Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat leg je opde bodem van je werpkist

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Essy

Ongelezen bericht door Essy »

Scooby schreef:
Essy schreef:Minder dan 4 generaties geleden is bij mij helemaal niet aan de orde.
Maar dat zijn wel de regels van de Raad van Beheer en de NDDC.
En daar voldoe ik ook gewoon aan, alleen ga jij nog een stap verder en
wil dat je nooit mag fokken met een hond waar een andere kleur uitkomt ongeacht hoe ver dat terug zit.
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Essy schreef:
Scooby schreef:
Essy schreef:Minder dan 4 generaties geleden is bij mij helemaal niet aan de orde.
Maar dat zijn wel de regels van de Raad van Beheer en de NDDC.
En daar voldoe ik ook gewoon aan, alleen ga jij nog een stap verder en
wil dat je nooit mag fokken met een hond waar een andere kleur uitkomt ongeacht hoe ver dat terug zit.
Ik heb ook nergens gesteld dat jij niet aan de regels van de NDDC zou voldoen!
Maar je leest toch echt niet goed wat ik schrijf, want ik heb het nu toch echt al een keer of vier gehad over minder dan VIER generaties terug! (Dus niet: ongeacht hoeveel generaties terug!)
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

Scooby schreef:Hé, hij staat al en de oogjes zijn inmiddels ook open! :ok:
En hij is inderdaad leuk! :wink:
Weet iemand of je kleurverschil kan zien tussen de oogjes die lichtblauw blijven en de oogjes die later bruin worden?
Christel
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Christel »

Essy schreef: Weet iemand of je kleurverschil kan zien tussen de oogjes die lichtblauw blijven en de oogjes die later bruin worden?
Ja, dat kan je vrij duidelijk zien. Oogjes die bruin worden zijn duidelijk donkerder blauw dan oogjes die blauw blijven. Soms heb je een twijfelgeval, meestal zijn dat ogen die wel bruin worden, maar niet zo heel donker bruin.
Groetjes Christel
Bandito
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Bandito »

Christel schreef:
Essy schreef: Weet iemand of je kleurverschil kan zien tussen de oogjes die lichtblauw blijven en de oogjes die later bruin worden?
Ja, dat kan je vrij duidelijk zien. Oogjes die bruin worden zijn duidelijk donkerder blauw dan oogjes die blauw blijven. Soms heb je een twijfelgeval, meestal zijn dat ogen die wel bruin worden, maar niet zo heel donker bruin.
Uhhh...ik heb eens een foto genomen van doggenpups met blauwe ogen met flitslicht... :roll:
De oogjes die bruin verkleuren (later) hadden een donkere pupil en de blauwe die blauw bleven hadden een rode pupil.
Groeten Esther, Sita, Jacy en Kiki
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”