Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

fulltime werken en een hond...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

ikke24
Vaste gebruiker

fulltime werken en een hond...

Ongelezen bericht door ikke24 »

Ik wilde vragen wie hier slecht over denkt? Een fokster zei tegen mij: tegenwoordig werkt iedereen fulltime die een hond heeft, je moet tegenwoordig wel als je uberhaupt een hond wil hebben....
Volgens mij zijn er weinig mensen nog die parttime werken als ze een hond nemen. Wie van jullie hier werkt full/parttime?
Ik vraag dit gewoon uit nieuwsgierigheid en ik hoop dat mensen anderen niet gaan veroordelen. :ok:
ceciel
Zeer actief

Ongelezen bericht door ceciel »

Ik ben minder gaan werken toen we een hond in huis namen. Heb zelfs m'n werktijden aangepast zodat ik minder lang van huis ben. Ow ja en ben dichterbij huis gaan werken :wink:
Fiepje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Fernando & Roemeense Balto
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fiepje »

wij hebben eigenlijk de ideale situtie, bij ons is mn vader altijd thuis, toen we matty (mijn hond) kregen was ik ook nog volledig thuis, straks ga ik echter weer naar school, en dan is het makkelijk dat mn vader er is :mrgreen:

maar volgens mij zijn er heel veel mensen die full time werken, en een hond hebben, volgens mij een kwestie van genoeg tijd aan ze besteden als je thuis bent...
of je daar nog zin in hebt na een dag hard werken is een tweede, maar dat moet je dan meenemen in de overweging wel of niet een hond...

is et nog een beetje te volgen? :smile:
Afbeelding
irstas

Ongelezen bericht door irstas »

als ik fulltime zou werken dan zou ik mijn hond meer als een last ervaren denk ik.
vraag me echt af hoe iedereen dat doet met een goed gevoel, en dan ook vaak nog kids en een heel huishouden plus hobby's en andere sociale contacten, ik vind het knap dat jullie dat geregeld krijgen.
ik denk echt dat ik elke avond helemaal dood op de bank zou liggen.
persoonlijk moet ik er niet aan denken in ieder geval, en gelukkig is het hier in belgie nog goedkoop wonen dus fulltime werk heb ik niet nodig om rond te komen.
ook mijn vriend werkt sinds een jaar partime en het bevalt prima zo :ok:

en dan nog wil dat niet zeggen dat we de hele dag met de honden in de weer zijn, we doen ook gewoon onze eigen dingen zonder honden.
ze zitten net zo goed wel eens een dagje met hun 3tjes.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ik ken weinig mensen die echt (allebei) fulltime werken en een hond hebben, zeker geen jonge hond of pup in zijn eentje. En die ik ken die hebben 'smiddags een uitlaatservice voor de hond of de hond zit een gedeelte van de dag bij "oma" .

Bij veel fokkers krijg je niet eens een pup mee als je hele dagen van huis bent en dat vind ik terecht.

Anne
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

ik werk onderbroken. smorgens een paar uur en savonds een paar uur en dan is men vriend thuis. ze zitten altijd max 3 uur alleen. En als ik geen zin heb dan kan ik het weigeren en gewoon thuis blijven. Volgende week komt men pup en dan ga ik een week enkel smorgens of savonds werken
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

Ik studeer fulltime, maar ga daarvoor maar iets van 6 tot 8 uur er week naar school, de rest is zelfstudie :wink: Mn moeder werkt parttime - 2 a 3 avonden per week, mn vader zo goed als fulltime, 10 urige werkdagen, en vrijdag vrij...

Dus is vaak iemand bij Jamey, ze hoeft niet veel alleen te zitten
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik vind als je full time werkt het ook wel een verschil of je 1 of 2 honden hebt, en of er tussen de middag uitgelaten wordt.

Ik denk dat 2 honden die samen echt een leuk stel vormen, met een lekkere flinke uitlaatronde tussendoor, die goed alleen kunnen zijn, het niet slecht hebben. Mits er dan voor en na het werk ook nog goed gewandeld en eventueel getraind wordt.

