Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Anti vlooien/tekenmiddel

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Dazwa84

Anti vlooien/tekenmiddel

Ongelezen bericht door Dazwa84 »

Misschien een stomme vraag hoor, maar wanneer begin je daar mee? En bij welke situaties, of gewoon om de zoveel tijd?
Meeko
Zeer actief

Ongelezen bericht door Meeko »

Toen we met Kida naar de bossen zijn gegaan en ik merkte dat er veel teken zaten en Kida daar last van heeft heb ik besloten om haar te behandelen tegen teken. De meeste middelen werken volgens mij maximaal 5 weken. Dus ik gebruik het zo ongeveer iedere maand in de tijd dat de teken actief zijn.

Ik gebruik trouwens frontline, ik heb eerst de pipet gebruikt, maar mijn dierenarts zei dat deze niet geweldig was tegen teken en op advies van hem hebben we de frontline spray gebruikt. Laatst zag ik nog wel een teek op haar vacht zitten, maar volgens mij bijten ze zich niet meer vast. Heb hem er trouwens wel meteen van afgewipt...

Ik ben als de dood dat net die teek die een ziekte draagt op mijn schatje komt te zitten :N:
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”