Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

reu en teef in huis

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

chuckie
Zeer actief

reu en teef in huis

Ongelezen bericht door chuckie »

even een vraagje aan jullie:
chuckie is nu ongeveer een half jaar en binnenkort komt er dus een teefjes pup bij.
in principe ben ik tegen castreren zonder medische redenen,maar ik ben zo bang dat het teefje loops wordt zonder dat wij het merken,terwijl chuckie het al door had. :wink: ik heb geen zin in een "oeps " nestje omdat er al zo veel ongewenste hondjes rondlopen.
hor kunnen we dit het best aanpakken?ik lees overal dat je een hond van 6 maanden al kan castreren maar ik wil hem eerst maar is lichamelijk en geestelijk volwassen laten worden.het liefst zou ik dan alleen het teefje steriliseren.
nou zat ik aan het volgende te denken;is het een optie om chuckie gemisch te castreren als het teefje een maand of 5 is,en om dat zo te laten totdat het teefje gesteriliseerd kan worden?of heeft zo'n chemische castratie ook nadelige gevolgen?
iemand andere indeen?misschien een kuisheidsgordel voor mevrouw? :N:
Chuckie 16-12-2005 - 16-11-2018 +
Voor altijd in ons hart
djoy
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door djoy »

ja een ongeluk zit in een klein hoekje.
ik kan er over mee praten.
bij ons was het ook in een keer raak bij de honden.
gelukkig zag mijn dochter het gebeuren en hebben wij een afspraak gemaakt bij de dierenarts.
de teef is gesterliseerd.
als ik jou was zou ik is met je dierenarts overleggen wat er allemaal mogelijk is.
hij of zij kan je dan meteen de voor en nadelen van alles vertellen.
want er zijn verschillende mogelijk heden.
ik ken zelf iemand die heeft haar teef al heel jong laten helpen.
aan deze hond kun je niet zien hoor dat ze al jong geholpen is.
het gaat in dit geval om een duitse herder teef die op een leeftijd van 7 maanden werdt gesterliseerd.
het is een mooie grote teef geworden.
maar of het goed is om het op zo een jonge leeftijd te doen zou ik niet weten.
Afbeelding

mijn kanjer
chuckie
Zeer actief

djoy schreef:ja een ongeluk zit in een klein hoekje.
gelukkig zag mijn dochter het gebeuren en hebben wij een afspraak gemaakt bij de dierenarts.
als ik jou was zou ik is met je dierenarts overleggen wat er allemaal mogelijk is.
het gaat in dit geval om een duitse herder teef die op een leeftijd van 7 maanden werdt gesterliseerd.
ik denk dat ik voor castratie/sterilisatie advies niet bij mijn da hoef te zijn.
toen ik met chuckie voor zijn pup-enting kwam zei ze al:"als het goed is zie ik je weer als hij een maand of 6 is voor de castratie" .die denkt dus alleen maar hoe ze het makkelijkst kan verdienen.
Voor altijd in ons hart
zepenko
Zeer actief

Ongelezen bericht door zepenko »

Volgens mij kun je het teefje het beste voor de eerste loopsheid laten castreren. De kans op tumoren aan de melkklieren is dan vele malen kleiner dan als je haar na de eerste loopsheid laat castreren. Daarnaast voorkom je een evt. baarmoederontsteking (maar daar maakt het niet voor uit op welke leeftijd je castreert).

De groeihormonen zijn maar voor een erg klein deel afhankelijk van de geslachtshormonen. De impact van de castratie op de groei van je hond, zou dus minimaal moeten zijn.
chuckie
Zeer actief

zepenko schreef:Volgens mij kun je het teefje het beste voor de eerste loopsheid laten castreren. De kans op tumoren aan de melkklieren is dan vele malen kleiner dan als je haar na de eerste loopsheid laat castreren. Daarnaast voorkom je een evt. baarmoederontsteking (maar daar maakt het niet voor uit op welke leeftijd je castreert).

De groeihormonen zijn maar voor een erg klein deel afhankelijk van de geslachtshormonen. De impact van de castratie op de groei van je hond, zou dus minimaal moeten zijn.
heb net even mijn da gebeld voor informatie,en zij zegt dat het idd al kan op deze leeftijd en dat er niet echt nadelen aanzitten om het al zo vroeg te doen,behalve dan het sneller dik worden.
Voor altijd in ons hart
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Gebruik anders de zoekfunctie eens hier.
Valt veel over te lezen. :wink:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik heb een reu en een teef, beiden ongecastreerd. Een loops teefje zal in de aanloop naar haar vruchtbaar zijn al aantrekkelijk zijn, maar nog niet willig om te paren. Pas in de laatste periode van de loopsheid is ze ook daadwerkelijk vruchtbaar en willig en moet je dus de honden scheiden.
Bij mij gaat na de eerste week één van de honden uit logeren. Samen in 1 huis is ondoenlijk, te veel stress en toestanden.
Ik vind het gedoe, maar niet onoverkomelijk. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
djoy
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door djoy »

chuckie schreef:
djoy schreef:ja een ongeluk zit in een klein hoekje.
ik denk dat ik voor castratie/sterilisatie advies niet bij mijn da hoef te zijn.
toen ik met chuckie voor zijn pup-enting kwam zei ze al:"als het goed is zie ik je weer als hij een maand of 6 is voor de castratie" .die denkt dus alleen maar hoe ze het makkelijkst kan verdienen.
jammer zo een dierenarts.
bij die van mij krijg ik altijd een eerlijk advies.
ook al kan hij er dan niets aan verdienen.
Afbeelding

mijn kanjer
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: reu en teef in huis

Ongelezen bericht door ranetje »

chuckie schreef:even een vraagje aan jullie:
chuckie is nu ongeveer een half jaar en binnenkort komt er dus een teefjes pup bij.
in principe ben ik tegen castreren zonder medische redenen,maar ik ben zo bang dat het teefje loops wordt zonder dat wij het merken,terwijl chuckie het al door had. :wink: ik heb geen zin in een "oeps " nestje omdat er al zo veel ongewenste hondjes rondlopen.
hor kunnen we dit het best aanpakken?ik lees overal dat je een hond van 6 maanden al kan castreren maar ik wil hem eerst maar is lichamelijk en geestelijk volwassen laten worden.het liefst zou ik dan alleen het teefje steriliseren.
nou zat ik aan het volgende te denken;is het een optie om chuckie gemisch te castreren als het teefje een maand of 5 is,en om dat zo te laten totdat het teefje gesteriliseerd kan worden?of heeft zo'n chemische castratie ook nadelige gevolgen?
Waarom neem je al zo snel een tweede hondje er bij?
Ik heb dat nooit gedurfd. Eerst maar eens door de puberteit heen komen met nummer één voordat ik een tweede er bij haalde.
Er zat bij mij altijd ongeveer twee jaar of meer leeftijdsverschil tussen de honden.
Enne, die kuisheidsgordel krijgen ze wel uit hoor! :smile:
Nettie
samantha1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Contacteer:

Ongelezen bericht door samantha1986 »

wij hadden ook een reu en een teef
(de reu woont bij mijn schoonmoeder)
maar als senna loops was dan snauwd ze rambo wel af
want die wil dan wel graag erboven op maar dat vind senna niet goed

dus wij hadden er niet zoveel problemen mee

maarwij laten haar wel helpen
omdat als we aan het lopen zijn met senna
dat ze dan wat agressief op andere honden reageert
en dat is natuurlijk niet de bedoeling

groetjes samantha
Senna 11.12.04 - 12.11.12 (Am.Staff), Diesel 10.01.08 - 09.05.14 (Boxer) herplaatser, Harrie 15.08.06 - 09.05.16 (Franse Bulldog) herplaatser
Afbeelding
Bob 27.08.11 (X Fr.Bulldog) herplaatser
Kaya 12.09.16 (X Bullterrier)

Reflecterende hesjes voor de hond! Het kan gevaarlijk zijn om je hond in het donker uit te laten. Jaarlijks gebeuren er aanrijdingen waarbij honden en auto's betrokken zijn.
Met de reflecterende hesjes of ben je er zeker van dat jij en je hond sneller gezien worden in het donker.
https://hondenhesjes.jimdo.com/
ceciel
Zeer actief

