Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mode?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door **Tamara** »

Bij mijn werk zie ik vooral veel staffies en am. bullen verschijnen. Maar op de training zijn de laatste tijd vooral veel kooikers erbij gekomen.
Afbeelding
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Hier in de buurt veel AmBull, Am Staff, Kangal en kleine gezelschapshondjes zoals shih tzu, maltezer ed.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

In deze contreien gaat het "mode-verschijnsel" niet op.

Dat in andere contreien de Lab de Golden verdringt, ben ik alleen maar blij om. Hoewel de Lab dus al jaren bovenaan staat, dus dat 'verdringen' snap ik niet helemaal.

Hier in de buurt zijn er vooral de exotischer jachthonden. En als het geen jachthond heeft, dan heeft het iets kleins wittigs of witbruins.
Als ik zo over het algemeen moet zeggen, dan zeg ik Tollers en Cane Corso's :19:
shadow1
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door shadow1 »

hier lopen veel rottweilers
maar de laatste tijd zie ik hier ook veel boecherons(weet niet of ik het goed schrijf zo) hier lopen
Afbeelding
groetjes petra,en een poot van shadow,bo en diesel
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Zoek stok! schreef:
starfleet schreef:Die Kooikers dat komt door ons :cheer: :cheer:

Anne
Hahaha, dat denk ik ook :pffff:

Ik heb overigens niet het gevoel dat ze erg in de mode zijn, ik zie er bijna nooit een :jank: (op de Kooiker wandelingen na :mrgreen: ).

Maar op het Kooikerforum zijn inderdaad wel errug veel nieuwe leden met pups, dus dat zou wel weer kloppen met het beeld dat ze in de mode zijn.
In Delft lopen er heel veel rond.. Zie dr bijna iedere dag wel een. En nee, das niet steeds dezelfde... :mrgreen:
Maar er zit er geen een van op het kooikerforum.. En ik kan ze natuurlijk niet allemaal aanspreken... :smile: :wink:
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Marion. schreef: en Cane Corso's :19:
Ja, de Cane Corso raakt ook erg in de mode, volgens mij...
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Marion. schreef:In deze contreien gaat het "mode-verschijnsel" niet op.
Hier ook helemaal niet :19: Van elk soort hond zie je er wel één of twee, maar meer ook niet. En in de honden die hier allemaal lopen zit ook allemaal een wereld van verschil. Niet allemaal jachthonden of zo :19:

Er blijkt hier in de buurt wel een bruine thai ridgeback te wonen. Een prachtig beest om te zien alleen een behoorlijk mannetje :mrgreen: Bowie vindt hem in ieder geval wel heel erg leuk :mrgreen:
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Boxers helaas weer meer, zijn er zat in reclamees enzo, binnenkort in america next top model een witte boxer(dacht ik), wat me heel veel opvalt zijn de rassen zoals boerboel en tosa die opkomen :rolls wat je meer ziet in de stad hier:
Kangal s ook een leuk ras wat opkomt hiero in de stad
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Rob* schreef: wat me heel veel opvalt zijn de rassen zoals boerboel en tosa die opkomen :rolls wat je meer ziet in de stad hier:
Teeeering, waar woon jij dan?

Anne
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Op forums vind ik dat poedels serieus aant opkomen zijn, op elk forum waar ik kom is er wel eentje besteld of hebben ze een pup. En verder alles dat te kruizen valt en op MP verkocht wordt als unieke hond
*Silvia*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Silvia* »

Kangals vergat ik nog die lopen hier op elke hoek tegenwoordig
Ella46
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ella46 »

er zijn hier in de buurt mensen die een amstaffpup zijn gaan halen omdat ze mijn andy zo schattig vonden. voorheen zag je ze hier niet veel en nu ook steeds meer, veel pups, veel " herplaatsers" wat vaak geen herplaatsers zijn maar stamboomloze die ze opeens op straat durven te slepen e.d.

en hier zijn de jackies ongekend populair.
Afbeelding
"Andy" Ground Zero Fifth Av. BH AD TT
Hiddink
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hiddink »

Rob* schreef: wat me heel veel opvalt zijn de rassen zoals boerboel en tosa die opkomen :rolls wat je meer ziet in de stad hier:
starfleet schreef: Teeeering, waar woon jij dan?

