Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welk ras?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Sabinekuh
Vaste gebruiker

Welk ras?

Ongelezen bericht door Sabinekuh »

Waarschijnlijk krijg ik volgend jaar mijn eerste hond, die komt dus bij Diesel, een bullmastiff.
Ik ben dus opzoek naar wat het beste bij mij, en natuurlijk ook bij Diesel past.
Ik ben op zoek naar een niet al te grote hond, die het leuk vind om wandelingen te maken in het bos bijvoorbeeld, of een ander natuurgebied en als ie dan ook nog van zwemmen houd is dat leuk, maar niet vereist.
Dat gebeurt natuurlijk niet dagelijks, dagelijks moeten een paar wandelingen naar het uitlaatveld en daarna nog ff een rondje door de buurt voldoende zijn.
Qua karakter zoek ik een hond die het leuk vind om dingen te leren, goed met kinderen door een deur kan, en aanhankelijk is.
Dus ik vraag me zo eens af wat voor hond jullie mij aanraden.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Hoe vaak wordt er een lange wandeling gemaakt dan?

En wat houdt "naar het uitlaatveld" in?

Ik vind trouwens dat je "natuurlijk" in "een boswandeling gebeurt natuurlijk niet dagelijks", wel weg kan laten. :wink:
Afbeelding
Sabinekuh
Vaste gebruiker

Een keer in de week naar het bos toe, of naar een ander natuurgebied.
Naar het uitlaatveld is een paar meter, ik doe het met Diesel altijd zo, ik zorg dat hij eerst al zijn behoefte's gedaan heeft, poepen is het voornaamste zodat ik verder met hem door de buurt heen kan wandelen zonder dat ie midden op straat gaat zitten poepen, of ga met hem naar het park hier vlakbij.
Moos
Zeer actief

Sabinekuh schreef:Een keer in de week naar het bos toe, of naar een ander natuurgebied.
Naar het uitlaatveld is een paar meter, ik doe het met Diesel altijd zo, ik zorg dat hij eerst al zijn behoefte's gedaan heeft, poepen is het voornaamste zodat ik verder met hem door de buurt heen kan wandelen zonder dat ie midden op straat gaat zitten poepen, of ga met hem naar het park hier vlakbij.
Maar er wordt wel elke dag een wat langere wandeling gemaakt, en ook meerdere keren in de week los?
Afbeelding
Sabinekuh
Vaste gebruiker

Loslopen dat wil ik hem zeker leren ja, en ook elke dag zal er een langere wandeling worden gemaakt.
Moos
Zeer actief

Op wat voor type hond val je zelf? En is het de bedoeling dat het ook een maatje is voor Diesel?

Ik kan me zo voorstellen dat het voor Diesel bijvoorbeeld leuker ravot met een wat robuustere (kleine) hond :wink:
En ik weet niet of jij bijvoorbeeld absoluut niet valt op een lange vacht, of juist wel?
Afbeelding
Sabinekuh
Vaste gebruiker

Het is idd ook de bedoeling als maatje voor Diesel, en het moet wel een hond zijn die tegen een stootje kan ja.
Op een lange vacht val ik niet echt nee, er zijn wel honden met een lange vacht die ik heel mooi vind, maar zelf wil ik dat niet.
Moos
Zeer actief

Labrador teefje? :denken:
Afbeelding
Sabinekuh
Vaste gebruiker

Ik zoek een iets kleinere hond, wil hem op kunnen tillen als het nodig is, en gemakkelijk ergens mee naartoe kunnen nemen.
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Stevig hondje wat tegen een stootje kan en gemakkelijk mee te nemen is :idea: Een border terrier!! Deze moet wel 3 maal per jaar getrimd worden (ongeveer), maar voor de rest zijn het leuke hondjes die vanalles willen ondernemen (maar wel koppig zijn).

Wat bedoel je met een langere wandeling? Hoe lang ben je gemiddeld op een normale dag de honden aan het uitlaten? Zo'n border terrier heeft echt veel beweging en geestelijke bezigheid nodig op een dag (de meeste honden hebben dat wel nodig), als ik het zo lees dan kom je niet aan elke dag 2 uur lekker buiten lopen met de honden (kan me vergissen)
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Jack Russell?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Kever
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Kever »

zou ik ook zeggen een Jack Russel....
Canine
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Canine »

Ik zat te denken aan een Engelse Staff. Grappige, slimme, leergierige hondjes die goed met kinderen kunnen. Alleen wel vaak dominant en de omgang met andere dieren is vaak wat minder al kun je daar zelf veel aan bijschaven. :wink:
Waarom geen leuke kruising (al die ellende met rashonden en gezondheidsproblemen overdenkende...).?.
:W:

Veel plezier met het uitzoeken en houd ons op de hoogte !. :smile1:

:idea: Oh ja een Nova Scotia...retriever is ook een heel leuk pienter hondje !. Ook leuk middelmaatje.
Je kan niet alle honden van de wereld redden maar wel de wereld van een hond !.
Canine
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Canine »

Ik zag net dat Massam into de Staffs is, :cheer: dus misschien kan zij jouw raad geven ?. Succes !.
Je kan niet alle honden van de wereld redden maar wel de wereld van een hond !.
Willynwood-Sindlar
Actief

Ongelezen bericht door Willynwood-Sindlar »

Canine schreef:Ik zat te denken aan een Engelse Staff. Grappige, slimme, leergierige hondjes die goed met kinderen kunnen. Alleen wel vaak dominant en de omgang met andere dieren is vaak wat minder al kun je daar zelf veel aan bijschaven. :wink:
Waarom geen leuke kruising (al die ellende met rashonden en gezondheidsproblemen overdenkende...).?.
:W:

Veel plezier met het uitzoeken en houd ons op de hoogte !. :smile1:

:idea: Oh ja een Nova Scotia...retriever is ook een heel leuk pienter hondje !. Ook leuk middelmaatje.
idd een Staffordshire Bull Terrier
Engelse Staf dus,als je een teef neemt is die omgang best te handhaven hoor.
Lijkt me het ideale maatje voor jou Diesel :ok:
Amstaff's si teh PWN
Willynwood-Sindlar
Actief

Kever schreef:zou ik ook zeggen een Jack Russel....
Sure,,kan die lekker heel de dag de Mastiff gaan lopen opfucken met zijn ADHD gedrag :roll:

Niet doen dus
Amstaff's si teh PWN
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Willynwood-Sindlar schreef:
Sure,,kan die lekker heel de dag de Mastiff gaan lopen opfucken met zijn ADHD gedrag :roll:

Niet doen dus
tuurlijk :roll:
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Ik zou ook zeggen een engelse staff...degelijke hond in een middelgrote verpakking
Afbeelding
wilmarenzo
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): tollers
Contacteer:

Ongelezen bericht door wilmarenzo »

Canine schreef: :idea: Oh ja een Nova Scotia...retriever is ook een heel leuk pienter hondje !. Ook leuk middelmaatje.

je het zijn super honden, maar willen wel graag voor je werken.
Hebben wandelingen nodig. Maar wel super lieve honden.
wat wil je heb er zelf een :wink:
Afbeelding
groetjes Wilma en een poot van Renzo en Timo
Willynwood-Sindlar
Actief

yamie schreef:

Niet doen dus
tuurlijk :roll:
:blah:
Amstaff's si teh PWN
Zoek stok!
Zeer actief

Niet doen dus
Haha, alleen staffies zijn okay en de rest is shit. Zoiets?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Canine schreef: :idea: Oh ja een Nova Scotia...retriever is ook een heel leuk pienter hondje !. Ook leuk middelmaatje.
Lijkt me niet geschikt als ik het beginverhaal zo lees. Een Toller heeft meer activiteit nodig. Daarnaast is er een erg lange wachtlijst.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Meeko
Zeer actief

Ongelezen bericht door Meeko »

Pfff wat een rassenstrijd is hier zeg. :roll:

Iedere hond/ras heeft zo zijn voor en nadelen in zijn karakter.
En omdat de smaak van de mens gelukkig niet hetzelfde is, heeft hierin ieder zijn voorkeur. Lijkt me wenselijk om dat van elkaar te respecteren en advies te geven naar aanleiding van de wensen van de TS en niet naar waar zelf je voorkeur ligt. :roll:

Ik vind het dan ook moeilijk om zo qua beschrijving een goed passend ras te noemen. Ik zou zeggen, sla een goede hondenencyclopedie open en kijk hier naar de karaktereigenschappen en misschien ook wel naar het uiterlijk dat bij je past. In een goede encyclopedie staat ook wat het betreffende ras gemiddeld aan beweging nodig heeft :ok:
Afbeelding
Meeko
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Lijkt me niet geschikt als ik het beginverhaal zo lees. Een Toller heeft meer activiteit nodig. Daarnaast is er een erg lange wachtlijst.
En dan daarbij geeft ze aan dat ze geen hond met een lange vacht wil.
Afbeelding
Willynwood-Sindlar
Actief

Zoek stok! schreef:

Niet doen dus
Beetje Dislectisch?
Staat nergens dat alleen Staffies ok zijn hoor.
Een miniatuurbull volstaat ook :mrgreen:
Amstaff's si teh PWN
Zoek stok!
Zeer actief

Zoek stok! schreef:

Niet doen dus
Beetje Dislectisch?
Kijk even in de Van Dale voordat je een moeilijk woord tikt. Het staat zo stom als je iemand anders dyslectisch noemt, maar het verkeerd spelt.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Willynwood-Sindlar
Actief

Zoek stok! schreef:
Zoek stok! schreef:
Willynwood-Sindlar schreef: Sure,,kan die lekker heel de dag de Mastiff gaan lopen opfucken met zijn ADHD gedrag :roll:

Niet doen dus
Beetje Dislectisch?
Kijk even in de Van Dale voordat je een moeilijk woord tikt. Het staat zo stom als je iemand anders dyslectisch noemt, maar het verkeerd spelt.
Gaan we nu ook nog mierenn**ken ofwat

edit: je ignore modus werkt nie volgens mij he
Amstaff's si teh PWN
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Meeko schreef:Pfff wat een rassenstrijd is hier zeg. :roll:

En omdat de smaak van de mens gelukkig niet hetzelfde is, heeft hierin ieder zijn voorkeur. Lijkt me wenselijk om dat van elkaar te respecteren en advies te geven naar aanleiding van de wensen van de TS en niet naar waar zelf je voorkeur ligt. :roll:

Ik vind het dan ook moeilijk om zo qua beschrijving een goed passend ras te noemen. Ik zou zeggen, sla een goede hondenencyclopedie open en kijk hier naar de karaktereigenschappen en misschien ook wel naar het uiterlijk dat bij je past. In een goede encyclopedie staat ook wat het betreffende ras gemiddeld aan beweging nodig heeft :ok:
Dat zijn maar enkelingen hoor die aan battle of the races doen. Ik vind een staff een mooie/goede combi bij een wat lompe bullmastiff. Een middelgrote hond die tegen een stootje kan. In sommige gevallen zal i keen staff juist weer afraden en een cavalier (ik noem maar wat) aanraden...afhankelijk van de leefomstandigheden.
Meeko
Zeer actief

Carmen schreef:

Dat zijn maar enkelingen hoor die aan battle of the races doen. Ik vind een staff een mooie/goede combi bij een wat lompe bullmastiff. Een middelgrote hond die tegen een stootje kan. In sommige gevallen zal i keen staff juist weer afraden en een cavalier (ik noem maar wat) aanraden...afhankelijk van de leefomstandigheden.
Oo, maar ik wil er ook niemand van beschuldigen ofzo hoor :wink:

Maar soms mis je hier gewoon een beetje het respect voor elkaars smaak en voorkeur, daarom zou ik het ook moeilijk vinden om een ras aan te wijzen :19: , omdat je al snel naar je eigen voorkeur wijst en daar alle voordelen van inziet.
Afbeelding
Willynwood-Sindlar
Actief

Meeko schreef:
Carmen schreef:

Oo, maar ik wil er ook niemand van beschuldigen ofzo hoor :wink:

Maar soms mis je hier gewoon een beetje het respect voor elkaars smaak en voorkeur, daarom zou ik het ook moeilijk vinden om een ras aan te wijzen :19: , omdat je al snel naar je eigen voorkeur wijst en daar alle voordelen van inziet.
Maar een hondje gezocht zoals beschreven die bij een Bullmastiff komt lijkt toch echt heet meeste op een Staffordshire Bull imo :19:

Smaken verschillen nou eenmaal :mrgreen:
Amstaff's si teh PWN
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”