Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat vinden jullie de minimale leeftijd voor het uitlaten

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Els
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Els »

Hoi,

Ik ben het helemaal met Max eens. Als ik zie wat er voor onverwachte situaties zich buiten voor kunnen doen. Bv. de hond ruikt, ziet iets op straat en het kind word meegetrokken. Ik moet er niet aandenken wat er met beiden kan gebeuren.

Loop je in een park en je hond is betrouwbaar dan kan een kind vanaf een jaar of 12 dat zelfstandig doen.
Maar anders zou ik het niet laten doen.

Els
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Ik ben zelf 13 jaar en onze hond is mijn verantwoordelijkheid. Wat inhoud dat ik er voer, 3 keer per dag met haar uitga en met haar train. mijn moeder laat haar uit als ik op school zit maar verder niet. Onze hond is niet geheel betrouwbaar (okee, onbetrouwbaar :mrgreen: ) en ze heeft een paar keer gebeten.
Maar ze luistert beter naar mij dan naar mijn moeder en in crisissituaties zal ik haar ws beter aan kunnen pakken dan mijn ouders.
Ik heb me van te voren wel verdiept in honden, door veel boeken te lezen en het hele internet af te stropen.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Maxiem schreef:Ik ben zelf 13 jaar en onze hond is mijn verantwoordelijkheid. Wat inhoud dat ik er voer, 3 keer per dag met haar uitga en met haar train. mijn moeder laat haar uit als ik op school zit maar verder niet. Onze hond is niet geheel betrouwbaar (okee, onbetrouwbaar :mrgreen: ) en ze heeft een paar keer gebeten.
Maar ze luistert beter naar mij dan naar mijn moeder en in crisissituaties zal ik haar ws beter aan kunnen pakken dan mijn ouders.
Ik heb me van te voren wel verdiept in honden, door veel boeken te lezen en het hele internet af te stropen.
Ik denk dat jij een uitzondering op de regel bent van een gemiddelde 13-jarige :ok: :wink:
Afbeelding
Jojoke

Ongelezen bericht door Jojoke »

Wauw Dikke duim Maxiem :ok:
keessie
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door keessie »

Voor het eerst de voorgaande reacties niet gelezen :wink:
Ik vind nl dat je als bezitter van de hond[JA,als bezitter en roedelleider]jij en alleen verantwoordelijk bent voor je hond!
En dat kan dan nooit een kind zijn die je met je hond laat lopen.
Ach.......het is zo,n lief beessie ,doet nooit geen vlieg kwaad.
Nee,maar wat als er iemand loopt aan de lijn en die schiet los en die is niet zo vriendelijk?
En wat als er een poes voorbijschiet?
En wat als er jengelende k.ters springend voorbij rennen die even lekker het "uitlatertje" pesten?

Echt,ik hoop dat ooit iemand[van die types] eens inziet dat het hebben van een hond niet alleen "het uitlaten" betekent!!!
Els
Vaste gebruiker

Hoi Keessie,

Je antwoord is ook helemaal mijn antwoord. Heb hier gisteren weer iets met hond en kind zien gebeuren waarbij ik heb ingegrepen.
Kan echt niet dat een kind een hond uitlaat!

Els
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

Re: wat vinden jullie de minimale leeftijd voor het uitlaten

Ongelezen bericht door Silvia »

myriam1 schreef:Hoi,
Chinese kennisen willen dolgraag een hond.En vragen aan mij of ik ze wil helpen met zoeken.Nu vind ik dat er een minimale leeftijd opstaat voor het uitlaten van de hond.Ook kleine honden.Maar hun oudste is pas tien.Toen ik vroeg wie de hond ging uitlaten vertelde dat meisje natuurlijk dat zei dat ging doen.Dat is in het begin altijd zo,weet niet beter dat zolang de hond een pup is iedereen er mee naar buiten wil.Ook vind ik dat er te makkelijk mee omgesprongen wordt met puppies op die manier,ze worden dan een beetje als speelgoed gezien.Ik heb altijd zoiets van leer een kind eerst de verantwoodelijkheid van een dier en laat het er dan aan wennen als ze oud genoeg zijn.
Groetjes Myriam
tja lastige vraag.
ik vind dat als een volwassenen een hond neemt hij/zij die zelf moet uitlaten. ja tuurlijk is het leuk voor de kids als ze dat ook af en toe mogen doen maar het moet geen plicht zijn.
een kind van 10 kan nu wel ja zeggen maar die is veel te jong om die keuze te maken en dat vind ik ook voor een kind van 14 jaar.
een ouder is ten alletijden in ijn ogen verantwoordelijk voor de hond in welke zin dan ook en mag haar plichten niet afschuiven op de kids.
(is enkel mijn mening)
Groetjes Silvia en Diesel
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ik denk dat het afhankelijk is van het kind.
Als ik mijn eigen kinderen bekijk, de oudste nu 14 laat al heel lang de honden uit, doet ook van alles met de honden, heeft ze al heel lang goed onder appel staan. Reageerd automatisch juist als er onderweg iets gebeurd door andere honden of wat dan ook.
Ik denk zo terugkijkend dat zij een jaar of 9 was toen zij begon alleen de honden uit te laten.
De jongste van 8 hier, die laat je bij wijze van niet alleen met een teckel lopen. Die mag hier de honden niet alleen uitlaten want hij kan dat gewoon niet, gaat bijv huilen als de hond de andere kant opgaat, word boos als iets niet lukt, honden hebben ook geen respect voor hem enz enz.
We oefenen wel en zolang er iemand bij is gaat het goed.
Ik denk zelf dat het niet zozeer de leeftijd is maar meer het type kind dat er mee loopt.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
sandra10
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door sandra10 »

Hier is de oudste negen jaar en die laat af en toe de kleinste van het stel uit.(de zwarte in mijn onderschrift).
Ze gaat dan zoals dat heet de straat op en neer en is zeer goed geinstrueerd over het wel en wee.
Ze heeft Polo ook aan de korte riem en ik heb de eerste paar keren op afstand gekeken hoe het ging.
De straat op en neer is een klein stukje dat ik nog kan zien als ik thuis ben, ook moet ik zeggen dat ze er uit zichzelf heel verantwoordelijk voor is.
De andere twee honden zijn voor de kids off limits met uitlaten.
Ik denk zelf dat het afhankelijk is van het kind en de hond met welke leeftijd je als kind een hond kan/mag uitlaten.
Groetjes sandra
Afbeelding
www.resanito.nl
Baron Axel
Actief

Ongelezen bericht door Baron Axel »

Ook wij leggen de verantwoording niet bij kinderen.
Zonder begeleiding worden onze honden niet uitgelaten door jongeren onder de 16 jaar.

Persoonlijk vind ik het ook onverantwoord als ouders hun kinderen laten gaan wandelen met een hond. Karakter, lief, klein, groot maakt alles voor mijn gevoel niet uit - daar het niet aan je eigen hondje of kind hoeft te liggen. Een dergelijke verantwoordelijkheid behoort niet bij kinderen te liggen - ook een hondje is een levend wezen en net zo min als dat je kinderen de verantwoording laten dragen over een ander kind, zo laat je een kind ook geen verantwoording dragen over een hond(je).

Ik kan me gruwelijk ergeren als ik jonge kinderen met honden zie wandelen - gemakzucht van de ouders soms?
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Ik was een jaar of 8/9 toen ik zelfstandig met de honden liep.
Overgens moesten ze wel aangelijnd blijven van mijn ouders.
Ik liep met de een en mijn broer met de ander. ( vaak niet tegelijk)
Mijn broer en ik moesten wel 'verplicht' 2 keer per dag met de honden lopen.
De rest deden mijn ouders.
En wij zijn er absoluut niet slechter van geworden.
Wij weten nu juist dat wanneer je een hond aanschaft er meer bij komt kijken dan eten geven en knuffelen.
Het is ook je zeiknat laten regenen omdat het hondje wil wandelen enz.
Moet er wel bij zeggen dat dit jackrusseltjes waren, en ze deden eigenlijk geen vlieg kwaad.
En ja ik heb in moeilijke situatie's gestaan dat ik alleen met de hond was, maar heb mij hier ook altijd uit gered.
Ik vind dat je er zelfstandig van word, en juist je verantwoordelijkheden leert kennen.

Mijn broertje van 12 loopt thuis bij mijn ouders na het eten met de honden, en hij past ongeveer 1 keer per week in mijn huis op janus.
In het begin hebben we veel samen met janus gewandeld, en sinds een week of 6 gaat hij alleen met janus.
Hij weet wanneer hij wat moet doen, en hij weet dat janus bij hem niet los mag lopen.

@baron axel: Even over kinderen die op kinderen passen, dit gebeurd vaak zat.
Ik was ook een jaar of 12 toen ik mijn eerste oppaskindje kreeg, en zo ken ik meer mensen bij mij in de buurt.
Ook dit ligt helemaal maar aan de persoon...
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Volgens mij ligt het echt aan de hond en aan de persoon.
Ik geef Boomer aan helemaal niemand mee. Alleen Gio, maar das mn man.. :mrgreen:
Kheb m 1 keer aan mn broertje (22, ik 23) meegegeven en sorry, doe ik niet meer. Als ik zie hoe hij tegen Boomer doet als ik erbij ben, hoe zal hij dan wel niet doen als ik er niet bij ben?
En Boomer is best heel gehoorzaam, maar hij doet niet altijd gelijk alles wat je wilt. Vind je het heel gek..het is een hond.. :roll:
Als het echt moet, dan doet hij het.

Laatst liep ik met mn broertje en zn vriendin (22 en 23) en ik gaf Boomer heel even aan die vriendin, omdat ik een schelp (zandbak) moest dragen (voor Boomertje, ja.. :wink: ) en zij ging in mijn ogen niet goed met hem om. En dat terwijl ik ernaast liep! En zij dus zelf ook jaren een hond gehad heeft, met haar ouders dan.

En dan kan je me overbezorgd noemen, maar ik laat Boomer liever alleen thuis, dan dat ik m aan iemand meegeef, waarvan ik niet 100% zeker weet, of diegene goed voor Boomer is.

Dus ik geef m zeker niet aan kinderen mee.
keessie
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Contacteer:

Ongelezen bericht door keessie »

Baron Axel schreef:Ook wij leggen de verantwoording niet bij kinderen.
Zonder begeleiding worden onze honden niet uitgelaten door jongeren onder de 16 jaar.

Persoonlijk vind ik het ook onverantwoord als ouders hun kinderen laten gaan wandelen met een hond. Karakter, lief, klein, groot maakt alles voor mijn gevoel niet uit - daar het niet aan je eigen hondje of kind hoeft te liggen. Een dergelijke verantwoordelijkheid behoort niet bij kinderen te liggen - ook een hondje is een levend wezen en net zo min als dat je kinderen de verantwoording laten dragen over een ander kind, zo laat je een kind ook geen verantwoording dragen over een hond(je).

Ik kan me gruwelijk ergeren als ik jonge kinderen met honden zie wandelen - gemakzucht van de ouders soms?
Helemaal mee eens![en vergeet niet de onnadenkendheid!]
janemeen
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door janemeen »

volgens mij had ik zoiets al geplaatst maar ik vind niet dat kinderen de hond uit mogen laten.(kan ook op dogsforum zijn geweest)

Wat kan een kind beginnen als het dier word aangevallen?
of jou hond valt een ander dier aan.?
Ik heb het meegemaakt met mijn hond(een Jack Russel ze liep aan de riem)dat ze werd gegrepen door bullterrier achtige hond. Gat in haar pootje en vel van haar buik,nou kreeg ik ze met pijn en moeite uitelkaar en was er helemaal overstuur van, laat staan zo'n kind.e dierenarts zei dat ze ontzettend geluk heeft gehad dat het beest botte tanden had.

