Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waarom doet mijn hond dit?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Poppedopje
geregistreerd lid

Waarom doet mijn hond dit?

Ongelezen bericht door Poppedopje »

De laatste tijd heeft Lady ( mijn 2-jarige Mechelse x Picardische herder) een onverklaarbare drang om over mijn voet heen te staan als ik met mijn benen over elkaar heen zit. Dit doet ze zonder dat je het door hebt, want ze raakt niets aan. Als ik bijvoorbeeld aan de eettafel zit en het verdacht stil vindt, vind ik haar al overstaand onder de tafel. Ook mijn moeder en schoonvader zijn hier al "slachtoffer" van geworden. :wink:
Tevens staat ze regelmatig met haar poot op mijn voet. Ik heb een beetje mijn twijfels aan de bedoelingen hiervan. :denken:

Heeft iemand enig idee wat dit betekend?
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

over je heen gaan staan is dominant gedrag.
Hier proberen sommige dat ook weleens als ik bijv. op de grond zit dan gaan ze ook soms ff over me heen staan, idd vaak bij je benen.
Onze Sam 'duwt' daarbij ook wat tegen je aan.

Vaak doen ze het hier als je met ze aan het stoeien bent en je stopt, dus stil zit, dan gaat Sam over je heen hangen.
Aangezien ik niet bang ben dat het uit de hand loopt gaan ze hun gang maar of ik ga wat wilder stoeien en roep dan 'had je wat??' 'kom dan Sammie!!' 'ohhhh wat moet je!!' hiihihihih

Als ik er niet van gediend ben geef ik ze een por dat ze op moeten sodemieteren.

Als de relatie verder goed is tussen jou en je hond (en de andere) dan zou ik me er niet zo druk over maken. Wel in de gaten houden of het niet erger wordt en ze meer dominante trekjes gaat ontwikkelen.
Poppedopje
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Poppedopje »

Ok dus het is aan mij of ik het accepteer of niet. Is het ook dominant gedrag als ze met haar kop op je voet gaat slapen of liggen? Het is namelijk mijn eerste hond en ik ben erg voorzichtig met het toelaten van dingen. Heb haar ook nog maar 7 mnd. Ik neem dus liever geen risico's en in het vervolg stuur ik haar dus weg. Bedankt! :ok:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Poppedopje schreef:Ok dus het is aan mij of ik het accepteer of niet. Is het ook dominant gedrag als ze met haar kop op je voet gaat slapen of liggen? Het is namelijk mijn eerste hond en ik ben erg voorzichtig met het toelaten van dingen. Heb haar ook nog maar 7 mnd. Ik neem dus liever geen risico's en in het vervolg stuur ik haar dus weg. Bedankt! :ok:
Kop op de voet is een beetje "dubbel".
Het houdt het midden tussen "dominant" en een vorm van "contactliggen".
Ik denk dat ik mijn voet ietsje weg zou trekken zodat de hond er tegenaan ligt :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Inge O schreef:tot attack zich vorige week vergiste, en ging staan rijden boven me......hahaha, dat was gauw over :S: :mrgreen: .
Dus toen heb je je clickertje gepakt en een aandachtsoefeningetje gedaan? :smile: :smile: :smile:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Tja, ik vind bovenstaan dus niet goed. Als een hond lekker ongestoord dominant gedrag mag vertonen geef je hem de indruk dat hij inderdaad iets in de melk te brokkelen heeft. Gevolg kan onduidelijkheid zijn in de rangorde en dat vind ik niet zo nodig.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”