Markiesje (alleen wel heel andere kleur) en is een stukkie groter dan een Cavalier.
ja! daar was ik ook al informatie over aan het zoeken! lijken mij ook leuke hondjes.
enkel ben ik bang dat ze het blaffen in hun hebben en dat het moeilijk af te leren is. ik heb al een paar reacties op andere forums gelezen en daar zeiden de eigenaars dat. en het prob is dat ik in een blok ga wonen met nog 3 andere eigenaars, die er wrs niet zo happig op zijn dat mijn hondje de hele tijd blaft. als je hem dat kan afleren dan zou dat natuurlijk geen hindernis zijn.
verder heb ik graag een actief hondje, waar je uren mee kan spelen en lopen en fietsen buiten, zwemmen mag ook. ik zou het ook graag los rond laten lopen, dus ik heb al vernomen dat ik dan best geen echte jachthond kan nemen want dat die dan wel eens hun neus achterna kunnen lopen en het bestaan van het baasje 'vergeten'.
het zou ook leuk zijn als het hondje aanhankelijk is en dat het mij beziet als zijn goede maatje.
ik heb nog nooit een hond gehad, dus ik weet niet in hoeverre je dat kan zoeken in een karakter, of het aan de manier van opvoeden ligt...
- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik weet eigenlijk niet zo goed of Kooikers blaffers zijn. Veel Markiesjes zijn overigens wel echte herrieschoppers hoor (ook al staat in de rasomschrijving dat het niet zo is
). Voor een deel is blaffen wel af te leren maar de ene hond heeft er meer aanleg voor dan de andere. En een echte keffer is het erg moeilijk aan te leren zijn waffel te houden.
Als ik lees wat je zoekt in een hond dan kom ik toch heel sterk uit op de Cavalier. Past precies in de karakteromschrijving die je geeft. Maar ja, ze moeten je natuurlijk wel aanspreken.
Karakter kun je natuurlijk deels vormen, maar bepaalde dingen moeten in aanleg wel aanwezig zijn. In grote lijnen kun je dus op basis van je wensen zoeken naar een ras dat daar bij past. Of de hond uiteindelijk ook echt in je wensenplaatje past zal voor een deel afhangen van het individuele karakter van die hond en voor een deel ook van de opvoeding die je hem geeft.
Als ik lees wat je zoekt in een hond dan kom ik toch heel sterk uit op de Cavalier. Past precies in de karakteromschrijving die je geeft. Maar ja, ze moeten je natuurlijk wel aanspreken.
Karakter kun je natuurlijk deels vormen, maar bepaalde dingen moeten in aanleg wel aanwezig zijn. In grote lijnen kun je dus op basis van je wensen zoeken naar een ras dat daar bij past. Of de hond uiteindelijk ook echt in je wensenplaatje past zal voor een deel afhangen van het individuele karakter van die hond en voor een deel ook van de opvoeding die je hem geeft.

- starfleet
- Erelid
Kooikers zijn geen blaffers. Ze zijn waaks maar blaffen in principe niet door. Ik denk dat het grootste probleem van een kooiker is dat het geen gemakkelijke beginnershond is. Het zijn grote honden in een klein jasje en daarnaast supergevoelig. Vaak zijn het geen allemansvrienden.
Een Cavalier is een veel gemakkelijker op te voeden hond. Er komen wel gezondheisproblemen in het ras voor, dus het is daar ook erg van belang een goede fokker te zoeken die onderzoek heeft gedaan naar eventuele probelmen bij de teef (en reu).
Anne
Een Cavalier is een veel gemakkelijker op te voeden hond. Er komen wel gezondheisproblemen in het ras voor, dus het is daar ook erg van belang een goede fokker te zoeken die onderzoek heeft gedaan naar eventuele probelmen bij de teef (en reu).
Anne
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Iemand die op slinkse wijze aan een Markiesje probeert te komen:
http://koopjes.marktplaats.nl/dieren_en ... D&df=1&p=1
Laatst gewijzigd door tekkel op 11 jul 2006 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
Brittster
- geregistreerd lid
- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik wens hem veel succes. Op deze manier zal hij in ieder geval niet aan een rasecht Markiesje komentekkel schreef:Iemand die op slinkse wijze aan een Markiesje probeert te komen:

- Branka
- moderator
De rasvereniging in het land van herkomst van het ras beheert de rasstandaard. Kortom, bij een Nederlandsras dat door de FCI erkent is, is dat de Nederlandse rasvereniging.Martijn schreef:Volgens mij is het ook voor de toekomst van het ras relevant in welk land het FCI erkend wordt.
In verband met het beheer van de rasstandaard en dergelijke.
Of zit ik er naast?
- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
Tja, ik vind zelf de tweede reden ook wat minder relevant, maar het gaat ook met name om de eerste reden.Inge O schreef: die eerste reden kan ik me nog iets bij voorstellen (hoewel), maar die tweede reden vind ik maar helemaal zo-zo. ik zie niet goed wat een landsgrens daar nu plots in mee moet spelen.
zijn de regels recent veranderd dan? zo ongeveer 4 jaar terug liepen er op de stal waar mijn paard toen (tijdelijk) stond plots twee markiesjes. baasje (= belg) al helemaal verbaasd dat ik die kende, hij had het toen ook over fokprogramma's en markiesjes niet voor iedereen enz. enz., maar hij hád er wel twee?
Naast de rasvereniging is er nog een groepje mensen dat Markies-achtige hondjes fokt, maar zij fokken zonder papieren en nemen het niet zo nauw met de rasstandaard. Deze club exporteert wel naar het buitenland en voor zover ik weet lopen er van deze club behoorlijk wat hondjes in België rond. Ik krijg altijd een hoop vuil over me heen gestort als ik dit zeg, maar die hondjes zijn in mijn ogen géén Markiesjes. Het zijn bastaardjes die veel op een Markiesje lijken. Er zitten erg leuke hondjes bij en ze zullen zeker hartstikke lief zijn, maar deze praktijken bevorderen het terugfokprogramma niet echt

- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
Helemaal mee eens. Ik verbaas me er ook altijd over dat er zoveel onmin bestaat tussen mensen die allemaal van hetzelfde houden. Hoe de feiten precies liggen tussen de rasvereniging en die andere club weet ik niet, dat is van voor mijn tijd.Inge O schreef:toch weer zonde, die 'gevechten' waar het in rasclubs altijd weer op uitdraait. want zelfs al zijn die 'outcastmarkiesjes' nog niet helemaal fokzuiver, ik kan me zo voorstellen dat er best héél waardevolle individuen zullen tussenzitten, die voor een mini-fokbestand van uitermate groot belang zouden kunnen zijnSietske* schreef:Tja, ik vind zelf de tweede reden ook wat minder relevant, maar het gaat ook met name om de eerste reden.Inge O schreef: die eerste reden kan ik me nog iets bij voorstellen (hoewel), maar die tweede reden vind ik maar helemaal zo-zo. ik zie niet goed wat een landsgrens daar nu plots in mee moet spelen.
zijn de regels recent veranderd dan? zo ongeveer 4 jaar terug liepen er op de stal waar mijn paard toen (tijdelijk) stond plots twee markiesjes. baasje (= belg) al helemaal verbaasd dat ik die kende, hij had het toen ook over fokprogramma's en markiesjes niet voor iedereen enz. enz., maar hij hád er wel twee?
Naast de rasvereniging is er nog een groepje mensen dat Markies-achtige hondjes fokt, maar zij fokken zonder papieren en nemen het niet zo nauw met de rasstandaard. Deze club exporteert wel naar het buitenland en voor zover ik weet lopen er van deze club behoorlijk wat hondjes in België rond. Ik krijg altijd een hoop vuil over me heen gestort als ik dit zeg, maar die hondjes zijn in mijn ogen géén Markiesjes. Het zijn bastaardjes die veel op een Markiesje lijken. Er zitten erg leuke hondjes bij en ze zullen zeker hartstikke lief zijn, maar deze praktijken bevorderen het terugfokprogramma niet echt.
Maar het is inderdaad zo dat er bij die club een aantal hondjes rondlopen die zeer zeker van waarde zouden kunnen zijn voor het terugfokprogramma.

- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
Volgens mij kan dat niet omdat het ras in Nederland door de Raad van Beheer al wel officieel erkend is en dus in de rasstandaard is opgenomen dat land van herkomst Nederland is. Maar ik weet dat eigenlijk niet zeker. FCI-erkenning is nog zo "ver-van-mijn-bed-show" voor het Markiesje dat ik me daar eigenlijk nog niet echt in heb verdiept.Martijn schreef:En als er een belgische rasvereniging mee aan de haal gaat?Branka schreef:De rasvereniging in het land van herkomst van het ras beheert de rasstandaard. Kortom, bij een Nederlandsras dat door de FCI erkent is, is dat de Nederlandse rasvereniging.Martijn schreef:Volgens mij is het ook voor de toekomst van het ras relevant in welk land het FCI erkend wordt.
Of zit ik er naast?
Of kan dat niet? Gaat het echt om de herkomst?

