Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zelfverzekerd wijffie

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Dazwa84

Zelfverzekerd wijffie

Ongelezen bericht door Dazwa84 »

Volgens mij mogen we ondertussen wel concluderen dat Belle (vandaag 17 weken) een errug zelfverzekerd pupje is t.o.v. andere honden :N: :wink:

Gisteren bij Marloes thuis, toen alle drie de hondjes een botje hadden, trok ze zich niets aan van de ontblote tanden van Moos, toen Belle zijn botje probeerde af te pakken. Sterker nog: ze grauwde er zo overheen! Ook zijn snauwen, wanneer ze te opdringerig was, leek haar niets te doen en ze probeerde toch telkens weer uit te dagen tot spelen (staartje trekken, duwen, etc.)

Dit gebeurde eigenlijk alleen binnenshuis, en wanneer er iets te eten in het spel was. Zo probeerde ze ook een stukje tomaat van Moos af te pakken en grauwde daar ook bij. Buiten in het bos was er geen vuiltje aan de lucht en accepteerde ze de correcties wel. Ook speelde ze hartstikke leuk met Saar en ook Moos liet zich af en toe verleiden
:wink:

Met andere honden is Belle vooral wat zelfingenomen als ze aan de lijn zit, ze is dan niet bozig ofzo maar wel erg blafferig naar de andere hond. Ze is hierin wel goed af te leiden. Naar een 'nee' luistert ze vrijwel ook altijd. Als ze los is speelt ze gewoon lekker mee met de andere honden.

Binnenshuis is ze naar Senna toe erg opdringerig maar goed af te leiden en nadat ik een keer echt boos op haar werd, was het al een stuk minder. Ze laat Senna dan lekker met rust.

De reden dat ik dit topic schrijf is dat Belle vanmiddag, toen ze bij mijn ouders was, terwijl ze nét uitgelaten was meteen naar het kleedje van Senna liep en er een dikke plas overheen deed. Dit is al een aantal keer eerder gebeurd. Zou dit een teken van 'dominantie' (als je daar al van kan spreken) zijn?

Belle is eigenlijk een heel makkelijk pupje, ze luistert voor haar leeftijd erg goed (ook als er andere honden in het spel zijn). Alleen vroeg ik mij dus af hoe we het beste met haar zelfverzekerdheid t.o.v. andere honden kunnen omgaan? Ik ben zelf namelijk niet zo'n zelfverzekerde pup gewend. De honden van huis uit waren tegen andere honden vrij onderdanig, juist als pup. Maar Belle lijkt het allemaal niets te doen :roll: :mrgreen:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Zal ik er, voor de volledigheid :wink: , nog even bijvermelden dat Moos niet echt een indrukwekkende snauwer is. :mrgreen:
In die zin dat de meeste volwassen honden gewoon nog harder doorgaan met wat ze deden waardoor Moos snauwde. Pupjes meestal niet, maar volwassen honden daar maakt hij eigenlijk nooit echt indruk op :wink:
Afbeelding
Dazwa84

Niemand ? :mrgreen:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Een hondje van 17 weken kan de boel aardig uitdagen. Mijn zéér onderdanige pupje (nu reeds lang overleden) pikte de worst uit de bek van zijn zéér dominante pa. Dat lijkt me meer puppygedrag dan wat anders. :mrgreen:
Die plas op het kleedje van Senna zou een dominantieverklaring kunnen zijn, maar dat hoeft niet. In ieder geval de volgende keer opletten dat ze het niet weer doet. Dus tijdig ingrijpen.
Het blaffen naar andere honden als ze aan de lijn is, is iets dat erg vaak voor komt. Ziet er grappig uit, maar sta het niet toe. Het lijkt mij niet zozeer dominantie, maar mogelijk opwinding. Flink afleiden en zorgen dat ze er geen gewoonte van maakt.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gompie
Actief

Ongelezen bericht door Gompie »

Ik denk dat Belle op het moment gewoon een heel brutaal speels pupje is en van alles en iedereen de volle aandacht eist. :smile2:
Zorg dat je zelf een duidelijke roedelleider voor haar bent en geef haar niet te veel vrijheid. Ze is de jongste en de onderste in rang en dat heeft ze niet door. :ok:
Dazwa84

Een beetje laat :oeps: , maar bedankt voor de reacties! Gisteren zijn we met Belle op visite geweest waar ze een Newfoundlander reu hadden en dat is erg goed gegaan! Belle was wel weer vocaal aanwezig maar op een spelende manier en ze hebben dan ook lekker door het huis gesjeesd. Het ging boven verwachting :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”