Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Onze bulldogteef met pups wil niet eten?!

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

bulldog
nieuw lid
Contacteer:

Onze bulldogteef met pups wil niet eten?!

Ongelezen bericht door bulldog »

Bridget onze jongste teef heeft op dit moment 5 puppies.
Ze eet heel slecht, we hebben alles al geprobeerd:normaal staat ze op Eukanuba regular, hebben ook al de puppybrok geprobeerd...
Gebakken rundslever, rundsbiefstuk, gemalen biefstuk, rookworst , boterhammen met paté, kippewit, ongeveer 10 soorten vlees voor bij de boterham van de slager,...
Gisteren zijn we nog naar de dierenkliniek geweest in Sleeuwijk(NL), haar bloed is compleet nagekeken, ze heeft dus niks van tekorten of ontstekings- of koortsbeelden of wat dan ook...ze wil gewoon niet eten.
Dat wreekt zich natuurlijk een beetje op de pups, die nu 6 dagen oud zijn.
We voederen met de fles(en de sonde) Esbylac bij om ze genoeg binnen te geven!
Gisterenavond hebben we haar, Hills ID gemengd met AD gegeven en daar heeft ze nu op 24u toch een 400 gr van binnen.

Iemand ideeën??
En asjeblief geen onnozelheden als...ze zal op den duur wel eten, wacht maar af...
We spreken hier wel over een teefje dat pups heeft en zeer veel energie verbruikt met de pups en deze verdomde warmte.
We hebben wel airco, maar toch :boos:
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

De hond van onze buurman at ook heel slecht de eerste 2 dagen dat de pups er waren. Nu eet ze beter. Ze heeft antibiotica gehad en een vitaminestoot. Nu eet ze beter.
Onze honden (zonder pups) eten met dit warme weer sowieso slechter.
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Hoe lang is dit al aan de gang?
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

kvv met pupmelk erdoor? dat is iig iets wat mijn teven nooit laten staan als ze wat moeizamer eten tijdens een nest.
niet teveel pupmelk natuurlijk, maar in de juiste mate geeft het ook energie en is goed voor de melkproductie.

sterkte
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Ik neem aan dat de pups met een keizersnee ter wereld zijn gekomen. Ik zou ook om een antibioticakuur vragen. Misschien zit er toch ergens een kleine ontsteking die misschien nog niet in het bloedbeeld te zien is. Verder al het vlees rauw geven, gebraden vlees heeft weinigvoedingswaarde voor een hond.
Misschien wil ze wel kwark of yoghurt eten. Licht verteerbaar en zo krijgt ze toch wat binnen.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

een hond van mijn zus had dat ook eens, dierenarts kon ook niets vinden of ontdekken, zij kreeg toen blikjes voer van de dierenarts mee die speciaal voor zulke gevallen was, zodat ze niet veel hoefde te eten maar wel al het benodigde binnen kreeg!! weet niet meer hoe dat heeft maar het lijkt me dat jouw dierenarts dat wel zal weten, snap niet dat hij er niet mee aangekomen was overigens, maar goed het was toen ook zo warm als nu, misschien dat het daar aan ligt, maar ik hoop hoe dan ook dat het gauw beter gaat
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
amelie
Zeer actief

Ongelezen bericht door amelie »

Podenji schreef:een hond van mijn zus had dat ook eens, dierenarts kon ook niets vinden of ontdekken, zij kreeg toen blikjes voer van de dierenarts mee die speciaal voor zulke gevallen was, zodat ze niet veel hoefde te eten maar wel al het benodigde binnen kreeg!! weet niet meer hoe dat heeft maar het lijkt me dat jouw dierenarts dat wel zal weten, snap niet dat hij er niet mee aangekomen was overigens, maar goed het was toen ook zo warm als nu, misschien dat het daar aan ligt, maar ik hoop hoe dan ook dat het gauw beter gaat
Dat is Hills A/D en dat heeft ze al gekregen én gegeten zo te lezen :wink:
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

wij hebben het ook een keer gehad bij een teef , die heeft pillen gekregen om de eetlust op te wekken , na 1 dag begon ze weer goed te eten.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
bulldog
nieuw lid
Contacteer:

ff een update
trouwens: reeds bedankt voor de het meedenken!
    • de antibioticakuur is reeds achter de rug-das normaal na een keizersnee-we hebben nog extra meegekregen indien ze koorts zou maken, maar das gelukkig niet het geval
    • ze heeft dus al vitaminespuit én extra kalk-spuit gehad
    • kwark, yoghurt, you name it, we hebben het geprobeerd :denken:
    • puppymelk erdoor is een idee, maar de esbylac of de litterlac(Spat heeft net geleverd, wil ze niet)
@martijn: ze heeft zowiezo een keizersnee gehad en de pups bijvoederen is natuurlijk geen probleem, maar ik zou gewoon willen dat het 'ietsjes natuurlijker' gaat
Er mag nog iets natuurlijk zijn aan het hebben van bulldogpuppies hé :smile:

Wij weten echt wel waarmee we bezig zijn hoor: we zijn 24/24 wakker bij de pups-nu ja, binnen de 3m er vandaan.Wat voorafging:1 keer uitstrijkje en behandeling tegen infecties, 4keer progesteron prikken, 1 K.I., de keizersnee en gisteren nog eens op en neer met de hond en de pups...das samen al zo'n 125 X 16 = 2000 kilometertjes gereden
:mrgreen:
Onze dierenartsen zijn echt héél goed, ik schat dat ze toch zo'n 1000-tal bullen onder hun klanten tellen :wink:
Essy

Re: Onze bulldogteef met pups wil niet eten?!

Ongelezen bericht door Essy »

bulldog schreef:Bridget onze jongste teef heeft op dit moment 5 puppies.
Ze eet heel slecht, we hebben alles al geprobeerd:normaal staat ze op Eukanuba regular, hebben ook al de puppybrok geprobeerd...
Gebakken rundslever, rundsbiefstuk, gemalen biefstuk, rookworst , boterhammen met paté, kippewit, ongeveer 10 soorten vlees voor bij de boterham van de slager,...
Gisteren zijn we nog naar de dierenkliniek geweest in Sleeuwijk(NL), haar bloed is compleet nagekeken, ze heeft dus niks van tekorten of ontstekings- of koortsbeelden of wat dan ook...ze wil gewoon niet eten.
Dat wreekt zich natuurlijk een beetje op de pups, die nu 6 dagen oud zijn.
We voederen met de fles(en de sonde) Esbylac bij om ze genoeg binnen te geven!
Gisterenavond hebben we haar, Hills ID gemengd met AD gegeven en daar heeft ze nu op 24u toch een 400 gr van binnen.

Iemand ideeën??
En asjeblief geen onnozelheden als...ze zal op den duur wel eten, wacht maar af...
We spreken hier wel over een teefje dat pups heeft en zeer veel energie verbruikt met de pups en deze verdomde warmte.
We hebben wel airco, maar toch :boos:
Isis heeft een keizersnede gehad. Die at ook slecht de eerste 2 dagen. Zij ging elke dag meer eten en zit nu op 3,5 kilo KVV per dag. Zij heeft 10 puppies. Ik moest het wel in de werpkist aanbieden, want als ze er voor de werpkist uit moest dan at ze bijna niks. Drinken ook. De bak tussen haar voorpoten en erbij blijven tot ze gedronken had en dan de bak gelijk meenemen.
bulldog
nieuw lid
Contacteer:

Re: Onze bulldogteef met pups wil niet eten?!

Essy schreef:
Isis heeft een keizersnede gehad. Die at ook slecht de eerste 2 dagen. Zij ging elke dag meer eten en zit nu op 3,5 kilo KVV per dag. Zij heeft 10 puppies. Ik moest het wel in de werpkist aanbieden, want als ze er voor de werpkist uit moest dan at ze bijna niks. Drinken ook. De bak tussen haar voorpoten en erbij blijven tot ze gedronken had en dan de bak gelijk meenemen.
Doen we ook hoor, dat aanbieden in de werpkist.
Drinken doet ze ook makkelijker in de kist.

ff off-topic:Die webcam...super hoor...leuk om volgen.
We hebben indertijd ook een Duitse Dog gehad, mijn grootmoeder had er ook een vijftal lopen :ok:
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door amiwoods »

ik heb het ook gehad , dat een teef na de keizersnee geen eetlust had, 4 dagen heeft ze dit volgehouden ik wist het niet meer. de pasta van de DA tufte ze gewoon uit.
ze had nog wel wat reserves maar door niet te eten kan ook de melk snel teruglopen.
mijn ma had op een show een zakje geitenpuppy melk gekregen van farmfood. 100ml aangemaakt en dat heeft ze helemaal opgedronken.
poeh eindelijk iets naar binnen. gewonen pupmelk hoefde ze niet. ze heeft wel de hele zoogperiode slecht gegeten, alles wat over was van tafel ging in die bak, als ze maar iets at.
tussendoor pakte ze af entoe een hapje BIBI kip. pas toen de pups 4 weken waren heb ik haar meteen ontlast. en 2x per dag vlees gaan geven aan de pups. pups hebben er niet onder geleden, haar melk was vet genoeg.
met het eten van de pups at ze op een gegeven moment wel mee en zag ik haar weer wat aankomen. ohh wat was ze mager, en ik kon er niets aan doen. ze is helemaal nagekeken en ook de DA kon er geen verklaring voor geven, ze had geen ontstekingen of iets dergelijks.

sterkte met moeder en pups
Laatst gewijzigd door amiwoods op 19 jul 2006 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes Karen en de doggies
Afbeelding
www.nudos.nl
pera
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door pera »

Ook ik heb een nest van 5 weken liggen en de moeder wilde ook niet eten de eerste dagen en heel moeizaam de weken erna.
Ik heb op een gegeven moment kip gekookt en dat gegeven dat bleef er wel in daarna heb ik de kip versnippert over haar eigen (pup) voer en dat was de truk ook gaf ik haar puppymelk te drinken en dat nam ze wel, ik denk dat ook de warmte een grote rol speelt, bij ons in ieder geval wel in samenspan met de keizersnee voelde ons teefje zich echt niet prettig.
We zijn nu bijna 5 weken verder en ze is weer op haar oude gewicht en begon toen de pups 3 weken waren te vreten!! Ze krijgt nu haar eigen voer aangevuld met rodi.
Groetjes, Angelyc
en een poot van Sam†,Fien†, Britt , Dia, Lina, Eva, Linde, Isa, Belle , Enzo, Yip, Franco en Fonz.
bulldog
nieuw lid
Contacteer:

Ze heeft eindelijk wat gegeten, de Hills I/D gemengd met de A/D eet ze schoorvoetend op...
Ook heeft ze vannacht wat rundslever gegeten, ongeveer een 400 gr...het gaat dus de goeie richting uit!!

Gelukkig maar!
Heel erg bedankt allemaal!
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”