Moderator: moderatorteam

Van een maand of 6-7 zonder noemenswaardig probleem? Kan hoor, maar dat hoeft natuurlijk niet. Verder kan iemand zo ook een donatie doen aan een buitenlands asiel of een andere hulporganisatie voor honden in het buitenlandMol schreef:mag ik vragen waarom je dit type hond daarvan daan haalt? ze zitten hier immers ook
mol
MARC_S schreef:Van een maand of 6-7 zonder noemenswaardig probleem? Kan hoor, maar dat hoeft natuurlijk niet. Verder kan iemand zo ook een donatie doen aan een buitenlands asiel of een andere hulporganisatie voor honden in het buitenlandMol schreef:mag ik vragen waarom je dit type hond daarvan daan haalt? ze zitten hier immers ook
mol![]()
Wat ik zelf een groot voordeel aan het nemen van een buitenlandse hond vind is dat je er een nieuw plaatsje mee maakt voor een ander sneu zwerfdier of achtergelaten sneue hondAsielen zitten daar stampvol en dus is alle hulp welkom, geld, honden meenemen etc.
waarom zijn er dan nog steeds veel kinderen ter adoptie in NL?starfleet schreef:Dat is de reden niet. De reden is dat er in Nederland veel meer vraag is dan aanbod van adoptiekinderen en in Korea veel meer aanbod dan vraag.SuperTyson schreef:waarom halen mensen adoptie kinderen uit korea.. heel simpel de situatie is daar veeeel slechter dan hier
Anne
sorry hoor maar BLA BLA BLA zorg nou eerst eens dat hier de asiels leeg zijn en dan komt de rest pas, ik zou dan ook echt voor een regel zijn om buite landse zwerf honden hier naartoe te halen tegen te gaan.MARC_S schreef:Van een maand of 6-7 zonder noemenswaardig probleem? Kan hoor, maar dat hoeft natuurlijk niet. Verder kan iemand zo ook een donatie doen aan een buitenlands asiel of een andere hulporganisatie voor honden in het buitenlandMol schreef:mag ik vragen waarom je dit type hond daarvan daan haalt? ze zitten hier immers ook
mol![]()
Wat ik zelf een groot voordeel aan het nemen van een buitenlandse hond vind is dat je er een nieuw plaatsje mee maakt voor een ander sneu zwerfdier of achtergelaten sneue hondAsielen zitten daar stampvol en dus is alle hulp welkom, geld, honden meenemen etc.
Wat doe je zelf voor de asieldieren in Nederland? Over Blabla gesproken!Mol schreef:
sorry hoor maar BLA BLA BLA zorg nou eerst eens dat hier de asiels leeg zijn en dan komt de rest pas, ik zou dan ook echt voor een regel zijn om buite landse zwerf honden hier naartoe te halen tegen te gaan.
mol