Anne
Ik zie niet in wat er mis is met genoemde rassen, mits in goede handen natuurlijk, maar dat geldt voor elk ras. :denken:
Rob*
Zeer actief

Hiddink schreef:

Anne
Ik zie niet in wat er mis is met genoemde rassen, mits in goede handen natuurlijk, maar dat geldt voor elk ras. :denken:

Is ook niks mis met die rassen.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Rob* schreef:
Hiddink schreef:

Anne

Het zijn nou niet echt honden voor de eerste de beste Jan ... Ik kan me een mevrouw met een Boerboel-pup herinneren bij de dierenarts die erover sprak alsof het een Labrador is.

Nee, ik vind dat geen goede ontwikkeling. Laten dat soort rassen ajb echt voor de liefhebbers blijven en niet voor de massa.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Hiddink
Vaste gebruiker
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
Rob* schreef:
Hiddink schreef:

Anne

Het zijn nou niet echt honden voor de eerste de beste Jan ... Ik kan me een mevrouw met een Boerboel-pup herinneren bij de dierenarts die erover sprak alsof het een Labrador is.

Nee, ik vind dat geen goede ontwikkeling. Laten dat soort rassen ajb echt voor de liefhebbers blijven en niet voor de massa.
dat ben ik met je eens
Rob*
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Rob* schreef:
Hiddink schreef:

Anne

:mrgreen:
Rob*
Zeer actief

starfleet schreef:
Teeeering, waar woon jij dan?

Anne

Ulaanbaatar :mrgreen:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Hiddink schreef:
In Ulaanbataar kun je ze waarschijnlijk wel houden, maar als het overwaait naar Rotterdam bijvoorbeeld vind ik het niet zo'n best idee, dat soort rassen in de stad en ik kan nu al zeggen wie er in het algemeen mee gaat lopen :N:

Anne
Rob*
Zeer actief

starfleet schreef:
Hiddink schreef:
In Ulaanbataar kun je ze waarschijnlijk wel houden, maar als het overwaait naar Rotterdam bijvoorbeeld vind ik het niet zo'n best idee, dat soort rassen in de stad en ik kan nu al zeggen wie er in het algemeen mee gaat lopen :N:

Anne

:mrgreen: :mrgreen:

dat is wat ik ook bedoel, in een druk centrum als Rotterdam vind ik het best link, nu gebeurd er eigenlijk ook weer weinig en ik hoop dat het zo blijft, maar zag ik 5 jaar terug geen enkel van dat soort rassen, je ziet ze nu te regelmatig.
Riboet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog
Aantal honden: 13
Contacteer:

Ongelezen bericht door Riboet »

Den Helder was al bullenrijk, maar ik zie ook elders steeds vaker Franse bullen (en dan vooral de niet rastypische) verschijnen. En ook Old Englisch bulldog (en die ook al in verschillende uiterlijken). Ik vind dat je best kan zeggen dat het ras in de mode is :(.

Ik vind dat de populariteit van de (bruine) labjes en Goldens hier heel erg meevalt. Nala heeft 1 Golden in de gehoorzaamheidsklas, zie verder ook geen pups op de training lopen. En ik kom tijdens het uitlaten denk ik meer JRs tegen dan labjes en GRs samen.

Ik heb wel het idee dat ik een toename zie van kleinere hondjes (m.n. de Cairn terrier en inderdaad: de teckel!) en Staff-achtigen.
Afbeelding
saffie
Zeer actief

Ongelezen bericht door saffie »

Waar ik woon kan ik niet echt rassen noemen die in de mode zijn, er zijn hier wel veel stabij-achtigen, maar misschien valt mij dat meer op omdat ik zelf een stabij kruising heb.

Bij mijn ouders daarentegen vind ik dat je echt goed kunt zien welke honden daar in de mode zijn. Ik weet nog toen wij ons eerste hondje kregen dat er heel veel Bouviers en Golden Retrievers waren. Nu zie je die helemaal niet meer en lopen er veel grote jachthonden.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Kooikers
Bruine Labradors(waar zijn de gele toch gebleven?)
Jack Hussel(alhoewel de hype wel ietsje voorbij is volgens mij)
Maltezer en andere kleine witte bolletjes die al dan niet een kruising van e.e.a zijn.
Stabij(het lijkt wel of iedereen ineens een Stabij wil hebben).
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

starfleet schreef:
Hiddink schreef:

Anne
In het park hier in de wijk lopen 2 Kangals met elk een kind(van ong.10 jaar) aan de andere kant van de lijn :N:
De Kangals zijn nu net iets ouder dan een jaar en het zijn broer en zus.
Ik ben niet snel bang en ga ook niet snel opzij voor iets,maar dit is me echt te gortig en dús ga ik bij signalering hiervan een andere kant op.Ik kom er nu trouwens weinig omdat het helemaal op de schop is daar en het nu met die hitte veel op de Sahara lijkt.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Hiddink
Vaste gebruiker
Contacteer:

marian* schreef:
starfleet schreef:
Hiddink schreef:

Anne
In het park hier in de wijk lopen 2 Kangals met elk een kind(van ong.10 jaar) aan de andere kant van de lijn :N:
De Kangals zijn nu net iets ouder dan een jaar en het zijn broer en zus.
Ik ben niet snel bang en ga ook niet snel opzij voor iets,maar dit is me echt te gortig en dús ga ik bij signalering hiervan een andere kant op.Ik kom er nu trouwens weinig omdat het helemaal op de schop is daar en het nu met die hitte veel op de Sahara lijkt.
Onverantwoord om kinderen met dit soort honden uit te laten gaan! :eek:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Hiddink schreef:Onverantwoord om kinderen met dit soort honden uit te laten gaan! :eek:
Niet alleen kinderen is onverantwoord moet ik zeggen. De gemiddelde Turkse man die hier met 2 Kangals loopt kan ze ook niet houden. Ik was een keer met Wuilus aan het wandelen en die viel dus uit naar de Kangal waarop die Kangal dus met baas en al mijn kant op kwam. Het was dat de baas er wel aan bleef hangen wat de hond genoeg vertraagde om mij te laten wegrennen.
Verder loopt er een "meneertje" met een koppel Kangals die echt gaat roepen dat alle honden weg moeten blijven. Zijn honden wegen samen denk ik 130 kilo en hij een kilo of 70 :boos: Wat gaat hij doen als er toch een keer een hond gaat snuffelen die dan gepakt wordt? :19:
Afbeelding
diana25
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitseherder

Ongelezen bericht door diana25 »

in de africhting zie je op het moment een hele opkomst van zwarte duitseherders.
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

hier kom ik GVD :evil: ineens weer allemaal vage staff kruisingen tegen met hele trotse eigenaren :jank: ze komen weer als paddestoelen uit de grond :evil: en het viel me de laatste tijd erg op dat ik nog maar weinig staff's tegen kwam wat ik overigens helemaal niet erg vondt :wink: ook zie je hier veel herders (turkse komen in opkomst :roll: maar ook veel mechelaars :wink: ) en zie ik ineens veel bulldog achtigen :wink: maar het meeste kom ik toch wel vage kruisingen tegen hoor :roll: een rashond is nou eenmaal duur :roll: en volgens mij woon ik in een arme wijk :mrgreen: want een hond mag hier absoluut niet te duur zijn :neenee:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Labradors steeds minder gelukkig. Deze zijn denk ik vervangen voor de Weimaraner en andere jachthonden. Die zie ik met regelmaat op de hei.

Voor de rest zie ik ook best veel stabijen en patrijsen op de hei lopen.

In de wijk zie ik veel kleine witte hondjes zoals de malthezer lopen. Deze zie ik bijna nooit op de hei.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Fenna
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Fenna »

Bij ons in het dorp is duidelijk de labrador in.. vooral jonge bruine en zwarte zie je nu. Ook de toller en RR ben ik al aardig wat tegen gekomen :)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”