Thuis gekomen dacht ik, ik wist niet dat die ook in langhaar-uitvoering zijn, heb al gezocht op langharige Jack Russels, maar ik vind er geen?
Toen dacht ik, och wat doe ik moeilijk ik vraag het gewoon even hier.
Moderator: moderatorteam
Was er al bang voor.JR Seven schreef:Een langharige jackrussel![]()
Er bestaan wel ruwharigen
Broken bestaat inderdaad. Er is iemand op het forum die er heeft, maar volgens mij komt ze niet vaak meer langs. Een langharige heb ik ook nog nooit gezien of van gehoord, maar zo bekend ben ik niet bij dit raspepim schreef:Was er al bang voor.JR Seven schreef:Een langharige jackrussel![]()
Er bestaan wel ruwharigen![]()
Dat had ik inderdaad ook al gezien en ook dat "broken" bestaat. Al weet ik echt niet, wat ik me daarbij moet voorstellen.
Maar ze was heel gedecideerd over het ras en ik had zoiets van huh? Maar waar zou die dan mee gekruist zijn?
Ok ik snap nu dat broken!yamie schreef:je hebt dus glad, broken en ruw haar bij de jack ( broken coat zit tussen ruw en glad in)
je ziet weleens ruwharen met heel veel haar, ik weet natuurlijk niet hoe het eruit ziet wat je gezien hebt, maar zal ws geen raszuiver hondje zijn, kan gekruisd zijn met een teckel, chihuahua, vlinderhondje e.d , daar zie je nog wel eens jack achtige langhaar hondjes tussen
nee ws geen echte jack russell, maar goed dat maakt ook idd niet uitpepim schreef:Ok ik snap nu dat broken!yamie schreef:je hebt dus glad, broken en ruw haar bij de jack ( broken coat zit tussen ruw en glad in)
je ziet weleens ruwharen met heel veel haar, ik weet natuurlijk niet hoe het eruit ziet wat je gezien hebt, maar zal ws geen raszuiver hondje zijn, kan gekruisd zijn met een teckel, chihuahua, vlinderhondje e.d , daar zie je nog wel eens jack achtige langhaar hondjes tussen
Nou ik weet wel, dat deze net zo'n mooie staart had als Bram van Linda (Zoekstok) bijvoorbeeld. Verder waren al zijn haren lang, soort vermomde collie zeg maar? Ik bedenk me ineens een JR met de beharing van Bram. Ik kan het niet beter uitleggen, maar ik begrijp dus wel dat dit hondje geen echte Jack Russel is?
Overigens leuk hondje en aardig baasje, maar daar gaat het niet om.
In je onderschrift toch?yamie schreef:
nee ws geen echte jack russell, maar goed dat maakt ook idd niet uit
ik heb ook twee broken coat jacks trouwens
Wat voor kleur had 'ie?pepim schreef:Ok ik snap nu dat broken!yamie schreef:je hebt dus glad, broken en ruw haar bij de jack ( broken coat zit tussen ruw en glad in)
Nou ik weet wel, dat deze net zo'n mooie staart had als Bram van Linda (Zoekstok) bijvoorbeeld. Verder waren al zijn haren lang, soort vermomde collie zeg maar? Ik bedenk me ineens een JR met de beharing van Bram. Ik kan het niet beter uitleggen, maar ik begrijp dus wel dat dit hondje geen echte Jack Russel is?

Bruin-wit, hoezo?Zoek stok! schreef:Wat voor kleur had 'ie?pepim schreef:Ok ik snap nu dat broken!yamie schreef:je hebt dus glad, broken en ruw haar bij de jack ( broken coat zit tussen ruw en glad in)
Wij hebben in ons asiel een jrt gehad met vrij ggladde vacht en wel ruwhaar rond haar bekje ed.yamie schreef:nee ws geen echte jack russell, maar goed dat maakt ook idd niet uitpepim schreef:Ok ik snap nu dat broken!yamie schreef:je hebt dus glad, broken en ruw haar bij de jack ( broken coat zit tussen ruw en glad in)
ik heb ook twee broken coat jacks trouwens
Ben altijd wel benieuwd of het een Kooiker kruising is en hoe dat er dan uitzietpepim schreef:Bruin-wit, hoezo?Zoek stok! schreef:Wat voor kleur had 'ie?pepim schreef:Ok ik snap nu dat broken!yamie schreef:je hebt dus glad, broken en ruw haar bij de jack ( broken coat zit tussen ruw en glad in)

Haha, het dekken is geen probleem hoor, dus waarom zou het geen kruising JR x Kooiker zijn?pepim schreef:Hm als ik hem weer tegen kom, zal ik nog beter kijken. Of een Jack Russel met een Kooikerhondje? Nee dat zal wel niet kunnen of wel?Zoek stok! schreef:
Ben altijd wel benieuwd of het een Kooiker kruising is en hoe dat er dan uitziet

Ja dat begrijp ik wel, maar zou er dan zo'n kruising al bestaan? Jammer dat ik er geen foto van heb. Ik heb namelijk helemaal geen verstand van kruisingen. Ik probeer nu wel alle rassen te herkennen, want dat vind ik eigenlijk wel leuk!Zoek stok! schreef:Haha, het dekken is geen probleem hoor, dus waarom zou het geen kruising JR x Kooiker zijn?pepim schreef:Hm als ik hem weer tegen kom, zal ik nog beter kijken. Of een Jack Russel met een Kooikerhondje? Nee dat zal wel niet kunnen of wel?Zoek stok! schreef:
Ben altijd wel benieuwd of het een Kooiker kruising is en hoe dat er dan uitziet
ach nee, zal heus geen kruising raszuivere jack, maal raszuivere kooiker zijn, maar jack look a like X kooiker look a like, dat zal best kunnen rondlopen, waarom niet?pepim schreef:Ja dat begrijp ik wel, maar zou er dan zo'n kruising al bestaan? Jammer dat ik er geen foto van heb. Ik heb namelijk helemaal geen verstand van kruisingen. Ik probeer nu wel alle rassen te herkennen, want dat vind ik eigenlijk wel leuk!Zoek stok! schreef:Haha, het dekken is geen probleem hoor, dus waarom zou het geen kruising JR x Kooiker zijn?pepim schreef:Hm als ik hem weer tegen kom, zal ik nog beter kijken. Of een Jack Russel met een Kooikerhondje? Nee dat zal wel niet kunnen of wel?Zoek stok! schreef:
Ok ja ik snap je Noor (toch?)yamie schreef:
ach nee, zal heus geen kruising raszuivere jack, maal raszuivere kooiker zijn, maar jack look a like X kooiker look a like, dat zal best kunnen rondlopen, waarom niet?