Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

heb ut gehad met het robbenoordbos....

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

@nee
geregistreerd lid

heb ut gehad met het robbenoordbos....

Ongelezen bericht door @nee »

hallo luitjes,
vandaag dacht ik ga lekker met me hondjes het bos in wandelen...het leek heerlijk allemaal was er nog nooit geweest in het robbenoordbos vlakbij den oever,we hebben ruim een uur gelopen..en op de terug weg begon het...ik zag bij chanou een "spinnetje" dacht ik...onee het was een teek!!!!! pffff wist niet dat ze zo klein waren....ik heb bij alle 2 de honden zeker 10 teken weg gehaald.ze zaten gelukkig "los" op de honden nog,misschien omdat ik ze gisteravond toevallig had behandeld met frontline? maar bij Jill (pup) zag ik rond 18.00 uur eentje aan de binnenkant bij het achterpootje al vast zitten!! we hebben het er toch gelukkig uit gekregen met een gewone pincet.maar ben nu toch wel heel bang dat ik nog teken over het hoofd zie,ook omdat je ze gewoon niet ziet op die zwarte vlekken van hun lijf.hoe weet ik zeker dat ze tekenvrij zijn nu?
misschien in bad stoppen??

voorlopig hoef ik geen bos meer....

gr anne
chanou en jill
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Nou,als ik zo redeneerde kwamen de honden nergens meer want teken zitten zowat overal :wink:
Wat ik vaak doe is vlak voor de wandeling wat teatree-olie over ze heen wrijven,want daar houden die krengen niet van.Net zomin als van knoflook trouwens en dat krijgen ze hier dagelijks in de vorm van wat poeder of een klein stukje vers door het voer.
En dan nóg hebben ze er af en toe een :oeps:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
@nee
geregistreerd lid

hallo,

bedankt voor je antwoord marian,is wel een tip met die knoflook.maar je begrijpt misschien dat ik er wel van geschrokken was om zoveel te vinden bij ze op die korte tijd.heb nog nooit een teek gevonden bij ze,en ik kom ook elke dag op grasvelden waar struiken staan enzo,maar toch nooit last gehad ermee met die beestjes gelukkig.maarja eens moet de eerste keer zijn he :wink:
hoop alleen dat ik er geen over het hoofd zie bij ze,zit ze de hele tijd na te kijken.

gr anne
chanou en jill
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

:denken: :denken: :denken:
Als ik ze van teken weg moet houden, dan moet ik de tuindeuren voor eeuwig sluiten denk ik.
Dat je ze loslopend hebt gevangen ligt niet aan de Frontline. Ze zoeken altijd lopen een lekker plekje. Gewoon na de wandeling een uurtje rustig gaan zitten met de honden naast je. Pluk je de meeste teken er zo lopend vanaf. En pletten natuurlijk, want alle teken moeten dood :wink:
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

[quote="Marion Gewoon na de wandeling een uurtje rustig gaan zitten met de honden naast je. Pluk je de meeste teken er zo lopend vanaf. En pletten natuurlijk, want alle teken moeten dood :wink:[/quote]

pfff zelfs dat doe ik niet eens.
Ze vallen er vanzelf wel weer uit of ik ontdek ze als ze zo lekker volgezogen zijn en dan haal ik ze er wel uit.
Dat zoeken in al dat haar heeft toch weinig zin want je ziet er toch altijd wel over het hoofd. Zeker bij bijv. mijn Chello met zijn enorme kraag.
Marion.

estelle schreef:pfff zelfs dat doe ik niet eens.
Ze vallen er vanzelf wel weer uit of ik ontdek ze als ze zo lekker volgezogen zijn en dan haal ik ze er wel uit.
Dat zoeken in al dat haar heeft toch weinig zin want je ziet er toch altijd wel over het hoofd. Zeker bij bijv. mijn Chello met zijn enorme kraag.
Dat doe ik wel, want ik vind die volgezogen krengen echt godsgruwelijk goor. Soms mis ik er één. Dan valt die vanzelf uit. En dan wijst Saar ze me gelukkig aan. Ik moet er echt niet aan denken dat die druiven in mijn bed liggen, en daar uitéén spatten in duizenden kleine teekjes :19:
Ik knuffel de dames in de zomer dus dood. De hele dag wordt er gekroeld, en tekentang zit standaard in de rechter broekzak :wink:
estelle

Marion. schreef:
estelle schreef:pfff zelfs dat doe ik niet eens.
Dat doe ik wel, want ik vind die volgezogen krengen echt godsgruwelijk goor. Soms mis ik er één. Dan valt die vanzelf uit. En dan wijst Saar ze me gelukkig aan. Ik moet er echt niet aan denken dat die druiven in mijn bed liggen, en daar uitéén spatten in duizenden kleine teekjes :19:
Ik knuffel de dames in de zomer dus dood. De hele dag wordt er gekroeld, en tekentang zit standaard in de rechter broekzak :wink:
Wij hebben nog nooit een volgezogen teek in bed gehad.
Op de een of andere manier vind ik die altijd gewoon keurig op de grond.
Ik heb weleens pogingen gedaan hoor om na een wandeling de honden te controleren, nou dan dacht ik elk plekje gehad te hebben (met name de favoriete plekken) en niks gevonden te hebben en dan bleek er achteraf toch 1 te zitten.
Sindsdien doe ik het niet meer.

Ja ik vind dus ook met knuffelbeurten de meeste teken maar gericht op jacht vind ik ze dus niet.
Marion.

estelle schreef:Wij hebben nog nooit een volgezogen teek in bed gehad.
Op de een of andere manier vind ik die altijd gewoon keurig op de grond.
Nee, wij ook niet. Gelukkig :N:
Als logé Roxy is geweest, ga ik wel het hele huis poetsen. Dan vind ik ze wel her en der. Precies op de plekken waar ze heeft geslapen 's nachts.
estelle schreef:Ik heb weleens pogingen gedaan hoor om na een wandeling de honden te controleren, nou dan dacht ik elk plekje gehad te hebben (met name de favoriete plekken) en niks gevonden te hebben en dan bleek er achteraf toch 1 te zitten.
Sindsdien doe ik het niet meer.

Ja ik vind dus ook met knuffelbeurten de meeste teken maar gericht op jacht vind ik ze dus niet.
Lukt ook niet. Red ik ook niet hoor. Mijn geluk is dat de honden licht en langharig zijn. Zitten ze vast in de borst (of in het oor, of gewoon vol op de voorpoot). Of ergens middenop de rug. Als Saar er met haar neus bij kan, bij zichzelf of bij Miep, dan heb ik ze door. Als Saar er niet bij kan, ben ik wel eens erg laat. Maar als ik ze spot.... dood zullen ze :devil:
estelle

hier zitten ze met name in de nek, rondom de oren of gewoon op de kop.
Op de rug heb ik er nog nooit eentje gevonden.

Frank trekt ze er trouwens met blote handen uit.
Laila
Actief

Ongelezen bericht door Laila »

Kheb er laatst een van Tigo z'n ballen afgeplukt! :N:
Afbeelding
cane corso
Zeer actief

Ongelezen bericht door cane corso »

Bij Alonso zitten die krengen altijd om zijn ogen heen en hij is dan zo druk als we ze eraf willen halen.
Hysterisch bijna wordt hij ervan. en ik vindt het dan zo zielig.

En Spiky die is tot nu toe gespaard gebleven van die etters. :mrgreen:
Groetjes van Deborah, Spiky en Alonso.
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Je kan ook een borstel meenemen en die er na afloop overheen halen. Dat doe ik bij kito ook want die teken vind je bij hem pas als ze al aardig bol zijn vanwege zijn vacht
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
dorien83
Actief

Ongelezen bericht door dorien83 »

nou ging het hier om het robbenoord bos maar op training vertelde een groeps genootje me ook al dat ze na een bezoek aan het bos de hond helemaal vol zat.
mischien dat het daar nu gewoon even heel erg is.

