Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

american staffordshire terrier

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

D
Vaste gebruiker

american staffordshire terrier

Ongelezen bericht door D »

Afbeelding
Mag ik jullie met trots voorstellen aan onze eens zo kleine Dumak :d
Hij begint al enorm te groeien heb net even wat foto's van de voorbije maand op een rijtje gezet en amaaai ik schrok er zelf van
Nu luid mijn vraag ikn heb iets gelezen over een voeder genaamd Bull power of iets dergelijks nu kan ik dat nergens terug vinden heeft iemand enig idee waar ik dat eventueel kan bestelle?
grtjs
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Leuk beesie hoor :ok: :ok:

En van het voer heb ik nooit gehoord, ik zet ook altijd me twijfels bij voedermerken die niet te vinden zijn op het internet, of je hebt de verkeerde naam getikt :mrgreen:
D
Vaste gebruiker

hehe ik heb et ondertusse gevonde
was van lankester petfood
Nu voor de moment geef ik purina pro plan gemengd met royal canin
Maar ik had gehoord dat die bull power goed zou zijn voor amstaffs
vooral voor hun spiermassa dan :d
Alvast bedankt ;)
grtjs
Ella46
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ella46 »

special bull power van lankester uit weert ( geloof ik). dat kan je alleen per 2 zakken a 15 kg bestellen. ik vind het maar vaag dat er niet op de site staat wat erin zit. maar wat ik persoonlijk vind is dat het onzin is om een pup al voeding te geven voor spieren. de echte spierontwikkeling begint pas later. bovendien ben ik van mening dat spieropbouw genetisch aangelegd is. je hond kan breed worden of niet. net zoals dat vlierbes pigment zou " maken", als het niet in de genen zit komt het er niet.
Afbeelding
"Andy" Ground Zero Fifth Av. BH AD TT
Ella46
Zeer actief

oja wat ik nog even wil toevoegen over het mengen van voer : elk voer is anders opgebouwd en heeft andere ingredienten, ik zou dus niet mengen maar of pro plan of royal canin voeren. als je hond het eet uiteraard, ik heb een lastige eter thuis.
Afbeelding
baru0501
nieuw lid

Ongelezen bericht door baru0501 »

Afbeelding

Inderdaad, de pup kan zich beter eerst rustig ontwikkelen. Een te snelle groei is nooit goed.. Als de pup later voor langere tijd mag wandelen, komen die spieren wel wanneer je hem genoeg beweging en training geeft.
Groetjes,
Gea.

Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Een mooierd! Gaat hard hé.
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Carmen »

Het is een mooie hond hoor :ok:
Snorko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriers
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Snorko »

mooie hond,prachtige kleur
Afbeelding
Bulldog_Maatje
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Bulldog_Maatje »

Maar helpt dat voer wel? Tegen het opbouwen van spieren ed?
Want ben al een tijdje aant zoeken naar dit soort voer omdat de dierenarts me aangeraden heeft een soort "krachtvoer" te gebruiken maar er is bijna niemand die het verkoopt :denken:

Ik wou het eerst zelf ook niet omdat mijn hond niet "breed" en "stoer" hoeft te zijn, maar omdat ze artrose heeft is het goed als ze wat meer spieren kweekt om het ff zo te zeggen...

Heet het Premium special power ?
samantha1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door samantha1986 »

wat een mooi beesie zeg :mrgreen:

ik heb nog nooit van dat voer gehoord
Senna 11.12.04 - 12.11.12 (Am.Staff), Diesel 10.01.08 - 09.05.14 (Boxer) herplaatser, Harrie 15.08.06 - 09.05.16 (Franse Bulldog) herplaatser
Afbeelding
Bob 27.08.11 (X Fr.Bulldog) herplaatser
Kaya 12.09.16 (X Bullterrier)

Reflecterende hesjes voor de hond! Het kan gevaarlijk zijn om je hond in het donker uit te laten. Jaarlijks gebeuren er aanrijdingen waarbij honden en auto's betrokken zijn.
Met de reflecterende hesjes of ben je er zeker van dat jij en je hond sneller gezien worden in het donker.
https://hondenhesjes.jimdo.com/
Willynwood-Sindlar
Actief

Ongelezen bericht door Willynwood-Sindlar »

Heeeeel mooi beestje hoor..
Heb je de oortjes al geplakt ??
Zonee waarom niet ???

