Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zware bevalling
Moderator: moderatorteam
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Zware bevalling
We lagen vannacht pas om half 2 in bed, omdat de buurvrouw ff iemand nodig had om mee te kletsen, dus daar maken we even tijd voor. Haar vriend (onze andere buurman) Rene heeft 2 Argentijnse doggen (oftewel Dogo Argentino's), een reu en een teef. De reu (Vito) had de teef (Ryu) gedekt en Ryu moest 1 dezer dagen bevallen. Volgens de DA zitten er minimaal 6 pups in, was ook te zien op de echo. Gisteravond liepen we nog geintjes te maken en zeiden dat het niet erg lang meer moest duren, omdat ze het erg zwaar had.
Om 4 uur vannacht kreeg ik een smsje van Rene dat Ryu aan t bevallen was. Dus Dorus en ik snel ons bed uit en even gaan kijken. Om 3.50 was er 1 pup geboren en om 3.57 weer 1. Lekker vlot achter elkaar dus. Om 5 uur besloot ik weer naar bed te gaan, omdat ik er om 7 uur weer uit moest om op te passen. Rond 6 uur is er nog een pup geboren, die een stuk kleiner was dan de 2 ervoor. Deze heeft het niet gehaald. Rene was bezig met kruiken en massages, maar volgens mij was het zinloos. Ryu keek er ook niet naar om. Om 8 uur heb ik de 4e geboren zien worden.
Ik heb net een smsje gestuurd hoe het nu is, maar nog niks gehoord. Dorus belde wel net dat ie afgelost was door Ron (ook een 'buurman' maar dan uit n andere flat), dus dat ie ook ff naar bed ging.
Ik hou jullie op de hoogte!
Edit: 10:00 uur: Er zijn er nu 5, waarvan er dus 1 overleden is vlak na de geboorte. Allemaal spierwit en allemaal reutjes.
Om 4 uur vannacht kreeg ik een smsje van Rene dat Ryu aan t bevallen was. Dus Dorus en ik snel ons bed uit en even gaan kijken. Om 3.50 was er 1 pup geboren en om 3.57 weer 1. Lekker vlot achter elkaar dus. Om 5 uur besloot ik weer naar bed te gaan, omdat ik er om 7 uur weer uit moest om op te passen. Rond 6 uur is er nog een pup geboren, die een stuk kleiner was dan de 2 ervoor. Deze heeft het niet gehaald. Rene was bezig met kruiken en massages, maar volgens mij was het zinloos. Ryu keek er ook niet naar om. Om 8 uur heb ik de 4e geboren zien worden.
Ik heb net een smsje gestuurd hoe het nu is, maar nog niks gehoord. Dorus belde wel net dat ie afgelost was door Ron (ook een 'buurman' maar dan uit n andere flat), dus dat ie ook ff naar bed ging.
Ik hou jullie op de hoogte!
Edit: 10:00 uur: Er zijn er nu 5, waarvan er dus 1 overleden is vlak na de geboorte. Allemaal spierwit en allemaal reutjes.
-
jonas
- Vaste gebruiker
- Fiepje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Fernando & Roemeense Balto
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
- Fiepje
- Zeer actief
- moosje
- Zeer actief
- Contacteer:
- moosje
- Zeer actief
- Contacteer:
- Fiepje
- Zeer actief
-
moderatorteam
- Zeer actief
- moosje
- Zeer actief
- Contacteer:
Edit: 16.00 uur: Er zijn er nu 10, waarvan er dus 1 overleden is vlak na de geboorte. Een andere is helaas doodgeboren. Dat waren beide reutjes. Alle 7 de reutjes (2 overleden) zijn allemaal spierwit. De laatste 3 pups zijn teefjes, waarvan een met een zwart vlekje achter haar rechteroog en 2 hele witte.
- moosje
- Zeer actief
- Contacteer:
-
moderatorteam
- Zeer actief
- moosje
- Zeer actief
- Contacteer:
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
- moosje
- Zeer actief
- Contacteer:
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
- Fiepje
- Zeer actief
-
Ari@ne
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Omdat het een wit ras is en vlekjes wel mogen, maar de voorkeur gaat toch echt uit naar helemaal wit zonder aangeboren vlekken. Later moeten de lippen zwart worden en liefst de oogranden ook, meestal heb je iets gebrek aan pigment helaas en is er de kans dat je pup doof is of erg snel verbrandt in de zon.Teckelgek schreef:Vanwaar dat enthousiasme over allemaal helemaal witte pupsmoosje schreef:Nummer 7 is geboren!
Teefje, helemaal wit!![]()
Laatst stond er een dove dogo ter herplaatsing op dit forum, helaas moest hij al eerder ingeslapen worden omdat hij te gevaarlijk werd. De man die hem had had hem ook al via iemand anders.
-
Ari@ne
Aha. Bedankt voor de uitleg MarcMARC_S schreef:Omdat het een wit ras is en vlekjes wel mogen, maar de voorkeur gaat toch echt uit naar helemaal wit zonder aangeboren vlekken. Later moeten de lippen zwart worden en liefst de oogranden ook, meestal heb je iets gebrek aan pigment helaas en is er de kans dat je pup doof is of erg snel verbrandt in de zon.Teckelgek schreef:Vanwaar dat enthousiasme over allemaal helemaal witte pupsmoosje schreef:Nummer 7 is geboren!
Teefje, helemaal wit!![]()
Ikzelf prefereer dus wel een flinke aangeboren kopvlek omdat juist een dogo beter niet doof kan zijn.
Dan worden ze vaak een paar keer herplaatst om vervolgens ingeslapen te worden door gedragsproblemen die direct verband houden met de doofheid en dus gebrek aan controle over de hond.
Laatst stond er een dove dogo ter herplaatsing op dit forum, helaas moest hij al eerder ingeslapen worden omdat hij te gevaarlijk werd. De man die hem had had hem ook al via iemand anders.
Dit wist ik niet, vandaar dat ik het me afvroeg.
Zoals je denk ik weet zat er bij Jagger ook een geheel witte die doof is in het nest en Jagger zelf is ook niet "volgens de regels" qua uiterlijk. Maar voor de rest..... nou nou nou
-
borderke
- Actief
- Contacteer: