Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Heel enthousiast tegenover andere honden

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Heel enthousiast tegenover andere honden

Ongelezen bericht door Ianthe »

Dat is Xena, waarschijnlijk dus geen gebruikelijke JR. Als ze zo kwispelend stormd naar alle honden ongeacht de grootte. :smile:. Ver volgens gaat ze die hond uit staan dagen om te spelen, of ze gaat op haar rugje liggen nog steeds hevig kwispelend. :mrgreen:

Dit is natuurlijk minder erg dan een hond die constand andere honden grijpt :19:. Maar toch wel een klein probleempe omtrend hondenschool (zie: http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=93883)

Nu is de vraag dus hoe kan ik het een beetje intemmen. Dat ze nogsteeds graag speelt met honden maar wel een beetje beheerst. Overigens is ze nog maar 10 weken, kan het daar aan liggen :denken:.
Afbeelding
Kever
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Kever »

ik zou het op leeftijd gooien en ik weet ook niet of je het er echt helemaal uit zou willen hebben (het lieve enthousiaste deel dan).. probeer bij het benaderen van een andere hond of je de aandacht naar jezelf kan ombuigen door woordjes een balletje of snoepjes en probeer op die manier langs de hond te lopen..

of je laat je hondje even zitten (terwijl de ander passeerd) en probeerd de aandacht op jouw gevestigd te houden met balletje, snoepje of lieve woordjes en dan uitbundig belonen als het goed gaat :ok:

lekker gek doen.. laat een ander maar denken...
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Het oefeningetje dat Kever geeft is een aardige oplossing. Het zal niet direct helpen omdat het nog zo'n jong puppy is.
Het is overigens gedrag dat ik bij een JR vaker ben tegengekomen en ik zou er niet zo veel problemen van maken .
Dat een JR zoals jij schrijft vaak fel is, komt nog al eens omdat veel mensen niet in de gaten hebben hoe sterk van karakter een JR is. Vaak gaan ze héél beschermend met de pup om.(optillen als er een grote hond aan komt en zo). Daardoor geeft men een verkeerd signaal af n.l. dat die andere hond eng/gevaarlijk is. Bovendien brengt men de hond in een "hoge"positie. Dat is voor een JR, die zichzelf echt niet kleiner vindt dan die Bouvier of Herder, genoeg om eens even van leer te trekken.
Ik zeg dus niet dat jij dat doet, maar jouw idee van een JR is gebaseerd op een waarneming van gedrag dat is ontstáán, vaak niet aangeboren.
Begrij je wat ik bedoel? :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ianthe »

ranetje schreef:Begrij je wat ik bedoel? :ok:
Ja, dat begrijp ik zeker :wink:

Kever:
Goede oefening ik ga het zeker proberen :ok:

Zijn er misschien nog meer tips of oefeningen, we gaan (bijna)alles proberen
Afbeelding
Rovanna
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rovanna »

Een JR van 10 weken bruist van de energie. Het is de combinatie van leeftijd en ras. Een JR is sowieso een hond met een ongelooflijk hoog, haast ontembaar activiteitsniveau en een pup van 10 weken die dit gedrag niet vertoont zou je bijna een niet-normale pup noemen :wink:

Toch ben ik er een voorstander van dat hij zijn energie voornamelijk aan de baas besteed. Per slot van rekening moet jij zijn hele leven met hem doorbrengen dus het is belangrijk dat jij het middelpunt van zijn leven bent.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”