Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Lieve puppy maar bijt graag, wat het beste te doen?
Moderator: moderatorteam
-
scoobydoo
- Vaste gebruiker
Lieve puppy maar bijt graag, wat het beste te doen?
hallo
ik heb een vraagje. ik heb een pup van bijna 3 maanden, ze is heel lief en luisterd al best goed naar aantal commando's en is zindelijk. Alleen bijt ze graag in handen als ik haar aai. hoe kan ik dit haar het beste afleren? ze heeft heel veel speeltjes waar ze op kan bijten maar toch bijt ze onverwachts als ik haar wil aaien ofzo. alvast bedankt,
gr mij
ik heb een vraagje. ik heb een pup van bijna 3 maanden, ze is heel lief en luisterd al best goed naar aantal commando's en is zindelijk. Alleen bijt ze graag in handen als ik haar aai. hoe kan ik dit haar het beste afleren? ze heeft heel veel speeltjes waar ze op kan bijten maar toch bijt ze onverwachts als ik haar wil aaien ofzo. alvast bedankt,
gr mij
-
Sita
- Zeer actief
Volgens mij heeft elke pup dit. Wat ikzelf gedaan heb is elke keer als ze in mijn handen beet, haar in een speeltje laten bijten. En met dat speeltje verder spelen. En als ze dan nog steeds in mijn handen wou bijten, dan stopte ik met spelen.
Toen Sita wat ouder werd, werd het bijten ook minder
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

-
M@rleen
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
zo is hetSita schreef:Volgens mij heeft elke pup dit. Wat ikzelf gedaan heb is elke keer als ze in mijn handen beet, haar in een speeltje laten bijten. En met dat speeltje verder spelen. En als ze dan nog steeds in mijn handen wou bijten, dan stopte ik met spelen.
Sommige pupjes zijn nogal heftig, maar ook daar gaat het uiteindelijk over met bovenstaand advies
-
scoobydoo
- Vaste gebruiker
bedankt voor de tips. ik ben namelijk bang dat als ze later groter is ( kruising rottweiler/herder) en het nog steeds doet dathet dan niet meer zo leuk is he haha. dus wilde graag wat tips. dus ik geef haar gewoon haar speeltje als ze weer te wild wordt met mijn handen, voeten of benen haha!
maar nog een vraagje, ze springt ook vaak tegen me op dan zeg ik nee wat ze al een beetje kent en duur haar van me af en negeer haar even is dit juist of is er een betere mogelijkheid??
is misschien een domme vraag maar goeie tips kun je toch goed gebruiken he
maar nog een vraagje, ze springt ook vaak tegen me op dan zeg ik nee wat ze al een beetje kent en duur haar van me af en negeer haar even is dit juist of is er een betere mogelijkheid??
is misschien een domme vraag maar goeie tips kun je toch goed gebruiken he
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Duwen is aandacht
Als je het helemaal negeert (dus bevriezen zodra ze springt) wordt het al minder leuk om te springen.
Je kunt ook ander gedrag aanleren, bv zitten, want zitten én springen is niet mogelijk
Als je het helemaal negeert (dus bevriezen zodra ze springt) wordt het al minder leuk om te springen.
Je kunt ook ander gedrag aanleren, bv zitten, want zitten én springen is niet mogelijk
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
KloptInge schreef:Duwen is aandacht![]()
Als je het helemaal negeert (dus bevriezen zodra ze springt) wordt het al minder leuk om te springen.![]()
Bedenk ook wat voor commando je geeft als de hond tegen je aan springt.
Veel mensen willen dat de hond er mee ophoudt door het commando "laag" te geven.
Maar als je dat zegt terwijl de hond springt dan betekent "laag"voor de hond dat hij moet springen!
Het commando hoort bij de actie van de hond op dat moment
Dus is de hond héél gehoorzaam als hij bij "laag" gaat springen
-
ikke24
- Vaste gebruiker
- senna03
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested
- Aantal honden: 3
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
die ken ik ook niet... wel donderstraaltjes die willen spelen en drakenRosita Compagner schreef:Puppies van 3 maanden bijten niet gemeen en kijken niet waaks........

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi