Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Niet een probleem, maar een vraag...
Moderator: moderatorteam
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Niet een probleem, maar een vraag...
Jamey is nooit echt geïnteresseerd in andere honden. Met de forumwandelingen blijft ze meestal bij mij in de buurt hangen, om als we stil staan bij andere mensen te snuffelen en kroelen. Ze ontwijkt andere honden niet, heeft er ook geen problemen mee (behalve als ze een stokje/balletje heeft, dan snauwt ze), maar ze zal niet snel echt gaan spelen.
Heel soms wil ze nog wel eens wat gaan rennen met een andere hond, in het losloopgebied waar we dagelijks komen, maar dat gebeurt ook niet echt vaak en al helemaal niet als ze weet dat wij een speeltje meehebben...
Ik weet dat ik haar gewoon lekker moet laten waar zij zin in heeft, bovendien kan ik haar moeilijk dwingen om met andere honden te gaan spelen, maar het lijkt me zo leuk voor haar als ze zich gewoon bezig kan houden met soortgenootjes, in plaats van dat ze alleen maar de mensen opzoekt...
Is er een manier waarop ik dat kan proberen te bevorderen, of is dit echt iets waarbij ik haar gewoon met rust moet laten, omdat ze nou eenmaal zo is.
(er zit wel een verleden achter haar, tussen de 8 en 10 weken (ik kreeg haar met 10 weken) is ze bij iemand geweest met een oudere hond die haar niet accepteerde en steeds op haar klapte (tenminste dat is het verhaal wat ik van haar fokker heb gehoord...)
Heel soms wil ze nog wel eens wat gaan rennen met een andere hond, in het losloopgebied waar we dagelijks komen, maar dat gebeurt ook niet echt vaak en al helemaal niet als ze weet dat wij een speeltje meehebben...
Ik weet dat ik haar gewoon lekker moet laten waar zij zin in heeft, bovendien kan ik haar moeilijk dwingen om met andere honden te gaan spelen, maar het lijkt me zo leuk voor haar als ze zich gewoon bezig kan houden met soortgenootjes, in plaats van dat ze alleen maar de mensen opzoekt...
Is er een manier waarop ik dat kan proberen te bevorderen, of is dit echt iets waarbij ik haar gewoon met rust moet laten, omdat ze nou eenmaal zo is.
(er zit wel een verleden achter haar, tussen de 8 en 10 weken (ik kreeg haar met 10 weken) is ze bij iemand geweest met een oudere hond die haar niet accepteerde en steeds op haar klapte (tenminste dat is het verhaal wat ik van haar fokker heb gehoord...)

You'll be in my heart... Always...
- Maxiem
- Zeer actief
Onze hond is echt bang voor andere honden, maar wat wij hebben gedaan is gewoon wekleijks een uurtje met een andere hond gaan lopen. Wij bemoeiden ons niet met de honden en gingen ook niet spelen. En dan gewoon ze laten lopen en dat vaak herhalen. En langzamerhand gign Max toch meer interesse tonen in de andere hond en daarna ook in vreemde honden. Maar, en dat zeg je zelf ook al, als hij gewoon niet wil, is het voor hem helemaal niet leuk om andere honden te ontmoeten.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
dit komt in mijn gedachten op http://www.dogservice.nl/dagverblijf.htm
wanneer je teruggaat naar http://www.dogservice.nl dan zie je hun hele 'hebben en houden'
wanneer je teruggaat naar http://www.dogservice.nl dan zie je hun hele 'hebben en houden'
-
Benji&Brenda
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Britt speelt ook nooit met andere honden, wil alleen met ons spelen, of met Bram.
Ik vind het geen probleem.
Bij de fokster speelde ze volop met andere honden. Bij ons werd ze door de meeste honden op het speelveld genegeerd of kon ze een snauw krijgen omdat ze een bal hadden. Ze ontdekte dat het baasje speelde met takjes en later balletjes en toen ze dat eenmaal wist waren de hondjes niet meer nodig, want het baasje is leuker!
Ik vind het geen probleem.
Bij de fokster speelde ze volop met andere honden. Bij ons werd ze door de meeste honden op het speelveld genegeerd of kon ze een snauw krijgen omdat ze een bal hadden. Ze ontdekte dat het baasje speelde met takjes en later balletjes en toen ze dat eenmaal wist waren de hondjes niet meer nodig, want het baasje is leuker!
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
-
Benji&Brenda
- Zeer actief
- Contacteer:
-
maanbo
- Actief
- Contacteer:
Djo-Djo speelt ook weinig of nooit met andere honden, een heel enkele keer als net de "klik" er is dan gaat hij aan het spelen maar in de regel is het even snuffelen en klaar, dan is zijn intresse weg.
Ik laat hem maar gewoon zijn eigen gangetje gaan en zolang hij alle honden accepteert dan is het voor mij ook goed.
Er wordt hier gezegd een 2de hondje maar soms vraag ik me af of ik er Djo-Djo een plezier mee zou doen, hij hangt zo erg aan ons dat ik twijfel of hij de aandacht wel zou kunnen delen (misschien menselijk gedacht maar juist door dat niet spelen wordt dat versterkt.)
Ik laat hem maar gewoon zijn eigen gangetje gaan en zolang hij alle honden accepteert dan is het voor mij ook goed.
Er wordt hier gezegd een 2de hondje maar soms vraag ik me af of ik er Djo-Djo een plezier mee zou doen, hij hangt zo erg aan ons dat ik twijfel of hij de aandacht wel zou kunnen delen (misschien menselijk gedacht maar juist door dat niet spelen wordt dat versterkt.)
-
Benji&Brenda
- Zeer actief
- Contacteer:
Het hangt, naar mijn mening, zeker wel van de hond af. Mijn vorige hond had ik echt geen plezier gedaan met een vriendje in huis.maanbo schreef:Djo-Djo speelt ook weinig of nooit met andere honden, een heel enkele keer als net de "klik" er is dan gaat hij aan het spelen maar in de regel is het even snuffelen en klaar, dan is zijn intresse weg.
100% zeker weet je het nooit want in het koppie kijken gaat niet, maar zo kwam hij wel op ons over
- Jacksel
- Zeer actief
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
Jacksel schreef:Die komt zodra ik iets voor mezelf heb waar huisdieren toegestaan zijn en ik geld ervoor hebyamie schreef:tja 2e hondje erbijdan gaat ze wel spelen
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Jacksel
- Zeer actief
Ze is niet zo zeer op mij gericht als op mensen gerichtranetje schreef:Laat haar lekker zichzelf zijn![]()
Als ze op een gegeven moment wil spelen doet ze dat wel.
Het heeft ook voordelen hoor dat ze op jou gericht is

