Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

goede voorlichting helpt........................(niet)

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

kczy
Vaste gebruiker

goede voorlichting helpt........................(niet)

Ongelezen bericht door kczy »

:cry: van het weekend bij schoonpa en ma op visite en wat krijg ik daar te horen mijn schoonzus heeft een pup gekocht Am. bull terriër 4 maanden oud uit een dierenwinkel in belgië
ze zit daar nu op de camping en ik heb haar nog niet gesproken maar ik ben niet van plan haar te gaan feliciteren met deze domme aankoop
hier onder wat foto's van de hokje van achter in deze winkel waaruit de hondjes verkocht worden
Afbeelding
Afbeelding

ik snap het niet dat je hier een pup wil kopen
mijn schoonzus en haar gezin staan al jaren daar in de buurt op de camping en gaan geregeld naar deze winkel
ik heb ze al eens gewezen op de risico's van het kopen in zo'n winkel ze willen alleen niet luisteren :boos:

ik word er in elk geval niet vrolijk van
scooby1
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door scooby1 »

dom, dom en nog eens dom zeg :devil:
Willeke, Scooby & Spike

Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Oh jee... dat is klein amerika of niet? Job kwam daar ook vandaan en ik weet zeker dat dat invloed heeft gehad op zijn gedrag :(:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Ik weet het ...het is vreselijk dom om een puppy daar te halen.
Ik zelf ga dus ook écht niet naar dit soort dingen toe want ik zou niet weg kunnen gaan zonder hondje op de arm. :N:
En god verhoedde dat ik er per ongeluk terecht kom...... :N:
Hoe goed ik alles verstandelijk ook weet....hoe verschrikkelijk dit soort praktijken zijn.....ik zou ze het liefst allemaal mee willen nemen om ze uit dat rothokje/situatie te halen. En ja.....ik weet dat ik daarmee de handel voortzet.
Daarom...ik ga er niet naar toe. Uit zelfbescherming en uit bescherming voor deze hondjes. Mijn meenemen van dit hondje (hondje hokje nr 8...waar me nu dus de hele tijd het koppie op het netvlies van zal staan en dat al alleen bij het zien van deze foto :jank: ) brengt nog veel meer hondjes in dit soort situaties. :jank: :boos:

Ik zou zó graag willen zeggen: ik zal noooooit zo'n hondje meenemen...maar ik kan het niet. Als ik zo'n stumpertje tegen zou komen gaat ie mee voor een beter leven. Oh....wat vreselijk dat ik dit zeg! :N: Laat me dus nooit per ongeluk op dit soort plekken komen.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Klein Amerika......helaas berucht in deze buurt (is hier vlak over de grens) :roll:
Ken een mecheltje wat daar vandaan komt. Op zich een mooi mecheltje, klein reutje, maar het is zeker geen makkelijk hondje. :wink: Zijn eigenaar is ermee in de KNPV beland, wat gelukkig goed gaat. In een doorsnee gezin was dit een gevaarlijk hondje geworden vrees ik.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Afschuwelijk, afschuwelijk :jank: .
Die in hokje nummer 8 viel mij natuurlijk ook meteen op. En die andere foto, die pootjes door de tralies :cry:
essiedepessie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door essiedepessie »

Die in nummer acht die wil ik redden.. zucht.. wat een arm kind..

waarom doet ze zoiets nou? ik krijg er zon naar gevoel bij, al die arme hondjes en arme ouders van de hondjes.. potverdorie, wanneer zou er toch eens een einde aan komen...
Liefs Esther

Afbeelding
mecheltjes
Zeer actief

Ongelezen bericht door mecheltjes »

erg zeg, vooral idd die pootjes door de tralies,of dat hondje onderin die hokjes.
Afbeelding

Anneke, Dylan en Ozzy
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Wat is trouwens een Am. bull terrier???
Bedoel je een Amerikaanse Bulldog of een staf???
In het laatste geval komt de RAD helaas ook om de hoek kijken want een officiële FCI-stamboom zal er niet bijzitten :19:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Vreselijk dat soort puppyfabrieken :jank: :jank: :jank:
Bedoel je geen Bull Terriër?
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Inge schreef:Wat is trouwens een Am. bull terrier???
In het laatste geval komt de RAD helaas ook om de hoek kijken want een officiële FCI-stamboom zal er niet bijzitten :19:
Hihi, mijn vraag die ik net wilde stellen :wink: . Ik ben bang American staffordshire terrier helaas want de verwarring met "bull" komt vaak door de staffordshire bullterrier :roll:
Afbeelding
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Marie-José schreef:Ik weet het ...het is vreselijk dom om een puppy daar te halen.
Ik zelf ga dus ook écht niet naar dit soort dingen toe want ik zou niet weg kunnen gaan zonder hondje op de arm. :N:
En god verhoedde dat ik er per ongeluk terecht kom...... :N:
Hoe goed ik alles verstandelijk ook weet....hoe verschrikkelijk dit soort praktijken zijn.....ik zou ze het liefst allemaal mee willen nemen om ze uit dat rothokje/situatie te halen. En ja.....ik weet dat ik daarmee de handel voortzet.
Daarom...ik ga er niet naar toe. Uit zelfbescherming en uit bescherming voor deze hondjes. Mijn meenemen van dit hondje (hondje hokje nr 8...waar me nu dus de hele tijd het koppie op het netvlies van zal staan en dat al alleen bij het zien van deze foto :jank: ) brengt nog veel meer hondjes in dit soort situaties. :jank: :boos:

Ik zou zó graag willen zeggen: ik zal noooooit zo'n hondje meenemen...maar ik kan het niet. Als ik zo'n stumpertje tegen zou komen gaat ie mee voor een beter leven. Oh....wat vreselijk dat ik dit zeg! :N: Laat me dus nooit per ongeluk op dit soort plekken komen.
Ja, hier precies zo. :wink: er komt dan zeker een hond mee terug, en dan heb ik nog weken buikpijn over de rest van de honden die daar achter blijven.

In Rijswijk zit een dierenwinkel, hier dichtbij dus, en daar zitten ook hondjes in kooien. Ik ga er niet naar toe, al loop ik er tien meter vandaan in het winkelcentrum, want je zou ze zo allemaal mee willen nemen. Maar ja, morgen zitten er dan weer anderen.

Mijn dochter belde me laatst op terwijl ze er stond. Mam............zo'n leuk hondje............kan het echt niet?. Nee dus. Maar het kost me zo'n moeite om dan nee te zeggen.

Het is gewoon onbegrijpelijk dat het allemaal maar kan, en dat er niks aan gedaan kan worden.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Inge O schreef:ik snap alleen niet (en dat bedoel ik niet cynisch, maar echt verbaasd) waarom nederlanders hier over de grens zulke stumpertjes komen kopen - zulke fokkerijen zijn er bij jullie toch ook :denken: ?
Volgens mij niet in die mate als in Belgie gelukkig. Ik ken wel wat puppykennels maar de meeste daarvan fokken niet maar kopen pups op of importeren ze natuurlijk :boos: . In Belgie fokken ze meer zelf denk ik. Misschien minder wetten wat de moeders en het fokken zelf betreft? :19:

Woefkes Ranch is toch ook in Belgie?
Afbeelding
essiedepessie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door essiedepessie »

HIer in stedebroec in het winkelcentrum zitten ook van van allerhande hondjes.. zo ontzettend zielig.. maar ze kosten ook gewoon 500 euro. Mijn pupsels koste 625 dus voor het geld hoe je het niet te laten. Ik begrijp gewoon niet dat je dit wilt, na alle aandacht die er al door de media en diverse fora aan besteed is.
Liefs Esther

Afbeelding
bianca83
Zeer actief

MARC_S schreef:
Inge O schreef:ik snap alleen niet (en dat bedoel ik niet cynisch, maar echt verbaasd) waarom nederlanders hier over de grens zulke stumpertjes komen kopen - zulke fokkerijen zijn er bij jullie toch ook :denken: ?
Volgens mij niet in die mate als in Belgie gelukkig. Ik ken wel wat puppykennels maar de meeste daarvan fokken niet maar kopen pups op of importeren ze natuurlijk :boos: . In Belgie fokken ze meer zelf denk ik. Misschien minder wetten wat de moeders en het fokken zelf betreft? :19:

Woefkes Ranch is toch ook in Belgie?
Woefkes Ranch en puppykennel zit in Belgie ja.
Afbeelding
bianca83
Zeer actief

Volgens mij adverteren de Belgische puppywinkels veel meer dan de Nederlandse. De Belgische zie je bv. overal op Internet met puppies adverteren terwijl ik echt niet zou weten waar ze in Nederland zitten terwijl in Belgie ik er zo een stuk of wat op kan noemen.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ach ja, in dit geval? een uitje met de kids? ze zitten daar dus vlakbij op de camping, en ja daar kom je natuurlijk niet met lege handen vandaan :19:
kczy
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door kczy »

MARC_S schreef:
Hihi, mijn vraag die ik net wilde stellen :wink: . Ik ben bang American staffordshire terrier helaas want de verwarring met "bull" komt vaak door de staffordshire bullterrier :roll:
ja sorry wist het niet precies meer het is een am.staffordshire terrier
en van de rad hadden ze gehoord volgens de verhalen zitten er officiele papieren bij iets wat ik eerst nog wel eens wil zien
bianca83
Zeer actief

Tja waarom dat zo is dat weet ik ook niet. Maar wat ik zelf heel erg gemerkt heb toen wij aan het zoeken waren naar een Dogo fokker die in onze ogen goed was en wat goed voelde werd ik ook omver gegooid met die puppyfabrieken. Ik weet het niet, heb echt geen idee maar 1 uit Nederland ben ik dus nooit tegen gekomen terwijl ik er heel erg veel in Belgie vond :(: Al lijkt het mij toch dat de Nederlandse puppyfabrieken ook gewoon adverteren :denken:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Inge O schreef:
ja, woefkesranch is ook hier :(: . maar kijk, zowel essiedepessie als baily komen al met hondenwinkels, dus wat is dan het verschil? zijn ze hier dan goedkoper of zo? want het zal de koper toch geen barst uitmaken waar ze gefokt zijn, bij de verkoper zelf, of op een ander adres?
de meeste van deze 'winkels' hebben de pups trouwens ook van ergens anders, buiten- én binnenland.
Misschien het aanbod? Dierenwinkels hier die ook hondjes hebben hebben, dacht ik tenminste, meestal niet 20 verschillende rassen zitten.
Even een leuk dagje hondjes kijken, en dan kunnen kiezen uit al die rassen en dan de leukste meenemen. Zoiets? :19:
Afbeelding
bianca83
Zeer actief

kczy schreef:
MARC_S schreef:
ja sorry wist het niet precies meer het is een am.staffordshire terrier
en van de rad hadden ze gehoord volgens de verhalen zitten er officiele papieren bij iets wat ik eerst nog wel eens wil zien
De puppyfabrieken geven geen officieël Sint Hubertus stamboom. Ze zal er een papiertje bij krijgen dat geloof ik wel al heeft ze daar dus echt helemaal niets aan en zal ze de hond nooit overkunnen schrijven in Nederland omdat dat papiertje gewoon niet voldoet. Het is heel erg triest maar haar hond valt dus straks idd gewoon wel onder de RAD ben ik bang ...
Afbeelding
bianca83
Zeer actief

Inge O schreef:
Moos schreef:
Inge O schreef:
ja, woefkesranch is ook hier :(: . maar kijk, zowel essiedepessie als baily komen al met hondenwinkels, dus wat is dan het verschil? zijn ze hier dan goedkoper of zo? want het zal de koper toch geen barst uitmaken waar ze gefokt zijn, bij de verkoper zelf, of op een ander adres?
de meeste van deze 'winkels' hebben de pups trouwens ook van ergens anders, buiten- én binnenland.
Misschien het aanbod? Dierenwinkels hier die ook hondjes hebben hebben, dacht ik tenminste, meestal niet 20 verschillende rassen zitten.
Even een leuk dagje hondjes kijken, en dan kunnen kiezen uit al die rassen en dan de leukste meenemen. Zoiets? :19:
ja, dat vinden mensen wel leuk natuurlijk :roll: . maar wat bianca zegt dat je amper advertenties vindt van nederlandse verkopers wist ik dus niet - wat kan daar dan de reden voor zijn :denken: .

hier zijn ze ontelbaar iig, de adverteerders - twee van mijn studenten liepen vorig jaar stage bij de dienst dierenwelzijn, en hadden als opdracht gekregen deze fokkers aan de hand van advertenties ed. in kaart te brengen....nou, ze verzopen er bijna in :N: :19: .
.

