Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Haha, wat leuk!

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Haha, wat leuk!

Ongelezen bericht door Moos »

Ik ben lichtelijk verbijsterd, en lichtelijk in jubelstemming :mrgreen:

Ik heb Saar, op advies van mensen hier, op de Bach rescue gezet nadat ze vreselijk was geschrokken van schilders rondom het huis.
Ze heeft dat nu een week gekregen, en tot mijn verbazing werd ze na een dag of 2-3 helemaal een beetje een ander, veel vrijer, hondje.

Het eerste wat me opviel was dat ze opeens niet meer schrok van de slaapbank. Ik heb hier een slaapbank staan, en het uitklappen vond ze eng. Met als gevolg dat zodra ik de kussens eraf begon te halen, Saar met haar staart uit de krul in de gang stond.
Maar opeens deed ze dat niet meer. Ik haalde de kussens eraf en mevrouwtje bleef gewoon naast me staan wachten om daarna op bed te springen!
Maar goed, dat zou nog gewennig kunnen zijn, zei ik tegen mezelf.

Het tweede was dat ze opeens in het bos vreselijk dol ging spelen met een pupje wat ze nauwelijks kende. En echt flink spelen ook, compleet met rennen, spelbuigingen en grommen. Ik was toen al lichtelijk in een positieve shock, maar goed, kon ook nog toeval zijn.

Maar toen ze gisteren opeens als een gek hier voor de deur, aan de riem, in spelbuiging rondjes ging hupsen voor twee geheel onbekende kruizingtjes begon me iets te dagen. Ze is ook in huis veel vrolijker, en durft nu ook gewoon door te zetten met Moos uitdagen net zolang totdat hij wel met haar moet spelen. En buiten in het bos rent ze sinds deze week steeds een meter of 20 bij Moos vandaag om plat op de grond te gaan liggen, kont omhoog, en zodra hij oogcontact maakt grommend op hem af te stuiven :smile2:

Het kan vrijwel niet anders dan dat het door de Bach komt, en ook dat verbijsterd me :mrgreen: Ik sta eigenlijk altijd heel sceptisch tegenover 'dat soort dingen', maar ik ben om. :ok:

Saar gaat nu over op een veel lagere dosis de komende tijd, en dan maar hopen dat het resultaat blijvend is.

Ik ben helemaal in mijn sas :cheer:
Zo vrolijk en vrij ken ik haar helemaal niet!
Afbeelding
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door astrid »

Goed he, de Bach :mrgreen: Ik kan mijn neurotisch blaffende Herder zien veranderen in een voor haar doen kalm hondje. Ik gebruik het niet iedere dag, alleen als er spannende dingen staan te gebeuren, en dan begin ik het liefst een paar dagen van te voren. Werkt perfect :ok:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Re: Haha, wat leuk!

Ongelezen bericht door yamie »

Inge O schreef:
Moos schreef: Ik sta eigenlijk altijd heel sceptisch tegenover 'dat soort dingen', maar ik ben om. :ok:
ik ben nog niet om, want heb tot nu toe alleen nietzeggende resultaten (lees = geen) gezien. maar gezien jouw sceptisme wil ik graag met jou geloven dat dit (hopelijk) toch geen toeval is :ok: .
serieus Inge? :denken:

mm, ik moet zeggen dat ik toch echt vaak resultaat heb gezien (verschillende honden, verschillende rassen en problemen), tuurlijk niet altijd helemaal 100 %, maar goed het is ook geen wondermiddel, ik heb hier een vrij druk teefje, die kan zich zelf wat "verliezen"als er spanning is, en dan helpt de rescue absoluut :wink:

maar goed, fijn marloes :ok: hoop dat het blijvend is :wink:
Dayenne
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Dayenne »

Kan ik dat niet gaan gebruiken voor mijn hondje misty?

Of is dat iets wat je niet langdurig en elke dag mag gebruiken?

Ze is erg bang buiten nouja mijn verhaal staat bij gedrag en de topic heet zo zielig iemand tips?

Misschien waord ze er rustiger van buiten en is ze niet meer zo bang en gespannen?

Ik weet totaal niks hiervan hoor vandaar mijn vraag.
Moos
Zeer actief

Nou, weet je Inge, ik ben sneller bereid om het niet te geloven dan wel.
Op een of andere manier ben ik heel erg niet van de alternatieve dingetjes.