ik doneer er elk jaar een X bedrag voorEline* schreef:Wat doe je zelf voor de asieldieren in Nederland? Over Blabla gesproken!Mol schreef:
sorry hoor maar BLA BLA BLA zorg nou eerst eens dat hier de asiels leeg zijn en dan komt de rest pas, ik zou dan ook echt voor een regel zijn om buite landse zwerf honden hier naartoe te halen tegen te gaan.
mol
Jij fokt voor je plezier, andere mensen nemen de honden die geen baas meer hebben en zouden misschien wel willen fokken maar laten het om die reden. Laat het daar nu maar bij en bemoei je er niet mee. Als jij een huis vol Nederlandse asielhonden had had je recht van spreken maar nu sta je voor paal met een huis vol zelf gefokte honden terwijl er ook bullmastifs in het asiel zitten.Mol schreef:ik doneer er elk jaar een X bedrag voorEline* schreef:Wat doe je zelf voor de asieldieren in Nederland? Over Blabla gesproken!Mol schreef:
mol
en dan nog als ik er geen flikker voor ZOU hebben gedaan, dan nog is die hype van buitelandse stakkers hier heen halen erg overdreven
mol
ik fok inderdaad, en enerzids heb je zeker gelijk, anderzijds is het zo dat mensen die bij mij komen voor een ras hond dat voor die reden doen, en dat er ook bullen in het asiel zitten ja dat weet ik, echter zitten die honden er nog steeds door dat er als maar zielige gevel pissers uit timboektoe worden gehaald.MARC_S schreef:
Jij fokt voor je plezier, andere mensen nemen de honden die geen baas meer hebben en zouden misschien wel willen fokken maar laten het om die reden. Laat het daar nu maar bij en bemoei je er niet mee. Als jij een huis vol Nederlandse asielhonden had had je recht van spreken maar nu sta je voor paal met een huis vol zelf gefokte honden terwijl er ook bullmastifs in het asiel zitten.![]()
zorg eerst voor je eige elende voor dat je je bamhartige hart laat spreken over andere landen hun honden populatie problemenMensen respecteren de manier waarop jij fokt toch ook? Laat mensen die iets goeds doen, voor welke hond dan ook, dus maar even in hun waarde.![]()
ja vast en zeker dat er nog meer hondjes zitten te wachten in asiel de polderweg.Dapper komt uit asiel de Polderweg, helemaal binnen de stadsgrenzen van waar zijn baasje woont, echt eigen eerst dus, is dat hoe het zou moeten? En Cleo, die toen 5 maanden was, had in Spanje moeten blijven in dat dodingsstation?![]()
het woord fokken van dit ras heb ik nooit gesproken, dat ik er 1 ooit wil hebben ja dat staat vast.Wat wilde jij ook al weer gaan fokken nu? Owcharka's? Nou, over "laat die nu maar waar ze zitten" gesproken![]()
Ja en, anders zaten die hondjes in Timboektoe er nog? Gaan we de waarde van de honden bepalen aan de hand van het land waar ze geboren zijn? Honden die hier in het asiel zitten hebben het goed, even goed als de gemiddelde hond in een kennel dus ik zie het probleem niet. De honden worden medisch verzorgd, krijgen prima eten en worden elke dag op een speelweide gezet. Ik ben liever een hond in een NL asiel dan een uit Spanje of bv Turkije.Mol schreef:ik fok inderdaad, en enerzids heb je zeker gelijk, anderzijds is het zo dat mensen die bij mij komen voor een ras hond dat voor die reden doen, en dat er ook bullen in het asiel zitten ja dat weet ik, echter zitten die honden er nog steeds door dat er als maar zielige gevel pissers uit timboektoe worden gehaald.
Ik heb geen eigen ellende. Ik heb nog nooit een rashond gekocht laat staan een nest gefokt of iemand ook maar 1 euro gegeven voor zijn hond. Er is dus geen "eigen" ellende waar ik ook maar iets mee te maken heb.zorg eerst voor je eige elende voor dat je je bamhartige hart laat spreken over andere landen hun honden populatie problemen
En die worden vast allemaal een keer opgehaald als ze plaatsbaar zijn. Dat is in Spanje wel anders aangezien ze daar rustig vanaf 8 weken tot 12 jaar in een asiel moeten leven. Het gaat me niet om waar iets is maar om wat het is.ja vast en zeker dat er nog meer hondjes zitten te wachten in asiel de polderweg.
Maar waarom mag jij wel een rashond importeren die hier net zo goed de plaats inneemt van een zielige hond in NL? Zie het dan maar als importeren van "gewenste" honden, dan is het meteen klaar en kan je er eigenlijk met goed fatsoen niks meer over zeggen lijkt me.het woord fokken van dit ras heb ik nooit gesproken, dat ik er 1 ooit wil hebben ja dat staat vast.
mol

hmmm ik weet dat niet hoor.boxersien schreef:Bovendien durf ik te beweren dat de honden uit die landen veel minder kampen met de problemen zoals HD enz. Vooral het DH type daar vergeleken met hier!
Misschien omdat ze daar outcrossen waardoor genen toch wat minder vaak dubbel in honden zitten? In NL lijkt lijntelen wel een soort heiligdom terwijl veel mensen die dat doen echt niet weten waar ze mee bezig zijn. Duitse herders hier bv zijn vrijwel allemaal van bepaalde reuen als je een bepaald type zoekt. De beste sporthond, de beste showhond etc. Die worden ontiegelijk vaak ingezet kwa dekkingenestelle schreef:hmmm ik weet dat niet hoor.boxersien schreef:Bovendien durf ik te beweren dat de honden uit die landen veel minder kampen met de problemen zoals HD enz. Vooral het DH type daar vergeleken met hier!
heel veel mensen laten hun hond niet rontgenen, zeker mensen die hun hond als huishond hebben doen dit vaak niet. Daarbij zie je op het blote oog niet altijd wat, sommige honden die goed lopen kunnen zomaar zware HD hebben (zie mijn eigen Ghaya, waarbij per toeval zware HD is ontdekt).
Ik vind het dus nogal wat om te stellen dat buitenlandse DHérs minder HD hebben, want hoeveel daarvan wordt uberhaupt gerontgend?