Laat dat krachtvoer lekker achterwege :wink:
Dat heeft een AmStaff helemaal niet nodig.
Laat je pup maar gewoon goed eten en veel rusten
Willynwood-Sindlar
Actief

Bulldog_Maatje schreef:Maar helpt dat voer wel? Tegen het opbouwen van spieren ed?
Want ben al een tijdje aant zoeken naar dit soort voer omdat de dierenarts me aangeraden heeft een soort "krachtvoer" te gebruiken maar er is bijna niemand die het verkoopt :denken:

Ik wou het eerst zelf ook niet omdat mijn hond niet "breed" en "stoer" hoeft te zijn, maar omdat ze artrose heeft is het goed als ze wat meer spieren kweekt om het ff zo te zeggen...

Heet het Premium special power ?
Spiermassa kweken bij eenhond lukt je niet door voer alleen.
Je zult de spieren ook moeten laten werken en prikkels geven..dus belasten.
Lijkt me niet egt goed voor een hond met artrose.
Geef je dat voer wel en maar minimale beweging word je hond dik en dat is weer belastend voor bot en gewricht.
Dan kan je beter eens op de 6 weken een spierversterkend hormoon laten spuiten bij de DA en je krijgt ook onstekkingsremmende tabbletten op natuurbasis die als bijwerking gelijk de gewrichten smeert.
(heb zelf ook een hond met artrose)
Willynwood-Sindlar
Actief

Ella46 schreef:special bull power van lankester uit weert ( geloof ik). dat kan je alleen per 2 zakken a 15 kg bestellen. ik vind het maar vaag dat er niet op de site staat wat erin zit. maar wat ik persoonlijk vind is dat het onzin is om een pup al voeding te geven voor spieren. de echte spierontwikkeling begint pas later. bovendien ben ik van mening dat spieropbouw genetisch aangelegd is. je hond kan breed worden of niet. net zoals dat vlierbes pigment zou " maken", als het niet in de genen zit komt het er niet.
Meeste Staffords hebben aanleg ervoor,mits goed normaal gevoed en de 1ste 12tot14 mnd heel veel rust.
Ook regelmatig verplicht rusten in de bench.
Verder niet al te grote wandelingen maken in die periode.
Je zult zien dat je pup zich fors ontwikkeld.
Na die " rustige periode " langzaam met hem gaan werken zoals naast de fiets lopen of zwemmen.
Een springpaal is een supergoede spiertrainer voor een Amstaff en ze vinden het prachtig om te doen.
Boris
Actief

Ongelezen bericht door Boris »

Mooi hondje met een schitterende kop!!!
D
Vaste gebruiker

@ willynwood

Ik heb er eigelijk nooit aan gedacht om z'n oortjes te plakke
Ze groeien mooi gelijk voor de moment
en ze hoeven ni persé anders te staan ij kan ze soms zelf heel mooi leggen
Voor de moment zit hij op puur royal canin
Maar nu heb ik weer iets gehoord waar ik sterk aan twijfel
Tzou goed zijn om elke dag gekookte eiwitten te geven maar krijgen ze daar dan geen diarree van?

@ ella
wat versta je onder lastig eten?
want de onze heeft een drink probleem :s
Als ge die een kom geeft dan moet die altijd leeg zijn voor hij stopt met drinken zo heeft hij al een moeten overgeven omdat hij teveel gedronken had
ik heb al naar de dierenarts gebeld en die raadde aan om elk uur kleine porties te geven nu zie ik daar weinig nut in
Hij drinkt nog steeds tot de bodem in zicht is
En bovendien moet ik binnekort terug aan de slag en dan kan ik niet elk uur wat water komen geven
Iemand enig advies??
grtjs
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Zijn oortjes gaan helemaal staan verwacht ik :wink: Zelf vind ik dat erg mooi bij een staff maar sommige mensen vinden dat je dan beter kan plakken met het oog op rastypisch oren en evt show lopen met de hond :19:

Ik denk zelf dat hij dit soort oren gaat krijgen:

Afbeelding
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Willynwood-Sindlar schreef:Je zult de spieren ook moeten laten werken en prikkels geven..dus belasten.
Geef je dat voer wel en maar minimale beweging word je hond dik en dat is weer belastend voor bot en gewricht.
Dan kan je beter eens op de 6 weken een spierversterkend hormoon laten spuiten bij de DA en je krijgt ook onstekkingsremmende tabbletten op natuurbasis die als bijwerking gelijk de gewrichten smeert.
Gewoon regelmatig stukken lopen en niet te zwaar belasten tijdens het lopen, is hartstikke goed voor een hond met arthrose. Daar hoef je helemaal geen spierversterkende hormoontroep voor in je hond te laten spuiten.
Ik heb hier een duitse dog van 9 jaar die vanaf dat ze 1,5 jaar oud was al zware arthrose in beide ellebogen heeft ontwikkeld (na twee elleboogoperaties). Ik heb haar gewoon iedere dag meegenomen op de wandelingen die de andere twee ook lopen. Zij hoeft dan niet te rennen en te spelen, maar ze moet wel mee lopen. Doorbewegen dus. In beweging blijven, is het beste 'medicijn' tegen arthrose.
Verder krijgt onze Lana regelmatig fysiotherapie en daar knapt ze ook altijd weer enorm van op.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Hoi D,

Mijn honden hebben ooit een paar weken Bull Power gekregen en ik heb het idee dat dat het slechtste voer is geweest wat ze ooit hebben gehad in hun leven.
Ten eerste moest ik er echt énorm veel van geven en hadden ze er énorm veel ontlasting van (wat betekent dat er dus heel veel troep in dat voer zit waar een hond gewoon helemaal niets aan heeft en wat het lichaam weer uit moet via de ontlasting).
Ten tweede gingen ze alle drie (toen hadden we Freek nog en Bono nog niet :wink: ) enorm veel gras eten wat ik ook erg vreemd vond. Dat hadden ze namelijk voor die tijd nooit gedaan.
Ten derde zag ik binnen een paar weken de vacht ontzettend dof worden.

Conclusie voor mij: grotere troep dan Bull Power bestaat er niet.
Ella46
Zeer actief

D schreef:
@ ella
wat versta je onder lastig eten?
want de onze heeft een drink probleem :s
Als ge die een kom geeft dan moet die altijd leeg zijn voor hij stopt met drinken zo heeft hij al een moeten overgeven omdat hij teveel gedronken had
ik heb al naar de dierenarts gebeld en die raadde aan om elk uur kleine porties te geven nu zie ik daar weinig nut in
Hij drinkt nog steeds tot de bodem in zicht is
En bovendien moet ik binnekort terug aan de slag en dan kan ik niet elk uur wat water komen geven
Iemand enig advies??
grtjs
wat ik bedoel met slecht eten : voer laten staan en met gemak 2/3 dagen niet eten als ik volgens het principe "wie honger heeft eet vanzelf wel" zou voeren. hij vindt maar weinig brokken echt lekker en ik zou het liefst ook alleen maar KVV voeren, maar ik wil hem ook op brok blijven houden voor als hij naar de kennel terug gaat tijdens vakantie of wanneer hij juist meegaat. Ik heb nu nog wat pro plan staan en dat eet hij met tegenzin, hij gaat nou voor 10 dagen terug naar de kennel en dan hoop ik dat die zak leeg is. erna wil ik farmfood of canidae voeren, denk dat het farmfood wordt omdat canidae niet makkelijk verkrijgbaar is en hij zijn farmfoodbrokjes wel normaal eet, uiteraard afgewisseld met KVV.
Afbeelding
Willynwood-Sindlar
Actief

@D

Ben persoonlijk niet zo kapot van Royal C voer en Eukanuba ben ik helemaal niet over te spreken.
Iedereen kan je wel een goed voor aanbevelen maar het ligt er maar net aan waar jou hond het toevallig goed op doet.
Zelf voer ik EuroPremium waar ik zeer tevreden over ben.Afgewisseld met wat Duck
Eiwitten extra geven zou ik niet aan beginnen,goed voer is gebalanceerd genoeg.Gaat ie flink van winden ook :N:
In ieder geval nooit soorten brok gaan mengen.
Ik zou dit langzaam afbouwen en overgaan op 1 brok met wat versvoer erbij.

Sommige Staffords hebben de oren vanzelf al redelijk staan (zeldzaamheid hoor) en ieder heeft zijn eigen smaak.
Je kan in principe plakken tot rond de 8ste maand,dan pas is het kraakbeen uitgehard.
Ook rond de periode van het tandjes wisselen zullen de oren meestal weer een andere postitie aannnemen
Laatst gewijzigd door Willynwood-Sindlar op 27 jul 2006 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Willynwood-Sindlar
Actief

MARC_S schreef:Zijn oortjes gaan helemaal staan verwacht ik :wink: Zelf vind ik dat erg mooi bij een staff maar sommige mensen vinden dat je dan beter kan plakken met het oog op rastypisch oren en evt show lopen met de hond :19:

Ik denk zelf dat hij dit soort oren gaat krijgen:

Afbeelding
srry

Maar er is nix zo lelijk als een Staf met foute oren.
Ieder zijn smaak, No Offence :wink:
Willynwood-Sindlar
Actief

Scooby schreef:
Willynwood-Sindlar schreef:Je zult de spieren ook moeten laten werken en prikkels geven..dus belasten.
Gewoon regelmatig stukken lopen en niet te zwaar belasten tijdens het lopen, is hartstikke goed voor een hond met arthrose. Daar hoef je helemaal geen spierversterkende hormoontroep voor in je hond te laten spuiten.
Ik heb hier een duitse dog van 9 jaar die vanaf dat ze 1,5 jaar oud was al zware arthrose in beide ellebogen heeft ontwikkeld (na twee elleboogoperaties). Ik heb haar gewoon iedere dag meegenomen op de wandelingen die de andere twee ook lopen. Zij hoeft dan niet te rennen en te spelen, maar ze moet wel mee lopen. Doorbewegen dus. In beweging blijven, is het beste 'medicijn' tegen arthrose.
Verder krijgt onze Lana regelmatig fysiotherapie en daar knapt ze ook altijd weer enorm van op.
Ben ik tot op bepaalde hoogte met je eens.
Maar de 1ne hond is de andere hond niet
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Willynwood-Sindlar schreef:
Scooby schreef:
Zeker niet, maar er zijn genoeg natuurlijkere alternatieve dan anabolen spuiten.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Willynwood-Sindlar schreef:srry

Precies, ieder zijn smaak :mrgreen: Ik vind het nl lekker allert en sprekend en verder vind ik dat sommige rassen waaronder de staff eigenlijk vrij snel clonen worden. Ander kleurtje maar meestal wel een copietje van willekeurig welke andere staff. Die oortjes geven dan echt karakter. Ik koop mijn kaasjes ook niet bij de AH :wink:
Afbeelding
Ella46
Zeer actief

MARC_S schreef:

Precies, ieder zijn smaak :mrgreen: Ik vind het nl lekker allert en sprekend en verder vind ik dat sommige rassen waaronder de staff eigenlijk vrij snel clonen worden. Ander kleurtje maar meestal wel een copietje van willekeurig welke andere staff. Die oortjes geven dan echt karakter. Ik koop mijn kaasjes ook niet bij de AH :wink:
die van mij legt altijd 1 oor in zijn nek en 1 oor vooruit :mrgreen:, mensen die me van de voorkant benaderen vragen me soms waarom maar 1 oor gecoupeerd is :smile:
Afbeelding
Willynwood-Sindlar
Actief

Scooby schreef:
Scooby schreef:
Zeker niet, maar er zijn genoeg natuurlijkere alternatieve dan anabolen spuiten.
Niet altijd.
Mijn hond kreeg artrose op zeer late leeftijd.
Die wilde/kon echt NIET meer lopen.
3 dagen na zijn injectie en homeopatische tabletten kwam de gang er weer redelijk in.
Tis dus per hond zeer verschillend.
Ligt ook aan de leeftijd en de mate waarin de artrose voorkomt.
Verder is een anabool/hormoon dat gebruikt word een lichaamseigenstof.
Deze stof kun je gebruiken en misbruiken,en daar zit imo een heel groot verschil in.
Willynwood-Sindlar
Actief

Ella46 schreef:
MARC_S schreef:

die van mij legt altijd 1 oor in zijn nek en 1 oor vooruit :mrgreen:, mensen die me van de voorkant benaderen vragen me soms waarom maar 1 oor gecoupeerd is :smile:
:smile2:
Ik plak en masseer zolang tot ze staan zoals ik wil.
Bij me oude Staf(RIP) deed ik zelfs muntjes in zijn oor plakken om ze te laten hangen.
Ik begon met kwartjes en eindigde met muntjes van 5.
Na de 8ste maand stonden ze wel perfect.
Gaat gewoon veel tijd inzitten.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Willynwood-Sindlar schreef:Mijn hond kreeg artrose op zeer late leeftijd.
Die wilde/kon echt NIET meer lopen.
3 dagen na zijn injectie en homeopatische tabletten kwam de gang er weer redelijk in.
Tis dus per hond zeer verschillend.
Ligt ook aan de leeftijd en de mate waarin de artrose voorkomt.
Verder is een anabool/hormoon dat gebruikt word een lichaamseigenstof.
Deze stof kun je gebruiken en misbruiken,en daar zit imo een heel groot verschil in.
Je weet natuurlijk niet hoe je hond het weer was gaan doen als je voor acupunctuur of fysiotherapie had gekozen in plaats van anabolen... Daarbij had je het er over dat je die injecties regelmatig moet herhalen, dus iedere keer weer die troep (en neem maar van mij aan dat die anabolen-injecties echt wel in een fabriek, dus chemisch, geproduceerd worden, hoor.)
Toen onze Lana 3 jaar was, had ze volgens de orthopeed de ellebogen van een 12-jarige hond (zeer zware arthrose dus). In haar paktijk had ze geen hond met zulke zware arthrose als Lana, vertelde ze. Ze gaf haar ook nog ongeveer een jaar te leven als we voorzichtig aan zouden doen met haar. Inmiddels zijn we 6 jaar verder en wandelt ze nog iedere dag lekker mee in het bos!
Ik zeg niet dat je nooit anabolen moet spuiten bij een hond met arthrose (helemaal niet als het om een al wat oudere hond gaat), maar ik wil wel aangeven dat er ook alternatieven zijn die een stuk natuurlijker zijn.
Ella46
Zeer actief

Ella46 schreef:
MARC_S schreef:

:smile2:
Ik plak en masseer zolang tot ze staan zoals ik wil.
Bij me oude Staf(RIP) deed ik zelfs muntjes in zijn oor plakken om ze te laten hangen.
Ik begon met kwartjes en eindigde met muntjes van 5.
Na de 8ste maand stonden ze wel perfect.
Gaat gewoon veel tijd inzitten.

de oren staan in de goede stand, maar hij klapt altijd 1 oor naar achteren als hij het wandelen is. :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”