'N cursus bij een MG hondenschool is inderdaad duurder, tweemaal zo duur, als een cursus bij een kynologenvereniging. Naar mijn inzien is het dit dubbel en dwars waard. In eerste instantie was ik nogal sceptisch over een MG hondenschool, dit was op dat moment de enige school waar ik nog terecht kon voor een gehoorzaamheidscursus, de scholen in de buurt zaten vol. Wel, ik ben echt op mijn mening terug gekomen, ben zeer enthousiast over de manier hoe men om gaat met de cursist en de hond. Zodoende dat ik afgelopen week gestart ben met de vervolgcursus. Zoals ik eerder al schreef train ik met mijn ene hond bij MG en met mijn andere bij een kynologenvereniging.
Groetjes, Femmy
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
ervaringen martin gaus hondenschool
Moderator: moderatorteam
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Wat is voor jou het verschil Femmy? (in prijs en in aanpak?)Femmy schreef:'N cursus bij een MG hondenschool is inderdaad duurder, tweemaal zo duur, als een cursus bij een kynologenvereniging. Naar mijn inzien is het dit dubbel en dwars waard. In eerste instantie was ik nogal sceptisch over een MG hondenschool, dit was op dat moment de enige school waar ik nog terecht kon voor een gehoorzaamheidscursus, de scholen in de buurt zaten vol. Wel, ik ben echt op mijn mening terug gekomen, ben zeer enthousiast over de manier hoe men om gaat met de cursist en de hond. Zodoende dat ik afgelopen week gestart ben met de vervolgcursus. Zoals ik eerder al schreef train ik met mijn ene hond bij MG en met mijn andere bij een kynologenvereniging.
Groetjes, Femmy
-
Femmy
- Actief
Qua prijs het volgende; gehoorzaamheidscursus MG (vervolgcursus op de basiscursus), dus 9 weken iedere week driekwartier les, betekent 95 euro. De gehoorzaamheidscursus (EG) bij de kynologenvereniging, behelst een periode van ongeveer 3 maanden, iedere week 50 minuten les, betekent rond de 35 euro.
Qua aanpak; bij MG meer aandacht voor de hond, zijn gedrag, en de combinatie van de baas. Ook meer gericht op aandacht krijgen en vragen van de hond. Bij de kynologenvereniging mis ik dit, voornamelijk de aandacht voor de hond en het gedrag (en eventueel het gedragsprobleem). Beide kiezen wel voor het systeem van belonen en negeren.
Ik train met mijn Fila bij de kynologenvereniging, hier ben ik begonnen. Ook heeft zij de MG gedragstherapie gevolgd (agressief gedrag wegens lichamelijke problemen, en nu dus opgelost) en op mijn vraag of zij dus ook bij MG kan trainen, werd deze beantwoord dat dit kan maar dat de hond (die dus al maanden niet meer gezien is door de gedragstherapeut) wel weer op de medicatie gezet dient te worden. En dit vertik ik dus. Zodoende dat Farras bij MG traint en Kyra dus niet. Wel gaat Farras binnenkort een behendigheidscursus doen bij dezelfde kynologenvereniging.
Hopelijk heb ik zo je vraag beantwoord.
Groetjes, Femmy
Qua aanpak; bij MG meer aandacht voor de hond, zijn gedrag, en de combinatie van de baas. Ook meer gericht op aandacht krijgen en vragen van de hond. Bij de kynologenvereniging mis ik dit, voornamelijk de aandacht voor de hond en het gedrag (en eventueel het gedragsprobleem). Beide kiezen wel voor het systeem van belonen en negeren.
Ik train met mijn Fila bij de kynologenvereniging, hier ben ik begonnen. Ook heeft zij de MG gedragstherapie gevolgd (agressief gedrag wegens lichamelijke problemen, en nu dus opgelost) en op mijn vraag of zij dus ook bij MG kan trainen, werd deze beantwoord dat dit kan maar dat de hond (die dus al maanden niet meer gezien is door de gedragstherapeut) wel weer op de medicatie gezet dient te worden. En dit vertik ik dus. Zodoende dat Farras bij MG traint en Kyra dus niet. Wel gaat Farras binnenkort een behendigheidscursus doen bij dezelfde kynologenvereniging.
Hopelijk heb ik zo je vraag beantwoord.
Groetjes, Femmy
- ranetje
- Zeer actief
Dank je wel Femmy
De KC heeft ongeveer dezelfde prijs als hier. Bij de vorige KC was dat 65 euro. (Met veel aandacht voor de "aandachtoefening")
MG is inderdaad wel wat duurder, maar als je goede gedragsleer geeft en in kleinere groepjes traint (is dat zo? dat had ik gehoord) mag het wel wat meer kosten vind ik.
Wel vreemd dat ze een hond alleen met medicatie willen accepteren (welke? ik ben nieuwschierig zoals je ziet
) zonder haar te hebben gezien en opnieuw getest.
Dat valt me wel een beetje tegen.
De KC heeft ongeveer dezelfde prijs als hier. Bij de vorige KC was dat 65 euro. (Met veel aandacht voor de "aandachtoefening")
MG is inderdaad wel wat duurder, maar als je goede gedragsleer geeft en in kleinere groepjes traint (is dat zo? dat had ik gehoord) mag het wel wat meer kosten vind ik.
Wel vreemd dat ze een hond alleen met medicatie willen accepteren (welke? ik ben nieuwschierig zoals je ziet
Dat valt me wel een beetje tegen.
-
Femmy
- Actief
Er wordt inderdaad in kleine groepjes getraind.
De medicatie betreft Colicalm. De MG schoolhouder heeft navraag gedaan bij de aangesloten gedragstherapeut en heeft op basis van zijn uitspraak gezegd dat zij mag komen maar wel op de Clomicalm moet staan. De schollhoudster valt niets te verwijten want zij kent de hond en de kwestie niet. Ik vertik het echter om haar dit vergif te geven of opnieuw consult aan te vragen bij de gedragstherapeut, en omdat ik altijd naar plezier heb getraind bij de kynologenvereniging met Kyra, heb ik besloten daar te blijven.
Groetjes, Femmy
De medicatie betreft Colicalm. De MG schoolhouder heeft navraag gedaan bij de aangesloten gedragstherapeut en heeft op basis van zijn uitspraak gezegd dat zij mag komen maar wel op de Clomicalm moet staan. De schollhoudster valt niets te verwijten want zij kent de hond en de kwestie niet. Ik vertik het echter om haar dit vergif te geven of opnieuw consult aan te vragen bij de gedragstherapeut, en omdat ik altijd naar plezier heb getraind bij de kynologenvereniging met Kyra, heb ik besloten daar te blijven.
Groetjes, Femmy
- ranetje
- Zeer actief
BedanktFemmy schreef:Er wordt inderdaad in kleine groepjes getraind.
Groetjes, Femmy
Je hebt groot gelijk
Het advies van de GT blijf ik wel vreemd vinden