ik heb een tekenband bij mijn hondje en tot nu toe nog nooit een teek gevonden gelukkig.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Tsja, hier heeft Ben ook aardig wat teken iedere week.
En Osa had vroeger echt iedere dag een stuk of 8 teken, we woonde in een heel bosrijk gebied. daar liepen we altijd, en ook de tuin was een bron van teken.
Gewoon even frontline pipetjes kopen, en dat in de nek smeren, en als het goed is heb je er dan geen last meer van.

gr Aimee
@nee
geregistreerd lid

nou aimee ze waren goed behandeld met frontline,maar zoals ik al eerder zei,misschien dat ze daarom nog niet vast zaten??
de een zegt ja de ander zegt nee heeft er niks mee te maken... :denken:
maar zoaLs ut ernaar uit ziet zijn ze weer teken vrij :mrgreen:
had er nog nooit last van gehad gelukkig!
gr anne
chanou en jill
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door **Tamara** »

Frontline werkt niet tegen teken.....

Frontline is er op gemaakt dat als de teek zich aan het volzuigen is de teek zichzelf langzaam vergiftigd. Als je echt iets wilt tegen teken dan moet je een tekenband kopen. Deze verspreid microscopisch poeder over het hele lichaam waardoor de teek zich niet meer kan vastzetten. En dat is juist eigenlijk wat je wilt voorkomen want bij het vastzetten spuit hij ook zijn spul in om het bloed te verdunnen en daar kan de ziekte van lyme inzitten wat je wilt tegengaan...
Afbeelding
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Laatst was ik met Moontje aan het wandelen en zie ik ineens een klein wit plekje , precies op haar poepgat...ik denk " huh , wat is dat? :denken:
En jawel hoor , een teek! :N: :mrgreen:
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
chuckie
Zeer actief

Ongelezen bericht door chuckie »

pfff klinkt leuk,wij staan op het punt om naar het robbenoordbos te gaan.ben benieuwd.
hoe zat hte ook al weer met tekn verwijderen?je moest toch een bepaalde kant opdraaien ofzo?
we hebben geen tekentang,hoe halen de mensen zonder tekentang die beestjes eruit?(met kop en al graag?)
Chuckie 16-12-2005 - 16-11-2018 +
Voor altijd in ons hart
ceciel
Zeer actief

Ongelezen bericht door ceciel »

chuckie schreef:pfff klinkt leuk,wij staan op het punt om naar het robbenoordbos te gaan.ben benieuwd.
hoe zat hte ook al weer met tekn verwijderen?je moest toch een bepaalde kant opdraaien ofzo?
we hebben geen tekentang,hoe halen de mensen zonder tekentang die beestjes eruit?(met kop en al graag?)
Gewoon met je vingers, eerst even draaien (maakt niet uit welke kant op) en dan trekken. Zo doen we dat hier tenminste en dat gaat prima. :ok:
@nee
geregistreerd lid

hallo,
waarom krijg ik bericht dat ik niet meer "geabonneerd" ben op dit onderwerp???
:denken:

gr anne
chanou en jill
chuckie
Zeer actief

Ongelezen bericht door chuckie »

nou we zijn terug en geen teek ontdekt hoor!
hij heeft alleen lekker in de paardenstront liggen rollen,dus toen we thuis kwamen heb ik hem gewassen en meteen gechekt op teken,maar er zat niks!
Chuckie 16-12-2005 - 16-11-2018 +
Voor altijd in ons hart
@nee
geregistreerd lid

wees maar blij.ik was me doodgeschrokken van het aantal bah :N:

gr anne
chanou en jill
Selian
Actief
Mijn ras(sen): Groetjes,
Jeroen, Manuela
Selian,Jonas&Ruby
Selian Border Collie's
Contacteer:

Ongelezen bericht door Selian »

als ik kijk naar Selian, die is vrijwel helemaal zwart, heeft alleen een paar kleine vlakjes.. Ik ga om de dag ff zn hele lijf langs om op teken te controleren.
Hij heeft er tot nu toe nog maar 1 gehad, en toen moest hij ook weer zn behandeling hebben.
Selian is veel in de bossen, veel in het hoge gras.
Hij gebruikt exil tick off, ben er zeer tevreden over!

