Ik heb nu al 14 jaar ervaring met dit ras ik heb twee reuen en ik spreek uit ervaring dat ik niets aan dit ras onvoorspelbaar vind.amelie schreef:Nee, wat Baloutjeh heeft gedaan is een standaard rasomschrijving copy-pasten. Die rasomschrijving ken ik en op basis daarvan zeg ik"prachthond die hier prima zou passen.Willynwood-Sindlar schreef:Baloutjeh heeft hier ergens een heel verhaal opgehangen, als dat niet genoeg en duidelijke info over een bull is dan weet ik het ook niet meeramelie schreef: Ja dat is prima en iedereen reageert zo als het om zijn eigen ras gaat. Maar ik wil graag heel bewust een keuze maken en dat kan niet als de reacties altijd maar zijn "het is niet de schuld van de hond maar van de baas". Ik zou graag heel sec een aantal punten willen horen waardoor ik kan zeggen "nee, dit ras zou wel of geen goede combi zijn bij mij".
Dat dat dan raseigenschappen zijn waar de hond niets aan kan doen en waar je als baas mee om moet gaan is natuurlijk duidelijk. Maar dat wil niet zeggen dat die eigenschappen er niet zijn.
Mijn teckel is een schat van een hond maar heeft wel een behoorlijke jachtpassie en is stronteigenwijs. Het is helemaal MIJN schuld als dat een keer fout zou gaan, maar dat is geen reden om aan gïnteresseerden dan maar te vertellen dat dit soort dingen niet in het ras zitten.
Maar dat kan ik van heel veel rassen zeggen puur op basis van het standaard verkooppraatje en op die manier wil ik geen hond kiezen. Ik wil de addertjes onder het gras kennen. Niet om een ras meteen op af te schrijven maar wel om een zekere keuze te kunnen maken.
Ik was/ben nog steeds benieuwd waarom een van de bovengaande schrijvers schreef dat hij/zij de ervaring had dat het een onvoorspelbaar, scherp ras is.
Sterker nog je kan met alles de klok er op gelijk zetten.
Dat bepaalde mensen niet weten hoe ze met een Bull om moeten gaan dat zegt meer over de mensen en niets over dit ras!!!