ohh sorry :N: ik had je verkeerd begrepenstarfleet schreef:Er was een meneer aan het woord die de hond in kwestie even in de opvang had gehad na het gebeuren en die was heel duidelijk erover dat de hond weer terug was naar de eigenaar, wel een aanlijngebod had in de wijk maar dat er verder niks mis was met die hond.yamie schreef:
ik heb het niet gezien.
maar wat wil je dat de am bull eigenaren dan zeggen nu? dat de am bull een gevaarlijke killer is?
Er wordt vaak geroepen het altijd maar weer Amstaffs en Ambulls zijn die slecht in het nieuws komenmaar dit was helemaal niet negatief.
Anne
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Am. Bulldog in maandblad Onze Hond
Moderator: moderatorteam
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
-
Ray
- Vaste gebruiker
Hoi allemaal,yamie schreef:ik heb het niet gezien.starfleet schreef:Niemand gekeken naar SBS6 item over een Ambull die een Jack Russel doodgebeten heeft ? De JR was in zijn tuin aan het spelen met het zoontje van zeven en vervolgens schiet een Ambull over het hek en moest de JR het afleggen.
Omdat er zo veel gezegd wordt dat Amstaffs, Ambullen etc. zo vaak in een kwaad daglicht worden gesteld bij een bijtincident, dat was hier dan weer absoluut niet, maar nou zijn de Ambulleigenaren stil![]()
Anne
maar wat wil je dat de am bull eigenaren dan zeggen nu? dat de am bull een gevaarlijke killer is?
Ik heb het ook niet gezien (ben niet zo'n SBS6 kijker namelijk)..... Weet iemand waar ik meer info kan vinden over wat er gebeurd is?
Het is natuurlijk verschrikkelijk dit....
Je kunt je echter wel afvragen of SBS6 het ook nieuwswaarde had gevonden als het geen Ambull maar een nader soort hond was geweest. Het gebeurt misschien niet dagelijks, maar het gebeurt best wel vaker dat een hond een kleinere andere hond of kat doodbijt. Is wel opvallend.... Bij het Purmerend incident stond SBS6 ook vooraan om het te coveren...
Groetjes,

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
nou, ik geloof dat ik toch ook wel andere berichten, over andere rassen heb gezien, en niet alleen bij sbs 6, maar goed, schijnbaar en ik heb het nu dus niet gezien, werd er iig niet negatief over de am bull gesproken.Ray schreef:Hoi allemaal,yamie schreef:ik heb het niet gezien.starfleet schreef:Niemand gekeken naar SBS6 item over een Ambull die een Jack Russel doodgebeten heeft ? De JR was in zijn tuin aan het spelen met het zoontje van zeven en vervolgens schiet een Ambull over het hek en moest de JR het afleggen.
Omdat er zo veel gezegd wordt dat Amstaffs, Ambullen etc. zo vaak in een kwaad daglicht worden gesteld bij een bijtincident, dat was hier dan weer absoluut niet, maar nou zijn de Ambulleigenaren stil![]()
Anne
Ik heb het ook niet gezien (ben niet zo'n SBS6 kijker namelijk)..... Weet iemand waar ik meer info kan vinden over wat er gebeurd is?
Je kunt je echter wel afvragen of SBS6 het ook nieuwswaarde had gevonden als het geen Ambull maar een nader soort hond was geweest. Het gebeurt misschien niet dagelijks, maar het gebeurt best wel vaker dat een hond een kleinere andere hond of kat doodbijt. Is wel opvallend.... Bij het Purmerend incident stond SBS6 ook vooraan om het te coveren...
Groetjes,
maar toch wel lullig dat dit nu het 2e incident in zeer korte tijd met een am bull is..
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Zonder verder het topic hier naar toe te draaien maar de Am.Bullen schieten letterlijk uit de grond.. ik vind het een heel leuk ras, niet alle types maar de Tankjes zeg maar
Wat ik jammer vind is dat er veel lukraak gefokt wordt met "troep" hoe breder hoe beter en de rest zoals lichamelijke gezondheid en karakter, zijn niet belangrijk.. en dan kan je nog wel eens tegen een probleem aanlopen als je dan ook nog eens niet beseft wat je in huis hebt gehaald.. want sterk zijn ze.
Daarbij wil ik ook nog eens even onderstrepen dat de berichtgeving omtrent honden die andere honden aanvallen en doodbijten niet helemaal objectief is, het gebeurd ongelofelijk veel en daarbij verschijnt bij SBS altijd alleen die gevallen met bepaalde rassen.. ik vind de York die door de Lab van de overbuurvrouw doodgebeten werd net zo vreselijk... om maar even een voorbeeld te noemen, het is een vorm van stemming maken in mijn ogen.
Ik kan heel positief over de AmBul praten, net als ik heel positief over mijn eigen ras kan praten maar ik begin altijd met de negatieve kanten aan een ras want het gaat pas fout als men niet weet waar men aan begint. Ik vind het over het algemeen altijd heel jammer dat mensen geen negatief iets over hun ras kunnen horen terwijl de meeste best weten dat het de waarheid is... als ik zeg dat mijn ras over het algemeen problemen geeft met reu-reu dan is dat de waarheid en kunnen er mensen zijn die over hun zeik gaan maar het is en blijft een feit.
Ik begin daar dus altijd mee; het zijn geen hond-honden dus een zondagmiddag naar een druk strand moet je gewoon niet willen doen nadat ze een bepaalde leeftijd hebben bereikt. Dat ontkennen of daar boos over worden is ontkennen dat je kennis van je ras hebt.
Een ras alleen maar ophemelen? dat werkt niet
en constant uit je dak gaan omdat er mensen anders denken? nou dan voldoe je dus vaak aan het beeld dat mensen hebben van bepaalde eigenaren
De andere kant op werkt in mijn ogen overigens ook niet, dus een ras alleen maar negatieve kenmerken toeschrijven
Wat ik jammer vind is dat er veel lukraak gefokt wordt met "troep" hoe breder hoe beter en de rest zoals lichamelijke gezondheid en karakter, zijn niet belangrijk.. en dan kan je nog wel eens tegen een probleem aanlopen als je dan ook nog eens niet beseft wat je in huis hebt gehaald.. want sterk zijn ze.
Daarbij wil ik ook nog eens even onderstrepen dat de berichtgeving omtrent honden die andere honden aanvallen en doodbijten niet helemaal objectief is, het gebeurd ongelofelijk veel en daarbij verschijnt bij SBS altijd alleen die gevallen met bepaalde rassen.. ik vind de York die door de Lab van de overbuurvrouw doodgebeten werd net zo vreselijk... om maar even een voorbeeld te noemen, het is een vorm van stemming maken in mijn ogen.
Ik kan heel positief over de AmBul praten, net als ik heel positief over mijn eigen ras kan praten maar ik begin altijd met de negatieve kanten aan een ras want het gaat pas fout als men niet weet waar men aan begint. Ik vind het over het algemeen altijd heel jammer dat mensen geen negatief iets over hun ras kunnen horen terwijl de meeste best weten dat het de waarheid is... als ik zeg dat mijn ras over het algemeen problemen geeft met reu-reu dan is dat de waarheid en kunnen er mensen zijn die over hun zeik gaan maar het is en blijft een feit.
Ik begin daar dus altijd mee; het zijn geen hond-honden dus een zondagmiddag naar een druk strand moet je gewoon niet willen doen nadat ze een bepaalde leeftijd hebben bereikt. Dat ontkennen of daar boos over worden is ontkennen dat je kennis van je ras hebt.
Een ras alleen maar ophemelen? dat werkt niet
De andere kant op werkt in mijn ogen overigens ook niet, dus een ras alleen maar negatieve kenmerken toeschrijven

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
alani
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ik heb het ook niet gezien, en had gehoopt dat het herhaald werd om 4 uur vanmorgen dus had de dvd recorder ingesteld, maar helaas wel hart van Nederland maar niet over dit.yamie schreef:nou, ik geloof dat ik toch ook wel andere berichten, over andere rassen heb gezien, en niet alleen bij sbs 6, maar goed, schijnbaar en ik heb het nu dus niet gezien, werd er iig niet negatief over de am bull gesproken.Ray schreef: Hoi allemaal,
Groetjes,
maar toch wel lullig dat dit nu het 2e incident in zeer korte tijd met een am bull is..
Idd staat SBS 6 vaak vooraan om dit soort dingen te melden, vorig jaar hadden was er een show in Hoeven van de AABE en hadden ze SBS 6 uitgenodigd om te komen, dat had blijkbaar geen nieuwswaarde voor SBS want ze zijn niet geweest.
Het is idd niet altijd de AmBull wat door SBS 6 negatief wordt neergezet, ook andere rassen komen aan bod.
Je slaat hier de spijker op zijn kop Cloris, de American Bulldog is op het moment zo ontzettend populair dat iedereen maar raak fokt om er een leuke vakantie aan over te kunnen houden. Met een ander ras kan dit misschien maar met een hond van kaliber is dit niet mogelijk. Daar moet je wel degelijk rekening houden met de combinatie die gemaakt wordt.cloris schreef:Zonder verder het topic hier naar toe te draaien maar de Am.Bullen schieten letterlijk uit de grond.. ik vind het een heel leuk ras, niet alle types maar de Tankjes zeg maar![]()
De nieuwe pupeigenaar moet er ook op gewezen worden wat ze bijv in huis halen, dat het niet zomaar een doorsnee hond is maar dat je wel degelijk moet beseffen dat deze dieren in het land van herkomst gebruikt werden om stieren en wilde zwijnen te vangen.
Het is bij dit soort incidenten ook meestal niet de schuld van de hond maar van de baas, wat kan een hond eraan doen dat hij geen leiding en opvoeding krijgt? maar het ras komt daardoor wel in een negatief daglicht te staan.
Daarom ook moet er gewoon zo snel mogelijk iets gedaan worden aan het illegale status van de AB op dit moment, zodat er meer grip kan komen op de fokkerij.
Als de AB net als de Staff bijv. met registratie of stamboom (dit zal er helaas niet op korte termijn inzitten) gekocht kan gaan worden, gaat er al een selectie plaatsvinden en blijven (hopelijk) de serieuze fokkers over. Die meestal weten wat voor combi ze maken met betrekking tot gezondheid, karakter, enzovoort.
Misschien ben ik dan de uitzondering op de regel, ik kan wel iets negatiefs horen over mijn ras, maar meer omdat ik misschien de problemen onderken. Je moet namelijk eerst een probleem willen zien voordat je eraan kunt gaan werken.cloris schreef:Ik kan heel positief over de AmBul praten, net als ik heel positief over mijn eigen ras kan praten maar ik begin altijd met de negatieve kanten aan een ras want het gaat pas fout als men niet weet waar men aan begint. Ik vind het over het algemeen altijd heel jammer dat mensen geen negatief iets over hun ras kunnen horen terwijl de meeste best weten dat het de waarheid is... als ik zeg dat mijn ras over het algemeen problemen geeft met reu-reu dan is dat de waarheid en kunnen er mensen zijn die over hun zeik gaan maar het is en blijft een feit.
Een ras alleen maar ophemelen? dat werkt nieten constant uit je dak gaan omdat er mensen anders denken? nou dan voldoe je dus vaak aan het beeld dat mensen hebben van bepaalde eigenaren
![]()
Er zijn er veel meer waarvan ik weet dat ze iets negatiefs over hun ras kunnen horen, helaas zijn dat de kenners en de leken die de "problemen" of de "negativiteit" veroorzaken weten niets of weinig over het ras. Zij zijn dan ook degeen die het ras naar de verdommenis helpen en daar de echte liefhebbers en de mensen die er voor de volle honderd procent voor gaan mee benadelen.
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Yep er is zelfs een levendige handel in Dogo x Am.Bullalani schreef:Je slaat hier de spijker op zijn kop Cloris, de American Bulldog is op het moment zo ontzettend populair dat iedereen maar raak fokt om er een leuke vakantie aan over te kunnen houden. Met een ander ras kan dit misschien maar met een hond van kaliber is dit niet mogelijk. Daar moet je wel degelijk rekening houden met de combinatie die gemaakt wordt.cloris schreef:Zonder verder het topic hier naar toe te draaien maar de Am.Bullen schieten letterlijk uit de grond.. ik vind het een heel leuk ras, niet alle types maar de Tankjes zeg maar![]()
De nieuwe pupeigenaar moet er ook op gewezen worden wat ze bijv in huis halen, dat het niet zomaar een doorsnee hond is maar dat je wel degelijk moet beseffen dat deze dieren in het land van herkomst gebruikt werden om stieren en wilde zwijnen te vangen.
Het is bij dit soort incidenten ook meestal niet de schuld van de hond maar van de baas, wat kan een hond eraan doen dat hij geen leiding en opvoeding krijgt? maar het ras komt daardoor wel in een negatief daglicht te staan.
Daarom ook moet er gewoon zo snel mogelijk iets gedaan worden aan het illegale status van de AB op dit moment, zodat er meer grip kan komen op de fokkerij.
Als de AB net als de Staff bijv. met registratie of stamboom (dit zal er helaas niet op korte termijn inzitten) gekocht kan gaan worden, gaat er al een selectie plaatsvinden en blijven (hopelijk) de serieuze fokkers over. Die meestal weten wat voor combi ze maken met betrekking tot gezondheid, karakter, enzovoort.
cloris schreef:Ik kan heel positief over de AmBul praten, net als ik heel positief over mijn eigen ras kan praten maar ik begin altijd met de negatieve kanten aan een ras want het gaat pas fout als men niet weet waar men aan begint. Ik vind het over het algemeen altijd heel jammer dat mensen geen negatief iets over hun ras kunnen horen terwijl de meeste best weten dat het de waarheid is... als ik zeg dat mijn ras over het algemeen problemen geeft met reu-reu dan is dat de waarheid en kunnen er mensen zijn die over hun zeik gaan maar het is en blijft een feit.
Een ras alleen maar ophemelen? dat werkt nieten constant uit je dak gaan omdat er mensen anders denken? nou dan voldoe je dus vaak aan het beeld dat mensen hebben van bepaalde eigenaren
![]()
Dat bedoel ik, negatief kan in dit geval positief uitwerkenMisschien ben ik dan de uitzondering op de regel, ik kan wel iets negatiefs horen over mijn ras, maar meer omdat ik misschien de problemen onderken. Je moet namelijk eerst een probleem willen zien voordat je eraan kunt gaan werken.
Er zijn er veel meer waarvan ik weet dat ze iets negatiefs over hun ras kunnen horen, helaas zijn dat de kenners en de leken die de "problemen" of de "negativiteit" veroorzaken weten niets of weinig over het ras. Zij zijn dan ook degeen die het ras naar de verdommenis helpen en daar de echte liefhebbers en de mensen die er voor de volle honderd procent voor gaan mee benadelen.

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...