Groetjes Janemeen
Els
Vaste gebruiker

Jou verhaal herken ik Janneman.

Mijn hond is ook een keer aangevallen door een andere hond die erg agressief was. Ik moet er niet aan denken dat dat een kind overkomt die met die hond wandelt.
De andere hond was niet aangelijnd.

Els
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Zelf denk ik dat er te veel factoren zijn die meespelen om hier een antwoord op te geven, zoals:
- hoe is het kind
- hoe is de hond, zowel qua karakter als gewicht.
- waar woon je? (Heel rustig dorp / stad)
- welke honden wonen er in de buurt (vriendjes van de hond / "vijanden")?

Zelf was ik 12 toen ons eerste pupje in huis kwam. Haar heb ik altijd uitgelaten, beter gezegd, mijn ouders "eisten" van mijn broer en mij dat wij de hond ook uit zouden gaan laten.
Maxiem
Zeer actief

keessie schreef:

Maar bij ons, als Max bijvoorbeel schrikt en wegrend, kan ik haar meestal wel terugroepen/stoppen en mijn moeder niet. Dan kan ik toch beter met haar lopen, dan mijn ouders, mocht er iets gebeuren?
C@rmen

Renske schreef:Zelf denk ik dat er te veel factoren zijn die meespelen om hier een antwoord op te geven, zoals:
- hoe is het kind
- hoe is de hond, zowel qua karakter als gewicht.
- waar woon je? (Heel rustig dorp / stad)
- welke honden wonen er in de buurt (vriendjes van de hond / "vijanden")?

Zelf was ik 12 toen ons eerste pupje in huis kwam. Haar heb ik altijd uitgelaten, beter gezegd, mijn ouders "eisten" van mijn broer en mij dat wij de hond ook uit zouden gaan laten.
En eisten je ouders dat omdat het luiheid was?
Of ben jij er slechter van geworden ?
C@rmen

Maxiem schreef:
keessie schreef:

Maar bij ons, als Max bijvoorbeel schrikt en wegrend, kan ik haar meestal wel terugroepen/stoppen en mijn moeder niet. Dan kan ik toch beter met haar lopen, dan mijn ouders, mocht er iets gebeuren?
Meisi, er is niets mis mee hoor dat jij met max wandelt.
Als ik jou berichtjes zo lees ben je een verstandig iemand, die weet wat te doen in bepaalde situatie's.
Gewoon lekker zo doorgaan :ok:
En geniet van de wandelingen.
janemeen
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door janemeen »

Els schreef:Jou verhaal herken ik Janneman.
Janemeen :wink:

Mijn hond is ook een keer aangevallen door een andere hond die erg agressief was. Ik moet er niet aan denken dat dat een kind overkomt die met die hond wandelt.
De andere hond was niet aangelijnd.

Els
Maxiem
Zeer actief

janus-powerrr schreef:
Maxiem schreef:
keessie schreef:

Meisi, er is niets mis mee hoor dat jij met max wandelt.
Als ik jou berichtjes zo lees ben je een verstandig iemand, die weet wat te doen in bepaalde situatie's.
Gewoon lekker zo doorgaan :ok:
En geniet van de wandelingen.
Bedankt! :mrgreen:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik denk dat je het echt per kind moet bekijken,
Er zijn zat kinderen die ik ken van 13, waar ik van denk, dat ze in sommige situaties niet van weten wat ze moeten doen.
maar er zijn ook kinderen van 13 waar ik wel op vertrouw, dat ze weten wat te doen.
Ikzelf ben ook de grootste niet 1 meter 60 om precies te zijn, ik ben zelf 14. Maar ik weet echt wel wat te doen in bepaalde situaties, Ik ken de hond soms nog beter dan wie dan ook. Maar het is me nog geen 1 keer overkomen, dat ik hem niet onder controle had, Fysiek en mentaal gezien..
Maar als ik soms volwasse mensen zie, Tralala Mobieltje, ff smsje sture, ff lippies verzorgen, even mooi in het spiegeltje kijken of je er wel goed uit ziet voor de overbuur man. Dan denk ik echt van :eek: ik moet er maar net om de hoek komen, en zij staat knal voor me neus, en Bam daar ligt dat kleintje....
Ik heb dus ook vaak bij volwasse mensen, het idee dat ze er geen snars van snappen..Maar laatst zag ik dan ook weer, een meissie van 8, loopt daar met een knoeperd van een Duitse dog :eek: daar loop ik echt wel eventje voor om ( als ik een hond bij heb, wel te verstaan )

gr Aimee
bernersennenfan
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bernersennenfan »

Aimee schreef:Ik denk dat je het echt per kind moet bekijken,
Er zijn zat kinderen die ik ken van 13, waar ik van denk, dat ze in sommige situaties niet van weten wat ze moeten doen.
maar er zijn ook kinderen van 13 waar ik wel op vertrouw, dat ze weten wat te doen.
Ikzelf ben ook de grootste niet 1 meter 60 om precies te zijn, ik ben zelf 14. Maar ik weet echt wel wat te doen in bepaalde situaties, Ik ken de hond soms nog beter dan wie dan ook. Maar het is me nog geen 1 keer overkomen, dat ik hem niet onder controle had, Fysiek en mentaal gezien..
Maar als ik soms volwasse mensen zie, Tralala Mobieltje, ff smsje sture, ff lippies verzorgen, even mooi in het spiegeltje kijken of je er wel goed uit ziet voor de overbuur man. Dan denk ik echt van :eek: ik moet er maar net om de hoek komen, en zij staat knal voor me neus, en Bam daar ligt dat kleintje....
Ik heb dus ook vaak bij volwasse mensen, het idee dat ze er geen snars van snappen..Maar laatst zag ik dan ook weer, een meissie van 8, loopt daar met een knoeperd van een Duitse dog :eek: daar loop ik echt wel eventje voor om ( als ik een hond bij heb, wel te verstaan )

gr Aimee
Dat is dus id. het verschil :wink: Ik vind dat je het heel mooi omschrijft..volwassen mensen met hun mobiel, of aan de klets..ik zie dat ook vaak..pas nog een met de mp3 speler op volume max. en maar doorlopen en de hond liep er maar wat onzeker achteraan.,van; wordt ik nu uitgelaten? Want ik krijg helemaal geen aandacht :19: :neenee:
Kortom, ik vind het goed dat je dit ook aandacht geeft; volwassenen kunnen er ook een potje van maken, maar misschien een tikje naief; dit soort 'volwassenen' laten dan ook vaak de verantwoordelijkheid aan kinderen over.En laten ze er gerust mee lopen, kortom omdat ze zelf ook met 2 vingers in de neus lopen :mrgreen: en nergens naar kijken..zo sneu voor de hond!!

Hoe jij dit omschrijft vind ik erg pakkend voor iemand van jouw leeftijd. Ik vind jou al heel volwassen en vooral verantwoordelijk overkomen!! Dat is - wrs een onnuttige toevoeging- :wink: een compliment!! :ok: :ok:
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007
Afbeelding
Ella46
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ella46 »

tja, toen ik een jaar of 14 was en met mijn beagle liep waren er 2 honden aan het knokken op de uitlaatplaats hier. 2 van die stoere kereltjes erbij die niet wisten wat moest gebeuren, stonden te gillen als speenvarkens die de slachtbank op gingen, maar ik was wel degene die de honden uit elkaar ging halen. de beagle had ik vanaf een jaar of 6, daar ging ik op mijn 9e ook zelf mee wandelen, maar ik was met 9 jaar 1.65 en ging toen al 5 jaar intensief met paarden om, ik kon toen de verantwoording nemen om met de hond te wandelen en er voor te zorgen dat andere honden uit de buurt bleven, want onze beagle vond andere honden die haar kwamen bespringen niet zo fijn.

mijn neefje is nu 14, hij is laatst met andy gaan wandelen omdat ik onzettende spierkramp in mijn tenen had. hij kan mijn preken ondertussen wel dromen "hou hem altijd vast, laat hem niet trekken, laat hem niet met andere honden spelen, hou andere honden weg, zie je een onaangelijnde hond vraag dan of ze de hond vast houden blablabla" en nou is mijn neefje ook 1.80 en een beer en hij is heel snel klaar met andy, nee is nee en als andere eigenaren hun honden niet vast pakken als hij er om vraagt pakt hij de hond vast en brengt deze terug. nou is andy supersociaal, maar ik wil niet hebben dat er gespeeld wordt als ik er niet bij ben.

mijn moeder is weer een ander verhaal, die krijgt andy dus echt niet mee. die is toch al 49 en kan niet goed met honden omgaan en andy neemt dan een loopje met haar buiten. buiten en binnen zijn voor andy 2 hele verschillende dingen. mijn ma roept ook al "ooooh wat zielig " als ik andy even corrigeer als hij ontzettend vervelend is.

om eerlijk te zijn zou ik dus een geruster hart hebben als andy met mjn neefje mee ging dan wanneer hij met mijn moeder meeging. ik denk echt dat het ontzettend verschilt want mijn achterneefje is nu 18 en die kon met 16 nog niet met een hond over straat. nu zou ik hem nog niet met een hond laten gaan :mrgreen: .

maar er zijn ook genoeg oudjes die niet met honden om kunnen gaan, of mensen hier in de straat... die hebben 2 honden die nog nooit zijn gaan wandelen omdat ze ze niet aankunnen :denken: . en dan die 2 oudjes die het klaar krijgen om een border collie van 5 maanden zo agressief te krijgen dat niemand er in de buurt van kan komen, die hond vliegt klapperkakend en met de lip omhoog op alles af wat langs komt :denken: .

ik denk echt dat je het niet in het algemeen kan trekken maar per persoon moet bekijken.
Afbeelding
"Andy" Ground Zero Fifth Av. BH AD TT
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

weten jullie nog laatst, die jongen met de labrador en krista haar enkels die helemaal open lagen.

Daarom is het niet verstandig.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Ik kwam zojuist een jochie van een jaar of 5 tegen, met zo'n ceasarhondje, aan de lijn...
Dat jochie gooide en balletje en het was; pak bal, pak bal, PAK bal, PAK DIE BAL! En toen dat hondje eindelijk, na veel blaffen de bal pakte en die niet gelijk losliet, trok hij het hondje naar zich toen en tilde het op, om de bal te pakken.... :N:
Met dat ik er wat van wilde zeggen, hoorde ik van de overkant van de straat, uit de flat, zn (denk ik) moeder.. :19:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

bernersennenfan schreef:
Aimee schreef:Ik denk dat je het echt per kind moet bekijken,

gr Aimee
Dat is dus id. het verschil :wink: Ik vind dat je het heel mooi omschrijft..volwassen mensen met hun mobiel, of aan de klets..ik zie dat ook vaak..pas nog een met de mp3 speler op volume max. en maar doorlopen en de hond liep er maar wat onzeker achteraan.,van; wordt ik nu uitgelaten? Want ik krijg helemaal geen aandacht :19: :neenee:
Kortom, ik vind het goed dat je dit ook aandacht geeft; volwassenen kunnen er ook een potje van maken, maar misschien een tikje naief; dit soort 'volwassenen' laten dan ook vaak de verantwoordelijkheid aan kinderen over.En laten ze er gerust mee lopen, kortom omdat ze zelf ook met 2 vingers in de neus lopen :mrgreen: en nergens naar kijken..zo sneu voor de hond!!

Hoe jij dit omschrijft vind ik erg pakkend voor iemand van jouw leeftijd. Ik vind jou al heel volwassen en vooral verantwoordelijk overkomen!! Dat is - wrs een onnuttige toevoeging- :wink: een compliment!! :ok: :ok:
Dankje! :wink:

gr aimee
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”