Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Poedeltjes aller landen verenigt U

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Airedale
Actief

Ongelezen bericht door Airedale »

:denken: dit ging toch over poedelverhalen?? :neenee:
doesje
Zeer actief

Ongelezen bericht door doesje »

''ons meiske'' anise.

Afbeelding
groetjes wendy, tjaboo, jip en djaff
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

doesje schreef:''ons meiske'' anise.

Afbeelding
Ze is mooi doesje :ok:
Hoe oud is ze ?
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Airedale
Actief

Ik zag bij verzorging wel iets over tandenpoetsen maar wil graag van poedelbaasjes weten of het waar is dat poedels veel last hebben van tandsteen.

Mijn hondje heeft pasgeleden onder narcose een behandeling gehad maar omdat ze bijna 12 jaar is wil ik voorkomen dat dit nog eens moet gebeuren.
doesje
Zeer actief

Ongelezen bericht door doesje »

Mama Sanneke schreef:
doesje schreef:''ons meiske'' anise.

Afbeelding
Ze is mooi doesje :ok:
Hoe oud is ze ?
ze word volgende maand alweer 10 jaar..als ze wil kan ze heeeeeeeeeel actief zyn :mrgreen: .
groetjes wendy, tjaboo, jip en djaff
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Lies en co schreef:Heb nog nooit zo'n domme hond tegengekomen. Welke hond denkt nu dat een computertas een kat is? Dat terwijl een kwartiertje ervoor onze kat op nog geen twee meter van hem in de tuin passeerde, en hij die niet zag?? De vijver zag niet wit, die was helemaal niet bevroren ofzo. Hij is er gewoon in gegaan.
Die hond zag heel slecht, dat is wel duidelijk.
Dom van jullie dat jullie dat niet ontdekt hebben, dan zou hij nu waarschijnlijk nog gewoon leven.
Eikel :evil:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Ik kom vaak een vrouw tegen in een scootermobiel (heet dat zo?), die aan de lijn een zwart middenslagpoedeltje heeft, dat keihard voor haar uit rent. Net alsof het poedeltje de scootermobiel voorttrekt. Die twee hebben altijd veel plezier, en het is een superleuk hondje :ok:

Verder ken ik helaas geen poedels, ik vind ze wel erg leuk, mits zwart en normaal geschoren (Luka :I: )
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nina »

Ik ken best veel poedels, want iemand op mijn kc fokt grote poedels en heeft er zelf 6, allemaal zwarte. Een buurvrouw van ons heeft een abrikoos, ook een grote poedel.
Ik vind ze geweldig. :ok:
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
Lies en co
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lies en co »

tekkel schreef:
Lies en co schreef:Heb nog nooit zo'n domme hond tegengekomen. Welke hond denkt nu dat een computertas een kat is? Dat terwijl een kwartiertje ervoor onze kat op nog geen twee meter van hem in de tuin passeerde, en hij die niet zag?? De vijver zag niet wit, die was helemaal niet bevroren ofzo. Hij is er gewoon in gegaan.
Dom van jullie dat jullie dat niet ontdekt hebben, dan zou hij nu waarschijnlijk nog gewoon leven.
Denk jij dat we dat niet gezegd hebben tegen het baasje? Alsook dat koekjes ontzettend slecht zijn voor zo'n beestje! (het feit dat hij regelmatig eens overgaf na koekjes te eten zei al genoeg, en ook dat je haast omver viel als hij ademde in je gezicht). Ik lach overigens niet met de manier waarop dat beestje gestorven is! Alleen met het feit dat 'ie niet al te slim was. En vooral met het feit dat z'n baasjes niet al te slim waren. Hoe komt het eigenlijk dat je zo weinig poedeltjes op de hondenschool ziet (ivt het aantal dat er zijn)? Zijn de meeste poedel-baasjes daar dan niet voor te vinden?
fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Ongelezen bericht door fabienne s »

ja je ziet er niet veel op een kc,maar dat heeft denk verschillende oorzaken:
-een poedel hoeft niet opgevoed :denken:
-vaak zijn het wat oudere mensen die er 1hebben
-en er is vaak bij mensen een negatief beeld van de poedel
maar de poedels die je ziet zijn vaak super in de sport.ik zelf heb heel lang getwijfeld tussen de poedel en de flatcoated als hond na mijn 2flatcoateds(qua karakter zijn ze bijna het zelfde)maar toch wordt het een flat maar ik sluit niet uit dat er nooit een poedel komt,zo"n leuke toy of een middenslag gewoon een leuk maatje voor lekker op schoot en om mee te tutten en aan te knippen maar ook voor de sport en de lange wandelingen,dus geen suf ding.
Afbeelding

jemble 5 maanden
Mama Sanneke
Zeer actief

Lies en co schreef:
tekkel schreef:
Denk jij dat we dat niet gezegd hebben tegen het baasje? Alsook dat koekjes ontzettend slecht zijn voor zo'n beestje! (het feit dat hij regelmatig eens overgaf na koekjes te eten zei al genoeg, en ook dat je haast omver viel als hij ademde in je gezicht). Ik lach overigens niet met de manier waarop dat beestje gestorven is! Alleen met het feit dat 'ie niet al te slim was. En vooral met het feit dat z'n baasjes niet al te slim waren. Hoe komt het eigenlijk dat je zo weinig poedeltjes op de hondenschool ziet (ivt het aantal dat er zijn)? Zijn de meeste poedel-baasjes daar dan niet voor te vinden?
Jawel hoor, ik toch.
Alleen is dat niet goed afgelopen op de hondenschool.
Ik heb geen vervoer en daarom de meest dichtbijzijnde gekozen.
Het was een ramp.
Luka is een zeer angstige hond, heeft tot zijn 3m1/2 in kartonnen doos gezeten.
Op de hondenschool hebben ze hem aan zijn lijn omhoog gerukt en door elkaar geschud tot ie jankte.
Zo hoeft het voor mij niet meer.
Maar ik ben wel voorstander om met je hond naar de hondenschool te gaan.
Ik moet zeggen dat ik vrij weinig poedeltjes zie, blijkbaar is het geen gegeerd ras meer hier.
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Mama Sanneke
Zeer actief

fabienne s schreef:ja je ziet er niet veel op een kc,maar dat heeft denk verschillende oorzaken:
-een poedel hoeft niet opgevoed :denken:
-vaak zijn het wat oudere mensen die er 1hebben
-en er is vaak bij mensen een negatief beeld van de poedel
maar de poedels die je ziet zijn vaak super in de sport.ik zelf heb heel lang getwijfeld tussen de poedel en de flatcoated als hond na mijn 2flatcoateds(qua karakter zijn ze bijna het zelfde)maar toch wordt het een flat maar ik sluit niet uit dat er nooit een poedel komt,zo"n leuke toy of een middenslag gewoon een leuk maatje voor lekker op schoot en om mee te tutten en aan te knippen maar ook voor de sport en de lange wandelingen,dus geen suf ding.
De koningspoedels zijn wel in opmars, en ik denk dat die vaker getraind worden dan bv. de middenslag,
voor de meeste mensen hoeft al dat gedoe niet, gewoon een gezellige vriend, meer niet.
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Mama Sanneke
Zeer actief

Ik heb ooit es ergens gelezen dat een poedel normaal gezien Uni-kleur moet zijn.
Luka heeft echter wit/grijs in zijn haren en dat word meer nu hij ouder word.
Iemand een verklaring voor ?
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
fabienne s
Zeer actief

ja,het kan zijn dat er in zijn lijn ergens een witte verschuild zit maar omdat hij geen stamboom heeft kom je er nooit achter en sommige hebben nou eenmaal een kleine witte aftekening,dat kwam soms ook voor bij de abrikosen die mijn bazin fokte(uit zuivere abrikoze lijnen)
Afbeelding

jemble 5 maanden
Airedale
Actief

Wendy is nooit helemaal zwart geweest.
Ze heeft wel een stamboom en daarin staat dat ze zwarte en witte voorouders heeft. En nu ze ouder wodt lijkt ze grijzig.
Airedale
Actief

:denken:
Ik bedoelde het oude poedeltje, het lieek of ik het over mijn airedale had. :
Mama Sanneke
Zeer actief

Airedale schreef:Wendy is nooit helemaal zwart geweest.
Ze heeft wel een stamboom en daarin staat dat ze zwarte en witte voorouders heeft. En nu ze ouder wodt lijkt ze grijzig.
Hebbie een fotoke ?
Luka heeft een witte baard.
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Airedale
Actief

Dit is Wendy.
In september wordt ze 12 jaar, de ouderdom is haar wel aan te zien.

Afbeelding
Airedale
Actief

Ik las dat Luca ook epilepsie heeft. Wendy ook. Vorig jaar, ze was bijna 11 kreeg ze plotseling aanvallen. Wij dachten dat het door stress kwam omdat mijn moeder heel onrustig door haar ziekte was.
Wendy woont nu bij ons en heeft bijna nooit aanvallen, wel krijgt ze fenobarbital en kaliumbromide.
Maar een maand geleden werd ze heel sloom en kon amper nog lopen, bleek ze teveel kaliumbromide te krijgen. Nu is dit verminderd en is ze weer levendig.
Intussen is ze voor haar tandjes onder narcose geholpen maar heeft geen aanvallen gehad tijdens en na de narcose.

Nel
fabienne s
Zeer actief

mooie grijze dame,maar een knipbeurt maakt haar vast nog veel mooier
Afbeelding

jemble 5 maanden
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Lies en co schreef: Hoe komt het eigenlijk dat je zo weinig poedeltjes op de hondenschool ziet (ivt het aantal dat er zijn)? Zijn de meeste poedel-baasjes daar dan niet voor te vinden?
Veel poedels zijn showhonden of huishondjes. Ik heb voor een poedel gekozen, juist om er mee te gaan sporten :ok: Jip leert echt heel snel en ze vindt het helemaal prachtig :cheer: Bovendien zijn er ook niet zo veel poedeltjes meer :19:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Airedale
Actief

fabienne s schreef:mooie grijze dame,maar een knipbeurt maakt haar vast nog veel mooier
Kapper is op vakantie
Laatst gewijzigd door Airedale op 28 jul 2006 23:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Mama Sanneke
Zeer actief

fabienne s schreef:mooie grijze dame,maar een knipbeurt maakt haar vast nog veel mooier
:neenee: ik vind haar prachtig zo.
Ze doet me helemaal aan Luka denken.
Luka is ook zo'n lekker haarballeke
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Mama Sanneke op 28 jul 2006 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Mama Sanneke
Zeer actief

Airedale schreef:Ik las dat Luca ook epilepsie heeft. Wendy ook. Vorig jaar, ze was bijna 11 kreeg ze plotseling aanvallen. Wij dachten dat het door stress kwam omdat mijn moeder heel onrustig door haar ziekte was.
Wendy woont nu bij ons en heeft bijna nooit aanvallen, wel krijgt ze fenobarbital en kaliumbromide.
Maar een maand geleden werd ze heel sloom en kon amper nog lopen, bleek ze teveel kaliumbromide te krijgen. Nu is dit verminderd en is ze weer levendig.
Intussen is ze voor haar tandjes onder narcose geholpen maar heeft geen aanvallen gehad tijdens en na de narcose.

Nel
Luka neemt ook Fenobarbital.
Hij kreeg het toen hij een jaar oud was.
Regelmatig heeft hij nog een aanval, echt heel zielig op zo'n moment.
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Mama Sanneke schreef:
:neenee: ik vind haar prachtig zo.
Ze doet me helemaal aan Luka denken.
Luka is ook zo'n lekker haarballeke
Afbeelding
Ik vind Luka heel leuk zo :ok: Ik wil Jip waarschijnlijk ook zo trimmen of heeeel misschien houdt ik haar neusje zo kort als ie nu is. Ik laat het gewoon groeien en dan zie ik wel :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Airedale
Actief

Wendy's snuitje wordt getrimd met een behaard snorretje, dan ziet het gezicht er ronder uit. Vinden we liever staan. Dat heet geloof ik puppytrim.

Zelf vind ik een poedel met een kaal kontje en hier en daar een bol haar zielig maar dat is voor wedstrijden he.

Nel
Airedale
Actief

Luka is ook een echt schatje, heb je nog andere honden?
fabienne s
Zeer actief

waarom is een kale poedel met hier en daar een bolletje zielig??denk je dat ze daar echt last van hebben??hun intereseert het geen bal hoe ze erbij lopen.ja dat model met die bollen op de kont en voorpoten en met daarbij flink veel haar rondt de middel en op de kop had vroeger een doel:poedels zijn van oudsheer jachthonden op water wild,al dat haar rondt de middel zorgte er voor dat de longen en andere organen niet te koud werden als ze lang in het water waren(poedels hebben geen ondervacht en kunnen dus snel koud worden)die kale poten zorgte voor snelheid in het water,omdat daar dus geen haar zit kunnen ze sneller trappelen in het water.die bollen aan de voorpoten zorgte ervoor dat de gewrichten ook niet te koud en stram werden en die bollen op de kont(flank)zorgte er voor dat ook de nieren warm bleven.tegenwoordig zie je dit model eigenlijk alleen nog maar op show,ik vindt het zelf niet erg mooi tenzij je een hond heb waarbij de billen lekker gespierd zijn,maar bij een spierloze hond vindt ik die kale poten geen porem
Afbeelding

jemble 5 maanden
Airedale
Actief

Ik denk inderdaad niet dat die poedel zichzelf zielig zal vinden, kijkt immers niet in de spiegel (zou hij dat wel doen, nou dan schrikt tie vast wel :mrgreen: ) maar zonder gekheid: ik vind het niet mooi
seven
Actief

Ongelezen bericht door seven »

Het maakt de poedel zelf niet uit hoe hij er uit ziet als hij maar wel regelmatig zijn borstel en knip beurt krijgt
Afbeelding
-------------------------------------------------------
Seven
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”