xxx
Groetjes,
Jeroen, Manuela
Selian,Jonas & Ruby
Selian Border Collie's
Lies en co
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lies en co »

Ik heb deze week bij de da gehoord, dat er tegenwoordig iets véél beter is dan Frontline: Advantix. Teken zouden wat resistent tegen frontline geworden zijn, en dit zou veel beter helpen. Bijna geen teken, naar 't schijnt. Ik zou er direct voor willen tekenen. Bah, vieze beesten!!
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Ik heb gewoon niet de illusie dat er ook maar iets op de markt is wat ervoor zorgt dat je hond geen teken krijgt. Tenzij je je hond ook graag vol wil pompen met gif :wink:

Hier gaat gewoon wat knoflook door het eten en wat karnemelk.
En toch wel eens teken. Volgens mij zitten ze zelfs gewoon in de tuin hier.

Vies vind ik ze wel, maar tegenhouden doe je het niet volgens mij.
Lies en co
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lies en co »

pooh schreef:Ik heb gewoon niet de illusie dat er ook maar iets op de markt is wat ervoor zorgt dat je hond geen teken krijgt. Tenzij je je hond ook graag vol wil pompen met gif :wink:
Dat weet ik nog zo niet. M'n vader was vroeger (lang, lang geleden) marathonloper. Toen hij in de velden aan het trainen was, kwam hij regelmatig een niet zo vriendelijke hond tegen van de ene of andere boer. Tot hij gevonden had, dat die beestjes echt niet tegen de geur van de ene of andere groene massageolie konden. Die wreef even snel over z'n benen met de olie, en de honden kwamen wel op hem af, maar eens ze de olie opmerkten, keerden ze zich weer. Als dit bij honden kan, dan moet dit toch ook bij teken mogelijk zijn? Als ze nu iets beters vinden, waar die teken (op dit moment) het niet zo voor hebben. Zonder dat dit giftig is, natuurlijk.
Sietske

Ongelezen bericht door Sietske »

Helaas is het Robbenoordbos wel degelijk enigsinds berucht om de hoeveelheid teken, ook voor mensen, dus wel opletten en ook jezelf nakijken als je daar geweest bent.
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Mijn dierenartse zegt ook er is geen enkel middel wat echt werkt tegen teken tenzij je hond idd vol wil pompen met vergif. En dat gif is zenuwengif dus wat de uitwerking op langere termijn is voor je hond is niet bekend. Ze zegt dat je beter elke dag je hond even na moet kijken dat dat vele malen beter werkt :wink:

Ik kom niet in het bos op dit moment, mij te heftig al die teken. Maar met deze hitte (30+) lopen we eigenlijk helemaal niet. De dames zijn al wat ouder ......... we doen andere leuke dingen.
@nee
geregistreerd lid

hallo allemaal,

met deze hitte ga ik ook niet echt lopen met me hondjes en inderdaad doe ik andere leuke dingen met ze,de pup moet nog veel leren dus trainen een paar minuten per dag kan er nog wel af :wink: en dan doe ik bv een bak(je) met water vullen en doe er wat speelgoed in dan kunnen ze dat er lekker uitvissen koelt ze beetje af denk ik,of ik doe er wat brokjes in :mrgreen: vinden ze heeeeeeeeel erg leuk! ook heb ik in de tuin een zandbak gemaakt voor ze(in de schaduw) waar ik wat brokjes onder verstop ook een leuk spelletje voor ze, er zijn best wel leuke dingen te verzinnen,en verders moeten we allemaal luieren met deze hitte :mrgreen: en ik ga zo lekker ff naar ut strand als de hondjes gegeten hebben en gepoept en geplast :wink: weet alleen nog niet of ik ze de bench in doe of gewoon los laat met de tuindeur naar buiten open....

gr anne
chanou en jill
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”