Als jouw nesten niet ter zake doen, waarom doet het dan wel ter zake waar iemand anders zijn hond vandaan haalt? Jij zou toch ook geen pup geboren willen laten worden om een andere hond die al bestaat een baas te ontzeggen? Of ligt dat voor jou allemaal weer anders en gelden beperkende dingen alleen voor een ander?Mol schreef:
of ik nou wel of niet een nest zou fokken doet helemaal niet ter zaken
en zoveel nesten fok ik immer niet.
en zoals je zelf ook al aan gaf fokken er genoeg mensen en niet alleen in NL maar ook in griekenland en ook in spanje.
mol
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat zit er nog meer in?
Moderator: moderatorteam
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- Mol
- Zeer actief
de mensen die bij mij komen komen spesefiek voor dit ras en van die combinatie, waneer mensen een asiel hondje willen hebben hoeven ze daar niet hlemaal voor naar spanje of waar dan ook, maar gewoon in het asiel in de buurt.Eline* schreef:Als jouw nesten niet ter zake doen, waarom doet het dan wel ter zake waar iemand anders zijn hond vandaan haalt? Jij zou toch ook geen pup geboren willen laten worden om een andere hond die al bestaat een baas te ontzeggen? Of ligt dat voor jou allemaal weer anders en gelden beperkende dingen alleen voor een ander?Mol schreef:
en zoals je zelf ook al aan gaf fokken er genoeg mensen en niet alleen in NL maar ook in griekenland en ook in spanje.
mol
mol
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Oke, dus de regels gelden inderdaad alleen voor anderen. Alleen als je een rashond wilt mag je pretentie's hebben en als je een asielhond wilt heb je niets te willen. Dag hoor Mol!Mol schreef:de mensen die bij mij komen komen spesefiek voor dit ras en van die combinatie, waneer mensen een asiel hondje willen hebben hoeven ze daar niet hlemaal voor naar spanje of waar dan ook, maar gewoon in het asiel in de buurt.Eline* schreef:Als jouw nesten niet ter zake doen, waarom doet het dan wel ter zake waar iemand anders zijn hond vandaan haalt? Jij zou toch ook geen pup geboren willen laten worden om een andere hond die al bestaat een baas te ontzeggen? Of ligt dat voor jou allemaal weer anders en gelden beperkende dingen alleen voor een ander?Mol schreef:
mol
mol
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Mol
- Zeer actief
Daar gaat het inderdaad niet om maar dat ontneemt je wel het recht mensen en manieren te bekritiseren op wat zij doen om het hondenprobleem op te lossen. Zelfs met 1 nest sta jij persoonlijk in de min, geeft helemaal niet, maar dan moet je wel je mond houden tegen mensen die in de plus staan.MARC_S schreef:Mol schreef:of ik nou wel of niet een nest zou fokken doet helemaal niet ter zaken
mol
in de min staan ? zo zie ik het niet geen van mijn gefokte honden zijn ooit ergens anders teregt gekomen dan bij de mensen die er soms meer dan een jaar op hebben gewacht.
en dat je dan een wereld verbeterraar bent als je een hond uit het buitenland haalt, laat me niet lachen, en gaan zeggen de honden hier in het asiel hebben het niet zo slecht, nee in verhouding tot spanje ofzo ben ik dat helemaal met je eens.
echter hebben die hondjes hier ook recht op een baas en dat word hun ontnomen door die hondjes uit het buitenland. en dat vind ik simpel weg niet kunnen, tis wat ik ook net tegen eline zeg, dat je een asiel hondje wil is helemaal niet erg, heb er vroeger zelf ook gehad, en ze zijn leuk, maar je hoeft er niet helemaal voor naar het buitenland, de hondjes hier in het asiel zijn je net zo dankbaar.
mol
- Mol
- Zeer actief
je lees maar hoe je het wil lezen, wat is het verschil van een bastaard hier of een bastaard daar?Eline* schreef:Oke, dus de regels gelden inderdaad alleen voor anderen. Alleen als je een rashond wilt mag je pretentie's hebben en als je een asielhond wilt heb je niets te willen. Dag hoor Mol!Mol schreef:de mensen die bij mij komen komen spesefiek voor dit ras en van die combinatie, waneer mensen een asiel hondje willen hebben hoeven ze daar niet hlemaal voor naar spanje of waar dan ook, maar gewoon in het asiel in de buurt.Eline* schreef:Als jouw nesten niet ter zake doen, waarom doet het dan wel ter zake waar iemand anders zijn hond vandaan haalt? Jij zou toch ook geen pup geboren willen laten worden om een andere hond die al bestaat een baas te ontzeggen? Of ligt dat voor jou allemaal weer anders en gelden beperkende dingen alleen voor een ander?Mol schreef:
mol
mol
mol
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat verschil is even groot als een BM van jou of een BM van iemand anders. Ook in kruisingen zitten verschillen en we hebben deze discussie trouwens al eens gevoerd dus ik stop ermee. Ik vind jouw mening van een enorme arrogantie betuigen en het zou je sieren een ander niet te vertellen wat te doen terwijl je zelf doet waar je zin in hebt zonder daarin welk belang van welke asielhond dan ook mee te wegen.Mol schreef:je lees maar hoe je het wil lezen, wat is het verschil van een bastaard hier of een bastaard daar?
mol
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- ceciel
- Zeer actief
mol
[/quote]
je lees maar hoe je het wil lezen, wat is het verschil van een bastaard hier of een bastaard daar?
mol
[/quote]
Geen fuck behalve dat m'n bij m'n nederlandse bastaard z'n botten niet door z'n huid prikten en bij m'n spaanse bastaard wel, en dat daar nog wat peuken op uitgedrukt waren en dat ze inwendig gehecht was met visdraad, maar verder geen verschil
En ik voel me heus geen moeder Theresa hoor, ik werd gewoon verliefd op haar foto en dus kwam ze naar NL. Het bovenstaande zagen wij ook pas toen we haar ophaalden van 't vliegveld.
Iedereen heeft toch recht op z'n eigen mening en je kunt elkaar toch niet overtuigen so why bother
je lees maar hoe je het wil lezen, wat is het verschil van een bastaard hier of een bastaard daar?
mol
Geen fuck behalve dat m'n bij m'n nederlandse bastaard z'n botten niet door z'n huid prikten en bij m'n spaanse bastaard wel, en dat daar nog wat peuken op uitgedrukt waren en dat ze inwendig gehecht was met visdraad, maar verder geen verschil
En ik voel me heus geen moeder Theresa hoor, ik werd gewoon verliefd op haar foto en dus kwam ze naar NL. Het bovenstaande zagen wij ook pas toen we haar ophaalden van 't vliegveld.
Iedereen heeft toch recht op z'n eigen mening en je kunt elkaar toch niet overtuigen so why bother
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dus jij mag hier meer honden maken ten koste van de honden in het asiel en ik mag geen hondje uit het asiel halen in Spanje omdat dat ten koste zou gaan van het ene hondje in het asiel in Nederland?Mol schreef:in de min staan ? zo zie ik het niet geen van mijn gefokte honden zijn ooit ergens anders teregt gekomen dan bij de mensen die er soms meer dan een jaar op hebben gewacht.
en dat je dan een wereld verbeterraar bent als je een hond uit het buitenland haalt, laat me niet lachen, en gaan zeggen de honden hier in het asiel hebben het niet zo slecht, nee in verhouding tot spanje ofzo ben ik dat helemaal met je eens.
echter hebben die hondjes hier ook recht op een baas en dat word hun ontnomen door die hondjes uit het buitenland. en dat vind ik simpel weg niet kunnen, tis wat ik ook net tegen eline zeg, dat je een asiel hondje wil is helemaal niet erg, heb er vroeger zelf ook gehad, en ze zijn leuk, maar je hoeft er niet helemaal voor naar het buitenland, de hondjes hier in het asiel zijn je net zo dankbaar.
mol
Waarom vindt jij dat je boven alles en iedereen staat wat betreft je wel en niet kan doen? Jij veroordeeld een ander op iets wat je zelf in nog veel grotere mate doet
Waar staat dat je een wereldverbeteraar bent? Dat maak jij er weer van om er nog een puntje bij te halen om over te zeiken
-
linlin
ach, buitenland. beste mol, je kan zonder paspoort en zonder geld te wisselen in een keer naar zuid-spanje doorrijden. wat nou, buitenland.Mol schreef:in de min staan ? zo zie ik het niet geen van mijn gefokte honden zijn ooit ergens anders teregt gekomen dan bij de mensen die er soms meer dan een jaar op hebben gewacht.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Nou, dat is toch precies hetzelfde als de honden uit Spanje. Mensen denken even na, nemen zo'n hond en houden hem meestal gewoon nadat ze hem genomen hebben. Die mensen zouden wel een hondje van jou mogen komen kopen maar geen hondje uit een Spaans asiel mogen kiezen want dat laatste gaat ten koste van de Nederlandse asielen? Wat is het verschil precies? Dat de keuze in jou ogen onbewuster is oid?Mol schreef:in de min staan ? zo zie ik het niet geen van mijn gefokte honden zijn ooit ergens anders teregt gekomen dan bij de mensen die er soms meer dan een jaar op hebben gewacht.
En nee, het betreft echt niet precies dezelfde soort honden.