Maar dit was dus geen reactie die ik verwachtte, ook absoluut niet iets waar ik naar zocht ofzo. Sterker nog, ik snapte de eerste dagen er geen moer van wat er met Saar was gebeurt :denken:
Totdat ik me dus realiseerde dat het wel heel erg stomtoevallig is dat het net gebeurt terwijl ze een week de Bach druppels krijgt.
Dus het is echt dat ik het met eigen ogen gezien heb, en nog steeds zie, dat ik nu toch wel om ben :wink:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Inge O schreef:
yamie schreef:
Inge O schreef:
Moos schreef: Ik sta eigenlijk altijd heel sceptisch tegenover 'dat soort dingen', maar ik ben om. :ok:
ik ben nog niet om, want heb tot nu toe alleen nietzeggende resultaten (lees = geen) gezien. maar gezien jouw sceptisme wil ik graag met jou geloven dat dit (hopelijk) toch geen toeval is :ok: .
serieus Inge? :denken:
ja, echt, serieus :wink: :mrgreen: .

ben daarom bijna blij iets positiefs te lezen van iemand die ook niet de neiging heeft om meteen bij de minste verandering alles maar aan 'een middel' (welk dan ook :wink: ) toe te schrijven.

laatst had ik het er met een (gezond sceptische) vriend over, die ook heel graag bach wilde uittesten bij zijn angstige hond, in een bepaalde situatie (basistraining). hij wist al op welk moment hij de druppels wou toedienen, maar, oh ramp, was hij toch juist op dat moment de druppels wel vergeten zeker :oohja: .

je raadt het : de hond kreeg de druppels niét, en had de meest ontspannen training van zijn leven................of wat het toeval (vaak) al niet voor verwarring kan zorgen :wink: .

ik heb de neiging niks te geloven wat niet gewoon in een dubbel blind onderzoek is getest. ik snap ook niet waarom al die alternatieve producten zichzelf niet gewoon op die manier bewijzen - dan is alles toch zo klaar als een klontje, voor iedereen?
ik ben zo sceptisch als de pleuris als het gaat om druppeltjes en uitgezochte remedies, ik ken er nog wel een paar, waar sommige erg enthousiast over zijn en waar ik dus weer helemaal niks van "geloof"( voor zover geloven het juiste woord is, denkt iemand dat de hond er baat bij heeft, dan is of lijkt dat ook vaak zo en is dat natuurlijk prima ;) )

ik heb dus met de rescue wel echt dingen ervaren die ik aan de rescue toeken ( ook bij mensen trouwens) ook al waren sommige veranderingen heel summier en misschien alleen voor iemand zich baar die echt bijde hond betrokken was, maar dan nog, ik bedoel bv, mijn Thica word door de rescue echt niet ineens een zoet hondje, een hondje zonder angstige momenten, een bedaard meisje, maar het stukje verandering wat ik in haar zie, is voor mij al voldoende om haar beter te bereiken en ze komt sneller uit situaties, voor mij dus heel zichtbaar , voor een ander is het nog steeds een achterlijk adhd ding :mrgreen:
Moos
Zeer actief

yamie schreef:
ik heb dus met de rescue wel echt dingen ervaren die ik aan de rescue toeken ( ook bij mensen trouwens) ook al waren sommige veranderingen heel summier en misschien alleen voor iemand zich baar die echt bijde hond betrokken was, maar dan nog, ik bedoel bv, mijn Thica word door de rescue echt niet ineens een zoet hondje, een hondje zonder angstige momenten, een bedaard meisje, maar het stukje verandering wat ik in haar zie, is voor mij al voldoende om haar beter te bereiken en ze komt sneller uit situaties, voor mij dus heel zichtbaar , voor een ander is het nog steeds een achterlijk adhd ding :mrgreen:
Da's met Saar ook zo. Ik merk het, en ik zie dat ze echt veel opener en blijer is. Maar voor de buitenwereld is het nog steeds een onzeker, terughoudend tutje :mrgreen:
Afbeelding
Dayenne
Vaste gebruiker

Kan iemand me misschien nog antwoord geven?

Dit was mijn vraag.

Ze is erg bang buiten nouja mijn verhaal staat bij gedrag en de topic heet zo zielig iemand tips?

Misschien waord ze er rustiger van buiten en is ze niet meer zo bang en gespannen?

Misschien hebben jullie eroverheen gelezen. :19:
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Inge O schreef:ik heb de neiging niks te geloven wat niet gewoon in een dubbel blind onderzoek is getest. ik snap ook niet waarom al die alternatieve producten zichzelf niet gewoon op die manier bewijzen - dan is alles toch zo klaar als een klontje, voor iedereen?
Ik begrijp ook nooit zo goed waarom er geen dubbelblind onderzoek wordt gedaan naar alternatieve geneeswijzen of -middelen. Er wordt vaak beweerd dat daar geen geld voor wordt vrijgemaakt, maar toen de homeopathie nog niet zo lang geleden werd uitgenodigd aan een onderzoek deel te nemen, hebben zij dit geweigerd http://www.skepsis.nl/geneesmiddelproef.html

Overigens vind ik het fijn voor Marloes dat Saar er baat bij heeft.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Wat fijn Marloes :ok: Ik hoop voor je dat een blijvende verandering is. Lijkt mij heerlijk om je hondje op die manier te zien veranderen. :ok:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Hee dat zou wel heel mooi zijn :ok:

Ik moet eerlijk zeggen dat de Bach bij de honden die ik ken wisselent succes heeft, bij Ameno heeft het in het verleden wel goed geholpen.

Dus ja ik ben ook sceptisch, maar heb ook ervaren dat het toch wel iets kan doen. En juist dat "iets" is bij hondjes als Saar vaak net genoeg om een positief resultaat te zien.
Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

astrid schreef:Goed he, de Bach :mrgreen: Ik kan mijn neurotisch blaffende Herder zien veranderen in een voor haar doen kalm hondje. Ik gebruik het niet iedere dag, alleen als er spannende dingen staan te gebeuren, en dan begin ik het liefst een paar dagen van te voren. Werkt perfect :ok:
Wat heb je dan in hemelsnaam gebruikt :eek:
Mijn blaffende Zara heeft meerdre bachmiddelen gehad en combi's ervan maar ik heb nooit enige verandering gemerkt :jank:
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Bij reguliere medicijnen/hulpmiddelen die verstrek aan mijn honden of aan mijn kinderen of mijzelf heb ik vaak ook twijfels.
Of het zonder dat middeltje ook niet was overgegaan.
Of beter was geworden.
Wat mij stoort bij bijvoorbeeld de bloesemtherapieen, en homeopathie, etc, is dat er geen wetenschappelijke basis is, en dat er vanuit die wereld kennelijk geen enkele behoefte bestaat om die middelen wetenschappelijk te toetsen.
Toch worden veel middeltjes door mij volop gebruikt.
Omdat ik zelf het idee heb dat het helpt, en ik het alternatief niet zie zitten.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Dayenne schreef:Kan iemand me misschien nog antwoord geven?

Dit was mijn vraag.

Ik heb er ook geen verstand van, maar ik zou zeggen: baat het niet, dan schaadt het niet :wink:
Persoonlijk zou ik meer vertrouwen in de hondenschool waar je straks naartoe gaat :ok:
En ken je geen mensen met vriendelijke honden, met wie je kan afspreken om samen te wandelen?
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers

Ongelezen bericht door astrid »

Marja schreef:
astrid schreef:Goed he, de Bach :mrgreen: Ik kan mijn neurotisch blaffende Herder zien veranderen in een voor haar doen kalm hondje. Ik gebruik het niet iedere dag, alleen als er spannende dingen staan te gebeuren, en dan begin ik het liefst een paar dagen van te voren. Werkt perfect :ok:
Wat heb je dan in hemelsnaam gebruikt :eek:
Mijn blaffende Zara heeft meerdre bachmiddelen gehad en combi's ervan maar ik heb nooit enige verandering gemerkt :jank:
Gewoon de Bach. Het blaffen verdwijnt niet helemaal, maar er komt een soort van rust over haar, waardoor ze minder blaft. Ze kan spannende situaties beter aan zonder helemaal te flippen.
Kenai

Ongelezen bericht door Kenai »

