Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
dominant Am.staff teefje en pup--->> onverantwoorde ei
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Wat doet het er eigenlijk in vredesnaam toe, of het de zus van de zus van je overgrootoma is of de over over groot peet tante en daar de neef weer van?
Het gaat toch om de situatie?
Iemand tilt sheltie op, amstaff hapt, mensen van de amstaff tillen er niet zo zwaar aan, en zeggen dat hun staff onderdanige honden bijt.
GrAimee
Iemand tilt sheltie op, amstaff hapt, mensen van de amstaff tillen er niet zo zwaar aan, en zeggen dat hun staff onderdanige honden bijt.
GrAimee
- MonaToetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Ik hoop niet dat de hond ooit een vreemde hond bijt ( ik hoop natuurlijk dat ze geen enkele hond meer bijt ) , want ik denk dat ze dan echt de klos zijn. Deze keer waren het nog de honden van haar zussen , maar een vreemde zal het er echt niet bij laten zitten.Aimee schreef:Wat doet het er eigenlijk in vredesnaam toe, of het de zus van de zus van je overgrootoma is of de over over groot peet tante en daar de neef weer van?
GrAimee

Ik snap ook niet waarom ze de honden nog los durven te laten in een losloopgebied.

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ja ho ff duikt ze zonder reden op elke hond of heeft ze nog enige willekeur (reu, teef, jong oud etc.), en wat als ze op een hond duikt, scheurt ze die aan reepjes of wat doet ze dan?MonaToetje schreef:
Ik snap ook niet waarom ze de honden nog los durven te laten in een losloopgebied.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- MonaToetje
- Zeer actief
- Contacteer:
Volgens de eigenaresse duikt ze bovenop honden die onderdanig zijnmalinois schreef:ja ho ff duikt ze zonder reden op elke hond of heeft ze nog enige willekeur (reu, teef, jong oud etc.), en wat als ze op een hond duikt, scheurt ze die aan reepjes of wat doet ze dan?MonaToetje schreef:

Het fijne weet ik er niet van , maar dat ze al 2 pups heeft gebeten zegt toch genoeg , lijkt mij

(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
een pup is niet heilig... dat een hond een pup bijt zegt mij dan ook niks.MonaToetje schreef:Volgens de eigenaresse duikt ze bovenop honden die onderdanig zijnmalinois schreef:ja ho ff duikt ze zonder reden op elke hond of heeft ze nog enige willekeur (reu, teef, jong oud etc.), en wat als ze op een hond duikt, scheurt ze die aan reepjes of wat doet ze dan?MonaToetje schreef:
Ik snap ook niet waarom ze de honden nog los durven te laten in een losloopgebied.![]()
Het fijne weet ik er niet van , maar dat ze al 2 pups heeft gebeten zegt toch genoeg , lijkt mij![]()
Je moet goed op zo'n hond letten en ervoor zorgen dat hij geen honden kwaad kan doen maar om hem dan maar meteen voor de rest van z'n leven te moeten aanlijnen?

Als de mijne al met andere honden spelen, dan over het algemeen ook alleen met de dominante standjes, niet omdat ze bijten maar aangezien het niet leuk is voor andere honden om steeds maar op je rug te moeten liggen....

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- dragonsstarr
- Zeer actief
- Contacteer:
- MonaToetje
- Zeer actief
- Contacteer:
- MonaToetje
- Zeer actief
- Contacteer:
Je hebt gelijk dat een pup niet heilig is , maar de eigenaresse zegt zelf dat haar hond onderdanige honden aanvalt , en in dat geval vind ik het niet echt verstandig dat ze haar hond gewoon loslaat op een losloopveldje.malinois schreef:een pup is niet heilig... dat een hond een pup bijt zegt mij dan ook niks.MonaToetje schreef:Volgens de eigenaresse duikt ze bovenop honden die onderdanig zijnmalinois schreef:ja ho ff duikt ze zonder reden op elke hond of heeft ze nog enige willekeur (reu, teef, jong oud etc.), en wat als ze op een hond duikt, scheurt ze die aan reepjes of wat doet ze dan?MonaToetje schreef:
Ik snap ook niet waarom ze de honden nog los durven te laten in een losloopgebied.![]()
Het fijne weet ik er niet van , maar dat ze al 2 pups heeft gebeten zegt toch genoeg , lijkt mij![]()
Je moet goed op zo'n hond letten en ervoor zorgen dat hij geen honden kwaad kan doen maar om hem dan maar meteen voor de rest van z'n leven te moeten aanlijnen?Er zullen ook vast honden zijn waar hij wel mee overweg kunnen, de dominantere typjes... en die zijn er ruim voldoende ik denk dat er daarvan meer zijn dan de onderdanige typjes.
Als de mijne al met andere honden spelen, dan over het algemeen ook alleen met de dominante standjes, niet omdat ze bijten maar aangezien het niet leuk is voor andere honden om steeds maar op je rug te moeten liggen....
Je weet natuurlijk niet wat er allemaal op zon veldje rondloopt en de hond is ook nog eens stronteigenwijs en luistert nog niet goed naar het commando " hier "

(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): American Staffords en een Maine Coon kat.
- MonaToetje
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoezo de fout van de eigenaresse van de Sheltiepup***Connie*** schreef:Een Am staff van 3 jaar die een herderpup en sheltie bijt, dan ben ik zeer benieuwd of de hondjes nog leven![]()
![]()
En het was fout van de persoon die de pup op schoot genomen heeft maar dat is al eerder gezegd

De herder van de vriendin van mijn oom zat bij niemand op schoot en werd ook gebeten.

De Sheltiepup en Herder leven nog.
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
Waren de pups gewond???MonaToetje schreef:Hoezo de fout van de eigenaresse van de Sheltiepup***Connie*** schreef:Een Am staff van 3 jaar die een herderpup en sheltie bijt, dan ben ik zeer benieuwd of de hondjes nog leven![]()
![]()
En het was fout van de persoon die de pup op schoot genomen heeft maar dat is al eerder gezegd![]()
De herder van de vriendin van mijn oom zat bij niemand op schoot en werd ook gebeten.![]()
-
- Vaste gebruiker
Als een Am staff echt bijt zoals jij suggereerd leven beide honden niet meer, dus wat je zegt is een beetje overdreven sorry hoorMonaToetje schreef:Hoezo de fout van de eigenaresse van de Sheltiepup***Connie*** schreef:Een Am staff van 3 jaar die een herderpup en sheltie bijt, dan ben ik zeer benieuwd of de hondjes nog leven![]()
![]()
En het was fout van de persoon die de pup op schoot genomen heeft maar dat is al eerder gezegd![]()
De herder van de vriendin van mijn oom zat bij niemand op schoot en werd ook gebeten.![]()

Denk eerder dat de teef de beide honden heeft laten zien dat zij de baas is, zo 1 heb ik er ook hier maar echt bijten

Nogmaals als de am staff echt zou hebben gebeten om het dan maar hard te zeggen, zouden beide jonge honden het niet overleven.

Een dier heb je voor het leven, niet voor even.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
precies dat idee had ik ook al... je hebt bijten en bijten...***Connie*** schreef:Als een Am staff echt bijt zoals jij suggereerd leven beide honden niet meer, dus wat je zegt is een beetje overdreven sorry hoorMonaToetje schreef:Hoezo de fout van de eigenaresse van de Sheltiepup***Connie*** schreef:Een Am staff van 3 jaar die een herderpup en sheltie bijt, dan ben ik zeer benieuwd of de hondjes nog leven![]()
![]()
De Sheltiepup en Herder leven nog.![]()
Denk eerder dat de teef de beide honden heeft laten zien dat zij de baas is, zo 1 heb ik er ook hier maar echt bijtenDe bazin van de honden weet heus wel wat fout is of niet alleen jij wil dat niet begrijpen en probeert jou mening op te dringen, want vreemd dat de honden toch nog overal welkom zijn
![]()
Nogmaals als de am staff echt zou hebben gebeten om het dan maar hard te zeggen, zouden beide jonge honden het niet overleven.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja maar wat is aanvallen? En als je niet weet wat er op een veldje loopt wat doe je er sowieso dan als eigenaar vraag ik me af? Je gaat toch niet tussen allemaal vreemde honden je hond loslaten? Ook niet met een makkelijke hondMonaToetje schreef:Je hebt gelijk dat een pup niet heilig is , maar de eigenaresse zegt zelf dat haar hond onderdanige honden aanvalt , en in dat geval vind ik het niet echt verstandig dat ze haar hond gewoon loslaat op een losloopveldje.malinois schreef:een pup is niet heilig... dat een hond een pup bijt zegt mij dan ook niks.MonaToetje schreef:Volgens de eigenaresse duikt ze bovenop honden die onderdanig zijnmalinois schreef: ja ho ff duikt ze zonder reden op elke hond of heeft ze nog enige willekeur (reu, teef, jong oud etc.), en wat als ze op een hond duikt, scheurt ze die aan reepjes of wat doet ze dan?![]()
Je moet goed op zo'n hond letten en ervoor zorgen dat hij geen honden kwaad kan doen maar om hem dan maar meteen voor de rest van z'n leven te moeten aanlijnen?Er zullen ook vast honden zijn waar hij wel mee overweg kunnen, de dominantere typjes... en die zijn er ruim voldoende ik denk dat er daarvan meer zijn dan de onderdanige typjes.
Je weet natuurlijk niet wat er allemaal op zon veldje rondloopt en de hond is ook nog eens stronteigenwijs en luistert nog niet goed naar het commando " hier "

