Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Janken, janken, janken.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Els schreef: Mijn fokker heeft me overigens al 2 keer gebeld om te horen hoe het met Pasjah gaat. Vind ik zo sympathiek en het getuigd van betrokkenheid bij zijn honden. Dus zijn zijn adviezen ook goed.

Els
Dat laatste is een conclusie die je op grond van wat je daarvoor zegt absoluut niet kunt trekken.

Anne
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Baron Axel schreef:Moos,

Ik wil er nog maar 1 ding over kwijt, gezien er al discussie genoeg over geweest is.

Ik gaf mijn kinderen toen ze jong waren ook niet meer vrijaf om hun buiken vol te drinken in de avond, daar ik het ze dan enkel maar moeilijker gemaakt had om hun bed droog te kunnen houden en ze het vreselijk vonden als ze perongeluk toch niet op konden houden. Ze waren ape trots in de ochtend om hun droge bedje te tonen.
Een pup bevuilt net zo min graag eigen bed en om die reden is het onverstandig om het die kleine enkel maar zwaarder te maken om zindelijk te worden in de nacht, bench, door hem/haar maar door te laten drinken in de avond.

Mogelijk begrijp je nu beter de motivatie erachter.
Als je je pup geen water ontzegt, gaat hij ook niet als een idioot drinken. Hij kan namelijk altijd drinken, dus waarom zou hij?

Het water ontzeggen is puur en alleen makkelijk voor de baasjes: we geven de pup geen water meer, sluiten hem op in een kooi en dan hoeven we er 's nachts niet uit om de pup te laten plassen :ok:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ik wil er nog maar 1 ding over kwijt, gezien er al discussie genoeg over geweest is.

Ik gaf mijn kinderen toen ze jong waren ook niet meer vrijaf om hun buiken vol te drinken in de avond, daar ik het ze dan enkel maar moeilijker gemaakt had om hun bed droog te kunnen houden en ze het vreselijk vonden als ze perongeluk toch niet op konden houden. Ze waren ape trots in de ochtend om hun droge bedje te tonen.
Een pup bevuilt net zo min graag eigen bed en om die reden is het onverstandig om het die kleine enkel maar zwaarder te maken om zindelijk te worden in de nacht, bench, door hem/haar maar door te laten drinken in de avond.

Verder moet uiteraard ieder voor zich weten hoe hij/zij zindelijkheidstrainingen wil aanpakken.
Nee sorry hier begrijp ik niks van en heeft ook niks met zindelijkheidstraining van doen, alleen met het gemak van de baas.

Anne
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik gaf mijn kinderen toen ze jong waren ook niet vrijaf om hun buiken vol te drinken in de avond, daar ik het ze dan enkel maar moeilijker gemaakt had om hun bed droog te kunnen houden en ze het vreselijk vonden als ze perongeluk toch niet op konden houden. Ze waren ape trots in de ochtend om hun droge bedje te tonen.

Verder moet uiteraard ieder voor zich weten hoe hij/zij zindelijkheidstrainingen wil aanpakken.
En omdat de pup niet graag zijn nest bevuilt ga je er dus uit om te plassen, desnoods elk uur. Pupjes plassen niet in hun slaap in de bench hoor, zoals kinderen in bed.

Bovendien, ik neem aan dat als jouw kinderen naar je toekwamen dat ze zo'n droge mond hadden en zo'n ontzettende dorst, dat je dan niet zei "Nee lieverd, na 6 uur krijg je geen drinken meer want dan ben je sneller zindelijk 's nachts"?
Afbeelding
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Zoek stok! schreef: Het water ontzeggen is puur en alleen makkelijk voor de baasjes: we geven de pup geen water meer, sluiten hem op in een kooi en dan hoeven we er 's nachts niet uit om de pup te laten plassen :ok:
Dat heb je nu eens heel mooi samengevat en dan vinden ze t ook nog raar dat je tegen de bench bent. Dat wordt je toch vanzelf als je deze verhalen leest!
Afbeelding
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Moos schreef:

Ik gaf mijn kinderen toen ze jong waren ook niet vrijaf om hun buiken vol te drinken in de avond, daar ik het ze dan enkel maar moeilijker gemaakt had om hun bed droog te kunnen houden en ze het vreselijk vonden als ze perongeluk toch niet op konden houden. Ze waren ape trots in de ochtend om hun droge bedje te tonen.

En omdat de pup niet graag zijn nest bevuilt ga je er dus uit om te plassen, desnoods elk uur. Pupjes plassen niet in hun slaap in de bench hoor, zoals kinderen in bed.

Bovendien, ik neem aan dat als jouw kinderen naar je toekwamen dat ze zo'n droge mond hadden en zo'n ontzettende dorst, dat je dan niet zei "Nee lieverd, na 6 uur krijg je geen drinken meer want dan ben je sneller zindelijk 's nachts"?
:smile:

Kinderen vinden het trouwens alleen een drama om in hun bed te plassen als je er zelf een drama van maakt en de aandacht er op vestigt.

Behalve als ze heel veel ouder zijn natuurlijk, maar dat is wat anders.
Baron Axel
Actief

Ongelezen bericht door Baron Axel »

nance schreef:
Zoek stok! schreef: Het water ontzeggen is puur en alleen makkelijk voor de baasjes: we geven de pup geen water meer, sluiten hem op in een kooi en
dan hoeven we er 's nachts niet uit om de pup te laten plassen :ok:
....en dan vinden ze t ook nog raar dat je tegen de bench bent.
.......
Is toch prima als je tegen het gebruik van een bench bent, niemand zegt dat je die moet gebruiken.

Voor wat de uitlatingen:
dan hoef je ze niet uit te laten, wat dus klinklare onzin is en ook door niet één bench gebruiker in dit lijntje wordt geschreven....
al pagina's eerder aangegeven ......

Baron Axel schreef:........
.......

Een pup kan zijn ontlasting niet zo lang ophouden.
.....
Een hele nacht haalt een zo jonge pup ‘niet’.
....
Welke tijden laat je de pup even uit voor een plasje en hoe doorloop je dit moment?
.......

En zo zijn er nog zeer veel dingen die je zou kunnen bekijken om je pup aan de bench te laten wennen.
Paniek krijg je niet makkelijk uit een pup, dus voorkom paniek aanvallen als het even kan ;)
Een zo jonge pup welke een hele nacht, ik schrijf liever; meer dan 1 uur achter elkaar door huilt gaat in stress en stress betekend ANGST voor een pup. Voorkom dit te allen tijde

Gefeliciteerd met je kleine rakker en succes
Dus een bench betekend veel zorg dragen voor je pup en al helemaal voor wat betreft het regelmatig uitlaten. Een pup welke door heel het huis mag pissen en kakken zie je sneller de gemakzucht;
ach ze kunnen plassen, eten, drinken en weer terug hun mandje in kruipen, dus ik hoef niet mijn nest uit om de kleine in de nacht te laten gaan plassen of te verzorgen.

Een ieder zo zijn meningen nietwaar.

Dus het is maar wat je gemakzucht wilt noemen.
Baron Axel
Actief

Baily schreef: Kinderen vinden het trouwens alleen een drama om in hun bed te plassen als je er zelf een drama van maakt en de aandacht er op vestigt.

Ow nu krijgen we nog even de kinderpeut....
Voor wat je altwetendheid over drama betreft
Onze 3 kinderen vonden het alle drie vreselijk om naast hun bed te klappertanden vol slaap als het bed en zijzelf toch weer even droog verschoont moesten worden.
:slaap:
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Baron Axel schreef:
Baily schreef: Kinderen vinden het trouwens alleen een drama om in hun bed te plassen als je er zelf een drama van maakt en de aandacht er op vestigt.

Ow nu krijgen we nog even de kinderpeut....
Voor wat je altwetendheid over drama betreft
Onze 3 kinderen vonden het alle drie vreselijk om naast hun bed te klappertanden vol slaap als het bed en zijzelf toch weer even droog verschoont moesten worden.
:slaap:
Ha,ha, was ik het maar......... :mrgreen: kon ik een hoop nutteloze adviezen uit de wereld helpen.

het is meer dat ik ervaringsdeskundige ben met mijn eigen kinderen........... :pffff: :smile:
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Baron Axel schreef:
Dus een bench betekend veel zorg dragen voor je pup en al helemaal voor wat betreft het regelmatig uitlaten. Een pup welke door heel het huis mag pissen en kakken zie je sneller de gemakzucht;
ach ze kunnen plassen, eten, drinken en weer terug hun mandje in kruipen, dus ik hoef niet mijn nest uit om de kleine in de nacht te laten gaan plassen of te verzorgen.

Dit vind ik een hele vreemde post. Mijn hond mocht toen ze pup was altijd drinken, ik had weliswaar een bench maar ben naast haar gaan slapen. Meestal niet voor 1 uur 's nachts. Hoorde elk geluidje, piepen deed ze niet gelukkig.
Waardoor denk je dan dat iemand zoals ik het goed vond, dat ze overal kon plassen en poepen? Klein "mormeltje" van 8 weken?:I: En ze is ook zindelijk geworden hoor. :wink: Niet dankzij de bench, niet ondanks de bench. Gewoon met geduld.

Mijn kinderen mochten ook gewoon wat drinken 's avonds, ik begrijp niets maar dan ook niets van je redenering. :N:
Laatst gewijzigd door pepim op 06 aug 2006 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Baron Axel
Actief

pepim schreef:
......
Waardoor denk je dan dat iemand zoals ik het goed vond, dat ze overal mocht plassen en poepen? Klein "mormeltje" van 8 weken?:I: En ze is ook zindelijk geworden hoor. :wink:
Je gebruik een bench schrijf je, lijkt me onnodig je aangesproken te voelen is het niet. Daar jou pup onmogelijk door heel het huis kon kakken en pissen want hij zat in een bench zeg je, dus je moest er hoe dan ook 's-nachts uit als het goed is.

Persoonlijk vind ik top dat je naast de bench bent blijven slapen.
Ik deed zelf niet anders dan idem bij de pups gaan liggen :wink:
pepim
Zeer actief

Baron Axel schreef:
pepim schreef:
Dit vind ik een hele vreemde post. Mijn hond mocht toen ze pup was altijd drinken, ik had weliswaar een bench maar ben naast haar gaan slapen. Meestal niet voor 1 uur 's nachts. Hoorde elk geluidje, piepen deed ze niet gelukkig.
Waardoor denk je dan dat iemand zoals ik het goed vond, dat ze overal mocht plassen en poepen? Klein "mormeltje" van 8 weken?:I: En ze is ook zindelijk geworden hoor. :wink:
Als je een bench gebruikt hebt, is het onnodig je aangesproken te voelen is het niet. Daar jou pup onmogelijk door heel het huis kon kakken en pissen want hij zat in een bench zeg je.

Ik heb mijn post ietwat aangepast, want het eea kwam niet goed over naar wat ik bedoelde qua mijn mening. Ze mocht dus altijd drinken.

Als ik het over zou kunnen doen, dan had ik geen bench gebruikt! Hij staat hier nog wel met altijd-het-deurtje-open en dat is het qua bench. Ik heb teveel horror gelezen over benches, dus.
Baron Axel
Actief

pepim schreef:
Baron Axel schreef:
pepim schreef:
Als je een bench gebruikt hebt, is het onnodig je aangesproken te voelen is het niet. Daar jou pup onmogelijk door heel het huis kon kakken en pissen want hij zat in een bench zeg je.

Ik heb mijn post ietwat aangepast, want het eea kwam niet goed over naar wat ik bedoelde qua mijn mening. Ze mocht dus altijd drinken.

Als ik het over zou kunnen doen, dan had ik geen bench gebruikt! Hij staat hier nog wel met altijd-het-deurtje-open en dat is het qua bench. Ik heb teveel horror gelezen over benches, dus.
Je moet niets doen waar je jezelf al niet lekker bij voelt.
Wij hebben de ervaring; een Labrador welke het gelukt was een stuk plint in de nacht kapot te knagen wat overdwars bleef steken in zijn keel. Een spoed operatie heeft hem moeten redden die nacht.
Voor ons voelt een bench veiliger :wink:

Hierbij komt ook nog dat wij wederom een 'niet geholpen' teef en reu hebben en de benches ook daar in de nachten de rust waarborgen.
Zowel voor mens als dier.
Bovendien hebben onze honden nog nooit de bench anders ervaren dan 'eigen slaap en terugtrek plekkie', zoals onze Westie zijn plofzakkie en Vari kennel zonder deurtje.
pepim
Zeer actief

Baron Axel schreef:
Wij hebben de ervaring; een Labrador welke het gelukt was een stuk plint in de nacht kapot te knagen wat overdwars bleef steken in zijn keel. Een spoed operatie heeft hem moeten redden die nacht.
Ok, dat is ook een hele vervelende ervaring en dan begrijp ik dat je van daaruit misschien weer op een bench uitkomt. Maar ik heb ook horrors gelezen over benches, pas geleden nog een hond die zichzelf daar in opgehangen had, dacht ik. :N: :jank: Arme baasjes, afschuwelijk om zo je hond te moeten vinden bij thuiskomst, zij schreven het ook als waarschuwing voor andere mensen!

Maar om op TS terug te komen, zindelijkheid dus en dan vanaf 8 uur 's avonds geen water voor je hond, daar moet ik persoonlijk niet aan denken, echt! Dan dweil ik wel, jammer maar helaas.
Baron Axel
Actief

pepim schreef:
Baron Axel schreef:
Ok, dat is ook een hele vervelende ervaring en dan begrijp ik dat je van daaruit misschien weer op een bench uitkomt. Maar ik heb ook horrors gelezen over benches, pas geleden nog een hond die zichzelf daar in opgehangen had, dacht ik. :N: :jank: Arme baasjes, afschuwelijk om zo je hond te moeten vinden bij thuiskomst, zij schreven het ook als waarschuwing voor andere mensen!

Maar om op TS terug te komen, zindelijkheid dus en dan vanaf 8 uur 's avonds geen water voor je hond, daar moet ik persoonlijk niet aan denken, echt! Dan dweil ik wel, jammer maar helaas.
Klopt, dat was iemand welke vergeten was de halsband te verwijderen voor het in de bench gaan. Heel naar gebeuren. Plinten verwijder je iets moeilijker :wink:
Voor wat het water betreft, heb ik daar wel voldoende geschreven'.
pepim
Zeer actief

Baron Axel schreef:
Goed jij jouw mening qua water, ik de mijne ... Overigens onthoudt je jezelf ook van drinken na een bepaalde tijd?
Baron Axel
Actief

pepim schreef:
Baron Axel schreef:
Goed jij jouw mening qua water, ik de mijne ... Overigens onthoudt je jezelf ook van drinken na een bepaalde tijd?
Thx
Je vraag:
Nee, ik heb geleerd deuren te openen, licht aan te doen en een wc ter beschikking - overigens ben al zindelijk, zover mijn weten rijkt al 40 jaar
:wink:
Moos
Zeer actief

Baron Axel schreef:

Je pup 's avonds niet meer laten drinken is zeker geen gemakszucht? Oh neeee, da's alleen maar voor de pup zelf natuurlijk! :denken:

Ik heb hier trouwens ook het een en ander gelezen over kranten in de bench leggen, wat me dan weer het hoogst haalbare van gemakzucht lijkt nu we het er toch over hebben.

Maareh, als jouw kinderen om 6 uur dorst hadden mochten ze dan nog een slokje water, of werkte dat het zindelijkheidsproces te erg tegen?
Afbeelding
Baron Axel
Actief

Moos schreef:
Baron Axel schreef:

....

Ik heb hier trouwens ook het een en ander gelezen over kranten in de bench leggen, wat me dan weer het hoogst haalbare van gemakzucht lijkt nu we het er toch over hebben.
Voor wat de kranten betreft Moos,
Kan ik het enkel maar zeggen dat ik persoonlijk dergelijke afkeur.
Bench gebruikers behoren de bench als slaapplek te behandelen en niet als toilet en slaapplek. Een bench hoort op maat van de hond te zijn en de pup moet gewoon uitgelaten worden - dus gewoon tijdig je nest uit komen zolang de pup dit nodig heeft.

ps: je quote mij en van mijn hand zul jij nergens vinden 'kranten IN de bench leggen'
Laatst gewijzigd door Baron Axel op 06 aug 2006 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.
BeëlzeBubble
Zeer actief

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

Nou ja, zeg. Ik dweil liever een plasje op (of desnoods twee of drie) dan dat mijn pupje de hele nacht dorst heeft. Lekker makkelijk weer: hondje in een kooitje zonder drinken. Heb je er lekker geen last van. Krijgen ze nog wel te bikken of is dat teveel gevraagd?
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
Baron Axel
Actief

BeëlzeBubble schreef:Nou ja, zeg. Ik dweil liever een plasje op (of desnoods twee of drie) dan dat mijn pupje de hele nacht dorst heeft. Lekker makkelijk weer: hondje in een kooitje zonder drinken. Heb je er lekker geen last van. Krijgen ze nog wel te bikken of is dat teveel gevraagd?
Waarom dweilen, gewoon op tijd je nest uit komen, valt er niets te dweilen
:blah:

Nee hoor niet teveel gevraagt; vrees niet - ieder gezinslid krijgt hier volop te eten.
Laatst gewijzigd door Baron Axel op 06 aug 2006 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Moos
Zeer actief

Baron Axel schreef:
Moos schreef:
Baron Axel schreef:

....

Bench gebruikers behoren de bench als slaapplek te behandelen en niet als toilet en slaapplek. Een bench hoort op maat van de hond te zijn en de pup moet gewoon uitgelaten worden - dus gewoon tijdig je nest uit komen zolang de pup dit nodig heeft.

ps: je quote mij en van mijn hand zul jij nergens vinden 'kranten IN de bench leggen'
Ik zeg ook niet dat jij dat zegt; wel dat het genoemd is en dat ik je daar verder niet over gehoord heb. Mij viel dat namelijk wel nogal op; kranten in de bench leggen, als we het over gemakszucht hebben.

Maar ik begrijp dat je ook vindt dat je kinderen en pups niet kunt vergelijken?
Afbeelding
BeëlzeBubble
Zeer actief

Baron Axel schreef:
He ja verdraai de boel maar weer :ok:

Om 8 uur het water weghalen. 's Ochtend weer terug. Dan zit je pup dus zo'n 12 uur zonder water. Walgelijk. Neem lekker een hamster. Die kun je ook in een kooitje proppen. Helaas moet je die kooi wel schoonmaken. Hoewel, kunt dat beest een kurk in zijn reet douwen zodat hij geen keutels laat vallen :ok:

Afbeelding
Baron Axel
Actief

Moos schreef:
Baron Axel schreef:
Moos schreef:
Baron Axel schreef:

....

Ik zeg ook niet dat jij dat zegt; wel dat het genoemd is en dat ik je daar verder niet over gehoord heb. Mij viel dat namelijk wel nogal op; kranten in de bench leggen, als we het over gemakszucht hebben.

Maar ik begrijp dat je ook vindt dat je kinderen en pups niet kunt vergelijken?

Ik zie de verantwoordelijkheid, zorg en inzet voor je dieren/pups of wat ook gelijk aan de verantwoording, zorg en inzet welke je voor kinderen behoort te hebben.
Laatst gewijzigd door Baron Axel op 06 aug 2006 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.
BeëlzeBubble
Zeer actief

Baron Axel schreef:
Nee hoor niet teveel gevraagt; vrees niet - ieder gezinslid krijgt hier volop te eten.
Alleen niks om het mee weg te spoelen :roll:

Afbeelding
Moos
Zeer actief

Baron Axel schreef: Jammer voor je, toch...
Ik zie de verantwoordelijkheid, zorg en inzet voor je dieren/pups of wat ook gelijk aan de verantwoording, zorg en inzet welke je voor kinderen behoort te hebben.
Je weet best wat ik bedoel volgens mij.
Afbeelding
BeëlzeBubble
Zeer actief

Baron Axel schreef:[
En honden horen te drinken te krijgen...

Afbeelding
Some-one
Actief

Ongelezen bericht door Some-one »

Baron Axel schreef:
BeëlzeBubble schreef:Nou ja, zeg. Ik dweil liever een plasje op (of desnoods twee of drie) dan dat mijn pupje de hele nacht dorst heeft. Lekker makkelijk weer: hondje in een kooitje zonder drinken. Heb je er lekker geen last van. Krijgen ze nog wel te bikken of is dat teveel gevraagd?

Als je dan toch op tijd je nest uit komt, waarom haal je dan het water weg?
Baron Axel
Actief

BeëlzeBubble schreef:
Baron Axel schreef:
Alleen niks om het mee weg te spoelen :roll:
Ook dat, hele dagen
's-nachts is de kroeg dicht en slapen wij :smile:
Some-one schreef: waarom haal je dan het water weg?
Al ruimschoots beantwoord
Laatst gewijzigd door Baron Axel op 06 aug 2006 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.
BeëlzeBubble
Zeer actief

Ja lach er maar om... om je hondje in een kooitje met een droge muil

:kotz:

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”