Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gecastreerde reuen en hun hormonen.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Marja
Zeer actief

Gecastreerde reuen en hun hormonen.

Ongelezen bericht door Marja »

Ik vraag me al een tijdje iets af :mrgreen:

Mijn reu Stapper is niet echt gek op andere reuen en wil soms wel eens behoorlijk uitvallen of zelf een vechtpartijtje uitlokken :roll:

Maar nu valt het mij op dat het soms tijden goed gaat, hij negeert alle reuen die hij ziet, kortom helemaal niets aan de hand.

En dan ineens..........is het weer helemaal mis en moet ik hem constant aanlijnen.

Waarom is dit zo wisselend vraag ik me af, Stapper is gecastreerd maar eigenlijk weet ik niet precies wat voor invloed dat nou heeft op zijn hormoon huishouding :denken:

Ik dacht dat die hormoon huishouding steeds constant was, dus altijd hetzelfde, maar waar komt dat wisselende gedrag dan vandaan :19:
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
Max-Cady+SD
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Max-Cady+SD »

hey Stapper
het is je grote friend max
lolololololol
die al 2 keer het doelwit van stapper is geweest

De oplossing hiervoor weet ik niet maar stapper had toen ie jong was toch een gevecht gehad misschien ligt het daaraan en zn natuurlijke buien.

verder is Stapper een SCHAT van een hond

:ok: :ok:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Marja
Zeer actief

Max-Cady+SD schreef:hey Stapper
lolololololol

De oplossing hiervoor weet ik niet maar stapper had toen ie jong was toch een gevecht gehad misschien ligt het daaraan en zn natuurlijke buien.

:smile: Dit meen je niet!!! Zit jij hier ook, hahaha
Shit zeg nou moet ik voortaan wel heeeel eerlijk gaan zijn hier :mrgreen:

Tja ik weet niet hoor, ik vind dat altijd zo'n rotsmoes, van die mensen die roepen, ja maar hij is als pup een keer gegrepen :roll:

Dikke knuffel voor max en die kleine witte (weet de naam niet) :wink:
Afbeelding
Max-Cady+SD
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Max-Cady+SD »

Marja schreef:
Max-Cady+SD schreef:hey Stapper
lolololololol

:smile: Dit meen je niet!!! Zit jij hier ook, hahaha
Shit zeg nou moet ik voortaan wel heeeel eerlijk gaan zijn hier :mrgreen:

Tja ik weet niet hoor, ik vind dat altijd zo'n rotsmoes, van die mensen die roepen, ja maar hij is als pup een keer gegrepen :roll:

Dikke knuffel voor max en die kleine witte (weet de naam niet) :wink:
die witte is WESTY
lololololol
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik weet het niet :19: ik heb zelf 1 gecastreerde reu, maar die heeft geen problemen met andere honden. hoewel ik nu wel merk dat hij alerter en beschermender is tegenover de dames.

ik heb het idee dat er buiten behoorlijk wat loopse teven lopen, en dat dit wel invloed heeft, als dat bij jou ook zo is, kan ik me voorstellen dat een Stapper dan weer op zijn strepen gaat staan.

want ook een gecastreerde reu kan nog wel bepaalde gedragingen vertonen als er lekkere dames in het spel zijn :wink:
Marja
Zeer actief

yamie schreef:ik weet het niet :19: ik heb zelf 1 gecastreerde reu, maar die heeft geen problemen met andere honden. hoewel ik nu wel merk dat hij alerter en beschermender is tegenover de dames.

ik heb het idee dat er buiten behoorlijk wat loopse teven lopen, en dat dit wel invloed heeft, als dat bij jou ook zo is, kan ik me voorstellen dat een Stapper dan weer op zijn strepen gaat staan.

want ook een gecastreerde reu kan nog wel bepaalde gedragingen vertonen als er lekkere dames in het spel zijn :wink:

Nee het heeft bij Stapper niks te maken met loopse teven :wink:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Marja schreef:
yamie schreef:ik weet het niet :19: ik heb zelf 1 gecastreerde reu, maar die heeft geen problemen met andere honden. hoewel ik nu wel merk dat hij alerter en beschermender is tegenover de dames.

zelf ongesteld? :mrgreen: zara niet zo lekker in haar vel? jij minder alert? heeft hij een reden om zich zelf weer zo te doen gelden ?
Marja
Zeer actief

yamie schreef:
Marja schreef:

zelf ongesteld? :mrgreen: zara niet zo lekker in haar vel? jij minder alert? heeft hij een reden om zich zelf weer zo te doen gelden ?
NEEEEEE!! :mrgreen:

Ik pas de vrag even aan dan maar :wink:
Heeft een gecastreerde reu nog last van schommelende hormonen? :19:
Afbeelding
Rovanna
Vaste gebruiker
Contacteer:

Re: Gecastreerde reuen en hun hormonen.

Ongelezen bericht door Rovanna »

Marja schreef:Ik vraag me al een tijdje iets af :mrgreen:

Mijn reu Stapper is niet echt gek op andere reuen en wil soms wel eens behoorlijk uitvallen of zelf een vechtpartijtje uitlokken :roll:

Maar nu valt het mij op dat het soms tijden goed gaat, hij negeert alle reuen die hij ziet, kortom helemaal niets aan de hand.

En dan ineens..........is het weer helemaal mis en moet ik hem constant aanlijnen.

Waarom is dit zo wisselend vraag ik me af, Stapper is gecastreerd maar eigenlijk weet ik niet precies wat voor invloed dat nou heeft op zijn hormoon huishouding :denken:

Ik dacht dat die hormoon huishouding steeds constant was, dus altijd hetzelfde, maar waar komt dat wisselende gedrag dan vandaan :19:
Er kunnen zoveel redenen zijn waarom Stapper dit doet. Het hoeft niet hormoon-gestuurd te zijn. Dat kan wel het geval zijn als hij dit gedrag uitsluitend naar intacte reuen toont. Dat moet je dus eerst weten. Het kan ook te maken hebben met bepaalde honden: groter dan hij, kleiner dan hij, bepaalde kleur of juist niet. Zijn de honden aangelijnd of los? Kortom, er zijn meerdere mogelijkheden. Hier is niet zomaar een antwoord op te geven. Bovendien is het ook nog van belang hoe jij reageert als hij uitvalt. Ook dat werkt mee.
Marja
Zeer actief

Inge O schreef:
Marja schreef: Ik pas de vrag even aan dan maar :wink:
Heeft een gecastreerde reu nog last van schommelende hormonen? :19:
nee :mrgreen: . alleen (eventueel) van een schommelende reactie op stabiele hormonen :mrgreen: .
Uhhh goh! :mrgreen:
Afbeelding
Marja
Zeer actief

Re: Gecastreerde reuen en hun hormonen.

Rovanna schreef:
Marja schreef:Ik vraag me al een tijdje iets af :mrgreen:

Er kunnen zoveel redenen zijn waarom Stapper dit doet. Het hoeft niet hormoon-gestuurd te zijn. Dat kan wel het geval zijn als hij dit gedrag uitsluitend naar intacte reuen toont. Dat moet je dus eerst weten. Het kan ook te maken hebben met bepaalde honden: groter dan hij, kleiner dan hij, bepaalde kleur of juist niet. Zijn de honden aangelijnd of los? Kortom, er zijn meerdere mogelijkheden. Hier is niet zomaar een antwoord op te geven. Bovendien is het ook nog van belang hoe jij reageert als hij uitvalt. Ook dat werkt mee.

Ik wou alleen even weten of het wel of niet hormonaal kon zijn, ik begrijp dus van niet :wink:
Voor de rest kan ik er ondertussen goed mee omgaan dus verder over het hoe en wat hoeft niet, heb ik al genoeg gedaan hier :mrgreen:
Het is gewoon een dominante opa :wink:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Het hoeft toch niet aan hem te liggen? :19:
Soms wordt een hond heel subtiel uitgedaagd en dat ziet hij dan prima. Door zijn formaat is dat misschien niet heel vaak en blijkt dat juist hetgeen te zijn waarop hij reageert.

En waarom geen loopse teven? Misschien heeft hij daar niet direct wat mee te maken maar als hij op straat loopt is het spoor van een loopse teef voor hem net zo zichtbaar als de bordjes Aalsmeer voor jou zijn op de snelweg :mrgreen: De andere reuen zien de sporen ook :ok:
Afbeelding
Marja
Zeer actief

MARC_S schreef:Het hoeft toch niet aan hem te liggen? :19:
Soms wordt een hond heel subtiel uitgedaagd en dat ziet hij dan prima. Door zijn formaat is dat misschien niet heel vaak en blijkt dat juist hetgeen te zijn waarop hij reageert.

En waarom geen loopse teven? Misschien heeft hij daar niet direct wat mee te maken maar als hij op straat loopt is het spoor van een loopse teef voor hem net zo zichtbaar als de bordjes Aalsmeer voor jou zijn op de snelweg :mrgreen: De andere reuen zien de sporen ook :ok:

Hmmm :denken:
Soms zie ik hetzelf en kan ik het ergens nog begrijpen waarom hij uitvalt, maar hij kan toch ook gewoon doorlopen, vind ik dan he!
Er staat weleens zo'n klein k*t keffertje vreselijk te blaffen en te grommen naar hem, meestal loopt Stapper dan wel door maar soms ook niet :mrgreen:
Dat noem ik dan maar een correctie.

Maar Max bv (van max-cady+sd) een rotweiler die heeft Stapper nog nooit een haar kwaad gedaan, toch gaat Stapper uit zijn dak als hij max ziet en hij heeft de halti zelfs een keer stuk getrokken, en hij greep max, niet zo'n beetje ook hoor! (geen verwondingen)

Dat kan ik dan absoluut niet begrijpen, evenlater kunnen we langs een andere rotweiler lopen en dan is er niets aan de hand :19:
Afbeelding
Rovanna
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rovanna »

MARC_S schreef:Het hoeft toch niet aan hem te liggen? :19:
Gedrag is altijd context-gebonden. Stapper reageert op een andere hond. Waarom? Omdat die andere hond dit schijnbaar over zich uitroept. Er is dan ook geen sprake van 'wie is schuld'. Sommige mensen kunnen zich ook heel confronterend opstellen. Ik negeer dat, anderen gaan meteen meppen. Zo zo is dat met honden ook.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”