- Edwin Fagnano
- Actief
- Mijn ras(sen): Rodesian Ridgeback
- Contacteer:
- MonaToetje
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zeg alleen maar wat mij is verteld , niet meer en niet minder . En dat ik het onverantwoord vindt van een eigenaresse die zelf zegt dat haar hond onderdanige honden bijt ( dat zei ze letterlijk ) nog laat loslopen op een losloogebied is niet mijn mening opdringen.malinois schreef:precies dat idee had ik ook al... je hebt bijten en bijten...***Connie*** schreef:Als een Am staff echt bijt zoals jij suggereerd leven beide honden niet meer, dus wat je zegt is een beetje overdreven sorry hoorMonaToetje schreef:Hoezo de fout van de eigenaresse van de Sheltiepup***Connie*** schreef:Een Am staff van 3 jaar die een herderpup en sheltie bijt, dan ben ik zeer benieuwd of de hondjes nog leven![]()
![]()
Denk eerder dat de teef de beide honden heeft laten zien dat zij de baas is, zo 1 heb ik er ook hier maar echt bijtenDe bazin van de honden weet heus wel wat fout is of niet alleen jij wil dat niet begrijpen en probeert jou mening op te dringen, want vreemd dat de honden toch nog overal welkom zijn
![]()

Ik vind dat gewoon dom , maar goed ze moet het zelf maar weten.

(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
- MonaToetje
- Zeer actief
- Contacteer:
Zij doet dat dus wel Malinois. Dat zei ze zelf , en dat zuig ik dus echt niet uit mijn duim om te overdrijven of een relletje te schoppen.malinois schreef:ja maar wat is aanvallen? En als je niet weet wat er op een veldje loopt wat doe je er sowieso dan als eigenaar vraag ik me af? Je gaat toch niet tussen allemaal vreemde honden je hond loslaten? Ook niet met een makkelijke hondMonaToetje schreef:Je hebt gelijk dat een pup niet heilig is , maar de eigenaresse zegt zelf dat haar hond onderdanige honden aanvalt , en in dat geval vind ik het niet echt verstandig dat ze haar hond gewoon loslaat op een losloopveldje.malinois schreef:een pup is niet heilig... dat een hond een pup bijt zegt mij dan ook niks.MonaToetje schreef: Volgens de eigenaresse duikt ze bovenop honden die onderdanig zijn![]()
Die lui houden ontzettend veel van hun honden , maar zijn niet erg realistisch.
Want als ik weet dat mijn hond bovenop onderdanige honden springt laat ik haar zeker niet zomaar los op een losloopgebied.
Op een van de verjaardagen waren ook twee kleine kinderen, en de eigenaren corrigeerden de honden niet toen die tegen de kinderen bleven opspringen en ze omver renden. Ze laten gewoon veel toe en zien de honden als hun kinderen.
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dat zegt toch ook niemandMonaToetje schreef:Ik zeg alleen maar wat mij is verteld , niet meer en niet minder . En dat ik het onverantwoord vindt van een eigenaresse die zelf zegt dat haar hond onderdanige honden bijt ( dat zei ze letterlijk ) nog laat loslopen op een losloogebied is niet mijn mening opdringen.malinois schreef:precies dat idee had ik ook al... je hebt bijten en bijten...***Connie*** schreef:Als een Am staff echt bijt zoals jij suggereerd leven beide honden niet meer, dus wat je zegt is een beetje overdreven sorry hoorMonaToetje schreef: Hoezo de fout van de eigenaresse van de Sheltiepup![]()
![]()
Nogmaals als de am staff echt zou hebben gebeten om het dan maar hard te zeggen, zouden beide jonge honden het niet overleven.![]()
Ik vind dat gewoon dom , maar goed ze moet het zelf maar weten.

