Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Over elkaars plasjes plassen.
Moderator: moderatorteam
- Moos
- Zeer actief
Over elkaars plasjes plassen.
Beeeetje aparte topictitel, maar Moos en Saar doen dat dus niet. Echt nooit, en hebben het ook nooit gedaan.
Moos markeert zich een slag in de rondte, maar nooit over een plasje van Saar heen. Saar markeert weinig, maar ze doet het wel soms, maar ook nooit over een plasje van Moos heen.
Sterker nog, als ze samen ergens staan te snuffelen en de ene plast, dan loopt de ander weg.
Zijn er meer 'roedels' die dat helemaal niet doen? Ik vind het wel iets aparts hebben; ik was er van overtuigd dat Moos iig over Saars plasjes heen zou plassen.
Moos markeert zich een slag in de rondte, maar nooit over een plasje van Saar heen. Saar markeert weinig, maar ze doet het wel soms, maar ook nooit over een plasje van Moos heen.
Sterker nog, als ze samen ergens staan te snuffelen en de ene plast, dan loopt de ander weg.
Zijn er meer 'roedels' die dat helemaal niet doen? Ik vind het wel iets aparts hebben; ik was er van overtuigd dat Moos iig over Saars plasjes heen zou plassen.

- peggy en vinnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 yorkshire terroristjes
- Aantal honden: 1
-
Reini
- Zeer actief
- Hiddink
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- Moos
- Zeer actief
Het 'gekke' vind ik (en neeeee, ik maak me geen zorgen, ik ben nieuwsgierigInge O schreef:hier wordt er wel over 'ranglageren' heen geplast - maar zeker niet altijd. het gebeurt idd ook regelmatig dat de ander even snuffelt, en denkt 'zal wel hoor'.
Maar bij Saar doet hij dat echt nooit.

- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
- Moos
- Zeer actief
Moos wel in ieder gevalDemi schreef:Maar plast een reu ook over de pies van een teef? Dat heb ik zelf nog nooit gezien eigenlijk.
Hier moet Cujo altijd even op de pies van Kel heen sproeien![]()
Kenzo doet het alleen bij reuen en dan aleen bij niet dominante reuen.
Wel minder bij teven dan bij reuen (bij hele dominante reuen doet Moos het ook niet inderdaad), maar bepaalde hele leuk vriendinnetjes uit het bos, over die plasjes plast hij best heen hoor.

- Moos
- Zeer actief
Dat zou natuurlijk kunnen inderdaad.Inge O schreef:misschien is ze het hem niet waardMoos schreef:Het 'gekke' vind ik (en neeeee, ik maak me geen zorgen, ik ben nieuwsgierigInge O schreef:hier wordt er wel over 'ranglageren' heen geplast - maar zeker niet altijd. het gebeurt idd ook regelmatig dat de ander even snuffelt, en denkt 'zal wel hoor'.
![]()
) dat het hier dus nooit gebeurt. Moos markeert vrij veel, plast ook over tevenplasjes (en reuenplasjes uiteraard) in het bos heen als hij ook maar even de kans krijgt.
Maar bij Saar doet hij dat echt nooit.? ik bedoel : wellicht vindt hij saar zoooooooooooooo onschuldig en puppy-achtig (ook qua geur, misschien gedeeltelijk ook veroorzaakt door haar castratie) dat hij het echt niet de moeite vindt daar een statement bij te plaatsen - over puppie- en jonge-hondenplasjes wordt doorgaans ook nooit gevlagd
.
Of Saars plasje door haar castratie erg jonge-honderig overkomt weet ik niet zo goed, want andere honden uit het bos plassen wel over haar plasjes heen.

- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Goh dat heb ik nooit geweten. Komt doordat ik geen reu ken die dat doet (of het is me niet opgevallenMoos schreef:Moos wel in ieder gevalDemi schreef:Maar plast een reu ook over de pies van een teef? Dat heb ik zelf nog nooit gezien eigenlijk.
Hier moet Cujo altijd even op de pies van Kel heen sproeien![]()
Kenzo doet het alleen bij reuen en dan aleen bij niet dominante reuen.![]()
Wel minder bij teven dan bij reuen (bij hele dominante reuen doet Moos het ook niet inderdaad), maar bepaalde hele leuk vriendinnetjes uit het bos, over die plasjes plast hij best heen hoor.
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
de twee reuen doen het hier wel bij elkaar en de teven plasjes, ollie pist soms over een teef heen ( maar volgens mij kan hij dan gewoon niet wachten tot een teef uitgeplast is
)
en de teven onderling? vast wel eens, maar merk en zie het vooral als er loopse perikelen zijn, dan is het vrij standaard
en de teven onderling? vast wel eens, maar merk en zie het vooral als er loopse perikelen zijn, dan is het vrij standaard
- Moos
- Zeer actief
Ja, da's weer jammer he?Inge O schreef:daar gaat de helft van mijn theorieMoos schreef:Dat zou natuurlijk kunnen inderdaad.Inge O schreef:misschien is ze het hem niet waardMoos schreef: Het 'gekke' vind ik (en neeeee, ik maak me geen zorgen, ik ben nieuwsgierig![]()
) dat het hier dus nooit gebeurt. Moos markeert vrij veel, plast ook over tevenplasjes (en reuenplasjes uiteraard) in het bos heen als hij ook maar even de kans krijgt.
Maar bij Saar doet hij dat echt nooit.? ik bedoel : wellicht vindt hij saar zoooooooooooooo onschuldig en puppy-achtig (ook qua geur, misschien gedeeltelijk ook veroorzaakt door haar castratie) dat hij het echt niet de moeite vindt daar een statement bij te plaatsen - over puppie- en jonge-hondenplasjes wordt doorgaans ook nooit gevlagd
.
![]()
Of Saars plasje door haar castratie erg jonge-honderig overkomt weet ik niet zo goed, want andere honden uit het bos plassen wel over haar plasjes heen..
Maar ik denk zelf ook dat het heel goed zou kunnen dat Saar het voor Moos 'niet waard is'. In de zin dat hij het niet nodig vindt. Net zoals hij het nooit nodig heeft gevonden haar te corrigeren (de keren dat hij haar als pup gecorigeerd heeft zijn op 1 hand te tellen en hadden voornamelijk met eten jatten van doen )of iets dergelijks. Hij dwingt nooit respect af omdat Saar dat inderdaad ook niet nodig heeft. Dus dit zou dan ook wel in het plaatje passen. Denk je ook niet?
Laatst gewijzigd door Moos op 25 jul 2006 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.

- peggy en vinnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 yorkshire terroristjes
-
Nina
- Zeer actief
- Contacteer:
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
- Moos
- Zeer actief
-
estelle
hier doen ze dat ook wel hoor.
Ghaya doet het bijv altijd bij Hera haar plas. Hera staat hoger maar toch.
Hera ruikt wel veel aan andere plasjes maar ik heb haar nog nooit eroverheen zien gaan.
Die maakt haar statement niet door te plassen maar door echt lichamelijk contact; kop opleggen, staart kaarsrecht, oren naar voren, poot opleggen, rijden e.d.
De reuen plassen overal en nergens overheen. Chello doet het bij iedereen, de reu van de buuf ook. Die 2 staan bovenaan.
De andere reuen doen het de ene keer bij die, de andere keer bij de ander.
Ghaya doet het bijv altijd bij Hera haar plas. Hera staat hoger maar toch.
Hera ruikt wel veel aan andere plasjes maar ik heb haar nog nooit eroverheen zien gaan.
Die maakt haar statement niet door te plassen maar door echt lichamelijk contact; kop opleggen, staart kaarsrecht, oren naar voren, poot opleggen, rijden e.d.
De reuen plassen overal en nergens overheen. Chello doet het bij iedereen, de reu van de buuf ook. Die 2 staan bovenaan.
De andere reuen doen het de ene keer bij die, de andere keer bij de ander.
- greatdane
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz
- Aantal honden: 2
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Ha, wat grappig, die plas-verhalen!
Ik ga het nog 'raarder' maken: hier plassen Silka en Billy alleen over elkaars plas heen als één van de twee over een ander interessant plasje heeft heen geplast!
Is het nog te volgen?
Dus... Billy staat zich gek te snuffelen aan een paar grassprieten, Silka staat er al een beetje bij te dringen. Billy markeert, graaft nog even (soms) en dan gaat Silka daar nog een keertje overheen (en graaf ook, soms!).
Evenzoveel keer gaat het trouwens andersom, dan markeert Silka eerst en komt Billy er nog een keertje achteraan.
Als er 'gewoon' geplast wordt - bijvoobeeld bij het laatste rondje voor het slapen gaan - plassen ze nooit over elkaar plas heen.
Het lijkt er dus op dat ze 'samenwerken' qua plassen/markeren!
Ik ga het nog 'raarder' maken: hier plassen Silka en Billy alleen over elkaars plas heen als één van de twee over een ander interessant plasje heeft heen geplast!
Is het nog te volgen?
Dus... Billy staat zich gek te snuffelen aan een paar grassprieten, Silka staat er al een beetje bij te dringen. Billy markeert, graaft nog even (soms) en dan gaat Silka daar nog een keertje overheen (en graaf ook, soms!).
Evenzoveel keer gaat het trouwens andersom, dan markeert Silka eerst en komt Billy er nog een keertje achteraan.
Als er 'gewoon' geplast wordt - bijvoobeeld bij het laatste rondje voor het slapen gaan - plassen ze nooit over elkaar plas heen.
Het lijkt er dus op dat ze 'samenwerken' qua plassen/markeren!
-
kiki78
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
daan plast overal over heen. is wel grappig met de boxer van een collega, ze plassen zich helemaal leeg maar beide moeten toch echt de laatste plas doen tegen de lantaarn paal al moeten ze daarvoor 10 keer tegen de lantaarnpaal plassen binnen 5 min. helaas plast de boxer ook wel eens over daan heen omdat daan meteen weer over de plas van de boxer heen moet en dan gewoon onder hem door loopt.