Een pup en full time werken kan naar mijn mening gewoon niet, tenzij je oppas regelt. En 1 hond alleen vind ik toch ook altijd wel wat sneu, ook al zullen er ongetwijfeld honden zijn die echt niet ongelukkig zijn op die manier.
Afbeelding
Gompie
Actief

Ongelezen bericht door Gompie »

Wij hebben een akkerbouwbedrijf en zijn dus "thuis" aan het werk.
Sam neem ik altijd mee. :wink:
Ik zou hem niet graag alleen thuis laten elke dag.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Mijn moeder heeft heel onregeltmatig werk, de ene dag is ze de hele tijd thuis, en de andere dag kan ze de hele avond weg zijn ( verloskundige ) Maar de meeste bevallingen komen toch echt s' nachts :smile:

gr Aimee
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Hier werkt mark de ene week van 08.00 tot 16.30 en de andere week van 09.00 tot 17.30.( 40 uur in de week)
Ik heb op mijn werk te maken met vroege, tussen en late diensten.
Mijn vroege dienst begint om 07.00 en eindigt om 15.00 uur, de tussen is van 14.00 tot 19.00 en de late van 15.00 tot 22.00.
( rond de 28 uur in de week )

Ik probeer het zo te regelen dat ik voornamelijk tussen of late diensten draai.
Soms is dat helaas niet te regelen en dan komt er vanaf 12.00 uur een oppas voor janus, of gaat mark de middag vanuit huis werken.

Op het moment werkt dit erg goed, maar toen we janus pas hadden heb ik een tijdje vrij genomen, en daarna is hij een tijd elke dag naar de oppas gegaan.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Toen Nika kwam werkte ik vrijwel fulltime (34u) in onregelmatige diensten, daardoor was ik ook regelmatig thuis. Op de dagen dat ik werkte ging Nika naar mijn ouders.
Toen Marouck kwam zat ik in de zietewet.
Toen Biène erbij kwam werkte ik nog niet maar was ik bijna klaar met mijn omscholing. Ik ging op dat moment iedere dag 2 uur naar school (Biène was dus vrijwel direct vanaf het begin 3 uur per dag alleen thuis).
Vanaf januari werk ik in de buitenschoolse opvang, 26 uur per week op het moment (hoop nog een paar uur bij te kunnen krijgen).
Ik ga pas 's middags weg (op woensdag en vrijdag begin ik om 12 uur, andere dagen om 1 uur) en werk tot 6 of 7 uur 's avonds meestal. De ochtenden zijn voor de honden, dan gaan we ook altijd een uur lopen.
Nu in de vakantie werk ik lange dagen maar dan komen mijn ouders de honden tussendoor even goed uitlaten. Zowiezo gaat vrijwel al mijn vrije tijd naar de honden, ik sta 4x per week op het trainingsveld met ze (3 avonden en op zondag)
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Ik werk gemiddeld 30 uur per week, maar alleen 'snachts , en Ed werkt 37 uur overdag. Er is dus altijd iemand thuis, en in de gelegenheid om ze uit te laten.

Ik denk dat een full time baan met een pup niet te doen is. Die kan nog niet zo lang alleen zijn, ook niet als hij regelmatig uitgelaten zou worden tussendoor.

Als de pup op werkdagen bijvoorbeeld naar een dagopvang zou kunnen, dan wel.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik ben minder gaan werken voor de honden, ik werk 28 uur per week. Op mijn werkdagen hebben mijn honden uitlaat en verzorging.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door **Tamara** »

Toen de honden kwamen gingen ze mee naar het werk en toen ik wisselde van baan heb ik dat aangepast op de honden zodat ik maar een halve dag weg ben.
Het is nu zo dat ik op woensdag tijdelijk de hele dag werk. Dan worden de honden sochtends goed uitgelaten, tussen de middag kom ik naar huis om met ze te lopen maar ik voel me daar helemaal niet prettig bij. De honden maken er niks van hoor, maar ik vind het zelf gewoon niks....
Afbeelding
Dazwa84

Ongelezen bericht door Dazwa84 »

Mijn vriend werkte fulltime (nog steeds) en ik studeerde nog toen we ons aan het oriënteren waren op een pup. We hebben het toen zo gepland dat de pup er zou komen als ik afgestudeerd zou zijn en dus hele dagen thuis zou zijn. Ik heb ook een baan gezocht die ik kon combineren met de hond. Sterker nog, ik mag de hond straks zelfs meenemen :ok: Ik werk in augusdtus straks 8 uur per week en vanaf september 20 uur (die ik zelf in mag delen) waarvan ook regelmatig 's avonds en in het weekend, dus dan is Hugo thuis. Ideaal dus en echt supermazzel :ok:
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

Hier in Belgie is het vrij normaal dat de vrouw ook fulltime werkt. Hier zal bijna niemand 4/5 of deeltijds gaan werken voor de hond (wel voor de kinderen).

