Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vraag aan de Limburgers onder ons

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

Anne
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

vraag aan de Limburgers onder ons

Ongelezen bericht door Anne »

Hoi Allemaal,

Even een vraagje voor de Limburgers onder ons, of mensen die misschien wat van Limburg afweten.

Ik vroeg me dus af of iemand misschien iets in de buurt van Sittard of Geleen (mag een half uurtje rijden zijn ofzo)
om met de honden naar toe te gaan. Bij wat water (waar ze kunnen pootjebaden :wink: ) en wat bos of iets (met schaduw) om een klein stukje te wandelen (als het wat koeler is, of een heel klein stukje, Gunda kan niet ver)

Weet iemand misschien wat?

Berg a/d maas (volgens mij, tegen de grens van België, Stokkem) is opzich leuk, maar daar liggen aan de Maas vooral stenen, niet zo handig dus. Of is daar toch nog iets?
Brunssummerheide (hoe schrijf je dat?) is ook wel leuk, maar waarschijnlijk erg druk!

Tips?

Anne
Anne, Sasha & Tapas
Spriet (2002-2015), Tibbie (2000-2015) en Gunda (1996-2009)
Afbeelding
baukje
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door baukje »

De Brunssummerheide is zeker overdag heel druk. 's Avonds wil het meestal wel meevallen en kun je naar de Rode Beek, dat is bronwater, dus ook nu niet gevaarlijk neem ik aan. Alleen mogen ze daar officieel niet loslopen vanwege de schapen die er ook loslopen. Verder kun je ergens bij de Geulle gaan zwemmen, althans de honden, maar dat kan soms sterk stromen dus is wel beetje uitkijken geblazen, maar ben bang dat dat verder als een half uurtje rijdenis voor jullie. Momenteel weet ik hier verder geen water wat je echt kunt vertrouwen met dit weer. Dus ook ik hou me sterk aanbevolen voor andere plaatsen waar dat wel is.
Willy, pootje van Femke

Afbeelding
johan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder

Ongelezen bericht door johan »

Ik ben toevallig een paar keer een weekend in Limburg gaan kamperen. (Heerlen)
Vanaf de camping gingen we iedere dag minstens 1 keer naar de Brunsummerhei, druk heb ik het daar nog nooit gezien.
Behalve in de rode beek is er in het bos ook op een paar plaatsen water daar, afkoelen was geen probleem voor de hondjes.
We zijn ook een paar keer wezen wandelen in het Gulpdal, ook erg mooi en veel water. (Daar staan wel koeien trouwens. Op de hei heb ik nog geen schapen gezien)
Anne
Zeer actief
Contacteer:

Hoi,

Bedankt allebei,
Misschien toch dan maar eens een dagje Brunssummerheide proberen...
Ze mogen dan wel niet los bij de Rode Beek (waar volgens mij niemand zich aan houd)
Maar als ze maar eventjes af kunnen koelen (= Anne met opgerolde broekspijpen t water in :N: )

Nog meer tips?

Anne
Anne, Sasha & Tapas
Afbeelding
baukje en femke
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door baukje en femke »

Ik laat mijn hond daar ook los, maar je loopt kans op een bekeuring, daarom zette ik het er wel bij.

En als je het er nog niet druk hebt meegemaakt ben je ws op tijden geweest buiten de echte vakantieperiode en niet op zondag. Er is ook een losloopgebied, maar daar is geen water. Op zondag is het buiten het hoogseizoen overdag ook druk als het mooi weer is.
Groetjes Willy en pootjes Femke
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Bij elsloo vlak bij de brug over het kanaal kan je makkelijk de maas in, ik geloof dat er niet super veel stenen liggen maar ik ben er al heel lang niet geweest. over de brug linksaf en dan na +/-100 meter rechts
Afbeelding
Anne
Zeer actief
Contacteer:

kiki78 schreef:Bij elsloo vlak bij de brug over het kanaal kan je makkelijk de maas in, ik geloof dat er niet super veel stenen liggen maar ik ben er al heel lang niet geweest. over de brug linksaf en dan na +/-100 meter rechts
is er ook wandelmogelijkheid met de honden?
Een bos ofzo? of een veld.. of..?
Anne, Sasha & Tapas
Afbeelding
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

er is geen bos, je kunt er wel over de dijk langs het julianakanaal lopen. daar rijden af en toe fietsers maar geen auto's
Afbeelding
Anne
Zeer actief
Contacteer:

kiki78 schreef:er is geen bos, je kunt er wel over de dijk langs het julianakanaal lopen. daar rijden af en toe fietsers maar geen auto's
oké, bedankt!
Anne, Sasha & Tapas
Afbeelding
alma.m
Zeer actief
Mijn ras(sen): Landseer E.C.T.

Ongelezen bericht door alma.m »

Je hebt ook nog het stuwmeer bij Kerkrade. Daar loopt het aan één kant ook schuin af en kunnen de honden in het water. Of het officieel mag weet ik niet. Maar wij hebben er ook wel vaker gelopen.
Caya voor altijd een plekje in ons hart.
6 Januari 1999 -1 Mei 2010

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”