Nu dan toch mijn eerst vraag op dit gezellige forum. Heb al een heleboel gelezen en gehad aan alle topics hier, allen zit nu toch met een probleem waar ik even geen raad mee weet.
Ik wil mijn hond graag zindelijk maken, en wil dit doen, door binnen poepen en plassen te negeren, en het buiten juist aan te moedigen en te belonen.
Maar nu komt het, onze pup (beagle 11 weken), wil niks buiten doen. Ik weet niet wat het is, of het nou zo leuk is buiten, of dat hij niet durft. Fijt is, al loop ik een uur buiten, hij gewoon wacht tot we thuis zijn, en het dan ook snel doet. Alleen 's ochtend wil hij bij hooge uitzondering buiten poepen (omdat hij waarschijnlijk heeeeel nodig moet, doet namelijk niks in zijn bens), maar plassen ho maar.
Wat ik al geprobeerd heb:
- op een en dezelfde vierkante meter uitlaten (dit omdat dat gaat vervelen, en hij anders teveel afgeleid is)
- om het half uur naar buiten.
- direct na het eten ( steeds een beetje geven) en slapen naar buiten.
- negeren als hij het binnen doet (soms kan dat niet omdat hij dan alles door het huis banjert), buiten dus belonen maar ja dat gaat niet...
- Als ik zie dat ie moet, veel snuffelen, ook gelijk naar buiten.
Niks helpt, en begin snap hem nu even niet.
Wat raden jullie mij nu aan om mijn kleine mannetje toch buiten te leren plassen, en kunnen jullie uitleggen hoe exact te werk te gaan.
Alvast bedankt,
Martin