- senna03
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested
- Aantal honden: 3
- Jacksel
- Zeer actief
Het ligt echt in de planningyamie schreef:Jacksel schreef:Die komt zodra ik iets voor mezelf heb waar huisdieren toegestaan zijn en ik geld ervoor hebyamie schreef:tja 2e hondje erbijdan gaat ze wel spelen
ik maakte meer een "geintje"hoor, hoewel het natuurlijk we erg leuk is, of ze dan gaat spelen? ja de kans is heel groot ( mits je nu nog 10 jaar moet wachten
) maar zeker weten doe je het nooit

- clausipaus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Baloe heeft ook niks met andere honden, het interreseert haar niet en ze heeft er ook niks aan. Heel soms wil ze spelen met andere honden maar dan heeft ze wel echt een gekke bui.
Ze heeft er ook echt niks aan dat Keizer erbij is gekomen, dus dat verhaal van een tweede hond erbij gaat hier inieder geval niet op
Ze heeft er ook echt niks aan dat Keizer erbij is gekomen, dus dat verhaal van een tweede hond erbij gaat hier inieder geval niet op
Penotti & Sombra!

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
- casper
- Actief
Hi,
Wat ik heb begrepen van diverse "kenners" en uit boeken, is het helemaal niet zo gek (zelfs heel natuurlijk) dat je hond niet speelt met andere honden die hij niet echt kent. De honden die hij/zij tegenkomt tijdens de wandeling behoren namelijk niet tot de roedel.
Ik zie dat bij onze Casper heel sterk. Dibbes, ons oppas puppie hoort inmiddels bij de roedel en als zij hier is dan is het dolle pret. De eerste dagen niet, toen hoorde zij er niet bij. Zo is dat ook met choco-labje Bross, die ziet hij bijna dagelijks (baasje en ik lopen vaak met elkaar mee) en hij hoort dus nu blijkbaar bij de roedel want er wordt volop gedolt en gespeelt. Andere honden die we tegen komen op de wandeling worden wel begroet, maar er wordt zelden mee gespeeld.
Dussuh, lekker zijn gang laten gaan offfff ... tweede hondje erbij ???? Of zoals wij een oppas hondje ?

Wat ik heb begrepen van diverse "kenners" en uit boeken, is het helemaal niet zo gek (zelfs heel natuurlijk) dat je hond niet speelt met andere honden die hij niet echt kent. De honden die hij/zij tegenkomt tijdens de wandeling behoren namelijk niet tot de roedel.
Ik zie dat bij onze Casper heel sterk. Dibbes, ons oppas puppie hoort inmiddels bij de roedel en als zij hier is dan is het dolle pret. De eerste dagen niet, toen hoorde zij er niet bij. Zo is dat ook met choco-labje Bross, die ziet hij bijna dagelijks (baasje en ik lopen vaak met elkaar mee) en hij hoort dus nu blijkbaar bij de roedel want er wordt volop gedolt en gespeelt. Andere honden die we tegen komen op de wandeling worden wel begroet, maar er wordt zelden mee gespeeld.
Dussuh, lekker zijn gang laten gaan offfff ... tweede hondje erbij ???? Of zoals wij een oppas hondje ?
Groetjes,
Ellen
Ellen
-
chanti
- Actief
- Mijn ras(sen): Twee border collies en een kruising shih-tzu.
- Contacteer: