ja je hebt katten en katten en baasjes en baasjes. ik ruim alles achter mijn hond op, mijn hond blaft alleen als hij wat verdachts hoort of ziet en dan is 1 keer ANDY roepen genoeg om hem te laten zwijgen. mijn buren hebben een hond die begint met janken als ze de deur uitgaan en houdt pas weer op als ze thuis komen. dit hield ze niet tegen om tot 3 uur s nachts op stap te gaan. dat vind ik ook aso. hier in de straat hebben mensen 2 honden die nooit buiten de tuin komen, die mogen alleen mee wandelen als er een voetbalwedstrijd is en mensen lopen door de straat om bij het stadion te komen. even pronken met de honden.

Die beesten slaan bij het minste of geringste aan en gaan zo even door. dat vind ik ook aso.
dan katteneigenaren, een vriendin van me vangt alle katten op die ze tegenkomt, mensen dumpen soms gewoon hun kat voor haar deur, zelfs zwangere katten. ze probeerde ze in het begin met waslijnen in de tuin en daar een flexlijn aan uit te laten,maar dit ging niet. die katten gaan dus aan de wandel en de buren zijn er niet blij mee. kan ik me voorstellenl.
hier in de buurt nog wat mensen die een kat hebben omdat hij zo leuk was toen ie klein was. nu gooien ze hem maar buiten en die beesten zitten overal, heb je was ophangen? hangen ze erin. Bed pas opgemaakt? laat niks openstaan want ze liggen op je bed, komen je keuken in, wandelen naar je kelder als de deur op een kier staat enz. 1 gezin hier in de buurt had 2 katten die ze niks interesseerden, 1 werd overreden en het boeide ze niks, deden nog niet de moeite om de kat van de weg af te halen. 1 kat had de pech dat ze onze tuin in kwam toen ons toenmalige loopse teefje daar lag te zonnen. ik stond in de keuken en zag het monster op onze hond afkomen, ren naar buiten maar de kat haalde al uit... gevolg? HAP!!!! kat gewond, hond dikke kras. Kat terug gebracht en wat ze toen tegen mijn ma durfden zeggen.... ze vonden dat wij de DA rekening moesten betalen omdat onze hond hun lieve poezelige favoriete huisdiertje had gegrepen... mis ik hier soms iets???

de kat zat trouwens nog eerder dan dat wij thuis waren weer bij ons in de straat. echte dierenliefde dus.
zo een katten en hun baasje heb ik schijt aan, die moeten geen dieren nemen want het boeit ze toch niet.
Dan onze overburen, die hadden een pers. deden zich alle moeite om hem binnen te houden maar hij ontsnapte altijd, ging nooit verder dan 100 meter weg. daagde geen honden uit ( volgens mij snapte hij nog niet wat een hond was ) en bleef gewoon midden op een kruispunt liggen. nu is ie weg sinds zaterdag en dat vind ik verschrikkelijk.
ik denk dat als iedereen verantwoording neemt voor zijn dier dat de overlast dan beperkt is. weet je dan mensen wel eens last van je dier hebben dan kan je eens met die mensen praten of eens een doosje bonbons of bloemtje brengen voor de overlast. toen ik andy kreeg ben ik dat ook aan de buren gaan vertellen, heb ze mijn mobiel nummer gegeven voor als ze eens een keer last zouden hebben overdag als ik hem het trainen was om alleen te blijven. tja, het is ook maar net hoe je je opstelt, als ik gezegd had "heb het lef niet om ook maar 1 keer te klagen met je jankende hond " dan hadden ze denk ik juist gebeld.