Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vakantie Drenthe, Aalden
Moderator: moderatorteam
- wilmarenzo
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): tollers
- Contacteer:
vakantie Drenthe, Aalden
Weet iemand een leuke wandel/zwemplek in die omgeving voor de hond?

groetjes Wilma en een poot van Renzo en Timo
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
hmmm...Aalden...ik weet zo even niet waar het ligt.
Maar bij Assen heb je de Baggelhuizerplas...grote waterpartij met bos eromheen. Op het strandje mag je denk ik niet lopen nu, maar eromheen denk ik wel..misschien weet iemand uit Assen dat?
Saffie en Angeniet en Chatterbox en Pasja weten dat vast wel
Bij Westerbork is een groot stuk heide...daar loopt een kennisje uit Sharpei-land regelmatig weet ik.
Voor de rest weet ik alleen in Overijssel wat te vinden..
maar veel plezier in ieder geval
Maar bij Assen heb je de Baggelhuizerplas...grote waterpartij met bos eromheen. Op het strandje mag je denk ik niet lopen nu, maar eromheen denk ik wel..misschien weet iemand uit Assen dat?
Saffie en Angeniet en Chatterbox en Pasja weten dat vast wel

Bij Westerbork is een groot stuk heide...daar loopt een kennisje uit Sharpei-land regelmatig weet ik.
Voor de rest weet ik alleen in Overijssel wat te vinden..
maar veel plezier in ieder geval

- Milou85
- Zeer actief
Aalden ligt redelijk in de buurt van emmen. Ik ben daar verder helemaal niet bekend, maar ben er wel van overtuigt dat je daar in de omgeving echt wel een mooi groot stuk kunt lopen (met of zonder water).
Want er is groen genoeg ion drenthe
Wat ken jij baggelhuizen goed Hilje, hoe komt dat? Ben je hier ook wel eens te vinden
is niet echt bij jou om de hoek.
En of je er nu met honden mag lopen
Er lopen er nog wel bijna altijd honden om het water heen, maar volgens mij mag het inderdaad niet (ivm met 'toeristen' daar aan het water en het hotel wat er gebouwd wordt
).
Maar in datr bos daar loopt nooit iemand
En dat wil ik graag zo houden, kan ik daar tenminste lekker ontspannen met mijn doggies sjouwen.
Want er is groen genoeg ion drenthe

Wat ken jij baggelhuizen goed Hilje, hoe komt dat? Ben je hier ook wel eens te vinden

En of je er nu met honden mag lopen

Maar in datr bos daar loopt nooit iemand

- saffie
- Zeer actief
Ik heb gehoord dat je nu helemaal niet meer met de hondjes bij de baggelhuizerplas mag komen, ivm de waterkwaliteit. Er waren een paar kinderen ziek geworden van het water daar.
Maar dan nog, die 150 meter hondenstrand is ook niet echt de moeite, het bos eromheen ben ik nog nooit geweest. Is dat de moeite waard?
Ik heb even gekeken waar Aalden ligt en je bent dan relatief dichtbij de bossen van Borger/Gieten, het bos rond het Drentse boomkroonpad. Dat is een groot bos en losloopgebied. Het informatiepunt ligt in Drouwen (steenhopenweg 4
) en van daaruit kun je een paar leuke routes wandelen waarbij je ook vennetjes tegenkomt.
Bij Grolloo kun je ook prachtig wandelen
Maar dan nog, die 150 meter hondenstrand is ook niet echt de moeite, het bos eromheen ben ik nog nooit geweest. Is dat de moeite waard?
Ik heb even gekeken waar Aalden ligt en je bent dan relatief dichtbij de bossen van Borger/Gieten, het bos rond het Drentse boomkroonpad. Dat is een groot bos en losloopgebied. Het informatiepunt ligt in Drouwen (steenhopenweg 4

Bij Grolloo kun je ook prachtig wandelen
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014

- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
In de omgeving van Emmen heb je ook genoeg bos...
En vanaf Emmen is Westerbork ook weer niet ver weg...
Ik Ken de Baggelhuizerplas omdat Robin van oorsprong uit Assen komt
Hij woont inmiddels al 9 jaar hier, maar we komen dus geregeld in Assen bij familie en zo.
Robin gaat er nog steeds naar de tandarts, en we hebben er dus weleens gelopen met Rimpel.
Pas nog een stukje gelopen bij de Baggelhuizerplas...maar het was toen wel shit weer...geen kip te bekennen
En vanaf Emmen is Westerbork ook weer niet ver weg...
Ik Ken de Baggelhuizerplas omdat Robin van oorsprong uit Assen komt

Robin gaat er nog steeds naar de tandarts, en we hebben er dus weleens gelopen met Rimpel.
Pas nog een stukje gelopen bij de Baggelhuizerplas...maar het was toen wel shit weer...geen kip te bekennen

-
- Vaste gebruiker
De bossen bij Gieten zijn erg mooi om te lopen maar er is relatief weinig water waar de hondjes even af kunnen koelen... Met dit weer ga ik regelamatig bij Stadskanaal wandelen, daar mogen de honden vanaf het gras gewoon mee het water in.
Vanaf Emmen is Exloo ook erg dichtbij. Daar zijn wel hele mooie wandelingen te lopen maar misschien is het handig als je gewoon een kaart van het gebied koopt? Dan kun je ook precies zien waar water is en als je een route wilt lopen weet je altijd precies waar je bent. (vind ik zelf wel altijd erg fijn)
Vanaf Emmen is Exloo ook erg dichtbij. Daar zijn wel hele mooie wandelingen te lopen maar misschien is het handig als je gewoon een kaart van het gebied koopt? Dan kun je ook precies zien waar water is en als je een route wilt lopen weet je altijd precies waar je bent. (vind ik zelf wel altijd erg fijn)

- ramona r
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): markiesje
- Contacteer:
zwemwater
Ben deze zomer wekje Meppen geweest (2 km. vanaf Aalden) en heb me rot gezocht naar zwemwater> of blauwalg of de politie jaagt je weg maar gevonden mooie schone rustige plas .
Tussen Zweeloo en Witteveen loopt de Mej.Talmaweg en net voor Witteveen moet je rechts (komende vanaf Zweeloo)het bos in .Je moet niet de Stobbenplas hebben (klein stinkvennetje) maar verder als je een goede kaart hebt vindt je het wel> het is genummerd als bosvak 115, nou duidelijker kan niet he?Hopelijk lees je dit nog op tijd...
Tussen Zweeloo en Witteveen loopt de Mej.Talmaweg en net voor Witteveen moet je rechts (komende vanaf Zweeloo)het bos in .Je moet niet de Stobbenplas hebben (klein stinkvennetje) maar verder als je een goede kaart hebt vindt je het wel> het is genummerd als bosvak 115, nou duidelijker kan niet he?Hopelijk lees je dit nog op tijd...
- wilmarenzo
- geregistreerd lid
- Contacteer:
Re: zwemwater
ramona r schreef:Ben deze zomer wekje Meppen geweest (2 km. vanaf Aalden) en heb me rot gezocht naar zwemwater> of blauwalg of de politie jaagt je weg maar gevonden mooie schone rustige plas .
Hoi Ramona
We zijn allang weer terug, maar dank je.
In Aalden zelf was een super ven waar zelfs kinderen zwommen, dus veilig genoeg denk ik( heb de kinderen maar 1 keer gezien

Renzo ging alleen met zijn pootjes erin en vond zwemmen maar niks.
Een toller die niet van water houdt

1 keer per ongeluk er in geplonst en grote paniek

- ramona r
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): markiesje
- Contacteer:
Aederholt?
Ben eigenlijk achteraf benieuwd hoe /waar dat ven dan was ?Zaten jullie in Aederholt? Dino is helemaal gek van water te pas en te onpas;

- wilmarenzo
- geregistreerd lid
- Contacteer:
Re: Aederholt?
Ja we zaten in Aelderholt en de ven was dicht bij de rand van het dorp aan de kant van Landal park.ramona r schreef:Ben eigenlijk achteraf benieuwd hoe /waar dat ven dan was ?Zaten jullie in Aederholt? Dino is helemaal gek van water te pas en te onpas;
Iets met paardendrift