Ja, je mag het blijven gebruiken, en daar kun je zo mee beginnen.
en na een aantal weken stoppen en alleen nog indien nodig geven.
Ik was ook een gezonde twijfelaar, maar heb het nu te vaak wel goed zien gaan om dat op toeval te laten berusten.
Mijn hond is nu voor de 2e keer bij mij en is gewoon een totaal andere hond.Tuurlijk, ook ik zit er anders in en omdat het de 2e keer is went ze wat sneller, maar toch.
Mijn vriendin heeft een héle oude hond, die wat aan het dementeren is.
Het lukte mij eerder niet om contact met de hond te krijgen, maar sinds vier weken krijgt zij een Bach samenstelling. De laatste keer dat ik haar zag, leek ze veel meer 'erbij', en kon ik merken dat ze op me reageerde, mijn aanwezigheid honoreerde.
Mijn vriendin zelf had het niet in de gaten.
welke samenstelling gebruik je?
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Inge O schreef:

ik heb de neiging niks te geloven wat niet gewoon in een dubbel blind onderzoek is getest. ik snap ook niet waarom al die alternatieve producten zichzelf niet gewoon op die manier bewijzen - dan is alles toch zo klaar als een klontje, voor iedereen?
Nou, dat is bij mij uit het hart gegrepen :mrgreen:. Ik denk er precies zo over. Het hoge 'geloofs' gehalte bij alternatieve geneeswijzen irriteert me nogal. Ik heb bij Dante wel eens homeopathie gebruikt en Bach druppels maar nooit ook maar iets van gemerkt ( ivm overmatige sexuele driften :wink: ). Het kan zijn dat mijn scepsis daarbij een rol speelde, maar ik was heel gemotiveerd (wilde heel graag goed resultaat) om ze te gebruiken.
Waarom geen onderzoek; zet de vereniging tegen de kwakzalverij in zijn hemd!
Gr. Marijke
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Moos schreef:Ik ben lichtelijk verbijsterd, en lichtelijk in jubelstemming :mrgreen:

Ik heb Saar, op advies van mensen hier, op de Bach rescue gezet nadat ze vreselijk was geschrokken van schilders rondom het huis.
Ze heeft dat nu een week gekregen, en tot mijn verbazing werd ze na een dag of 2-3 helemaal een beetje een ander, veel vrijer, hondje.

Het eerste wat me opviel was dat ze opeens niet meer schrok van de slaapbank. Ik heb hier een slaapbank staan, en het uitklappen vond ze eng. Met als gevolg dat zodra ik de kussens eraf begon te halen, Saar met haar staart uit de krul in de gang stond.
Maar opeens deed ze dat niet meer. Ik haalde de kussens eraf en mevrouwtje bleef gewoon naast me staan wachten om daarna op bed te springen!
Maar goed, dat zou nog gewennig kunnen zijn, zei ik tegen mezelf.

Het tweede was dat ze opeens in het bos vreselijk dol ging spelen met een pupje wat ze nauwelijks kende. En echt flink spelen ook, compleet met rennen, spelbuigingen en grommen. Ik was toen al lichtelijk in een positieve shock, maar goed, kon ook nog toeval zijn.

Maar toen ze gisteren opeens als een gek hier voor de deur, aan de riem, in spelbuiging rondjes ging hupsen voor twee geheel onbekende kruizingtjes begon me iets te dagen. Ze is ook in huis veel vrolijker, en durft nu ook gewoon door te zetten met Moos uitdagen net zolang totdat hij wel met haar moet spelen. En buiten in het bos rent ze sinds deze week steeds een meter of 20 bij Moos vandaag om plat op de grond te gaan liggen, kont omhoog, en zodra hij oogcontact maakt grommend op hem af te stuiven :smile2:

Het kan vrijwel niet anders dan dat het door de Bach komt, en ook dat verbijsterd me :mrgreen: Ik sta eigenlijk altijd heel sceptisch tegenover 'dat soort dingen', maar ik ben om. :ok:

Saar gaat nu over op een veel lagere dosis de komende tijd, en dan maar hopen dat het resultaat blijvend is.

Ik ben helemaal in mijn sas :cheer:
Zo vrolijk en vrij ken ik haar helemaal niet!
Ja, daar zit ik dan met mijn scepsis (zie mijn bericht boven) :wink: . Wanneer je ermee stopt en het gedrag stopt ook, ga ik me maar eens achter de oren krabben :mrgreen:
Hoe dan ook; heel fijn voor je!

Gr. Marijke
Gr. Marijke
Afbeelding
Dayenne
Vaste gebruiker

tekkel schreef:
Dayenne schreef:Kan iemand me misschien nog antwoord geven?