Ongelezen bericht door ceciel »

samantha1986 schreef:wij hadden ook een reu en een teef

groetjes samantha
Ehm, misschien begrijp ik je niet goed maar zeg je nou dat je je teef wilt laten castreren omdat ze uitvalt naar andere honden?
Juist een castratie kan dat gedrag nog versterken.
Ik zou eerst nog maar eens goed informeren voordat je haar laat helpen!
Meeko
Zeer actief

Ongelezen bericht door Meeko »

samantha1986 schreef:wij hadden ook een reu en een teef

groetjes samantha
Gelijk heeft ze als een reu haar aantrekkelijk vind en zij geen zin heeft :pffff:, mag ze naar mijn idee best wel laten merken :roll: .
En zou voor mij geen reden zijn voor castratie!
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

samantha1986 schreef:

groetjes samantha
Daar helpt geen castreren aan. Senna is toch een Amstaff? Dat vind ik dan niet zo gek dat ze niet meer zo goed met andere honden kan nu ze volwassener wordt, dat zit in het genenpakket.

Anne
ranetje
Zeer actief

starfleet schreef:
samantha1986 schreef:

groetjes samantha
Daar helpt geen castreren aan. Senna is toch een Amstaff? Dat vind ik dan niet zo gek dat ze niet meer zo goed met andere honden kan nu ze volwassener wordt, dat zit in het genenpakket.

Anne
Met een klein beetje pech wordt dat gedrag misschien nog erger.
Zoals ceciel ook al heeft opgemerkt :wink:
Bij een reu kan agressie verminderen. Dat geldt absoluut niet voor een teef.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
samantha1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Contacteer:

Ongelezen bericht door samantha1986 »

okej dank je wel voor jullie antwoorden :ok:

ik zal er nog ff over nadenken
en overleggen met dierenarts

groetjes samantha
Senna 11.12.04 - 12.11.12 (Am.Staff), Diesel 10.01.08 - 09.05.14 (Boxer) herplaatser, Harrie 15.08.06 - 09.05.16 (Franse Bulldog) herplaatser
Afbeelding
Bob 27.08.11 (X Fr.Bulldog) herplaatser
Kaya 12.09.16 (X Bullterrier)

Reflecterende hesjes voor de hond! Het kan gevaarlijk zijn om je hond in het donker uit te laten. Jaarlijks gebeuren er aanrijdingen waarbij honden en auto's betrokken zijn.
Met de reflecterende hesjes of ben je er zeker van dat jij en je hond sneller gezien worden in het donker.
https://hondenhesjes.jimdo.com/
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Re: reu en teef in huis

Ongelezen bericht door Hutsje »

chuckie schreef:even een vraagje aan jullie:
in principe ben ik tegen castreren zonder medische redenen ,maar ik ben zo bang dat het teefje loops wordt zonder dat wij het merken,terwijl chuckie het al door had. :wink: ik heb geen zin in een "oeps " nestje omdat er al zo veel ongewenste hondjes rondlopen.
in principe ben ik tegen castreren zonder medische redenen

Ik volg het niet helemaal meer hoor, je plaatst deze opmerking en vervolgens gaat de rest van je topic alleen nog maar over castreren ZONDER medische redenen? :denken: :19:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

chuckie schreef:in princiepe ben ik tegen castreren
In princiepe ben ik tegen een tweede hond als de eerste nog maar 6 maanden is.
Vooral als je nog niet veel ervaring hebt met het opvoeden van honden.
Waarom een tweede hond op dit moment?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Pendrag schreef:Ik zou lekker mn reu castreren. Zeker als je geen fokplannen hebt met hem. En dat dan al op een leeftijd van 6 maanden. Geen gedoe met hormonen maar een heerlijke, rustige hond die goed in balans is. Bovendien is castreren voor een reu veel minder ingrijpend dan voor een teef.
Onzin, castreren kan voor een reu heel ingrijpend zijn.

Geen gedoe met hormonen, maar een heerlijke, rustige hond die goed in balans is? Ieks, ik moet er niet aan denken, ik wilde juist een lekkere bengel in huis! Maar goed, dat ben ik :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Hutsje
Zeer actief

Dus vanwege eventuele mogelijke problemen die voor kunnen komen (van horen zeggen, ook nog eens) zal jij rustig de hele hormoonhuishouding in de war willen schoppen en een hond een operatie laten ondergaan? Ik snap dus nooit dat mensen een reu nemen om vervolgens de ballen er af te laten halen omdat ze te bedondert zijn hem op te voeden :19: . Castraties om medische redenen daargelaten. en waarom moet uberhaupt een van de twee bij voorbaat geopereerd worden om ze samen te houden? Omdat mensen ook nog eens te beroerd zijn naar andere oplossingen te zoeken?
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Zoek stok! schreef:
Pendrag schreef:Ik zou lekker mn reu castreren. Zeker als je geen fokplannen hebt met hem. En dat dan al op een leeftijd van 6 maanden. Geen gedoe met hormonen maar een heerlijke, rustige hond die goed in balans is. Bovendien is castreren voor een reu veel minder ingrijpend dan voor een teef.
Onzin, castreren kan voor een reu heel ingrijpend zijn.

Geen gedoe met hormonen, maar een heerlijke, rustige hond die goed in balans is? Ieks, ik moet er niet aan denken, ik wilde juist een lekkere bengel in huis! Maar goed, dat ben ik :wink:
Hier nog één hoor. Ik zou het echt heel erg vinden als ik Mullu moest laten castreren. Ben erg bang dat ie dan veel veranderd. Nu is ie lekker mijn ondeugende drukke kereltje :pffff:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Ik was erg aan t twijfelen of ik mijn reu zou laten castreren en mijn da heeft dit juist afgeraden, Juist omdat het gedrag van een reu erg (kan ) veranderen door castratie! Mijn reu is nu 16 maanden en een heerlijke rustige stabiele hond, daar heeft hij geen castratie voor nodig.
Verder is 6 maanden veel te jong als het dan toch moet gebeuren moet je hem eerst uit laten groeien.
Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

wij hebben hier altijd reuen en teven samen zitten , op de topdagen zet ik ze apart. Moet wel zeggen dat de doggen hier een stuk makkelijker in zijn dan de nakers :N: :mrgreen:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

ranetje schreef:[
nou, ik zou dat zo hard niet durven stellen. Mijn teef sien was tot maanden na haar loopsheid niet te harden naar andere honden, na de castratie is ze veel rustiger geworden, en ze wordt nu nog altijd rustiger ( ik bedoel naar andere honden). Zal ook wel met de training samenhangen, maar ze is beslist niet feller geworden van de castratie.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Zoie schreef:
ranetje schreef:[
nou, ik zou dat zo hard niet durven stellen. Mijn teef sien was tot maanden na haar loopsheid niet te harden naar andere honden, na de castratie is ze veel rustiger geworden, en ze wordt nu nog altijd rustiger. Zal ook wel met de training samenhangen, maar ze is beslist niet feller geworden van de castratie.
Daar zeg je wat Jan :ok: training!
Dat is nou net het punt. Castratie is geen "haarlemmer olie" :mrgreen:
Daar hoort wat bij :wink:
Afbeelding
SaRoBe
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door SaRoBe »

sirene schreef:
Hier nog één hoor. Ik zou het echt heel erg vinden als ik Mullu moest laten castreren. Ben erg bang dat ie dan veel veranderd. Nu is ie lekker mijn ondeugende drukke kereltje :pffff:
Je hoeft je in ieder geval niet druk te maken over z'n vachtconditie :smile:

Gr. Jolanda
senna03
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door senna03 »

Ik was ook niet van plan om Milo, mijn reu, te laten castreren. Totdat hij een chronische voorhuidontsteking kreeg. De vele spoelingen mochten niet baten. En eigenlijk vond ik het ook wel zielig voor hem, al die loopse teefjes in de buurt, hij kon er niet meer van eten en stond constant bij de voordeur te janken. Misschien is casteren toch niet zo gek, zin hebben en nooit mogen, da's toch wel een kwelling lijkt me.
Hutsje
Zeer actief

In een roedel (ook in het wild) worden doorgaans alle teven tegelijk loops :wink: . Dit heeft ook een functie.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”