Of ik zoek verkeerd of er staan gewoon echt bijna geen advertenties, ik kan ze echt niet vinden in Nederland :denken:
Afbeelding
Tamara&Dana
Actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bullterrier & American Pitbullterrier

Ongelezen bericht door Tamara&Dana »

Mag toch hopen dat ze een Sint Hubertus stamboom mee
gaan krijgen. Deze is om te zetten in een FCI stamboom.

Dat het schoften zijn is duidelijk maar een AST pup verkopen
aan Nederlanders zonder stamboom? :devil:
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Mensen zouden inmiddels toch wel beter moeten weten :boos: :boos:
Zo triest dit.....

Jacqueline
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

zou me niets verbazen, zal niet de eerste keer zijn :roll:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Tamara&Dana schreef:Mag toch hopen dat ze een Sint Hubertus stamboom mee

klein amerika die officiele stambomen mee geeft?

ik kan me dat niet voorstellen...:(:
bianca83
Zeer actief

yamie schreef:
Tamara&Dana schreef:Mag toch hopen dat ze een Sint Hubertus stamboom mee

klein amerika die officiele stambomen mee geeft?

ik kan me dat niet voorstellen...:(:
Neejoh dat geven ze ook helemaal niet. Ze zullen vast zeggen van wel maken er dan vast een mooi praatje van in de trant van joh als je 100 euro meer betaald krijg je er een stamboom bij en :blah: :blah: Alleen of hij komt nooit of het is iets heel anders :(:
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Ik durf op zeker te beweren dat ze bij Klein Amerika niet aan FCI-stambomen doen.
Een RAD-hondje dus. :roll:

Overigens wordt daar bij mijn weten ook niet zelf gefokt hoor, daar worden honden opgekocht uit het buitenland en bij particulieren die hun pups niet kwijtkunnen.
Groetjes Inge
Afbeelding

Tamara&Dana
Actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bullterrier & American Pitbullterrier

Ongelezen bericht door Tamara&Dana »

Is het hondje al daadwerkelijk gekocht?

Kan er niet geannuleerd worden. Voor het beestje niet
zo'n goed plan naar NL gehaald te worden.
Afbeelding
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

In Belgie is het momenteel zo geregeld, idd 10 jaar geleden begonnen, dat men de broodfok en pretnesten een halt toe wilden roepen. Daaruit is voortgekomen dat je alleen mag adverteren als je een Handelskamer (KvK) registratienummer hebt, dus handelaar bent :19:

Ze kopen vaak hele nesten uit het oostblok en ze kunnen er in Belgie bij een of andere instantie, stambomen bijvragen. Dit zijn dan geen FCI stambomen, maar goed het is een papier en de meeste mensen geven toch niks om dat papiertje wat maar in de la ligt.... .

Daarom kunnen de serieuze hobbyfokkers nergens adverteren, ook al hebben ze de beste papieren en gezondheidsuitslagen bij hun ouderdieren, want je moet in Belgie een handelaar zijn om een advertentie te mogen plaatsen.

De mensen die een pup zoeken, horen ergens de klok luiden en weten nog niet waar de klepel hangt, dus als die een advertentie zien met vermelding rijkserkend bla bla bla dan denken ze dat ze 'goed' zitten.

Als ze dan in zo'n fabriek aankomen nemen ze aan, dat dit regelmatig gecontroleerd wordt en omdat ze rijkserkend zijn 'zal het wel goed' zijn.

Ik heb dat al vaker gehoord van mensen die hier naar de honden kwamen kijken :19:

Ook in Nederland zitten meerdere van dit soort fabrieken, o.m. in Someren die heeft wel 240 honden zitten die hun hok nooit uikomen, maar als die adverteert, zie je alleen een nestje en dat zit dan in de tuin of in de keuken, daar neem je zo een pup mee. Hij zegt dat hij nog varkens fokt en koeien, maar helaas, alle grote lange schuren die je aan de kant van de weg kunt zien staan, zitten vol met honden van alle rassen die 'goed lopen' :evil:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”