Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zindelijk maken

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

joyce1986
Actief

Zindelijk maken

Ongelezen bericht door joyce1986 »

Heb al verschillende topics hierover gelezen maar ik kan er nog niet echt een antwoord op vinden ......

Ik ga met bink naar buiten ":

1 keer om 6 uur s ochtends
1 keer om 11 a 12 uur en dan een lang uur
1 keer om 3 uur s middags
1 keer om 6 uur s middags
1 keer om 9 uur s avonds
en 1 keer rond 10 uur half 11

opzich vaak genoeg lijkt me.......s nachts wil hij nog wel eens in huis poepen en plassen okee geen probleem het is een pup.....

maar als ik die 5 keer naar buiten ga en dat is ongeveer een kwartier half uur per keer verrekt hij het om buiten te plassen of te poepen.....zodra hij maar 3 tellen binnen is is het raak en ligt er al een drol......

ik wil het nu proberen om hem s nachts in de bench te houden heb al een bench op het oog die niet te duur is......zodat hij s ochtends om 6 uur eigenlijk wel zou moeten poepen en plassen .....

zou dit sowieso een goede start zijn om het te oefenen ?? nu zit hij bij ons in de hal s nachts en elke ochtend ligt er wel een drolletje ....ik heb gehoord dat als ze in een bench zitten s nachts ze eigenlijk niet in hun slaaphokje hun behoefte doen......Ik heb wel een bench maar eigenlijk net iets te klein ...als het misschien werkt met de bench haal ik morgen wel even een grotere maar klopt het dus met die bench dat dat helpt ?? bedankt alvast !
Laatst gewijzigd door joyce1986 op 04 aug 2006 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Binky And Indy are watching you

R.i.p Freya 18-06-98 / 15-07-06
Some-one
Actief

Ongelezen bericht door Some-one »

Ik weet niet hoe oud jullie pup en en hoe lang jullie hem al hebben, maar persoonlijk vind ik een pup 5 x per dag uitlaten veel en veel te weinig. Wij gingen toen onze hond nog pup was na elke keer slapen, eten en spelen naar buiten. In het begin was dit misschien wel 15 x per dag.

Hoe reageer jij als de pup binnen iets doet? Beloon je hem wel als hij buiten zijn behoefte doet?

Over het gebruik van een bench s'nachts: wij hebben de eerste weken s'nachts de wekker gezet om de pup ook s'nachts een keer te laten plassen/poepen. Binnen enkele weken was hij s'nachts zindelijk. Een bench hebben wij s'nachts nooit gebruikt. De onze sliep (en slaapt nog steeds) s'nachts bij ons op de kamer.

Succes met je pup en vergeet niet: geduld is een schone zaak!
joyce1986
Actief

Hij is 2 en een halve maand.....hier kan hij zelf ook naar buiten als hij wil omdat we een grote tuin hebben....

als hij binnen doet en ik zie het zeg ik met aan lage stem nee tegen hem buiten als hij het doet kan ik niks doen want hij doet het nooit buiten dus kan hem ook niet belonen

na het slapen loop ik ook altijd een stuk door de tuin maar ook daar doet hij niks gelijk alsie binnen komt weer wel....

Flip
Zeer actief

Ongelezen bericht door Flip »

Ik heb het zo gedaan met Flip;

Na het eten, drinken, spelen en slapen met hem naar buiten.
Als hij dan een plasje/poepje deed reageerde ik heel uitbundig door hem te knuffelen en honderd keer zeggen hoe knap hij was.

's Nachts ging ik of mijn vriend er een keer uit als hij piepte, deed hij dan buiten een plasje, werd hij weer de hemel in geprezen.

Als hij binnen een plas of poep deed, ruimden we het buiten zijn zicht op.

Vier keer per dag gingen we met Flip naar een stukje gras waar geen (of heel weinig, (er lag in elk geval geen poep van andere honden) kwamen.
De rest van de tijd ging hij in de tuin.

We hebben bij de achterdeur een krant gelegd die we met een puntje in zijn plasje hadden gedipt (klinkt heel smerig, maar het was maar een druppel).
Flip had meteen door dat zijn geur daarop zat en deed vanaf toen zijn plasje daarop.
Automatisch hoorden wij dan geritsel bij de achterdeur en deden die meteen los.
Dan kon hij naar buiten om zijn plasje te doen.

De eerste 3 maanden hebben we elk kwartier met hem buiten gestaan, behalve dan als hij een poos achtereen sliep.

Flip is nu 8 maanden en doet niks meer binnen sinds een maand.

Het duurt even, maar met wat geduld en heeel veel aaien, prijzen en opruimen is het gelukt!

We hebben hem nooit gestraft omdat hij iets binnen deed, zo'n klein friemeltje doet het niet expres.

