Rest alleen nog de krantjes maar die liggen binnen 5 min. in alle hoeken en de puppies weer op het zeil
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat leg je opde bodem van je werpkist
Moderator: moderatorteam
-
Essy
Wat leg je opde bodem van je werpkist
Mijn puppies zijn nu een week en ik vraag me af wat jullie op de bodem van de werpkist leggen. Ik heb inmiddels vanalles geprobeerd maar ze kruipen overal met een noodgang af en gaan dan op het zeil liggen. Vetbedjes vinden ze blijkbaar te warm en ze kruipen en soms onder. Dekens vind ik te gevaarlijk want daar zat er ook al een onder. Ik had een groot kleed ondersteboven gelegd met de rubberen kant naar boven en dat ging best goed maar Isis graaft en als er dan een pup onderkomt, komt ie er nooit meer uit.
Rest alleen nog de krantjes maar die liggen binnen 5 min. in alle hoeken en de puppies weer op het zeil
- dogluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De Duitse Dog
- amiwoods
- Zeer actief
- Contacteer:
dat ze van de warmte bron weg kruipen geeft al aan dat ze het warm hebben. laat ze maar lekker op het zeil liggen, hang een termometer in de kist en kijk of die op een konstante temperatuur blijft dan hoeft het verder geen probleem te zijn.
mocht je nou toch iets op de bodem willen kan je kiezen voor stro.
stro is goed isolerend en ze raken er niet onder verstikt, en is niet stoffig, wat je met bv. zaagsel wel hebt.
bij ons brakken ras liggen ze in spanje allemaal zo daar liggen alle nesten ook buiten. niks geen nette vetbedjes.
mocht je nou toch iets op de bodem willen kan je kiezen voor stro.
stro is goed isolerend en ze raken er niet onder verstikt, en is niet stoffig, wat je met bv. zaagsel wel hebt.
bij ons brakken ras liggen ze in spanje allemaal zo daar liggen alle nesten ook buiten. niks geen nette vetbedjes.
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
-
Novy
- Actief
- Contacteer:
Je kan een soort anti slip halen ,is hetzelfde als waar die rubberen tafelkleedjes van zijn gemaakt voor terras tafels.
Zitten allemaal kleine gaatjes in en te koop bij campingwinkels op een rol ,dus kan je op maat laten knippen
Je kan het gewoon uitwassen en het is zo droog .
Als je daaroverheen evt een lakentje legt glijd dat niet weg....puppen hebben goede grip erop met lopen.
Zitten allemaal kleine gaatjes in en te koop bij campingwinkels op een rol ,dus kan je op maat laten knippen
Je kan het gewoon uitwassen en het is zo droog .
Als je daaroverheen evt een lakentje legt glijd dat niet weg....puppen hebben goede grip erop met lopen.
Yvon ,
Tyquera & Tarquin † voor altijd in mijn hart 23-05-03/ 13-03-07
en kleine Novy

Tyquera & Tarquin † voor altijd in mijn hart 23-05-03/ 13-03-07
en kleine Novy

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
puppies willen hier ook niet op het kleedje. De mand is stroef genoeg dus 't kleedje is lekker weg tot dat het weer afkoelt. Als het nóg warmer wordt dan maak ik een laken vochtig en leg die op de helft van hun beschikbare bodemruimte. Dan kunnen ze voor nog iets koeler kiezen. Met m'n ventilatoren ben ik nog een beetje voorzichtig.
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Zouden kranten of zeil niet te glad zijn? Het lijkt me voor zo'n jonge doggenpup ook wel belangrijk dat hij wat grip heeft en niet steeds wegglijdt met die kwetsbare pootjes, omdat het te glad is?
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Blue Rising Star
- Actief
- Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriër
- Contacteer:
Ik beplak zelf de werpkist met vinyl (dus bodem en zijkant), zit een klein ribbeltje in dus niet te glad, en daarop leg ik een laag rolkarton i.p.v. kranten want als pups aan kranten likken is het niet echt bevorderlijk dat ze het inkt binnen krijgen. Op de ene helft gaat ook een vetbedje en/of fleecedekentje. In een later stadium misschien een mand erin maar dat ga ik nog even aankijken.
Groetjes, Sarah
"Am Staffs with Attitude"
"Am Staffs with Attitude"
- little action
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
-
Essy
Ik heb nu twee banen badkamervinyl gekocht. Dat is zacht schuimachtig spul met gaatjes erin. Krantjes eronder voor als ze plassen en dat gaat goed. Kunnen ze prima op leren lopen. Als ze geplast hebben even in een emmer sop afspoelen en klaar. Ik wissel het wel af met dekentjes en vetbedjes want die vinden ze toch erg lekker en daar hebben ze ook goed grip op. Alleen als ze een plasrondje hebben gehad (doen ze hier allemaal tegelijkScooby schreef:Zouden kranten of zeil niet te glad zijn? Het lijkt me voor zo'n jonge doggenpup ook wel belangrijk dat hij wat grip heeft en niet steeds wegglijdt met die kwetsbare pootjes, omdat het te glad is?
-
Melanie 74
Het is belangrijk dat de puppen niet wegglijden met hun achterpootjes.Alles is nog zo zacht en kwetsbaarEssy schreef:Ik heb nu twee banen badkamervinyl gekocht. Dat is zacht schuimachtig spul met gaatjes erin. Krantjes eronder voor als ze plassen en dat gaat goed. Kunnen ze prima op leren lopen. Als ze geplast hebben even in een emmer sop afspoelen en klaar. Ik wissel het wel af met dekentjes en vetbedjes want die vinden ze toch erg lekker en daar hebben ze ook goed grip op. Alleen als ze een plasrondje hebben gehad (doen ze hier allemaal tegelijkScooby schreef:Zouden kranten of zeil niet te glad zijn? Het lijkt me voor zo'n jonge doggenpup ook wel belangrijk dat hij wat grip heeft en niet steeds wegglijdt met die kwetsbare pootjes, omdat het te glad is?) dan kan het gelijk in de was. Alleen krantjes doe ik alleen nog als ik even weg moet, daar kan niemand onderkruipen maar om te leren lopen is dat inderdaad niet zo lekker.
Verders gaat het goed??
-
Essy
Ja alles prima met de pupsels, alleen het ontwormspulletje vonden ze errug vies. Begonnen gelijk met hun bek te schudden om het eruit te krijgen. Jullie pupsels ook allemaal o.k.?Melanie 74 schreef:Essy schreef:Ik heb nu twee banen badkamervinyl gekocht. Dat is zacht schuimachtig spul met gaatjes erin. Krantjes eronder voor als ze plassen en dat gaat goed. Kunnen ze prima op leren lopen. Als ze geplast hebben even in een emmer sop afspoelen en klaar. Ik wissel het wel af met dekentjes en vetbedjes want die vinden ze toch erg lekker en daar hebben ze ook goed grip op. Alleen als ze een plasrondje hebben gehad (doen ze hier allemaal tegelijkScooby schreef:Zouden kranten of zeil niet te glad zijn? Het lijkt me voor zo'n jonge doggenpup ook wel belangrijk dat hij wat grip heeft en niet steeds wegglijdt met die kwetsbare pootjes, omdat het te glad is?) dan kan het gelijk in de was. Alleen krantjes doe ik alleen nog als ik even weg moet, daar kan niemand onderkruipen maar om te leren lopen is dat inderdaad niet zo lekker.
Het is belangrijk dat de puppen niet wegglijden met hun achterpootjes.Alles is nog zo zacht en kwetsbaar![]()
Verders gaat het goed??
-
Melanie 74
-
Essy
ja ik wil er een houden maar wordt gek van de twijfel.Melanie 74 schreef:Ja ze groeien goed, helaas ben ik weer thuis en moetik het doen met foto's en verhalen.
Ja dat ontwormimgsgoedje vinden ze erg vies!! En daarna poep ruimendat heb ik toen samen met mijn vader gedaan. Geen wormen gevonden gelukkig.
Ander vraagje; hou je er zelf eentje
Ik heb hier een bloedmooi teefje perfecte harlekijn (een kopie van de dekreu) en een geweldige reu met een niet erkende kleur maar hij is zo verschrikkelijk leuk....
Ik kan nog steeds niet kiezen. Wordt er helemaal gek van.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
tja wat wil je? eventueel showen en in de toekomst een nestje van eendochter van Isis? of wil je gewoon 3 honden en verder geen show en fok plannen meer?Essy schreef:ja ik wil er een houden maar wordt gek van de twijfel.Melanie 74 schreef:Ja ze groeien goed, helaas ben ik weer thuis en moetik het doen met foto's en verhalen.
Ja dat ontwormimgsgoedje vinden ze erg vies!! En daarna poep ruimendat heb ik toen samen met mijn vader gedaan. Geen wormen gevonden gelukkig.
Ik heb hier een bloedmooi teefje perfecte harlekijn (een kopie van de dekreu) en een geweldige reu met een niet erkende kleur maar hij is zo verschrikkelijk leuk....
-
Essy
Tja op zich had ik een reu gewild om mee naar show te gaan en niet een teef. Maar ja de nek reu is zo verschrikkelijk leuk en apart en het harlekijn teefje blijkt wel heel erg mooi te worden. Fokken zou ik ook met Isis nog kunnen die is tenslotte al helemaal door de medische molen geweest en aangekeurd. Mocht het teefje niet geschikt blijken voor de fok, dan denk ik dat ik zou balen dat ik de reu niet heb gehouden. Aan de andere kant zijn er nu ook zo vreselijk veel nestjes dat de lol van het fokken er wel een beetje af is.yamie schreef:tja wat wil je? eventueel showen en in de toekomst een nestje van eendochter van Isis? of wil je gewoon 3 honden en verder geen show en fok plannen meer?Essy schreef:ja ik wil er een houden maar wordt gek van de twijfel.Melanie 74 schreef:Ja ze groeien goed, helaas ben ik weer thuis en moetik het doen met foto's en verhalen.
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Esther,Essy schreef: Fokken zou ik ook met Isis nog kunnen die is tenslotte al helemaal door de medische molen geweest en aangekeurd.
Zou je nog een keer willen fokken met een teef (of een dochter van die teef) waarvan je nu weet dat ze drager van het geel-gen is?
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Esther,Essy schreef:Mocht het teefje niet geschikt blijken voor de fok, dan denk ik dat ik zou balen dat ik de reu niet heb gehouden.
Als je dit al denkt, denk ik dat je gewoon die leuke grijs/wit gevlekte reu moet houden!
Groetjes, Karen
-
Essy
Er zijn wel meer doggen die drager zijn van een geel gen. Alleen heb ik net twee van die honden samen gezet anders had ik het nooit met zekerheid geweten. Isis haar dochter hoeft het niet te hebben maar het kan wel. Met een andere dekreu waarvan ik weet dat hij geen drager van een geel gen is komt er geen geel meer uit. Overigens zijn het wel allemaal erg mooie puppen. Puur dat gele gen zou voor mij geen rede zijn om nooit meer met Isis te fokken. Het overschot aan doggen nestjes wel.Scooby schreef:Hoi Esther,Essy schreef: Fokken zou ik ook met Isis nog kunnen die is tenslotte al helemaal door de medische molen geweest en aangekeurd.
Zou je nog een keer willen fokken met een teef (of een dochter van die teef) waarvan je nu weet dat ze drager van het geel-gen is?
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Het doel van fokken, zou toch rasverbetering moeten zijn? Van een zwart/witte teef waarvan je nu weet dat ze het geel gen draagt, kun je niet meer zeggen dat je aan rasverbetering doet als je daarmee gaat fokken, vind ik. (Dat zijn nu eenmaal de 'regeltjes' van het ras.)Essy schreef:Er zijn wel meer doggen die drager zijn van een geel gen. Alleen heb ik net twee van die honden samen gezet anders had ik het nooit met zekerheid geweten. Isis haar dochter hoeft het niet te hebben maar het kan wel. Met een andere dekreu waarvan ik weet dat hij geen drager van een geel gen is komt er geen geel meer uit. Overigens zijn het wel allemaal erg mooie puppen. Puur dat gele gen zou voor mij geen rede zijn om nooit meer met Isis te fokken. Het overschot aan doggen nestjes wel.Scooby schreef:Hoi Esther,Essy schreef: Fokken zou ik ook met Isis nog kunnen die is tenslotte al helemaal door de medische molen geweest en aangekeurd.
Van een andere dekreu kun je net zo min met zekerheid weten of hij drager is van een geel gen of niet, dus je kunt als je nog een keer zou fokken met Isis of met een pup van Isis nooit meer met zekerheid zeggen of er geen gele pups uit zouden komen.
Groetjes, Karen
-
Essy
Die gele doggen zijn er bij veel franse lijnen bewust ingekruist om het ras te verbeteren en een beter type dog te krijgen. Ik ben het in dat opzicht niet met je eens. Je weet zelf dat Veni Vedi Vici een blauwe opa heeft en je kan zeggen wat je wil maar ik vind die dog een geweldige toevoeging aan het ras. Alleen mag het volgens de regeltjes in Nederland weer niet. Regeltjes kunnen rasverbetering ook belemmeren. Daarnaast vind ik dat je op een show naar de hond hoort te kijken zoals die daar in de ring staat en niet wat voor gennetje er misschien wel of misschien niet in zit. Het feit dat ze bij mij nog allemaal leven, wil niet zeggen dat andere fokkers ze nooit gehad hebben.Scooby schreef:Het doel van fokken, zou toch rasverbetering moeten zijn? Van een zwart/witte teef waarvan je nu weet dat ze het geel gen draagt, kun je niet meer zeggen dat je aan rasverbetering doet als je daarmee gaat fokken, vind ik. (Dat zijn nu eenmaal de 'regeltjes' van het ras.)Essy schreef:Er zijn wel meer doggen die drager zijn van een geel gen. Alleen heb ik net twee van die honden samen gezet anders had ik het nooit met zekerheid geweten. Isis haar dochter hoeft het niet te hebben maar het kan wel. Met een andere dekreu waarvan ik weet dat hij geen drager van een geel gen is komt er geen geel meer uit. Overigens zijn het wel allemaal erg mooie puppen. Puur dat gele gen zou voor mij geen rede zijn om nooit meer met Isis te fokken. Het overschot aan doggen nestjes wel.Scooby schreef:Hoi Esther,Essy schreef: Fokken zou ik ook met Isis nog kunnen die is tenslotte al helemaal door de medische molen geweest en aangekeurd.
Van een andere dekreu kun je net zo min met zekerheid weten of hij drager is van een geel gen of niet, dus je kunt als je nog een keer zou fokken met Isis of met een pup van Isis nooit meer met zekerheid zeggen of er geen gele pups uit zouden komen.
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Esther,Essy schreef:Die gele doggen zijn er bij veel franse lijnen bewust ingekruist om het ras te verbeteren en een beter type dog te krijgen. Ik ben het in dat opzicht niet met je eens. Je weet zelf dat Veni Vedi Vici een blauwe opa heeft en je kan zeggen wat je wil maar ik vind die dog een geweldige toevoeging aan het ras. Alleen mag het volgens de regeltjes in Nederland weer niet. Regeltjes kunnen rasverbetering ook belemmeren. Daarnaast vind ik dat je op een show naar de hond hoort te kijken zoals die daar in de ring staat en niet wat voor gennetje er misschien wel of misschien niet in zit. Het feit dat ze bij mij nog allemaal leven, wil niet zeggen dat andere fokkers ze nooit gehad hebben.
Ik ben het er ook niet mee eens, maar je woont en fokt nu eenmaal in Nederland, dus zal je je aan de Nederlandse maatstaven moeten houden (die overigens hetzelfde zijn als in het land van oorsprong waar de rasstandaard wordt uitgegeven).
Als je bewust gaat fokken met kleurkruisingen hou je het ras toch helemaal niet meer zuiver van kleur. Het kan zich generaties laten weer openbaren. (En dat komt mede, omdat veel fokker deze miskleuren inderdaad niet hebben laten leven in het verleden.)
Nogmaals; je kiest ervoor om te fokken met een ras, dan zal je je ook aan de rasstandaard moeten houden en die schrijft nu eenmaal voor dat er geen kleurkruisingen gedaan mogen worden, ook niet minder dan vier generaties terug.
Als je alleen maar kijkt naar een hond hoe die in de ring staat om je oordeel te vellen of je daarmee zou kunnen fokken of niet, denk ik dat je wel erg kortzichtig bezig bent. HD/ED, een hartprobleem of een slecht karakter zijn ook niet te zien van aan hond in de ring, hoor.
Groetjes, Karen
-
Essy
Ik heb helemaal geen kleurkruising gedaan. Dus volgens jou staat er ergens op papier dat wanneer je hond een kleur geeft die niet in die kleurslag hoort, dat je nooit meer met dat ouderdier mag fokken???Scooby schreef:Hoi Esther,Essy schreef:Die gele doggen zijn er bij veel franse lijnen bewust ingekruist om het ras te verbeteren en een beter type dog te krijgen. Ik ben het in dat opzicht niet met je eens. Je weet zelf dat Veni Vedi Vici een blauwe opa heeft en je kan zeggen wat je wil maar ik vind die dog een geweldige toevoeging aan het ras. Alleen mag het volgens de regeltjes in Nederland weer niet. Regeltjes kunnen rasverbetering ook belemmeren. Daarnaast vind ik dat je op een show naar de hond hoort te kijken zoals die daar in de ring staat en niet wat voor gennetje er misschien wel of misschien niet in zit. Het feit dat ze bij mij nog allemaal leven, wil niet zeggen dat andere fokkers ze nooit gehad hebben.
Ik ben het er ook niet mee eens, maar je woont en fokt nu eenmaal in Nederland, dus zal je je aan de Nederlandse maatstaven moeten houden (die overigens hetzelfde zijn als in het land van oorsprong waar de rasstandaard wordt uitgegeven).
Als je bewust gaat fokken met kleurkruisingen hou je het ras toch helemaal niet meer zuiver van kleur. Het kan zich generaties laten weer openbaren. (En dat komt mede, omdat veel fokker deze miskleuren inderdaad niet hebben laten leven in het verleden.)
Nogmaals; je kiest ervoor om te fokken met een ras, dan zal je je ook aan de rasstandaard moeten houden en die schrijft nu eenmaal voor dat er geen kleurkruisingen gedaan mogen worden, ook niet minder dan vier generaties terug.
Als je alleen maar kijkt naar een hond hoe die in de ring staat om je oordeel te vellen of je daarmee zou kunnen fokken of niet, denk ik dat je wel erg kortzichtig bezig bent. HD/ED, een hartprobleem of een slecht karakter zijn ook niet te zien van aan hond in de ring, hoor.
Dan ben ik toch erg benieuwd waar dat staat?
Wat betreft hoe een hond in de ring staat, trek je wat ik bedoel wel enigszins uit z'n verband. Een show is niet maatgevend of een dier geschikt is voor de fok. Het is een beoordeling op schoonheid (en eventuele zichtbare fokfouten). En als daar een hond staat die weet ik hoeveel generaties geleden en voorouder heeft gehad met een andere kleur, dan vind ik niet dat je dat op een show moet laten meewegen.
Ik heb zoveel reuen bekeken op internet en de mooiste exemplaren zijn vaak in het verleden ooit met een andere kleurslag gekruist met als doel het type te verbeteren.
En nogmaals als ik met een harlekijndochter van Isis zou fokken, dan hoeft zij helemaal geen geel gen te hebben.
-
Essy
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zeg ook helemaal nergens dat jij een kleurkruising hebt gedaan! Maar het feit dat jij gele pups in je zwart/witte nest hebt zitten, is wel een gevolg van het feit dat er ergens in de lijn van zowel Isis als de reu wèl een kleurkruising is gedaan.Essy schreef:Ik heb helemaal geen kleurkruising gedaan. Dus volgens jou staat er ergens op papier dat wanneer je hond een kleur geeft die niet in die kleurslag hoort, dat je nooit meer met dat ouderdier mag fokken???
Dan ben ik toch erg benieuwd waar dat staat?
Het is de Raad van Beheer die stelt dat er binnen drie generaties terug geen kleurkruisingen gedaan mogen zijn met een hond die je voor de fok wilt gebruiken. De NDDC sluit zich daarbij aan. Waar dit staat, weet ik niet (zal ongetwijfeld ergens terug te vinden zijn), maar bij navraag zal je dit antwoord krijgen (heb ik namelijk ook gehad).
