Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond en buren..

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

buddy
geregistreerd lid

Hond en buren..

Ongelezen bericht door buddy »

Hoi!
Wij hebben een 8 maanden oude hond, een kruising Mech. herder/labrador. Een pittig beestje!

Buddy lieten we als proef eens in de huiskamer slapen, maar dat was geen succes want ze begon ineens erg te blaffen. Ik werd er wakker van, maar de buren ook! Heel vervelend natuurlijk, en we hebben met de buurvrouw afgesproken dat de hond weer in de gang zou zijn 's nachts.
Dat gaat een stuk beter, maar ja..een hond blaft nu eenmaal wel eens!

De buurvrouw zei ook dat ze overdag wel eens blaft, ook dus als wij weg zijn..Tja...We roepen als we erbij zijn natuurlijk dat ze niet moet blaffen (commando 'stil')enz. Maar wat kunnen we nog meer!
Zelf hebben ze precies hetzelfde ras gehad, en ook die hond hoorden wij zeer regelmatig, nooit over geklaagd trouwens. Nu is de buurvrouw gehandicapt, heeft pijn, en dat zal een rol spelen. Maar nu lijkt het alsof ze ons als pispaal gebruikt. Klets tegen andere buren over ons en de hond, probeert een buurman die bekend staat om zijn wat opvliegende karakter met zich mee te krijgen...
Vindt het maar raar dat Buddy in de tuin aan een lange riem zit...(anders gaat ze naar de tuin van de buren, lijkt me helemaal geen succes!
We hadden eerst kippengaas, maar dat had Buddy na 2 dagen alweer vernield..)...en zegt dat ook dan de hond tegen vanalles blaft..
Ik twijfel of ik bij ze langs moet gaan om erover te praten, maar dan weet ze natuurlijk ook dat een buurvrouw waarmee ik bevriend ben alles heeft doorverteld. Of wachten tot ze tegen ons komt klagen..
Het is echt zo'n type wat het allemaal beter weet, zoals zij hun hond hebben opgevoed is de best manier etc.
Ik weet het even niet! Wie heeft ervaring met zoiets?
Marion.

Re: Hond en buren..

Ongelezen bericht door Marion. »

buddy schreef:Ik twijfel of ik bij ze langs moet gaan om erover te praten, maar dan weet ze natuurlijk ook dat een buurvrouw waarmee ik bevriend ben alles heeft doorverteld. Of wachten tot ze tegen ons komt klagen..
Het is echt zo'n type wat het allemaal beter weet, zoals zij hun hond hebben opgevoed is de best manier etc.
Ik weet het even niet! Wie heeft ervaring met zoiets?
Ik heb er gelukkig geen ervaring mee, maar ik zou heel zeker even gaan praten met de buuf. Gewoon even op de koffie, omdat je zeker wil weten dat ze geen last van jouw hond hebben. Kan ook op een manier zonder dat je kenbaar maakt dat die andere buuf dingen doorvertelt.

Ik zal in elk geval ten alle tijden proberen de relatie met mijn buren helder te houden, want "een goede buur...." Wel respecteer ik andere meningen, dus ga het gesprek niet in met een houding van "ze weet alles beter". Ga er blanco in. Besef dat andere mensen andere normen kunnen hebben. En jullie komen beiden vast met een beter gevoel uit het gesprek.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Buiten dat Marion's tip een erg goede is zou ik als ik weg ging een webcam of taperecorder o.i.d laten lopen zodat je zelf bij thuiskomst kunt zien of horen wat je hond werkelijk gedaan heeft.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Lil

Ongelezen bericht door Lil »

Ik heb dezelfde kruising en die blaft dus echt absoluut niet! Ja, als je aanbelt of op het raam tikt dan gaat hij even tekeer en is daarna stil.
Heb het blaffen meteen als pup de kop ingedrukt (en hij kan blaffen, hij moet voor de sport ook stellen en daar blaft hij goed).
Tja, als ik weg ben trek ik de bel uit, dus daarom hoeft hij dan niet meer te blaffen. Als mensen dan op het raam kloppen omdat ze de bel niet horen, dan blaft hij, maar goed dat is nog geen 30 sec. dat moeten de buren maar verdragen (zo vaak staat er ook niet iemand aan de deur).