- MonaToetje
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik suggereer niet dat die Am.staff pupjes verscheurt of vals is naar andere honden toe , alleen heel erg dominant***Connie*** schreef:Als een Am staff echt bijt zoals jij suggereerd leven beide honden niet meer, dus wat je zegt is een beetje overdreven sorry hoorMonaToetje schreef:Hoezo de fout van de eigenaresse van de Sheltiepup***Connie*** schreef:Een Am staff van 3 jaar die een herderpup en sheltie bijt, dan ben ik zeer benieuwd of de hondjes nog leven![]()
![]()
![]()

De zus met de Sheltie neemt haar honden in ieder geval niet meer mee naar haar jongste zus , en de jongste zus heeft een vele hechtere band met de zus met de Am.staffs . En ik denk dat ze daarom nog welkom is met haar honden , want tegen mij zei ze namelijk de vorige week dat Moon alleen mee mag als ze niet te druk is.

De herderpup heeft een wond op haar poot, dat inmiddels een groot litteken is.
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
-
- Vaste gebruiker
Blijf erbij dat het overdreven is de am staff zou de jonge honden dood gebeten hebben en niet alleen een wond aan de poot hebben als ze werkelijk zo dominant is
Ben jezelf misschien bang voor de hond, als dat niet zo is ga dan eens een stukje wandelen met deze hond kijk hoe ze reageerd wie weet lult de eigenares wel gewoon uit haar nek
Ik heb nu zelf 3 am staff's dus daarom zeg ik dat de honden helaas dood zouden zijn zoals jij het verteld
Ik heb al 25 jaar pitbull's en sbt, dus ik weet precies hoe ze zijn

Ben jezelf misschien bang voor de hond, als dat niet zo is ga dan eens een stukje wandelen met deze hond kijk hoe ze reageerd wie weet lult de eigenares wel gewoon uit haar nek

Ik heb nu zelf 3 am staff's dus daarom zeg ik dat de honden helaas dood zouden zijn zoals jij het verteld

Een dier heb je voor het leven, niet voor even.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik wel maar het ligt er dus wel aan waar. Hoe ziet dat gebied eruit, hoever zie je mensen aankomen, kun je snel een andere kant oplopen etc.MonaToetje schreef:Want als ik weet dat mijn hond bovenop onderdanige honden springt laat ik haar zeker niet zomaar los op een losloopgebied.
Mijn honden laat ik niet bij kleine hondjes om de reden dat ze er als ze er bovenop springen LEES springen dus niet bijten of iets dergelijks!!! Dus hetzelfde wat ze bij grote honden doen, kan dit voor een klein hondje dus einde verhaal zijn! Maar toch lopen ze elke dag los in het bos waar ook veel kleine hondjes lopen. Maar met zoveel ruimte kun je elkaar makkelijk ontwijken.

- MonaToetje
- Zeer actief
- Contacteer:
Connie ,ik ben niet bang voor de hond. Ik heb zelf ook een Am.staff gehad.***Connie*** schreef:Blijf erbij dat het overdreven is de am staff zou de jonge honden dood gebeten hebben en niet alleen een wond aan de poot hebben als ze werkelijk zo dominant is![]()
Ben jezelf misschien bang voor de hond, als dat niet zo is ga dan eens een stukje wandelen met deze hond kijk hoe ze reageerd wie weet lult de eigenares wel gewoon uit haar nek![]()
Ik heb nu zelf 3 am staff's dus daarom zeg ik dat de honden helaas dood zouden zijn zoals jij het verteld![]()

Wat ik wel weet is dat de teef erg dominant is , ook tegen de reu ( ook een Amstaff ) De reu daarintegen is een grote vriendelijke reus.

Laatst gewijzigd door MonaToetje op 18 jul 2006 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
- MonaToetje
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja okay, ze zei dat ze haar honden loslaat op een veldje , waar dus ook andere honden los mogen lopen.malinois schreef:Ik wel maar het ligt er dus wel aan waar. Hoe ziet dat gebied eruit, hoever zie je mensen aankomen, kun je snel een andere kant oplopen etc.MonaToetje schreef:Want als ik weet dat mijn hond bovenop onderdanige honden springt laat ik haar zeker niet zomaar los op een losloopgebied.
Mijn honden laat ik niet bij kleine hondjes om de reden dat ze er als ze er bovenop springen LEES springen dus niet bijten of iets dergelijks!!! Dus hetzelfde wat ze bij grote honden doen, kan dit voor een klein hondje dus einde verhaal zijn! Maar toch lopen ze elke dag los in het bos waar ook veel kleine hondjes lopen. Maar met zoveel ruimte kun je elkaar makkelijk ontwijken.
Hoe het veldje er uit ziet weet ik niet.

(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)