Dit was mijn vraag.

Ik heb er ook geen verstand van, maar ik zou zeggen: baat het niet, dan schaadt het niet :wink:
Persoonlijk zou ik meer vertrouwen in de hondenschool waar je straks naartoe gaat :ok:
En ken je geen mensen met vriendelijke honden, met wie je kan afspreken om samen te wandelen?
Ja dat ga ik ook proberen hoor met mijn broer zijn hond daar is ze gek op.
Bedankt voor je reactie. :ok:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik heb jarenlang een da gehad die daarnaast ook een homeopathische praktijk had. Voor 'normale' ziekten kreeg je gewoon de reguliere medicatie (antibiotica, etc.), maar voor chronische ziekten schreef hij, in overleg, homeopathie voor. Zo heeft hij mijn eerste collie toen ze artrose kreeg spondyvetsem voorgeschreven, naast reguliere pijnstillers als het acuut was, en ze heeft nog ruim 3 jaar pijnloos kunnen leven. Zelfs toen de artrose in al haar gewrichten zat.
En wat betreft de bachbloesem rescue, die heb ik, in wanhoop, voor één van mijn andere honden gebruikt. Zij was een herplaatser die absoluut niet gesocialiseerd was en alleen maar als fokteef was gebruikt :jank: .
Ze was bang voor álles: verkeer, mensen, kinderen, honden. Ik ben met haar bij een gespecialiseerde hondenschool geweest en die raadden mij dit aan. Ik was sceptisch, maar ik moet zeggen dat na ongeveer een week of 3 ook een zeer duidelijke verbetering te merken was. Het is nooit helemaal over gegaan, maar het ging véél beter. De paniekaanvallen en het weglopen, het in een hoek zitten rillen (bijna stuiptrekken) waren over.
En voor zulk extreem gedrag heb je niet veel andere opties die je kunt uit proberen.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:
Belle schreef:
Inge O schreef:ik heb de neiging niks te geloven wat niet gewoon in een dubbel blind onderzoek is getest. ik snap ook niet waarom al die alternatieve producten zichzelf niet gewoon op die manier bewijzen - dan is alles toch zo klaar als een klontje, voor iedereen?
Ik begrijp ook nooit zo goed waarom er geen dubbelblind onderzoek wordt gedaan naar alternatieve geneeswijzen of -middelen. Er wordt vaak beweerd dat daar geen geld voor wordt vrijgemaakt, maar toen de homeopathie nog niet zo lang geleden werd uitgenodigd aan een onderzoek deel te nemen, hebben zij dit geweigerd http://www.skepsis.nl/geneesmiddelproef.html
Moon schreef: Nou, dat is bij mij uit het hart gegrepen :mrgreen:. Ik denk er precies zo over. Het hoge 'geloofs' gehalte bij alternatieve geneeswijzen irriteert me nogal. Ik heb bij Dante wel eens homeopathie gebruikt en Bach druppels maar nooit ook maar iets van gemerkt ( ivm overmatige sexuele driften :wink: ). Het kan zijn dat mijn scepsis daarbij een rol speelde, maar ik was heel gemotiveerd (wilde heel graag goed resultaat) om ze te gebruiken.
ik heb dat dus echt nooit begrepen (waarom ze het niet gewoon willen bewijzen), en heb dat dus ook altijd als één van de voornaamste redenen gezien om er hele erge bedenkingen bij te hebben. heelder verhalen, theorieën van hier tot ginder, maar als het er op aankomt : lucht :80: .

die link van marjolein heeft mijn scepsis alleen nog maar meer gevoed - en hoe meer mensen er blindelings de alternatieve-middeltjes-mode achterna lopen zonder na te denken, hoe tegendraadser ik word :mrgreen: .
(daarmee bedoel ik dus niet dat iedereen die alternatieve middelen gebruikt het als een kip zonder kop doet, maar tegenwoordig wel steeds meer mensen - de therapieën en middeltjes en hun aanhangers rijzen als paddestoelen de grond uit de laatste jaren :N: ).
Ik denk dat het gros van de mensen het ook een beetje aangrijpt als laatste redmiddel onder het mom van "baadt het niet dan schaadt het niet"