De meeste mensen hebben hier idd geen schuldgevoel over.

En s middags even over huis is ook niet op alle werkplekken mogelijk.

Allebei werken ze dan van 9 - 5 , s avonds boodschappen doen, koken, huis kuisen, huiswerk maken met de kinderen, kinderen wegvoeren naar muziekles, karate .... zelf nog hobby's hebben, naar vergaderingen gaan, op reis gaan, weekendactiviteiten, en de hond blijft over.

Koop dan een kat of een vogel he.

Hier zijn er genoeg honden die achteraf in een kennel in een grote tuin zitten, en de hele tijd zitten te blaffen uit verveling.
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
Flip
Zeer actief

Ongelezen bericht door Flip »

Mijn vriend werkt fulltime, van half 8 tot ongeveer half 5, en is dan rond 5 uur thuis.

Ik zelf werk 12 uur, en één keer in de 3 weken 15 uur.
Dus elke ochtend 3 uur, en een keer in de 3 weken ook op vrijdagochtend.

Op dinsdag ochtend is Flip bij mijn moeder, die is dan thuis.

De andere dagen is hij alleen 's ochtends en na mijn werk haal ik de hond van mijn ouders op in de fietskar en fiets terug naar mijn huis, zo'n 7 kilometer verderop.

Dus de honden zijn drie á vier ochtenden in de week zo'n 4 uur alleen.

Mijn vriend en ik zijn allebei geen stappers, dus verder is Flip bijna nooit alleen, en als we ergens heengaan waar hij niet meekan gaat hij naar mijn ouders.
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Mijn vriend werkt fulltime maar kan wel enigzins met zijn werkuren schuiven. Ik werk parttime, waarvan deels buiten reguliere kantooruren.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik werk parttime (15 uur per week in principe, soms wat meer) en Eric fulltime.
Eric woont vlakbij zijn werk (minder dan 5 minuten lopen).
De honden zitten dus nooit lang alleen, als ik de hele dag moet werken en ze kunnen niet mee, dan kan Eric ze tussen de middag uitlaten.

We hebben wel samen fulltime gewerkt, maar dan ging 1 van ons tussen de middag naar huis om de honden goed uit te laten en maakten we 's avonds altijd een lange wandeling. Dat ging toen ook prima, nu zou ik het niet meer zo willen.

Ik denk wel dat het scheelt of je 1 of 2 honden hebt die je thuis laat als je werkt. 2 Honden hebben toch veel aan elkaar om te kunnen spelen als de baas er niet is, mits ze natuurlijk wel goede maatjes zijn samen.
Laura W
Actief

Ongelezen bericht door Laura W »

Wij werken allebei fulltime, maar dan wel op andere tijden. Ik werk 's ochtend en 's middags en Stefan 's middags en 's avonds.

De honden zijn op twee dagen van 13.00 tot 14.00 en op drie dagen van 13.00 tot 16.00 alleen.

De tijd buiten het werk is voor de honden, dus iedere dag naar het bos, regelmatig naar hondenschool, naar behendigheid, enz.

Als we trouwens wel allebei de hele dag thuis zijn dan liggen ze de hele dag te slapen. :slaap:
kanche
Zeer actief
Locatie: Baasje van Gijs en twee stralende sterretjes ** over de regenboogbrug
Contacteer:

Ongelezen bericht door kanche »

Ik werk partime en wij hebben de afspraak gemaakt de honden zitten maximaal 5 uur per dag alleen thuis dus een verjaardag s'avonds met zijn tweeen zit er niet in als ik gewerkt heb.
Dat zijn dan de consequentie's die je moet nemen en de verantwoordelijk.
En het bevalt ons prima.
Afbeelding
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

ik ben minder gaan werken. Ik werk nu 21 uur (komt ook omdat we kinderen hebben) onze honden zijn eigenlijk maar heel weinig alleen (onregelmatigheid), hooguit 2 ochtenden in de week.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik werk 38 uur en m'n vriend 36 uur. M'n vriend is 1 dag vrij en ik werk 1 dag thuis of ben vrij. Blijven er 3 dagen over. Dan breng ik Bram naar de opvang.

Hij is zelden alleen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Hutch
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever en Friese Stabij
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hutch »

Ik werk zelf fulltime. 2 hele dagen en 3 halve dagen. De hele dagen en de ochtende gaat hij mee naar mijn werk, ideaal! Als ik 's middags werk is mijn moeder thuis. Hij is dus of thuis met iemand erbij òf mee naar mijn werk
linda
Zeer actief

Ongelezen bericht door linda »

ik werk 32 uur(4 dagen) en mijn vriend 40 uur. we werken in verschillende ploegen dus er is altijd iemand thuis. de honden zijn 4 dagen per week maximaal anderhalf uur alleen :wink:
Afbeelding

in loving memorie Djengis 15-04-04 tot 27-09-05
Bernadette
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bernadette »

Ik ben momenteel werkloos en dus hele dagen thuis..... :ok:
rubella
Actief

Ongelezen bericht door rubella »

Ik vind fulltime werken bij een pup absoluut niet kunnen!
Als je een pup krijgt moet je de eerste weken dag en nacht beschikbaar zijn.
Als je alleenstaand bent komt alles op 1 persoon neer. 's Nachts opstaan, werken, boodschappen doen, eten klaarmaken, eigen sociale contacten, etc. = niet te doen.
Idem met een gezin met kinderen: naar crèche of school brengen/halen, allerlei activiteiten waar de kinderen naar toe moeten, ook weer brengen/halen.

Ook bij een volwassen hond vind ik het geen goed idee als de baas/bazen fulltime werkt(en). Honden kunnen vaak wel ca. 9 uur alleen zijn, maar dat is een verdienste van de hond en handig voor de baas, maar voor een hond geen prettig leven!
Als er goede opvang is, bijv. een hondencrèche o.i.d. verandert de zaak.
Toch zou ik er voor een heel jong puppy zélf niet voor kiezen.
groetjes, Wina

Afbeelding
Mark-Tinny
Actief
Mijn ras(sen): Labrador en een kruising

Ongelezen bericht door Mark-Tinny »

Hier gaan we weer.
Zowel ik als mijn moeder werken fultime, we hebben bijde wel andere werkuren maar in het slechtste geval zit onze Tinny tot 8 uren alleen thuis.
Vrije tijd gaat grotendeels naar de hond, elke keer als ik thuis kom van het werk een flinke wandeling en er gaat geen weekend voorbij of ik trek er met de hond op uit.
Met een pup is dit NIET te doen, dat kun je zo'n beestje niet aandoen, en met een volwassenen hond is het afwachten.
Deze ligt er niet wakker van (letterlijk) maar later wanneer er later opnieuw een hond in huis komt kan dit problemen geven.
Maar daar probeer ik nog niet aan te denken, hoop dat onze meneer nog jaren bij ons is.
Marion.

Re: fulltime werken en een hond...

Ongelezen bericht door Marion. »

ikke24 schreef:Ik wilde vragen wie hier slecht over denkt? Een fokster zei tegen mij: tegenwoordig werkt iedereen fulltime die een hond heeft, je moet tegenwoordig wel als je uberhaupt een hond wil hebben....
Nou, nou. Dan vraag ik me af wat voor ziekelijke pups die mevrouw verkoopt als je daarvoor een fulltime baan moet hebben :denken:

Onze honden hebben ons tot dusver heel weinig gekost. Sinds een tijd werken we beiden weer redelijk fulltime. Dat gaat goed. Ze zijn overdag 6 uur alleen en dat vind ik wel de max. 's Morgens laat ik ze een uur rauzen, en als Pieter om 3 uur thuis komt gaat hij stevig aan de wandel met ze. Pieter is overigens niet weer gaan werken omdat het financieel voor de honden moest.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”