- Branka
- moderator
Dat gebeurt volgens mij niet zo snel. Zeker niet omdat het ras echt hier in Nederland is/wordt opgebouwd en het vrij duidelijk is dat het een Nederlands ras betreft.Martijn schreef:En als er een belgische rasvereniging mee aan de haal gaat?Branka schreef:De rasvereniging in het land van herkomst van het ras beheert de rasstandaard. Kortom, bij een Nederlandsras dat door de FCI erkent is, is dat de Nederlandse rasvereniging.Martijn schreef:Volgens mij is het ook voor de toekomst van het ras relevant in welk land het FCI erkend wordt.
Of zit ik er naast?
Of kan dat niet? Gaat het echt om de herkomst?
Maar je hebt wel rassen waarover je verbaast bent als je hoort uit welk land die oorspronkelijk komen. B.v. de Afghaanse Windhond, waar denk je dat die vandaan komt?
- Branka
- moderator
Nee, wat richting betreft zit je niet eens in de buurt.Martijn schreef:Ik gok maar wat...India?Branka schreef:B.v. de Afghaanse Windhond, waar denk je dat die vandaan komt?
Laatst gewijzigd door Branka op 11 jul 2006 15:26, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Brittster
- geregistreerd lid
maar ik snap eigenlijk niet veel van wat hier gezegd wordt. ik ben nog niet zo thuis in de hondenfokkerij-taal.
zijn dit dan uitsluitend markiesjes met slechte gezondheid omdat ze geen papieren hebben? mij maakt het uiteindelijk niet veel uit of ze officieel markiesje zijn of niet- ik ben toch niet van plan te fokken- als ze maar een goede gezondheid hebben! maar dat is dan wrs niet te achterhalen als ze geen papieren hebben?
Naast de rasvereniging is er nog een groepje mensen dat Markies-achtige hondjes fokt, maar zij fokken zonder papieren en nemen het niet zo nauw met de rasstandaard. Deze club exporteert wel naar het buitenland en voor zover ik weet lopen er van deze club behoorlijk wat hondjes in België rond. Ik krijg altijd een hoop vuil over me heen gestort als ik dit zeg, maar die hondjes zijn in mijn géén markiesjes.
zijn dit dan uitsluitend markiesjes met slechte gezondheid omdat ze geen papieren hebben? mij maakt het uiteindelijk niet veel uit of ze officieel markiesje zijn of niet- ik ben toch niet van plan te fokken- als ze maar een goede gezondheid hebben! maar dat is dan wrs niet te achterhalen als ze geen papieren hebben?
- Branka
- moderator
- Branka
- moderator
Niet persé, ik denk dat er wordt bedoelt dat het niet rastypische Markiesjes zijn met onduidelijke afkomst.Brittster schreef:maar ik snap eigenlijk niet veel van wat hier gezegd wordt. ik ben nog niet zo thuis in de hondenfokkerij-taal.
Naast de rasvereniging is er nog een groepje mensen dat Markies-achtige hondjes fokt, maar zij fokken zonder papieren en nemen het niet zo nauw met de rasstandaard. Deze club exporteert wel naar het buitenland en voor zover ik weet lopen er van deze club behoorlijk wat hondjes in België rond. Ik krijg altijd een hoop vuil over me heen gestort als ik dit zeg, maar die hondjes zijn in mijn géén markiesjes.
- starfleet
- Erelid
Het is een ras in opbouw. Als je een pup koop zonder papieren heb je risico dat je helemaal geen Markiesjesachtige hond krijgt uiteindelijk. Misschien is het karakter wel helemaal anders en daar betaal je dan wel veel voor terwijl het gewoon een kruisinkje is. Of hij wordt veel groter dan wat jullie voor ogen hadden, wat ik geloof dat de grootte wel een flinke rol speelt bij de keuze. Als dat niet zo was zou ik een Stabij overwegenzijn dit dan uitsluitend markiesjes met slechte gezondheid omdat ze geen papieren hebben? mij maakt het uiteindelijk niet veel uit of ze officieel markiesje zijn of niet- ik ben toch niet van plan te fokken- als ze maar een goede gezondheid hebben! maar dat is dan wrs niet te achterhalen als ze geen papieren hebben?
Anne
- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
Precies, iedereen kan wel roepen dat een kleine zwarte pup een Markiesje is maar dat hoeft het helemaal niet te zijn. Bij de "Markiesjes" van deze club is de achtergrond dus niet te achterhalen. Daarmee zijn het dus in feite gewoon kruisingen die toevallig "veel" weg hebben van een Markiesje. Qua gezondheid hoeft dat niet te betekenen dat je een ongezonde hond koopt, maar je kunt niet terug kijken in de lijnen wat de gezondheid van de ouders was. Nu is dat bij Markiesjes mét papieren ook niet altijd mogelijk omdat er bij de opbouw van het ras ook zogenaamde "nieuwkomers" worden gebruikt. Dat wil zeggen hondjes die zowel qua uiterlijk als qua karakter erg veel op een Markiesje lijken. Deze hondjes worden eerst door een bevoegde keurmeester aangekeurd. Pas als ze zijn goedgekeurd kunnen ze worden ingezet voor het terugfokprogramma. Dit gebeurd echter uiterst zorgvuldig. Bij de andere club wordt veel minder nauw gekeken. Als het klein en zwart is wordt er nogal snel een stempel "Markiesje" opgedrukt. Ik heb hondjes gezien die tegen de verdwerging aan zaten (veel te klein), maar ook veel te grote hondjes en ze worden allemaal (voor erg veel geld) verkocht als echte Markiesjes.starfleet schreef:Het is een ras in opbouw. Als je een pup koop zonder papieren heb je risico dat je helemaal geen Markiesjesachtige hond krijgt uiteindelijk. Misschien is het karakter wel helemaal anders en daar betaal je dan wel veel voor terwijl het gewoon een kruisinkje is. Of hij wordt veel groter dan wat jullie voor ogen hadden, wat ik geloof dat de grootte wel een flinke rol speelt bij de keuze. Als dat niet zo was zou ik een Stabij overwegenzijn dit dan uitsluitend markiesjes met slechte gezondheid omdat ze geen papieren hebben? mij maakt het uiteindelijk niet veel uit of ze officieel markiesje zijn of niet- ik ben toch niet van plan te fokken- als ze maar een goede gezondheid hebben! maar dat is dan wrs niet te achterhalen als ze geen papieren hebben?![]()
Anne

-
Brittster
- geregistreerd lid
hmmmzz
uiteindelijk... als ik een diertje uit het asiel ga halen ken ik zijn achtergrond/ouders/bloedlijn ook niet hé. dus dan weet ik ook niet hoe hij zal reageren op bepaalde dingen of ziektes heeft.
zo ingewikkeld...
als het maar een lief vrolijk speels en leergierig hondje is.. meer moet het niet zijn! maar dat lijkt ook al onmogelijk te weten op voorhand, blijkbaar zelfs met "rashonden".
uiteindelijk... als ik een diertje uit het asiel ga halen ken ik zijn achtergrond/ouders/bloedlijn ook niet hé. dus dan weet ik ook niet hoe hij zal reageren op bepaalde dingen of ziektes heeft.
zo ingewikkeld...
als het maar een lief vrolijk speels en leergierig hondje is.. meer moet het niet zijn! maar dat lijkt ook al onmogelijk te weten op voorhand, blijkbaar zelfs met "rashonden".
- starfleet
- Erelid
Juist bij een hond uit het asiel heb je best wel wat zekerheid. Een hond van een jaar of drie is volwassen en meestal stabiel in aard. Daar zitten overigens ook genoeg rashonden bij als je dat persé wil.Brittster schreef:hmmmzz![]()
Als je intikt op www.dierensasiels.com kleine jachthonden en spanielachtigen of kleine gezelschapshonden kun je al eens wat er zoal allemaal in het asiel zit.
Niet dat ik je persé aan een asielhond wil hebben, een pup opvoeden is gewoon leuk.
Anne
-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Wat jij wilt is de beschrijving van een engelse springer spaniel van de showlijn
Ze zijn leergierig, erg op de baas gericht, willen graag vanalles met de baas ondernemen, fietsen, wandelen, zwemmen. Ze zijn geen echte blaffers. Zijn makkelijk dingen te leren.
Dit is onze Lance 17 maanden oud

en dit is onze Chad 21 weken oud

en dit zijn onder andere hun hobbies

Ze zijn leergierig, erg op de baas gericht, willen graag vanalles met de baas ondernemen, fietsen, wandelen, zwemmen. Ze zijn geen echte blaffers. Zijn makkelijk dingen te leren.
Dit is onze Lance 17 maanden oud

en dit is onze Chad 21 weken oud

en dit zijn onder andere hun hobbies

groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve