Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Iemand ervaring met Aboistop anti-blafband ?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Boris schreef:Lief van je dat je voor ons opkomt....vroeger ging ik er hard tegenin en maakte zo'n persoon met de grond gelijk, want je hebt gelijk ik ben helemaal verzot op mijn Boris en op al mijn andere beesten.
:mann: nee maar dat vind ik altijd zulke onzin... ik heb ook menig discussiepunt hier met bepaalde personen gevoerd maar ik zal nooit zeggen dat ze niet goed voor hun honden zijn... dat kun je niet zeggen alleen uit het feit dat iemand een TT, prikker, slipketting, blafband of wat dan ook gebruikt....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Mark-fryslan schreef:Leg dan eens uit hoe jij je lieve Boris in goede banen leid met een anti-blafband. Ik zal er wel weer niks van snappen.
ze heeft 5 honden wie zegt dat ze hem voor Boris gebruikt....
Sorry Mark, maar je hebt niet eens gevraagd waarvoor en bij wie ik hem gebruik
:wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Mark-fryslan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mark-fryslan »

malinois schreef:
Boris schreef:Lief van je dat je voor ons opkomt....vroeger ging ik er hard tegenin en maakte zo'n persoon met de grond gelijk, want je hebt gelijk ik ben helemaal verzot op mijn Boris en op al mijn andere beesten.
:mann: nee maar dat vind ik altijd zulke onzin... ik heb ook menig discussiepunt hier met bepaalde personen gevoerd maar ik zal nooit zeggen dat ze niet goed voor hun honden zijn... dat kun je niet zeggen alleen uit het feit dat iemand een TT, prikker, slipketting, blafband of wat dan ook gebruikt....
Nou ja voor mij is het geen onzin. Als ik hier zou schrijven dat ik mijn hond rectaal een stok zou toedienen zou het ook voor iedereen duidelijk zijn. Dan mag je zeker wel felle kritiek geven of niet? Dat is dan weer echt extreem natuurlijk. Ik vind anti blafbanden in combinatie met een hond met verlatingsangst echt heel erg fout. Dat is mijn mening en daar blijf ik bij. Als je dat hier vrolijk beweerd kun je van mij de wind van voren verwachten. Gewoon als tegenwicht.

Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Mark-fryslan schreef:
malinois schreef:
Nou ja voor mij is het geen onzin. Als ik hier zou schrijven dat ik mijn hond rectaal een stok zou toedienen zou het ook voor iedereen duidelijk zijn. Dan mag je zeker wel felle kritiek geven of niet? Dat is dan weer echt extreem natuurlijk. Ik vind anti blafbanden in combinatie met een hond met verlatingsangst echt heel erg fout. Dat is mijn mening en daar blijf ik bij. Als je dat hier vrolijk beweerd kun je van mij de wind van voren verwachten. Gewoon als tegenwicht.

Groetjes Mark
en die link had ik erop gezet omdat als iemand hem toch aan wil schaffen het dan maar goed moet doen en niet met rotzooi moet gaan experimenteren
:19:
er staat toch ook genoeg dat het niet bij deze hond gebruikt moet worden als mensen dat aan hun laars lappen en toch wat willen neem dan een fatsoenlijke band ipv een band van de plaatselijke buurtsuper...
zo lees ik het niets meer en niets minder...
Afbeelding
Boris
Actief

Ongelezen bericht door Boris »

Heel simpel, ik gebruik het tijdens training met het apel gedeelte, omdat mijn honden het nu eenmaal zo ontzettend leuk vinden om met mij te trainen dat ze gillen en jankend over het veld liepen met apel en dat kan natuurlijk niet, ben nog wel een beetje serieus bezig af en toe met een training.... :wink: Heb diverse manieren moeten/kunnen/willen proberen om dit af te leren en dit vond ik de diervriendelijkste manier... en het meest effectieve want op deze manier straft hij zichzelf en hoef ik persoonlijk niet in te grijpen, dus de band tussen baas en hond blijft perfect, maar dat zal jij je wel niet voor kunnen stellen. En het resultaat vind ik prima, ik zal nooit een stille slome hond hebben,maar dat hoeft voor mij ook niet, maar een beetje getemperd mogen ze best weleens worden.

Thuis is tie hartstikke rustig, behalve als er actie is en dan is het mij oke!!!!

En ja... heb er nog vier thuis zitten en die zijn niet allemaal zo rustig, maar daarom hebben ze echt niet gelijk zo'n ding om hier hoor.... :wink:

En als je die band tussen baas en hond niet gelooft moet je maar eens komen kijken..... 13 aug. hebben we onze eerstvolgende wedstrijd in Tilburg, de Wolstad Cup.... dan zie je met eigen ogen hoe gek wij op elkaar zijn... een hond liegt tenslotte niet he????
Mark-fryslan
Zeer actief

Boris schreef:Heel simpel, ik gebruik het tijdens training met het apel gedeelte, omdat mijn honden het nu eenmaal zo ontzettend leuk vinden om met mij te trainen dat ze gillen en jankend over het veld liepen met apel en dat kan natuurlijk niet, ben nog wel een beetje serieus bezig af en toe met een training.... :wink: Heb diverse manieren moeten/kunnen/willen proberen om dit af te leren en dit vond ik de diervriendelijkste manier... en het meest effectieve want op deze manier straft hij zichzelf en hoef ik persoonlijk niet in te grijpen, dus de band tussen baas en hond blijft perfect, maar dat zal jij je wel niet voor kunnen stellen. En het resultaat vind ik prima, ik zal nooit een stille slome hond hebben,maar dat hoeft voor mij ook niet, maar een beetje getemperd mogen ze best weleens worden.

Thuis is tie hartstikke rustig, behalve als er actie is en dan is het mij oke!!!!

En ja... heb er nog vier thuis zitten en die zijn niet allemaal zo rustig, maar daarom hebben ze echt niet gelijk zo'n ding om hier hoor.... :wink:

En als je die band tussen baas en hond niet gelooft moet je maar eens komen kijken..... 13 aug. hebben we onze eerstvolgende wedstrijd in Tilburg, de Wolstad Cup.... dan zie je met eigen ogen hoe gek wij op elkaar zijn... een hond liegt tenslotte niet he????
Vraag je jezelf niet af dan waar de opgebouwde spanning van je hond blijft? Hij kan zich niet uiten zoals hij dat graag wil. Hoe laat hij nu dan de opwinding en opgekropte spanning afvloeien?

Dat gelul met kom maar kijken op de wedstrijd trap ik ook niet in natuurlijk. Nodig me dan uit voor een standaard training het liefst in een aanleerfase. Dan ga ik wel aan de kant zitten met mijn ethogram met stressignalen en vink ik alles wel aan. Dan doe ik hetzelfde wel bij een Peter Beekman of Martin Gaus hondenschool en dan ben ik benieuwd of er verschillen zijn. Ik zou daar zeker veel van leren. Maar dat zegt jullie niks want dat wat wij doen is maar wat soft de schoothondjes achter een balletje aan laten huppelen. Over denigrerend gesproken.

Ik ben niet tegen alle vormen van correcties enz. Dat heb ik hier wel eerder aangegeven. Zo weet ik heus wel hoe ze b.v. politiehonden trainen. Ik heb daar niks op tegen. Daar worden hoge eisen aan die honden gesteld om in extreme situaties te kunnen blijven functioneren. Deze honden worden keihard gedrild en krijgen o.a. stokslagen omdat ze niet moeten loslaten als een crimineel de hond slaat en trapt. Vind ik allemaal legitiem. Het is een noodzakelijk kwaad om incidenten met politieagenten zelf te voorkomen.

Het hobbymatig drillen van honden op een zelfde manier vind ik weer niet kunnen. Het geweld heeft geen doel meer dus kun je her achterwege laten in mijn ogen.

Voel je nu niet direct aangesproken ik wil alleen maar aangeven dat ik heus wel kan nuanceren. Als je hond te opgefokt raakt dan zijn er teveel prikkels voor hem. Dat met pijnprikkels de kop indrukken vind ik niet eerlijk naar de hond toe. Ik zie dat als in het bos crossen met een racefiets. Dat wil ook niet zo goed. Verwachtingen maar bijstellen denk ik dan. Verander iets in de omgeving. Leer de hond geduld hebben. Is dat dan echt niet aan te leren?

Groetjes Mark
Laatst gewijzigd door Mark-fryslan op 19 jul 2006 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

malinois
Zeer actief
Contacteer:

Boris schreef:Heel simpel, ik gebruik het tijdens training met het apel gedeelte, omdat mijn honden het nu eenmaal zo ontzettend leuk vinden om met mij te trainen dat ze gillen en jankend over het veld liepen met apel en dat kan natuurlijk niet, ben nog wel een beetje serieus bezig af en toe met een training.... :wink: Heb diverse manieren moeten/kunnen/willen proberen om dit af te leren en dit vond ik de diervriendelijkste manier... en het meest effectieve want op deze manier straft hij zichzelf en hoef ik persoonlijk niet in te grijpen, dus de band tussen baas en hond blijft perfect, maar dat zal jij je wel niet voor kunnen stellen. En het resultaat vind ik prima, ik zal nooit een stille slome hond hebben,maar dat hoeft voor mij ook niet, maar een beetje getemperd mogen ze best weleens worden.

:smile: af en toe inderdaad....
Afbeelding
Boris
Actief

Hoe hij zijn vrolijkheid kwijtraak? Heel simpel door te zwaaien met zijn staart.... :wink: en een training mag ook hoor.... je mag alles opmeten behalve mij!!!! :smile: :smile: :smile:

Mijn mechel had stress en te hoge scherpe drift, mijn duitser heeft werkvreugde en goede drift, heb ik geen apparaat voor nodig om dat te meten, zonder je te willen beledigen :mrgreen:

Maar ik vind nog steeds dat als een hond (met normaal gedrag) blaft als je weg bent, en dit problemen met de buren oplevert dat een anti blafband geen gekke oplossing is.

En het is geen gelul van mij, want training en wedstrijd verschillen niet zo heel veel bij ons :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Maar wat vind jij aanleerfase, hij is nu al 4 jaar oud, dus aanleren is er niet meer bij, meer afleren en bijschaven!!!! :wink:

O enne van Martin GauW ben ik helaas geen fan.... vind het wel heel knap hoe hij de mensen van alles wijs kan maken en er geld aan verdien en zijn programma's vind ik humor dus kijk er wel graag naar. Vooral als ze bloobers laten zien... heerlijk!!!!
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Mark-fryslan schreef:Dat gelul met kom maar kijken op de wedstrijd trap ik ook niet in natuurlijk.
sorry hoor maar dan snap je het principe trainen en wedstrijd niet. Als een hond wedstrijdslim is zodat hij het verschil tussen een wedstrijd en een training ziet, dan zie je dat dus meteen terug in een wedstrijd en juist NIET in een training! Want bij een wedstrijd krijgt hij geen correcties en geen beloningen.... Ik ga juist bij wedstrijden kijken om een hond te zien en niet bij trainingen aangezien bij training heel veel ingewerkt wordt op een hond.
Maar dat zegt jullie niks want dat wat wij doen is maar wat soft de schoothondjes achter een balletje aan laten huppelen. Over denigrerend gesproken.
wat een onzin lul je toch mijn honden krijgen bij elke oefening een balletje ALS ze hem goed uitgevoerd hebben... en ze komen het veld niet af voor ze het goed gedaan hebben dus ze krijgen ALTIJD hun balletje en dat dus bij alle oefeningen en dat zijn er heel wat bij een apelgedeelte.
Deze honden worden keihard gedrild en krijgen o.a. stokslagen omdat ze niet moeten loslaten als een crimineel de hond slaat en trapt. Vind ik allemaal legitiem. Het is een noodzakelijk kwaad om incidenten met politieagenten zelf te voorkomen.
onze honden krijgen ook stokslagen met trainen :19: dat hoort bij het programma... wel met een softstok maar het zijn wel stokslagen en niet elke hond kan er tegen of tegen de dreiging.
Laatst gewijzigd door malinois op 19 jul 2006 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Boris
Actief

malinois schreef: :smile: af en toe inderdaad....
Tja af en toe moet ik toch ook wel om Boris lachen hoor.... en af en toe niet!!!! :wink: Maar ook al is het met de africhting niet een van de makkelijkste, zo zou ik er nog wel 15 willen hebben.... je verveelt je nooit op het veld en thuis zijn ze niet van de bank af te krijgen, heerlijke combinatie.... :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Boris schreef:
malinois schreef: :smile: af en toe inderdaad....
Tja af en toe moet ik toch ook wel om Boris lachen hoor....
ik moet altijd om jullie lachen op wedstrijden... heb de bondstroffee nog vers in gedachten staan met manwerk hoor... arme pakwerkers... :pffff: En over de verenigingsbokaal helemaal maar niet te spreken.... :N:

Maar ik vind het een geweldig leuke combi jullie 2, en zo zie je maar je hoeft geen top te lopen om heel veel plezier met je hond te hebben! :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Mark-fryslan schreef:Vraag je jezelf niet af dan waar de opgebouwde spanning van je hond blijft? Hij kan zich niet uiten zoals hij dat graag wil. Hoe laat hij nu dan de opwinding en opgekropte spanning afvloeien?
wat dacht je van het manwerk.... :wink:
Afbeelding
Boris
Actief

malinois schreef:
Mark-fryslan schreef:Vraag je jezelf niet af dan waar de opgebouwde spanning van je hond blijft? Hij kan zich niet uiten zoals hij dat graag wil. Hoe laat hij nu dan de opwinding en opgekropte spanning afvloeien?
en speuren!!!! De mijne maakt het niet uit wat hij moet doen is overal dolenthousiast!!! :smile: :smile: :smile: :smile:
Mark-fryslan
Zeer actief

malinois schreef:
Nou prachtig toch? Geen blafband meer nodig dus.

Maar het is mooi zo joh, deze discussie hebben we al eens gevoerd toen met de slipketting. Mijn standpunten zijn nu vast wel duidelijk :wink: . We hoeven het niet altijd met elkaar eens te zijn. Ik vind een blafband maar niks. Heel mischien in een paar hele bijzondere situaties. Maar niet bij de welkoop in het schap. En al helemaal niet bij honden met verlatingsangst. Dat is echt dierenmishandeling.

Verder geloof ik niet zo die verhalen van die hele unieke bijzonder honden die heel toevallig net buiten alle gangbare trainingsmethoden vallen. Daarvoor zijn het er gewoon te veel hier.

Groetjes Mark

Boris
Actief

Mark-fryslan schreef: Het hobbymatig drillen van honden op een zelfde manier vind ik weer niet kunnen. Het geweld heeft geen doel meer dus kun je her achterwege laten in mijn ogen.
Heb je er weleens bij stil gestaan dat je op straat met gewoon uitlaten hier ook profijt van hebt????? Das een prettige bijkomstigheid toch?

Nu ik al jaren niet meer met Smook (mechel) traint merk ik dit op straat ook gelijk hoor in negatieve zin.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Mark-fryslan schreef:
malinois schreef:
Nou prachtig toch? Geen blafband meer nodig dus.

Maar het is mooi zo joh, deze discussie hebben we al eens gevoerd toen met de slipketting. Mijn standpunten zijn nu vast wel duidelijk :wink: . We hoeven het niet altijd met elkaar eens te zijn. Ik vind een blafband maar niks. Heel mischien in een paar hele bijzondere situaties. Maar niet bij de welkoop in het schap. En al helemaal niet bij honden met verlatingsangst. Dat is echt dierenmishandeling.

Verder geloof ik niet zo die verhalen van die hele unieke bijzonder honden die heel toevallig net buiten alle gangbare trainingsmethoden vallen. Daarvoor zijn het er gewoon te veel hier.

Groetjes Mark
volgens mij heb ik je al eens uitgenodigd voor een grote wedstrijd, nu wordt je weer uitgenodigd maar je blijft weigeren... als je hier steeds blijft oordelen (negatief) over hulpmiddelen vind ik wel dat je eens op een uitnodiging in moet gaan om te komen kijken bij een wedstrijd.... maar goed... dat zal wel ijdele hoop zijn... dat is meestal zo heb ik de ervaring

gevonden, 2 x zelfs :mrgreen: http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... &start=250
Afbeelding
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

ik heb hier ook een blafband liggen en het helpt uitstekend mits goed gebruik. ik woon op een appartement een klagende buren kan ik missen. vaak helpt het met de rubber topjes op dan geeft hij geen stroom door, maar de honden denken van wel
Mark-fryslan
Zeer actief

malinois schreef: volgens mij heb ik je al eens uitgenodigd voor een grote wedstrijd, nu wordt je weer uitgenodigd maar je blijft weigeren... als je hier steeds blijft oordelen (negatief) over hulpmiddelen vind ik wel dat je eens op een uitnodiging in moet gaan om te komen kijken bij een wedstrijd.... maar goed... dat zal wel ijdele hoop zijn... dat is meestal zo heb ik de ervaring

gevonden, 2 x zelfs :mrgreen: http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... &start=250
Hier in Joure is straks een demonstratie van politiehonden. Lijkt me erg leuk om te zien ook al weet ik dat ik geen correcties te zien zal krijgen. Dat geld voor wedstrijden hetzelfde. Dan gaat alles zonder correcties. Weet die hond veel dat hij vandaag niet bang hoeft te zijn voor een ruk in zijn nek, een klap stroom of de geur van citronella. De angst blijft gewoon. En wij maar denken: "Goh wat knap allemaal" Voor zo’n show toer in niet naar Brabant vanuit Friesland. Heb ik je toen ook al aangegeven. Ook heb ik toen gevraagd of ik eens langs mocht komen tijdens een standaard training om te mogen filmen. Goed studiemateriaal is nooit weg. Daar krijg ik dan weer geen antwoorden op.

Ik krijg zo'n beetje hetzelfde gevoel als in de paardenwereld. De echte top heeft het goed voor elkaar. Top paarden en top trainers, tijd en geld om de beste prestaties te kunnen halen. De sub top heeft net iets minder goede paarden, minder talent en geduld. Daar wordt dan ook zo gegrepen naar tal van dwangmiddelen om toch maar zo dicht mogelijk in de buurt te komen van de top. Ze komen er gewoon echt nooit helemaal. Echt niks voor mij dat wereldje.

Ook daar hoor je ongelooflijk veel "Mijn paard kan dit of dat niet, wil dit of dat niet, snapt dit of dat niet" en je hoort weining "wat doe ik zelf toch fout? kan ik ook iets anders doen zodat het paard me wel begrijpt?" Nee hoor er wordt een ander zweepje, bit of sporen gekocht om het paard toch zover te krijgen. Ik heb daar gewoon niks mee. Nogmaals sorry.

Maar het is maar een gevoel hoor wat me bekruipt. Absoluut geen beschuldiging naar jullie natuurlijk. Want dat kan ik nooit concluderen aan de hand van wat jullie roepen op Internet.

Groetjes Mark

.

Marsha en Daisy
Actief
Mijn ras(sen): Shih-Tzu
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marsha en Daisy »

Door alle reacties hier op het forum heb ik toch maar besloten om geen anti-blafband aan te schaffen. Mark en alle andere mensen bedankt voor het advies om het niet te doen. Ik had er niet aan gedacht dat de hond weer stress krijgt van zo'n band en dat hij dan ander ongewenst gedrag gaat vertonen.
Inmiddels zijn we een weekje bezig en het gaat redelijk, als ik wegga en terugkom is ze wel stil maar tussendoor blaft ze dus nog wel. We hebben nu 2x opgenomen met de filmcamera om te zien (en natuurlijk horen) wat ze doet ... Ik schrijf alles op en probeer het bij te houden om te zien of er al verbetering in zit.
Ik wil wel de dierenarts gaan bellen om te vragen of ik Clomicalm mag proberen om te helpen met de training. Dat is ook iets wat de gedragsdeskundige heeft geadviseerd en voor zover ik begrijp kan dat niet zo heel erg veel kwaad voor de hond.
De buren zijn inmiddels op de hoogte van de training, ik heb een briefje bij ze in de bus gedaan en de buurvrouw zei van de week zelfs dat ze mijn hond nog nooit heeft horen blaffen ! Wel fijn om te horen eigenlijk, ik had het idee dat ze zich rot zat te ergeren aan het geblaf ...
Er was ook iemand die dacht dat met 2 weken het geblaf over zou moeten zijn en dat de hond dan wel alleen kon zijn. Waarschijnlijk verkeerd gelezen want ik had geschreven dat we eerst 2 weken gaan proberen zonder allerlei hulpmiddelen de hond alleen te laten. Als het dan nog niet beter gaat dan wil ik dus bv. Clomicalm gaan proberen ...
Hoop in ieder geval dat het nu allemaal duidelijk is voor iedereen en ik wil zeker heel erg veel moeite doen voor mijn hond want ik ben hartstikke gek op haar. Ik zal haar ook nooit om deze reden wegdoen dat zou ik niet over mijn hart kunnen verkrijgen.
Verder werd er ook geadviseerd om in huis al te trainen maar in huis is het allemaal geen probleem. Ik kan in huis wel van alles doen, het gaat mijn hond juist echt om het helemaal alleen thuis zijn zonder mij.
Groetjes Marsha en Daisy

Handle every stressful situation like a dog : If you can't eat it or hump it, pis on it and walk away !
Mark-fryslan
Zeer actief

Marsha en Daisy schreef:Door alle reacties hier op het forum heb ik toch maar besloten om geen anti-blafband aan te schaffen. Mark en alle andere mensen bedankt voor het advies om het niet te doen. Ik had er niet aan gedacht dat de hond weer stress krijgt van zo'n band en dat hij dan ander ongewenst gedrag gaat vertonen.
Inmiddels zijn we een weekje bezig en het gaat redelijk, als ik wegga en terugkom is ze wel stil maar tussendoor blaft ze dus nog wel. We hebben nu 2x opgenomen met de filmcamera om te zien (en natuurlijk horen) wat ze doet ... Ik schrijf alles op en probeer het bij te houden om te zien of er al verbetering in zit.
Ik wil wel de dierenarts gaan bellen om te vragen of ik Clomicalm mag proberen om te helpen met de training. Dat is ook iets wat de gedragsdeskundige heeft geadviseerd en voor zover ik begrijp kan dat niet zo heel erg veel kwaad voor de hond.
De buren zijn inmiddels op de hoogte van de training, ik heb een briefje bij ze in de bus gedaan en de buurvrouw zei van de week zelfs dat ze mijn hond nog nooit heeft horen blaffen ! Wel fijn om te horen eigenlijk, ik had het idee dat ze zich rot zat te ergeren aan het geblaf ...
Er was ook iemand die dacht dat met 2 weken het geblaf over zou moeten zijn en dat de hond dan wel alleen kon zijn. Waarschijnlijk verkeerd gelezen want ik had geschreven dat we eerst 2 weken gaan proberen zonder allerlei hulpmiddelen de hond alleen te laten. Als het dan nog niet beter gaat dan wil ik dus bv. Clomicalm gaan proberen ...
Hoop in ieder geval dat het nu allemaal duidelijk is voor iedereen en ik wil zeker heel erg veel moeite doen voor mijn hond want ik ben hartstikke gek op haar. Ik zal haar ook nooit om deze reden wegdoen dat zou ik niet over mijn hart kunnen verkrijgen.
Verder werd er ook geadviseerd om in huis al te trainen maar in huis is het allemaal geen probleem. Ik kan in huis wel van alles doen, het gaat mijn hond juist echt om het helemaal alleen thuis zijn zonder mij.
Fijn om te lezen. Het belangrijkste vind ik voor jouw hond in dit geval dat hij met een blafband niet leert hoe hij moet omgaan met de stress van het alleen zijn. Hij krijgt er een extra angst bij en de aandacht wordt misschien wat verlegd. Geen idee hoe de hond dit allemaal oplost in zijn koppie. Ik hoop echt dat het je lukt om met training de hond wat meer zelfverzekerd te krijgen.

Ik heb nu een soort gelijk probleem met mijn opvang hond Rex. Geen best verleden en hij kwam bij me met heftige diaree en kon geen tel alleen zijn. Blafte alles bij elkaar en probeerde door de deuren heen te krabben. Ik heb hem af en toe toch korte momenten alleen moeten laten en dit ging erg slecht. De diaree is toen opgelost en het bleek een fikse dikke darm ontsteking te zijn.

In die tijd heb ik Rex ook teveel aandacht gegeven. Nu Rex weer helemaal gezond is behandel ik hem weer als hond en Rex doet het beter als ik hem minder aandacht geef. Hij krijgt alleen nog aandacht als ik hem bij me roep of tijdens spel enz. Niet meer zomaar als hij ligt te slapen en al helemaal niet meer bij het komen en gaan. (dit kan ik nu doen eerst nog niet natuurlijk) Dat heeft gelukkig goed uitgepakt. Verder het trainen met het voer heeft ook zijn vruchten afgeworpen. Alles met elkaar denk ik.

Nu ik op een heel laag niveau bezig ben met gehoorzaamheid (zit, af enz. want dat is allemaal nieuw voor Rex) merk je dat je steeds meer controle krijgt over je hond en dat hij zelf steeds meer rust krijgt. Ik besteed veel tijd aan het opbouwen van vertrouwen en rust en ik kan me daarbij de stress van correcties gewoon niet permitteren. Rex wil gelukkig graag en doet een moord voor Kivo (vleesvoer) en is gek op een balletje.

Ik ben nu twee maanden dag en nacht bezig eigenlijk en heb Rex nu zover dat hij prima alleen kan zijn en hij slaapt nu deze week voor het eerst hele nachten alleen. Ik moet er niet aan denken aan hoe het was gelopen als ik Rex een anti blafband had om gedaan. Het is al zo'n stress kip.

Dus nu snapt iedereen ook even wat beter waarom ik hier zo vel op reageer. Dat is dan weer mijn achtergrond.

Groetjes Mark

Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Wat ik me nou afvraag hè Mark,

Als jij de peut die dit advies heeft gegeven briesend neerzet als een sjarlatan die zich niet met honden bezig zou mogen houden, hoe is het dan in vredesnaam mogelijk dat je wel zonder slag of stoot zijn diagnose "verlatingsangst" voor korrekt aanneemt?

Is het niet korrekter naar de TS toe om eerst eens te verifiëren of de diagnose an sich wel klopt?

Er worden nl. maar al te gemakkelijk honden die bij alleen zijn ietwat gefrustreerd blaffen alszijnde lijdende aan verlatingsangst gediagnosticeerd.

De vraag aan het begin van deze topic ging trouwens over een sprayband, of eentje met ultrasoon geluid, niet over een elektrische. :wink:
Mark-fryslan
Zeer actief

Wil de hond schreef:Wat ik me nou afvraag hè Mark,

Als jij de peut die dit advies heeft gegeven briesend neerzet als een sjarlatan die zich niet met honden bezig zou mogen houden, hoe is het dan in vredesnaam mogelijk dat je wel zonder slag of stoot zijn diagnose "verlatingsangst" voor korrekt aanneemt?

Is het niet korrekter naar de TS toe om eerst eens te verifiëren of de diagnose an sich wel klopt?

Er worden nl. maar al te gemakkelijk honden die bij alleen zijn ietwat gefrustreerd blaffen alszijnde lijdende aan verlatingsangst gediagnosticeerd.

De vraag aan het begin van deze topic ging trouwens over een sprayband, of eentje met ultrasoon geluid, niet over een elektrische. :wink:
Hoi Wil jij hier?

Je hebt niet alles gelezen want dat was mijn eerste vraag en opmerking. Waar praten we hier over? De rest is hypothetisch voor honden met verlatingsangst. Spayband, stroom enz. Het maakt mij niet zoveel uit. Het gaat erom dat je de problemen onderdrukt (met kans op?) i.p.v. oplost.

Groetjes Mark

Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Hoi Marsha,

Dat je het gedrag opneemt op video is heel goed.

Wat doet je hond nu precies als je hem alleen laat?
Marsha en Daisy
Actief
Mijn ras(sen): Shih-Tzu
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marsha en Daisy »

Wil de hond schreef:Hoi Marsha,

Dat je het gedrag opneemt op video is heel goed.

Wat doet je hond nu precies als je hem alleen laat?
Als ik haar alleen laat geef ik haar een plakje rodi worst, daar is ze ongeveer 4 minuten zoet mee. Als ze daar mee klaar is loopt ze naar de deur en gaat daar zitten piepen en blaffen. Dit houd ze vol tot we weer terug zijn ... De keren dat we video opnames hebben gemaakt is ze 2 minuten voordat wij thuiskomen weer stil.
Ik ga zo ook weer eventjes weg maar ik hoef niet zo heel erg lang weg (30 minuutjes ongeveer), als ze nog blaft als ik terugkom moet ik dus buiten wachten tot ze stil is.
Wij wonen op een bovenwoning dus ze kan mij niet horen als ik voor de deur sta. Ik moet eerst de trap nog oplopen en daar is dan de hal en de deur waar zij dus bij zit te blaffen ...
Groetjes Marsha en Daisy

Handle every stressful situation like a dog : If you can't eat it or hump it, pis on it and walk away !
Boris
Actief

Tjeetje Mark denk jij echt dat de toppers geen dwangmiddelen gebruiken??? Tjonge beetje naief hoor :smile: :smile: :smile: :smile:

En je moet sommige dingen inderdaad bij jezelf zoeken, als je het zelf in het begin verkeerd gedaan hebt dan moet je niet verlangen dat je hond dit ooit perfect zal gaan doen.... verlang ik ook helemaal niet.

En iemand met zulke oogkleppen op en zulke vooroordelen kan ik me voorstellen dat ze die niet graag zien op een training, want dat brengt helemaal niets.... voor jou niet en voor ons niet.

En op een wedstrijd wordt heus weleens ingegrepen en een correctie gegeven, als je meer gaat kijken en minder filmt (want dan zie je zelf erg weinig weet ik uit ervaring!!!) dan zal je dit op een gegeven moment wel op vallen.