Dat ligt er ook aan; als die 'weet ik hoeveel generaties geleden' meer dan drie generaties is, is er ook helemaal geen probleem.Essy schreef:Wat betreft hoe een hond in de ring staat, trek je wat ik bedoel wel enigszins uit z'n verband. Een show is niet maatgevend of een dier geschikt is voor de fok. Het is een beoordeling op schoonheid (en eventuele zichtbare fokfouten). En als daar een hond staat die weet ik hoeveel generaties geleden en voorouder heeft gehad met een andere kleur, dan vind ik niet dat je dat op een show moet laten meewegen.
Op een show weegt echter geen enkele generatie mee. Daar wordt puur gekeken naar uiterlijk vertoon, ook al komt de hond uit een zwart-uit-blauw x zwart/wit kruising.
Nee, die dochter hoeft dat niet te hebben inderdaad, maar de kans dat ze dat gen wel meedraagt met ouders die beiden dat gen wel dragen, is natuurlijk wel erg groot. En dan hoeven haar pups misschien helemaal niet geel te worden of de pups daarvan ook niet, maar je zal maar net die kleindochter wel weer kruisen met een reu die dat gen ook draagt, dan heb je weer gele pups in het nest. En dà t is nu net wat niet de bedoeling is bij ons ras.Essy schreef:En nogmaals als ik met een harlekijndochter van Isis zou fokken, dan hoeft zij helemaal geen geel gen te hebben.
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Esther,Essy schreef:Als je touwens elke dog zou uitsluiten voor de fok, die ergens ooit in zijn voorouders een andere kleur heeft gehad dan loopt er in frankrijk bijna geen dog meer rond.
Ik heb het niet over 'ooit', ik heb het over minder dan vier generaties terug. En inderdaad; misschien moet je dan gewoon geen franse reu gebruiken als dat het probleem is. Waarom staar je je zo blind op de franse reuen?
Groetjes, Karen
-
Essy
Minder dan 4 generaties geleden is bij mij helemaal niet aan de orde.Scooby schreef:Hoi Esther,Essy schreef:Als je touwens elke dog zou uitsluiten voor de fok, die ergens ooit in zijn voorouders een andere kleur heeft gehad dan loopt er in frankrijk bijna geen dog meer rond.
Ik heb het niet over 'ooit', ik heb het over minder dan vier generaties terug. En inderdaad; misschien moet je dan gewoon geen franse reu gebruiken als dat het probleem is. Waarom staar je je zo blind op de franse reuen?
Alleen vind jij blijkbaar dat als er ooit gele pups uitkomen dat je dan niet meer met die hond zou moeten fokken. En daar ben ik het niet mee eens.
Als die hond prachtige gezonde nakomlingen geeft dan zie ik het probleem niet. Ik zou, als ik nog eens met Isis fok, inderdaad geen franse reu meer kiezen. Maar ik vind de mooie hoofden en de mooie halzen van de Franse reuen bijna niet in andere landen terug.
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar dat zijn wel de regels van de Raad van Beheer en de NDDC.Essy schreef:Minder dan 4 generaties geleden is bij mij helemaal niet aan de orde.
Ja, dat vind ik inderdaad.Essy schreef:Alleen vind jij blijkbaar dat als er ooit gele pups uitkomen dat je dan niet meer met die hond zou moeten fokken.
Natuurlijk hoop ik dat al jouw pups prachtig en gezond worden en blijven, maar daar kun je nu, na twee weken, natuurlijk nog niets van zeggen.Essy schreef:Als die hond prachtige gezonde nakomlingen geeft dan zie ik het probleem niet. Ik zou, als ik nog eens met Isis fok, inderdaad geen franse reu meer kiezen. Maar ik vind de mooie hoofden en de mooie halzen van de Franse reuen bijna niet in andere landen terug.
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hé, hij staat al en de oogjes zijn inmiddels ook open!
En hij is inderdaad leuk!
En hij is inderdaad leuk!
Groetjes, Karen