Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gokje?
Ze blijven hangen
Wat een snoepje om te zien trouwens.
Ik ben benieuwd hoe dit hondje uitgroeit.
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
ja aan de pootjes te zien word ze wel fors.
Maar er zit wel een beetje een herder koppie op vind ik..
Ik kan er zo snel geen herderpup naast vinden, maar hangen de lippen niet ietsje teveel voor een herder?
De snoet ietsje korter dan bij een herder en wat langer dan bij de Bordeaux?
ja aan de pootjes te zien word ze wel fors.
Maar er zit wel een beetje een herder koppie op vind ik..
Ik kan er zo snel geen herderpup naast vinden, maar hangen de lippen niet ietsje teveel voor een herder?
De snoet ietsje korter dan bij een herder en wat langer dan bij de Bordeaux?
Ja, de lippen hangen teveel voor een herder.
Ik vind de ogen ook wat meer neigen naar een Bordeaux dog, ze hangen zeker meer dan bij Herders het geval is normaal gesproken.
Het is een heel geslaagde mix qua uiterlijk. Qua aard dat is afwachten natuurlijk. Dominant dat wordt al snel geroepen bij een pup van een flink ras, ze vertonen in principe dan niet zo'n ander gedrag dan een kleinere, fijnere pup vaak, maar ze hebben meer kracht in lichaam, poten en bek.
Ik denk ook dat de oren blijven hangen.
En die 'hanglippen en een korte snuit als de herder vind ik juist wel grappig. Wij hebben ook een herder kruising (akita) en die heeft ook meer 'hanglippen' en een kortere snuit. Pasja krijgt daar juist wel een leuke kop van vind ik. En ik twijfel er niet aan dat jij ook een hele mooie herder kruising hebt en dat blijft
Kijk hanglippen en een korte stompere neus (en een bredere kop)
Leuk ding zeg! Bordeaux doggen kunnen vaak ook heel eenkennig zijn. Heb er bij de DA nu al best veel meegemaakt en tot nu toe altijd eenkennig.
Verder wordt er beweerd dat een kruising tussen twee rassen vaak iets forser wordt dan beide rassen (durf niet te zeggen of het klopt). Mocht hij eenkennig zijn dan veel oefenen met tussen de vreemde mensen lopen, staan, zitten e.d. (teras?) Vreemden laten aaien, eventueel koekjes aan laten bieden (tenzij je niet wilt dat hij van anderen wat aan neemt) en ook op cursus veel oefenen! Succes