Sorry hoor maar hier kan ik me pissig over maken
Wat is jullie mening over dit soort advertenties?
Moderator: moderatorteam
De hond is uit Kreta mee genomen.. dat zegt mij al genoeg.Max-Cady+SD schreef:misschien een beetje simpel maar wat is er fout aan het willen van een nestje??????
of begrijp ik de advertentie niet?
ik zou ook graag een keer pups willen en dan het liefst van mijn maxie. Maarja het is een mannetje dus ik moet wachten tot ik hier in huis ruimte voor een dame heb.

http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=78110Max-Cady+SD schreef:misschien een beetje simpel maar wat is er fout aan het willen van een nestje??????
ik zou ook graag een keer pups willen en dan het liefst van mijn maxie. Maarja het is een mannetje dus ik moet wachten tot ik hier in huis ruimte voor een dame heb.
omdat je niet lukraak honden op elkaar moet gaan zetten, daar zijn er al genoeg van.Max-Cady+SD schreef:misschien een beetje simpel maar wat is er fout aan het willen van een nestje??????
AMEN ! Asiels puilen uit van 'gelegenheidsnestjes', 'overschotten' en afdankers.estelle schreef:omdat je niet lukraak honden op elkaar moet gaan zetten, daar zijn er al genoeg van.
Als je een nestje wilt dan ga je een ras verbeteren, iets toevoegen en niet omdat je het gewoon 'leuk' vindt.
hoezo, verdienen deze honden geen goed plekje dan? Vind het een vervelende opmerking.Fenna schreef:De hond is uit Kreta mee genomen.. dat zegt mij al genoeg.Max-Cady+SD schreef:misschien een beetje simpel maar wat is er fout aan het willen van een nestje??????

Dit soort nestjes zijn niet altijd wenselijk maar om dit nu onder ´hond en leed´ te plaatsen vind ik wat overdreven.rottweilers4ever schreef:http://koopjes.marktplaats.nl/dieren_en ... 77341.html![]()
Sorry hoor maar hier kan ik me pissig over maken![]()
Wat is jullie mening over dit soort advertenties?
Ik kan er niet uit opmaken of ze gedegen onderzoek doen naar de reu en teef en ook niet of de fokker van de reu er wel of niet van weet. Ik kan er dus eigenlijk niets over zeggen.rottweilers4ever schreef:http://koopjes.marktplaats.nl/dieren_en ... 20692.html
Ik ben benieuwd wat de fokker van deze hond zou vinden als hij deze adv zag,aangezien de hond volgens de eigenaren zo een goeie stamboom heeft enz
![]()
Wat vinden jullie?

Nee als t een teef was waarvan ze een nest wou,dan zou het net zo erg zijn,de hond is namenlijk al 11jr..Annie Pannie schreef:is het zo raar dan dat ze een pup wil van haar eigen lieve vertrouwde hond???![]()
als het een teef was geweest en ze had een nestje gekregen en ze had daar 1 van gehouden dan was er niks aan de hand geweest... maar omdat het een reu is is het een ander verhaal???
ik vind het niet zo raar hoor...
oke... 11 jaar is misschien oud.. maar even de leeftijd buiten beschouwing gehouden, wat is er mis met kruisingen???rottweilers4ever schreef:Nee als t een teef was waarvan ze een nest wou,dan zou het net zo erg zijn,de hond is namenlijk al 11jr..Annie Pannie schreef:is het zo raar dan dat ze een pup wil van haar eigen lieve vertrouwde hond???![]()
als het een teef was geweest en ze had een nestje gekregen en ze had daar 1 van gehouden dan was er niks aan de hand geweest... maar omdat het een reu is is het een ander verhaal???
Verder vind ik dat je niet 2 honden opelkaar moet gooien omdat ze zo leuk en lief zijn,en al helemaal niet omdat je zelf 1 pupje ervan wilt hebben,heeft helemaal geen toegevoegde waarde..
Fokken doe je om een ras te verbeteren onder andere,niet om doelloos te vermeerderen

er zitten ook genoeg rashonden in het asiel hoor die worden net zo hard gedumptNanna schreef:Kijk maar eens in de asiels. Verreweg de meeste honden daar zijn kruisingen. Makkelijk aangeschaft en ook even makkelijk gedumpt.sommige mensen vinden het leuk om gewoon een keer een nestje te hebben .. voor 1 keer... wat is daar mis mee???
Waarom nog meer kruisingen erbij fokken als je ze voor het uitzoeken hebt in het asiel?

Met kruisingen is niks mis,alleen om ze doelbewust de wereld op te gooien vind ik ver gaan,er zitten er zat in het dierenasiel of bij herplaatsingsstichingen.die zijn ook waarschijnlijk ooit misschien wel op de wereld gezet omdat t baasje een pupje wou van zn eigen hondAnnie Pannie schreef:oke... 11 jaar is misschien oud.. maar even de leeftijd buiten beschouwing gehouden, wat is er mis met kruisingen???rottweilers4ever schreef:Nee als t een teef was waarvan ze een nest wou,dan zou het net zo erg zijn,de hond is namenlijk al 11jr..Annie Pannie schreef:is het zo raar dan dat ze een pup wil van haar eigen lieve vertrouwde hond???![]()
Verder vind ik dat je niet 2 honden opelkaar moet gooien omdat ze zo leuk en lief zijn,en al helemaal niet omdat je zelf 1 pupje ervan wilt hebben,heeft helemaal geen toegevoegde waarde..
Fokken doe je om een ras te verbeteren onder andere,niet om doelloos te vermeerderen
sommige mensen vinden het leuk om gewoon een keer een nestje te hebben .. voor 1 keer... wat is daar mis mee???
mwoh, genoeg? ja 1, 2, 3 is tuurlijk genoeg, maar het merendeel is geen rashond ( lees: verantwoord gefokt, met papier)Annie Pannie schreef:er zitten ook genoeg rashonden in het asiel hoor die worden net zo hard gedumptNanna schreef:Kijk maar eens in de asiels. Verreweg de meeste honden daar zijn kruisingen. Makkelijk aangeschaft en ook even makkelijk gedumpt.sommige mensen vinden het leuk om gewoon een keer een nestje te hebben .. voor 1 keer... wat is daar mis mee???
Waarom nog meer kruisingen erbij fokken als je ze voor het uitzoeken hebt in het asiel?
Parisgirl schreef:Ik zag pas nog een raszuivere rotweiler die in een asiel zat. Wat is daar je verklaring voor?