Ik heb dat nu met Saar ook min of meer gedaan. Nadat ze zooooo'n zielig hoopje was geworden na dat schilder incident was ik bij wijze van spreken bereid om haar ingestraald Jomanda water te geven :mrgreen: :N:
Nu heb ik met Moos met Bach trouwens ook een goede ervaring gehad, maar of dat helemaal door de Bach kwam weet je nooit zeker natuurlijk, maar nu geloof ik dat best :pffff: :wink:

Het frappante is in mijn situatie dus dat ik helemaal niks verwachtte. Ja, dat ze wellicht wat minder angstig op die schilders zou reageren, maar de rest :19:
En toch zag ik het gebeuren. Vandaag ook weer, Saar, onzekere, voorzichtige Saar, sprong vandaag met een flinke sprong de vijver in het bos in, om vervolgens haar kop onder water te duwen, en, je zou zweren breed lachend, weer boven te komen. En daarna nog een keer, en nog een keer.

Verder is ze gewoon nog wel Saartje hoor. Ze schrikt nog steeds van loerende andere honden, en heeft ook nog steeds haar "oh oh, wat een vreselijke dag vandaag' blik. Maar het scherpe randje van het zielige is er wel af.
En die verandering was dus niet iets waar ik ook maar een pietsiebeetje naar het zitten loeren.
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Moos schreef:
Inge O schreef:
Belle schreef:
Moon schreef: Nou, dat is bij mij uit het hart gegrepen :mrgreen:. Ik denk er precies zo over. Het hoge 'geloofs' gehalte bij alternatieve geneeswijzen irriteert me nogal. Ik heb bij Dante wel eens homeopathie gebruikt en Bach druppels maar nooit ook maar iets van gemerkt ( ivm overmatige sexuele driften :wink: ). Het kan zijn dat mijn scepsis daarbij een rol speelde, maar ik was heel gemotiveerd (wilde heel graag goed resultaat) om ze te gebruiken.
ik heb dat dus echt nooit begrepen (waarom ze het niet gewoon willen bewijzen), en heb dat dus ook altijd als één van de voornaamste redenen gezien om er hele erge bedenkingen bij te hebben. heelder verhalen, theorieën van hier tot ginder, maar als het er op aankomt : lucht :80: .

die link van marjolein heeft mijn scepsis alleen nog maar meer gevoed - en hoe meer mensen er blindelings de alternatieve-middeltjes-mode achterna lopen zonder na te denken, hoe tegendraadser ik word :mrgreen: .
(daarmee bedoel ik dus niet dat iedereen die alternatieve middelen gebruikt het als een kip zonder kop doet, maar tegenwoordig wel steeds meer mensen - de therapieën en middeltjes en hun aanhangers rijzen als paddestoelen de grond uit de laatste jaren :N: ).
Ik denk dat het gros van de mensen het ook een beetje aangrijpt als laatste redmiddel onder het mom van "baadt het niet dan schaadt het niet"

Ik heb dat nu met Saar ook min of meer gedaan. Nadat ze zooooo'n zielig hoopje was geworden na dat schilder incident was ik bij wijze van spreken bereid om haar ingestraald Jomanda water te geven :mrgreen: :N:
Nu heb ik met Moos met Bach trouwens ook een goede ervaring gehad, maar of dat helemaal door de Bach kwam weet je nooit zeker natuurlijk, maar nu geloof ik dat best :pffff: :wink:

Het frappante is in mijn situatie dus dat ik helemaal niks verwachtte. Ja, dat ze wellicht wat minder angstig op die schilders zou reageren, maar de rest :19:
En toch zag ik het gebeuren. Vandaag ook weer, Saar, onzekere, voorzichtige Saar, sprong vandaag met een flinke sprong de vijver in het bos in, om vervolgens haar kop onder water te duwen, en, je zou zweren breed lachend, weer boven te komen. En daarna nog een keer, en nog een keer.

Verder is ze gewoon nog wel Saartje hoor. Ze schrikt nog steeds van loerende andere honden, en heeft ook nog steeds haar "oh oh, wat een vreselijke dag vandaag' blik. Maar het scherpe randje van het zielige is er wel af.
En die verandering was dus niet iets waar ik ook maar een pietsiebeetje naar het zitten loeren.
Nou, niet teveel bij nadenken maar gewoon ervan genieten :mrgreen: :ok:
Gr. Marijke
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”