Succes met je verdere studie.
Boris
Actief

Marsha en Daisy schreef:Wij wonen op een bovenwoning dus ze kan mij niet horen als ik voor de deur sta.
Daar moet jij je niet in vergissen hoor, de mijne horen mij al straten ver aankomen!!!! Daar moet je ook rekening mee houden. Succes ermee!
Mark-fryslan
Zeer actief

Boris schreef:Tjeetje Mark denk jij echt dat de toppers geen dwangmiddelen gebruiken??? Tjonge beetje naief hoor :smile: :smile: :smile: :smile:

En je moet sommige dingen inderdaad bij jezelf zoeken, als je het zelf in het begin verkeerd gedaan hebt dan moet je niet verlangen dat je hond dit ooit perfect zal gaan doen.... verlang ik ook helemaal niet.

En iemand met zulke oogkleppen op en zulke vooroordelen kan ik me voorstellen dat ze die niet graag zien op een training, want dat brengt helemaal niets.... voor jou niet en voor ons niet.

En op een wedstrijd wordt heus weleens ingegrepen en een correctie gegeven, als je meer gaat kijken en minder filmt (want dan zie je zelf erg weinig weet ik uit ervaring!!!) dan zal je dit op een gegeven moment wel op vallen.

Succes met je verdere studie.
Ik denk dat toppers het minder nodig hebben ja. En ik geloof echt dat een Anky het allemaal bereikt zonder pure dwang. Ik ben naief ja klopt helemaal. Schaam ik me niet voor hoor.

Wat moet het voor jou toch heerlijk zijn om de aandacht steeds te kunnen verleggen naar mijn boute uitspraken. Dan hoef je tenminste niet meer te reageren op de inhoud van de discussie. Er begint al weer wat wegestopt gedrag van vroeger de kop of te steken of niet? De drang om te schoffelen is nog niet helemaal onder controle. Komt wel als je nog ouder en wijzer bent geworden.

Mijn vooroordelen zijn hier ontstaan en bevestigd door uitspraken van o.a. jou. Ik was daar anders nooit zo mee bezig. Ik schrik van de dingen die ik lees en reageer daar op. Dat het soms niet leuk is om te horen zal me jeuken. Het is mijn menig. Zolang niemand hier van de site schopt mag ik die blijkbaar toch geven.

Groetjes Mark

Mark-fryslan
Zeer actief

Wil de hond schreef: Is het niet korrekter naar de TS toe om eerst eens te verifiëren of de diagnose an sich wel klopt?
Opzich vind ik wel dat Wil hier een goed punt aansnijdt hoor. Je zou haar nog eens kunnen bellen. Zij is bij jou op bezoek geweest en je mag aannemen dat ze weet wat ze doet, hoe vreemd wij dat hier ook mogen vinden. Als je het echt niet vertrouwd zou ik toch eens een ander op bezoek laten komen.

Je kunt ook een cursus gaan doen met je hond bij een hondenschool waarvan de cursus leider zelf gedragstherapeut is. Dan kun je heel gericht te werk gaan. Zit er een Peter Beekman hondenschool bij jou in de buurt? ( www.kynotrain.nl ). Zoiets kan misschien ook wel heel goed voor je werken. Er kunnen zoveel factoren meespelen en van invloed zijn. Dat kunnen wij hier nooit van achter ons beeldscherm beoordelen. Dan blijft het bij hele algemene adviezen.

Groetjes Mark

malinois
Zeer actief
Contacteer:

Mark-fryslan schreef:Weet die hond veel dat hij vandaag niet bang hoeft te zijn voor een ruk in zijn nek, een klap stroom of de geur van citronella. De angst blijft gewoon.
en ja dus dat weet een hond die wedstrijdslim is geworden dondersgoed... die probeert iets, geen correctie...oke feest!
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Boris schreef:
Marsha en Daisy schreef:Wij wonen op een bovenwoning dus ze kan mij niet horen als ik voor de deur sta.
Daar moet jij je niet in vergissen hoor, de mijne horen mij al straten ver aankomen!!!! Daar moet je ook rekening mee houden. Succes ermee!
precies, mijn honden horen mij ook aankomen (zegt m'n hubbie) want die gaan voor de deur staan zo'n minuut of 2 a 3 voor ik er werkelijk ben.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”