Even over de hond in de gang. Je legt je hond in de toppositie. Hij is degene die alles kan overzien en bewaken: de trap naar boven waar jullie zijn, de voordeur waar vreemden binnenkomen, de kamerdeur. Lijkt je dit echt een geschikte plaats voor een hond? Volgens de regels van de roedel is dit echt taboe. Boris ligt of op zijn plaats in de woonkamer (achter de bank, dus niets geen deuren om te domineren) of hij ligt boven bij mij. Ik werk daar ook veel aan de computer dus hij heeft zijn eigen plek op mijn werk/slaapkamer.

Hoe vaak en hoe blaft je hond als je weg bent? Is het alleen waaks/ is het verveling? is het verlatingsangst? Is handig om te weten, dan kun je er misschien iets aan doen.

Veel succes met de buren, want ik ben inderdaad bang dat als jullie hond niet overmatig blaft dat het aan de ziekte ligt. Als je je niet lekker voelt erger je snel aan bepaalde dingen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Hond en buren..

Ongelezen bericht door malinois »

buddy schreef:Vindt het maar raar dat Buddy in de tuin aan een lange riem zit...(anders gaat ze naar de tuin van de buren, lijkt me helemaal geen succes!
kun je je tuin niet afzetten met schuttingen of iets dergelijks, zou doodsangsten uitstaan met een lange lijn zonder toezicht. Voor hetzelfde geldt hangt hij zichzelf op zonder dat je in de buurt bent... :roll:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Probeer goede vriendjes te blijven met buurvrouw!
zo voorkom je klachten en geroddel :wink:
Dus wat Marion al zei gewoon even op de koffie en er eerlijk over praten!
en lijkt me ook een strak plan om je tuin goed te omheinen, een lange lijn kan gevaarlijke situaties opleveren!

gr Aimee
Selian
Actief
Mijn ras(sen): Groetjes,
Jeroen, Manuela
Selian,Jonas&Ruby
Selian Border Collie's
Contacteer:

Ongelezen bericht door Selian »

ach buren, wat mot je er met :roll:

Toen wij Selian net hadden, jankte hij de eerste 2 nachtten omdat hij zonder zn mama zat.. Hebben de buren aan beide kanten een bloemetje aangeboden voor de overlast.. Werd heel leuk geaccepteerd en ze vonden het een leuk gebaar.

Wij leerden toen Selian alleen thuis zijn, eerste paar keer heeft hij gejankt ( wederom excuses gemaakt aan de buren en uitgelegd dat wij dit Selian moesten leren, ze snapten het en maakten er geen punt van, als Selian bleef janken zouden ze het aan ons melden zodat wij het wisten )..
Komen onverwachts thuis, achterom, Selian was stil! Zit de buurman op de trap Selian uit te dagen, te janken en te doen.. Wel 10 minuten lang! Maar selian bleef stil!!

Toen kwam de buurman, jah jullie geeft lawaai overlast.. Jah gek heh dat een hond reageert als hij denkt een andere hond te horen!!

Sindsdien treiterd hij Selian aldoor.. Selian kan nu net een klein beetje alleen zijn.. En godzijdank verhuizen wij over een aantal week..
De hele straat heeft momenteel een hekel aan hem, want hij treiterd iedereen!

dus succes met je buren!

xxx
Groetjes,
Jeroen, Manuela
Selian,Jonas & Ruby
Selian Border Collie's
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

pas op met die lange lijn want hij kan zichzelf wel ophangen :N: , zet even goede schuttingen om je tuin zodat hij helemaal niet weg kan komen.

Verder zou ik Marion haar raad opvolgen, desnoods slijm je met een bloempje oid.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

trouwens, gebruik je een kong voor je hond, je moet zorgen dat hij flink afleiding heeft
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Fiepje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Fernando & Roemeense Balto
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fiepje »

inderdaad, een kong is een goed idee!!

toen ik een tweede hond kreeg, (een Duitse herder) kon ze niet zo goed alleen thuis zijn, (naja, alleen, samen met de andere hond) dit ging niet zo zeer om het blaffen, maar om het slopen... *zuchttt!* :smile:

de kong doet wonderen!

ze kon eerst nog geen minuut alleen zijn, nu zijn we inmiddels zover dat we gewoon de deur uitlopen, en ze gaat lekker op de bank liggen (zonder kong), alleen als we wat langer weg zijn, dan krijgen ze nog een kong.

succes ermee!!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”