Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mode?
Moderator: moderatorteam
- **Tamara**
- Zeer actief
- Contacteer:
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
-
Marion.
In deze contreien gaat het "mode-verschijnsel" niet op.
Dat in andere contreien de Lab de Golden verdringt, ben ik alleen maar blij om. Hoewel de Lab dus al jaren bovenaan staat, dus dat 'verdringen' snap ik niet helemaal.
Hier in de buurt zijn er vooral de exotischer jachthonden. En als het geen jachthond heeft, dan heeft het iets kleins wittigs of witbruins.
Als ik zo over het algemeen moet zeggen, dan zeg ik Tollers en Cane Corso's
Dat in andere contreien de Lab de Golden verdringt, ben ik alleen maar blij om. Hoewel de Lab dus al jaren bovenaan staat, dus dat 'verdringen' snap ik niet helemaal.
Hier in de buurt zijn er vooral de exotischer jachthonden. En als het geen jachthond heeft, dan heeft het iets kleins wittigs of witbruins.
Als ik zo over het algemeen moet zeggen, dan zeg ik Tollers en Cane Corso's
-
shadow1
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 3
-
M@rleen
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
In Delft lopen er heel veel rond.. Zie dr bijna iedere dag wel een. En nee, das niet steeds dezelfde...Zoek stok! schreef:Hahaha, dat denk ik ookstarfleet schreef:Die Kooikers dat komt door ons![]()
![]()
Anne![]()
Ik heb overigens niet het gevoel dat ze erg in de mode zijn, ik zie er bijna nooit een(op de Kooiker wandelingen na
).
Maar op het Kooikerforum zijn inderdaad wel errug veel nieuwe leden met pups, dus dat zou wel weer kloppen met het beeld dat ze in de mode zijn.
Maar er zit er geen een van op het kooikerforum.. En ik kan ze natuurlijk niet allemaal aanspreken...
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ja, de Cane Corso raakt ook erg in de mode, volgens mij...Marion. schreef: en Cane Corso's
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Hier ook helemaal nietMarion. schreef:In deze contreien gaat het "mode-verschijnsel" niet op.
Er blijkt hier in de buurt wel een bruine thai ridgeback te wonen. Een prachtig beest om te zien alleen een behoorlijk mannetje
-
Rob*
- Zeer actief
- starfleet
- Erelid
-
loony
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
- *Silvia*
- Zeer actief
-
Ella46
- Zeer actief
er zijn hier in de buurt mensen die een amstaffpup zijn gaan halen omdat ze mijn andy zo schattig vonden. voorheen zag je ze hier niet veel en nu ook steeds meer, veel pups, veel " herplaatsers" wat vaak geen herplaatsers zijn maar stamboomloze die ze opeens op straat durven te slepen e.d.
en hier zijn de jackies ongekend populair.
en hier zijn de jackies ongekend populair.
"Andy" Ground Zero Fifth Av. BH AD TT
- Hiddink
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Rob* schreef: wat me heel veel opvalt zijn de rassen zoals boerboel en tosa die opkomen :rolls wat je meer ziet in de stad hier:
Kangal s ook een leuk ras wat opkomt hiero in de stad
Ik zie niet in wat er mis is met genoemde rassen, mits in goede handen natuurlijk, maar dat geldt voor elk ras.starfleet schreef: Teeeering, waar woon jij dan?
Anne
-
Rob*
- Zeer actief
Hiddink schreef:Rob* schreef: wat me heel veel opvalt zijn de rassen zoals boerboel en tosa die opkomen :rolls wat je meer ziet in de stad hier:
Kangal s ook een leuk ras wat opkomt hiero in de stadIk zie niet in wat er mis is met genoemde rassen, mits in goede handen natuurlijk, maar dat geldt voor elk ras.starfleet schreef: Teeeering, waar woon jij dan?
Anne
Is ook niks mis met die rassen.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Het zijn nou niet echt honden voor de eerste de beste Jan ... Ik kan me een mevrouw met een Boerboel-pup herinneren bij de dierenarts die erover sprak alsof het een Labrador is.Rob* schreef:Hiddink schreef:Rob* schreef: wat me heel veel opvalt zijn de rassen zoals boerboel en tosa die opkomen :rolls wat je meer ziet in de stad hier:
Kangal s ook een leuk ras wat opkomt hiero in de stadIk zie niet in wat er mis is met genoemde rassen, mits in goede handen natuurlijk, maar dat geldt voor elk ras.starfleet schreef: Teeeering, waar woon jij dan?
Anne
Nee, ik vind dat geen goede ontwikkeling. Laten dat soort rassen ajb echt voor de liefhebbers blijven en niet voor de massa.