Misschien als je er 's nachts uitgaat om hem naar buiten te doen, hij niet binnen poept?
Als je hem in een mandje naast je bed zet, misschien geeft hij dan aan als hij wat moet doen.

Ik neem aan dat Bink een pup is?

Succes!
mandy23
Actief

Ongelezen bericht door mandy23 »

Voor een pup van 2.5 maand is dat veel te weinig. Je pup moet nog na elke keer slapen eten en spelen zeker naar buiten. Wij gaan eigenlijk ieder uur even met hem naar buiten. 's Nachts zou je iegenlijk ook nog met hem moeten gaan. Het is niet de bedoeling dat hij de hele nacht maar in huis poept en plast neem ik aan. Zet hem lekker in zijn mandje naast je bed en als hij moet zal hij waarschijnlijk gaan piepen dan pak je hem op en ga je naar buiten. Als hij het zelf niet aangeeft zou je je wekker kunnen zetten om hem even te laten plassen en poepen.
Een pup kan het echt nog niet zolang ophouden.
Afbeelding

Here I am, what are your other 2 wishes?!
joyce1986
Actief

ik doe het eigenlijk altijd al na het slapen maar dan doet hij buiten niks maar 3 tellen nadat hij binnen is poept en plast hij wel gelijk binnen

misschien toch nog langer vol gaan houden buiten en eigenlijk niet terug gaan voordat er iets gebeurt is.......kan ik misschien wel 3 uur zitten haha maarja...

en s nachts zal ik het ook proberen al is het wel lastig omdat ik om half 5 moet werken maarja ik zal het proberen

mandy23
Actief

Ongelezen bericht door mandy23 »

Toch iets langer buiten blijven idd. En als hij dan iets heeft gedaan heeeeeeeeeeel blij zijn iets lekkers erin en dan gaat het kwartje echt wel een keer vallen. Als je ziet dat hij het binnen doet kan je hem optillen en buiten neerzetten, meestal plast hij buiten dan verder en kan je hem uitbundig belonen.
Afbeelding

Here I am, what are your other 2 wishes?!
Some-one
Actief

Ongelezen bericht door Some-one »

joyce1986 schreef:ik doe het eigenlijk altijd al na het slapen maar dan doet hij buiten niks maar 3 tellen nadat hij binnen is poept en plast hij wel gelijk binnen

misschien toch nog langer vol gaan houden buiten en eigenlijk niet terug gaan voordat er iets gebeurt is.......kan ik misschien wel 3 uur zitten haha maarja...

en s nachts zal ik het ook proberen al is het wel lastig omdat ik om half 5 moet werken maarja ik zal het proberen
Misschien vindt jouw pup het buiten allemaal nog zo spannend dat hij "vergeet" te poepen en/of te plassen. Probeer het buiten wat langer vol te houden en helemaal blij reageren en belonen als hij buiten wat doet. Dat kwartje valt na een aantal keer vanzelf wel.

Dat s'nachts moeten opstaan is inderdaad lastig maar wel de beste manier om jouw pup goed zindelijk te maken. Dat hoort er gewoon bij en is voorbij voor je het weet!
joyce1986
Actief

haha met dat optillen en buiten zetten helaas dat gaat gewoon over mij heen haha........maarja ik zal het gaan proberen hopelijk lukt het allemaal het is idd even veel werk maar het is gelukkig niet zn hele leven dat ik er s nachts uit moet :mrgreen:

Pavago
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pavago »

Some-one schreef:Ik weet niet hoe oud jullie pup en en hoe lang jullie hem al hebben, maar persoonlijk vind ik een pup 5 x per dag uitlaten veel en veel te weinig. Wij gingen toen onze hond nog pup was na elke keer slapen, eten en spelen naar buiten. In het begin was dit misschien wel 15 x per dag.

Hoe reageer jij als de pup binnen iets doet? Beloon je hem wel als hij buiten zijn behoefte doet?

Over het gebruik van een bench s'nachts: wij hebben de eerste weken s'nachts de wekker gezet om de pup ook s'nachts een keer te laten plassen/poepen. Binnen enkele weken was hij s'nachts zindelijk. Een bench hebben wij s'nachts nooit gebruikt. De onze sliep (en slaapt nog steeds) s'nachts bij ons op de kamer.

Succes met je pup en vergeet niet: geduld is een schone zaak!
Hey dit deden wij ook en binnen een week of 3 was ie zindelijk! Gewoon na het eten, slapen spelen e.d. hup naar buiten. En natuurlijk als ie het binnen doet negeren, en buiten prijs je hem de hemel in want dan is ie de beste hond van heel de wereld!!
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Na het slapen, eten, spelen met je pup naar buiten. En sowieso elk half uur of elk uur. En dan net zolang buiten blijven tot hij wat gedaan heeft, en dan belonen.

's Nachts gewoon even je wekker zetten en ook 1 of 2 keer met hem naar buiten. Dat is normaal, dat hoort bij pupjes dat je 's nachts eruit gaat.

Je pup is pas 10 weken, dan zijn ze nog niet zindelijk. Zelfs als je bovenstaande aanhoudt kan het nog wel tot 6 maanden duren voordat een hondje helemaal zindelijk is.
Afbeelding
nance
Erelid

Re: Zindelijk maken

Ongelezen bericht door nance »

joyce1986 schreef:Ik ga met bink 5 keer per dag naar buiten ":

1 keer om 6 uur s ochtends
1 keer om 3 uur s middags
1 keer om 6 uur s middags
1 keer om 9 uur s avonds
en 1 keer rond 10 uur half 11

opzich vaak genoeg lijkt me.......s nachts wil hij nog wel eens in huis poepen en plassen okee geen probleem het is een pup.....
Voor een pup van 10 weken is de tijd van 6 uur s ochtends tot 3 uur smiddags natuurlijk veel te lang om zindelijk te kunnen zijn. Zit de pup dan alleen???
Afbeelding
joyce1986
Actief

Nee niet alleen we zijn de hele dag thuis en hij gaat ook nog om 12 uur en dan een uur vergeten erbij te zetten en van 6 tot 12 is het altijd een trouwe slaper dan wordt hij echt niet 1 keer wakker hij ligt dan hier in mn bed te slapen

hij heeft trouwens net voor de eerste keer buiten geplast :mrgreen: [/i]

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
joyce1986
Actief

Bedankt !

lienne
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door lienne »

Als wij met Nouchka (9 weken oud) in de tuin gaan om te plassen, houden we ze aan de lijn tot ze geplast heeft. Daarna pas mag ze los. Als je ze aan de lijn houdt, is de tuin veel minder spannend en vergeet je hondje niet te plassen. Als Bink dan geplast heeft kan je hem uitvoerig belonen en nog even vrij in de tuin laten lopen.

Nouchka is nu een week bij ons en we hebben nog maar 2 "ongelukjes" binnen gehad. Gewoon kijken dat je zeker elk uur even naar buiten gaat.

Veel succes !
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

ik wil het nu proberen om hem s nachts in de bench te houden heb al een bench op het oog die niet te duur is......zodat hij s ochtends om 6 uur eigenlijk wel zou moeten poepen en plassen .....
dan doet hij zijn behoefte in de bench, zie andere topic . Bench is helemaal geen goed idee. Dit heet ook wel opsluiten.

als hij niet slaapt ga je elke keer (soms elk half uur) even met hem naar buiten. hoeft maar heel even. Als je ziet dat hij gaat plassen of poepen in de kamer, hup hand onder de bibs, staartje ertussen en buiten neerzetten, ook al plast hij over je hand, maakt niet uit. Dan heeft hij het snelst in de gaten dat het de bedoeling is dat hij het buiten moet doen, en als hij het buiten doet, belonen.
Niet straffen als hij in de kamer plast of poept, alleen belonen als hij het buiten doet.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Je hebt al genoeg tips gehad dus wat dat betreft heb ik niks te melden. Maar ik zie dat je om 12 uur een lang uur gaat wandelen. Voor een pup van 2 1/2 maand is dit echt te lang. Als je 5 minuten per maand rekent, kom je op nog geen kwartier. Dat is lang zat.
joyce1986
Actief

Jeeeeeeeeeeeej .......hij heeft net voor het eerst geplast EN gepoept buiten !!!!!!!!!!!........t was een flinke plas dus hij heeft het goed opgehouden vannacht !!!! heb hem flink beloond heb lekker blij zitten doen en snoepjes gegeven.......als iemand me zo blij had gezien hadden ze vast gedacht dat er een steek aan me los zat haha......we hebben in ieder geval al een begin nu !!!!!!

met veel geduld zal het vast wel goed komen :cheer:

kira2006

Ongelezen bericht door kira2006 »

[quote="joyce1986"]Jeeeeeeeeeeeej .......hij heeft net voor het eerst geplast EN gepoept buiten !!!!!!!!!!!........t was een flinke plas dus hij heeft het goed opgehouden vannacht !!!! heb hem flink beloond heb lekker blij zitten doen en snoepjes gegeven.......als iemand me zo blij had gezien hadden ze vast gedacht dat er een steek aan me los zat haha......we hebben in ieder geval al een begin nu !!!!!!

met veel geduld zal het vast wel goed komen :cheer:[/quote]

moet je nagaan na veel proberen lukt het toch want alles lukt niet altijd gelijk en zeker niet ales het een pup is veel succes verder met Uw pup
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”