Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Obsessie voor hommels

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Benji&Brenda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 1
Contacteer:

Obsessie voor hommels

Ongelezen bericht door Benji&Brenda »

Bram heeft een obsessie voor hommels. Dat wil zeggen dat hij dus constant op jacht is naar die zoemers en ze uit de lucht hapt.
Gewone vliegen doet hij het niet mee dus het zit hem denk ik in de lage zoemtoon, maar wat de reden ook is, hij moet het afleren...
Ik moet er niet aan denken dat hij in zijn bek gestoken wordt! Maar hoe pak ik dit aan? Probleem is dat als je hem wegstuurt hij afdruipt naar een andere plant en even later ook weer teruggaat :19:
Hem binnen houden is heel sneu, hij is namelijk heel graag buiten (ook als er geen hommels zijn hoor :wink: )
Iemand tips?
Groetjes Brenda en een pootje van Britt en Bram - www.stativo.nl
Afbeelding
Kever
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Kever »

hou bv een plantenspuit in de aanslag en bij het "jagen" spuit je wat water zonder een vermelding(op, voor, naast boven de hond voor een "schrik""afleidings"reactie, wel steeds ergens anders).. hierdoor wordt de hommel steeds onaangenamer en minder leuk..

en wanneer er weggekeken wordt roepen en een beloning..

afleiding zal de truk vast wel doen
Gordonsetter23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gordonsetter
Contacteer:

Re: Obsessie voor hommels

Ongelezen bericht door Gordonsetter23 »

Benji&Brenda schreef:Bram heeft een obsessie voor hommels. Dat wil zeggen dat hij dus constant op jacht is naar die zoemers en ze uit de lucht hapt.
Gewone vliegen doet hij het niet mee dus het zit hem denk ik in de lage zoemtoon, maar wat de reden ook is, hij moet het afleren...
Ik moet er niet aan denken dat hij in zijn bek gestoken wordt! Maar hoe pak ik dit aan? Probleem is dat als je hem wegstuurt hij afdruipt naar een andere plant en even later ook weer teruggaat :19:
Hem binnen houden is heel sneu, hij is namelijk heel graag buiten (ook als er geen hommels zijn hoor :wink: )
Iemand tips?
de hond van een kennis had dit ook heel erg en die kennis heeft op een dag gewoon 2 pannendeksels tegen elkaar aangeslagen op het moment dat de hond op jacht wilde naar een stekend insect en sinds die ene keer heeft de hond het nooit meer gedaan gelukkig maar want het beestje was al een keer of 5 dicht bij de keel gestoken
Succes is niet hoever je gekomen bent, maar vanaf waar je begonnen bent
Afbeelding
www.bleekerzonwering.nl
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Gordonsetter23 schreef:
Benji&Brenda schreef:Bram heeft een obsessie voor hommels. Dat wil zeggen dat hij dus constant op jacht is naar die zoemers en ze uit de lucht hapt.
Iemand tips?
de hond van een kennis had dit ook heel erg en die kennis heeft op een dag gewoon 2 pannendeksels tegen elkaar aangeslagen op het moment dat de hond op jacht wilde naar een stekend insect en sinds die ene keer heeft de hond het nooit meer gedaan gelukkig maar want het beestje was al een keer of 5 dicht bij de keel gestoken
Dat is een leuke :smile:
Maar was dat ook een teckel? :wink: :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Benji&Brenda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Benji&Brenda »

ranetje schreef: Dat is een leuke :smile:
Ey en wat bedoel je daar mee? Bram is helemaal niet koppig hoor als je dat bedoelt :pffff: Hij doet alleen maar dingen die hij zelf leuk en nuttig vind :mrgreen:

Maaruh op zich is Bram best gevoelig voor geluid dus wie weet helpt het inderdaad ook wel bij hem...
Groetjes Brenda en een pootje van Britt en Bram - www.stativo.nl
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Benji&Brenda schreef:
ranetje schreef: Dat is een leuke :smile:
Ey en wat bedoel je daar mee? Bram is helemaal niet koppig hoor als je dat bedoelt :pffff: Hij doet alleen maar dingen die hij zelf leuk en nuttig vind :mrgreen:

Maaruh op zich is Bram best gevoelig voor geluid dus wie weet helpt het inderdaad ook wel bij hem...
Dat bedoel ik :mrgreen: Ik heb er zelf een paar gehad (teckels bedoel ik :wink: )
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”