Linda, Izzie en Bram
- Hiddink
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
dat ben ik met je eensZoek stok! schreef:Het zijn nou niet echt honden voor de eerste de beste Jan ... Ik kan me een mevrouw met een Boerboel-pup herinneren bij de dierenarts die erover sprak alsof het een Labrador is.Rob* schreef:Hiddink schreef:Rob* schreef: wat me heel veel opvalt zijn de rassen zoals boerboel en tosa die opkomen :rolls wat je meer ziet in de stad hier:
Anne
Nee, ik vind dat geen goede ontwikkeling. Laten dat soort rassen ajb echt voor de liefhebbers blijven en niet voor de massa.
-
Rob*
- Zeer actief
Zoek stok! schreef:Het zijn nou niet echt honden voor de eerste de beste Jan ... Ik kan me een mevrouw met een Boerboel-pup herinneren bij de dierenarts die erover sprak alsof het een Labrador is.Rob* schreef:Hiddink schreef:Rob* schreef: wat me heel veel opvalt zijn de rassen zoals boerboel en tosa die opkomen :rolls wat je meer ziet in de stad hier:
Anne
-
Rob*
- Zeer actief
- starfleet
- Erelid
In Ulaanbataar kun je ze waarschijnlijk wel houden, maar als het overwaait naar Rotterdam bijvoorbeeld vind ik het niet zo'n best idee, dat soort rassen in de stad en ik kan nu al zeggen wie er in het algemeen mee gaat lopen :N:Hiddink schreef:
Ik zie niet in wat er mis is met genoemde rassen, mits in goede handen natuurlijk, maar dat geldt voor elk ras.
Anne
-
Rob*
- Zeer actief
starfleet schreef:In Ulaanbataar kun je ze waarschijnlijk wel houden, maar als het overwaait naar Rotterdam bijvoorbeeld vind ik het niet zo'n best idee, dat soort rassen in de stad en ik kan nu al zeggen wie er in het algemeen mee gaat lopen :N:Hiddink schreef:
Ik zie niet in wat er mis is met genoemde rassen, mits in goede handen natuurlijk, maar dat geldt voor elk ras.
Anne
dat is wat ik ook bedoel, in een druk centrum als Rotterdam vind ik het best link, nu gebeurd er eigenlijk ook weer weinig en ik hoop dat het zo blijft, maar zag ik 5 jaar terug geen enkel van dat soort rassen, je ziet ze nu te regelmatig.
- Riboet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
- Aantal honden: 13
- Contacteer:
Den Helder was al bullenrijk, maar ik zie ook elders steeds vaker Franse bullen (en dan vooral de niet rastypische) verschijnen. En ook Old Englisch bulldog (en die ook al in verschillende uiterlijken). Ik vind dat je best kan zeggen dat het ras in de mode is
.
Ik vind dat de populariteit van de (bruine) labjes en Goldens hier heel erg meevalt. Nala heeft 1 Golden in de gehoorzaamheidsklas, zie verder ook geen pups op de training lopen. En ik kom tijdens het uitlaten denk ik meer JRs tegen dan labjes en GRs samen.
Ik heb wel het idee dat ik een toename zie van kleinere hondjes (m.n. de Cairn terrier en inderdaad: de teckel!) en Staff-achtigen.
Ik vind dat de populariteit van de (bruine) labjes en Goldens hier heel erg meevalt. Nala heeft 1 Golden in de gehoorzaamheidsklas, zie verder ook geen pups op de training lopen. En ik kom tijdens het uitlaten denk ik meer JRs tegen dan labjes en GRs samen.
Ik heb wel het idee dat ik een toename zie van kleinere hondjes (m.n. de Cairn terrier en inderdaad: de teckel!) en Staff-achtigen.
- saffie
- Zeer actief
Waar ik woon kan ik niet echt rassen noemen die in de mode zijn, er zijn hier wel veel stabij-achtigen, maar misschien valt mij dat meer op omdat ik zelf een stabij kruising heb.
Bij mijn ouders daarentegen vind ik dat je echt goed kunt zien welke honden daar in de mode zijn. Ik weet nog toen wij ons eerste hondje kregen dat er heel veel Bouviers en Golden Retrievers waren. Nu zie je die helemaal niet meer en lopen er veel grote jachthonden.
Bij mijn ouders daarentegen vind ik dat je echt goed kunt zien welke honden daar in de mode zijn. Ik weet nog toen wij ons eerste hondje kregen dat er heel veel Bouviers en Golden Retrievers waren. Nu zie je die helemaal niet meer en lopen er veel grote jachthonden.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Kooikers
Bruine Labradors(waar zijn de gele toch gebleven?)
Jack Hussel(alhoewel de hype wel ietsje voorbij is volgens mij)
Maltezer en andere kleine witte bolletjes die al dan niet een kruising van e.e.a zijn.
Stabij(het lijkt wel of iedereen ineens een Stabij wil hebben).
Bruine Labradors(waar zijn de gele toch gebleven?)
Jack Hussel(alhoewel de hype wel ietsje voorbij is volgens mij)
Maltezer en andere kleine witte bolletjes die al dan niet een kruising van e.e.a zijn.
Stabij(het lijkt wel of iedereen ineens een Stabij wil hebben).

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
In het park hier in de wijk lopen 2 Kangals met elk een kind(van ong.10 jaar) aan de andere kant van de lijn :N:starfleet schreef:In Ulaanbataar kun je ze waarschijnlijk wel houden, maar als het overwaait naar Rotterdam bijvoorbeeld vind ik het niet zo'n best idee, dat soort rassen in de stad en ik kan nu al zeggen wie er in het algemeen mee gaat lopen :N:Hiddink schreef:
Anne
De Kangals zijn nu net iets ouder dan een jaar en het zijn broer en zus.
Ik ben niet snel bang en ga ook niet snel opzij voor iets,maar dit is me echt te gortig en dús ga ik bij signalering hiervan een andere kant op.Ik kom er nu trouwens weinig omdat het helemaal op de schop is daar en het nu met die hitte veel op de Sahara lijkt.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Hiddink
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Onverantwoord om kinderen met dit soort honden uit te laten gaan!marian* schreef:In het park hier in de wijk lopen 2 Kangals met elk een kind(van ong.10 jaar) aan de andere kant van de lijn :N:starfleet schreef:In Ulaanbataar kun je ze waarschijnlijk wel houden, maar als het overwaait naar Rotterdam bijvoorbeeld vind ik het niet zo'n best idee, dat soort rassen in de stad en ik kan nu al zeggen wie er in het algemeen mee gaat lopen :N:Hiddink schreef:
Anne
De Kangals zijn nu net iets ouder dan een jaar en het zijn broer en zus.
Ik ben niet snel bang en ga ook niet snel opzij voor iets,maar dit is me echt te gortig en dús ga ik bij signalering hiervan een andere kant op.Ik kom er nu trouwens weinig omdat het helemaal op de schop is daar en het nu met die hitte veel op de Sahara lijkt.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Niet alleen kinderen is onverantwoord moet ik zeggen. De gemiddelde Turkse man die hier met 2 Kangals loopt kan ze ook niet houden. Ik was een keer met Wuilus aan het wandelen en die viel dus uit naar de Kangal waarop die Kangal dus met baas en al mijn kant op kwam. Het was dat de baas er wel aan bleef hangen wat de hond genoeg vertraagde om mij te laten wegrennen.Hiddink schreef:Onverantwoord om kinderen met dit soort honden uit te laten gaan!
Verder loopt er een "meneertje" met een koppel Kangals die echt gaat roepen dat alle honden weg moeten blijven. Zijn honden wegen samen denk ik 130 kilo en hij een kilo of 70
- diana25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitseherder
- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
- Aantal honden: 3
hier kom ik GVD
ineens weer allemaal vage staff kruisingen tegen met hele trotse eigenaren
ze komen weer als paddestoelen uit de grond
en het viel me de laatste tijd erg op dat ik nog maar weinig staff's tegen kwam wat ik overigens helemaal niet erg vondt
ook zie je hier veel herders (turkse komen in opkomst
maar ook veel mechelaars
) en zie ik ineens veel bulldog achtigen
maar het meeste kom ik toch wel vage kruisingen tegen hoor
een rashond is nou eenmaal duur
en volgens mij woon ik in een arme wijk
want een hond mag hier absoluut niet te duur zijn 

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
-
Sita
- Zeer actief
Labradors steeds minder gelukkig. Deze zijn denk ik vervangen voor de Weimaraner en andere jachthonden. Die zie ik met regelmaat op de hei.
Voor de rest zie ik ook best veel stabijen en patrijsen op de hei lopen.
In de wijk zie ik veel kleine witte hondjes zoals de malthezer lopen. Deze zie ik bijna nooit op de hei.
Voor de rest zie ik ook best veel stabijen en patrijsen op de hei lopen.
In de wijk zie ik veel kleine witte hondjes zoals de malthezer lopen. Deze zie ik bijna nooit op de hei.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan