De zus van de vriendin van mijn oom heeft twee Am.staffs , een reu en een teefje.
Als mijn om of zijn vriendin ze uitnodigen voor een verjaardag nemen ze de twee honden altijd mee.
Een tijdje geleden had een andere zus haar Sheltie pup meegenomen. Ze had de Sheltie op haar schoot toen de Am.staff teef haar beet.
Volgens de vriendin van mijn om was het allemaal de schuld van haar oudste zus , want ze had de pup niet op schoot moeten houden.
Maar ik kan me ook nog goed herinneren dat de zus ( eigenaresse van de Amstaff ) mij vertelde dat haar teefje honden aanvalt die onderdanig zijn.
Ze vroegen ook nog waarom ik Mona niet heb meegenomen :N:

Ze laten de honden ( apart ) ook weleens los op het losloopveld .
Ik heb ze toen verteld dat ik dat erg onverantwoord vind , omdat een Amstaff niet altijd goed met andere honden kan opschieten en het jammer zou zijn als het een keer misgaat .
Ze hebben geen kinderen en zien de honden als hun kinderen.
Dat begrijp ik wel , want ik zie Mona ook als een deel van ons gezin , maar ik vind dat ze niet realistisch zijn en erg onverantwoord bezig zijn.
De honden luisteren ook niet perfect en als je bij mijn oom op bezoek gaat en de zus is ook daar moet je uitkijken dat je niet omver wordt gerend door haar honden. Mijn oom heeft ook twee katten, en daar gaan ze ook achteraan als ze er de kans voor krijgen.
Ik was vanavond op bezoek bij mijn oom en toen vertelde zijn vriendin dat de Am.staff teef van haar zus ook al hun 5 maanden oude herderpup heeft gebeten. Maar volgens haar is dat dus de schuld van de oudste zus met de Sheltie , want door haar gedrag is volgens haar het Am.staff teefje verpest.

Ik hoop echt dat de pup van oom niet wordt verpest door de Amstaff , want mijn ouders hadden meer als 10 jaar geleden ook een herderpup. Ze hebben die pup toen meegenomen naar vrienden die een grote hond hadden. Die hond is toen bovenop de jonge pup gesprongen en sinds die tijd was de pup een zenuwachtig hoopje ellende.
Wat moet ik hier nu mee?
Ps : Moontje en Anouska hebben trouwens lekker gespeeld en ze waren na een uurtje bekaf!