Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lieve puppy maar bijt graag, wat het beste te doen?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

scoobydoo
Vaste gebruiker

Lieve puppy maar bijt graag, wat het beste te doen?

Ongelezen bericht door scoobydoo »

hallo

ik heb een vraagje. ik heb een pup van bijna 3 maanden, ze is heel lief en luisterd al best goed naar aantal commando's en is zindelijk. Alleen bijt ze graag in handen als ik haar aai. hoe kan ik dit haar het beste afleren? ze heeft heel veel speeltjes waar ze op kan bijten maar toch bijt ze onverwachts als ik haar wil aaien ofzo. alvast bedankt,

gr mij
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Volgens mij heeft elke pup dit. Wat ikzelf gedaan heb is elke keer als ze in mijn handen beet, haar in een speeltje laten bijten. En met dat speeltje verder spelen. En als ze dan nog steeds in mijn handen wou bijten, dan stopte ik met spelen.

Toen Sita wat ouder werd, werd het bijten ook minder :ok:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Dat bijten is ook spelen. Dat had Boomer ook heel erg, dan stopte ik gewoon met spelen en negeerde hem.
Of speelde verder met een speeltje.
Nu nog doet hij het, vooral als hij erg erg blij is, dan pakt hij heel zachtjes mn hand vast als ik m wil aaien, dan wil hij spelen, niet aaien.. :wink:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Sita schreef:Volgens mij heeft elke pup dit. Wat ikzelf gedaan heb is elke keer als ze in mijn handen beet, haar in een speeltje laten bijten. En met dat speeltje verder spelen. En als ze dan nog steeds in mijn handen wou bijten, dan stopte ik met spelen.

Toen Sita wat ouder werd, werd het bijten ook minder :ok:
zo is het :ok:
Sommige pupjes zijn nogal heftig, maar ook daar gaat het uiteindelijk over met bovenstaand advies :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
scoobydoo
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door scoobydoo »

bedankt voor de tips. ik ben namelijk bang dat als ze later groter is ( kruising rottweiler/herder) en het nog steeds doet dathet dan niet meer zo leuk is he haha. dus wilde graag wat tips. dus ik geef haar gewoon haar speeltje als ze weer te wild wordt met mijn handen, voeten of benen haha! :denken:

maar nog een vraagje, ze springt ook vaak tegen me op dan zeg ik nee wat ze al een beetje kent en duur haar van me af en negeer haar even is dit juist of is er een betere mogelijkheid??
is misschien een domme vraag maar goeie tips kun je toch goed gebruiken he :wink:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Duwen is aandacht :wink:
Als je het helemaal negeert (dus bevriezen zodra ze springt) wordt het al minder leuk om te springen. :wink:
Je kunt ook ander gedrag aanleren, bv zitten, want zitten én springen is niet mogelijk
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Inge schreef:Duwen is aandacht :wink:
Als je het helemaal negeert (dus bevriezen zodra ze springt) wordt het al minder leuk om te springen. :wink:
Je kunt ook ander gedrag aanleren, bv zitten, want zitten én springen is niet mogelijk
Klopt :ok:
Bedenk ook wat voor commando je geeft als de hond tegen je aan springt.
Veel mensen willen dat de hond er mee ophoudt door het commando "laag" te geven.
Maar als je dat zegt terwijl de hond springt dan betekent "laag"voor de hond dat hij moet springen! :wink:
Het commando hoort bij de actie van de hond op dat moment :mrgreen:
Dus is de hond héél gehoorzaam als hij bij "laag" gaat springen :smile:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
ikke24
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door ikke24 »

Maar hoe zit het dan bij een pup van 3 maanden, die echt gemeend naar je bijt. En daarbij ook waaks kijkt en tegen me blaft??
senna03
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door senna03 »

Als het echt gemeend bijten is, kan je ook je hand over de snuit van je hond leggen. Dat doen honden onderling ook, het doet geen pijn en je hondje weet waar hij/zij aan toe is. Als het gewoon speels bijten is, dan inderdaad afleiden of stoppen met aaien/spelen.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Puppies van 3 maanden bijten niet gemeen en kijken niet waaks........
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Rosita Compagner schreef:Puppies van 3 maanden bijten niet gemeen en kijken niet waaks........
die ken ik ook niet... wel donderstraaltjes die willen spelen en draken :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”