Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
door het lint met een dolle bui / windkracht 5
Moderator: moderatorteam
-
JonnyBeGoode
- nieuw lid
door het lint met een dolle bui / windkracht 5
picardische herder / 12 weken oud;
Hij heeft af en toe enorme buien. Hij rent dan van voor naar achter, heel ongecontroleerd, hapt in alles wat ie tegenkomt, in je handen, je kuiten, in de afstandsbediening die op de bank ligt, kastpoten etc.
Dat duur zo'n 10 minuten en dan gaat de wind liggen.
We kunnen hem ook niet stoppen..... Voor de rest is het een kanjer hoor, maar komt iemand dit bekend voor en zo ja is hier iets tegen te doen ?
Hij heeft af en toe enorme buien. Hij rent dan van voor naar achter, heel ongecontroleerd, hapt in alles wat ie tegenkomt, in je handen, je kuiten, in de afstandsbediening die op de bank ligt, kastpoten etc.
We kunnen hem ook niet stoppen..... Voor de rest is het een kanjer hoor, maar komt iemand dit bekend voor en zo ja is hier iets tegen te doen ?
- Moos
- Zeer actief
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Gekke 5 minuten, even de overtollige energie eruit.
Is heel normaal en wordt vanzelf wat minder (hoewel Marouck van bijna 4 en Biène van 1 jaar nog regelmatig zulke buien hebben)
Is heel normaal en wordt vanzelf wat minder (hoewel Marouck van bijna 4 en Biène van 1 jaar nog regelmatig zulke buien hebben)
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
Flip
- Zeer actief
Onze Flip van 8 maanden heeft dit vooral als er iets leuks gebeurt, bijvoorbeeld als we met hem in de tuin aan het spelen zijn, of wanneer er iemand langskomt.
De afgelopen 2 weken hebben we 2 logeetjes gehad, waaronder een border terrier van 3.
Reden genoeg voor Flip om een paar keer per dag als een gek door de openstaande tuindeuren naar buiten te stormen, door de hele tuin rennen, dan weer naar binnen en weer terug naar buiten.
Ondertussen neemt hij een hap uit het gras of hapt gauw in de poot van Pelle, die er dan even hard achteraan racet.
Na een paar rondjes zijn ze het geren zat en gaan lekker spelen.
Ik lach me slap als Flip die gekke 5 minuten heeft, net een kanonskogel!
De afgelopen 2 weken hebben we 2 logeetjes gehad, waaronder een border terrier van 3.
Reden genoeg voor Flip om een paar keer per dag als een gek door de openstaande tuindeuren naar buiten te stormen, door de hele tuin rennen, dan weer naar binnen en weer terug naar buiten.
Ondertussen neemt hij een hap uit het gras of hapt gauw in de poot van Pelle, die er dan even hard achteraan racet.
Na een paar rondjes zijn ze het geren zat en gaan lekker spelen.
Ik lach me slap als Flip die gekke 5 minuten heeft, net een kanonskogel!
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Rico is nu 9 jaar oud en heeft nog steeds de gekke 5 minuten. Hij duikt tijdens het rennen met zijn kop in de prullenbak of neemt een slof mee, die in zijn weg ligt. Een stevige brul doet hem soms
kalmeren. Anders houdt hij vanzelf wel op, als het alleen rennen is.
Mijn vorige Corgi had nog op de leeftijd van bijna 16 jaar dagelijks de gekke 5 minuten. Alleen was het gezien haar leeftijd maar 1 minuut geworden.
Mijn vorige Corgi had nog op de leeftijd van bijna 16 jaar dagelijks de gekke 5 minuten. Alleen was het gezien haar leeftijd maar 1 minuut geworden.
- *Anita*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
- Aantal honden: 1
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
-
Charlotte*
- Zeer actief
- Seahorse
- Actief
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Tyson heeft ze af en toe nog wel eens, lekker rauzen over de banken heen en af en toe een sprong op de tafel :N:
Samara gaat ze nu krijgen...die ziet er ook wel de lol van in, alleen ajmmer dat ze dan Tyson ook volgt en op de banken springt, die staan daarna dus een meter of 3 verderop hahahahaha...machtig mooi om tezien hoor!
Jacqueline
Samara gaat ze nu krijgen...die ziet er ook wel de lol van in, alleen ajmmer dat ze dan Tyson ook volgt en op de banken springt, die staan daarna dus een meter of 3 verderop hahahahaha...machtig mooi om tezien hoor!
Jacqueline
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
- sprokkel
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): collie en sheltie
-
mecheltjes
- Zeer actief
wij zeggen altijd dat we Ozzy beter "TORNADO" hadden kunnen noemen en Dylan "STRAALJAGER" of net anders om want als ze hun 5 minuten hebben berg je maar op. je kan beter zorgen dat je geen drinken in je hand of zelfs op tafel hebt , want met een pech springen ze over de salontafel heen of zo als Oz er boven op.En dan nog een paar rondjes over de bank racen. Zal vanzelf wel weer overgaan
Anneke, Dylan en Ozzy
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
-
Gompie
- Actief
:N:
Ja . . . je weet niet wat je ziet hé . . . als je denkt een rustig puppy te hebben.
Zo'n "oncontroleerbaar projectiel" schiet door huis en je staat volledig machteloos toe te kijken.
Dat is dus "normaal". Het went vanzelf. Daar moet je je gewoon aan overgeven.
Sam heeft zijn eigen speelweide en nu bewaart hij zijn "puppyrace" tot hij in de wei is. Ik geniet daar elke dag weer van.
Ja . . . je weet niet wat je ziet hé . . . als je denkt een rustig puppy te hebben.
Zo'n "oncontroleerbaar projectiel" schiet door huis en je staat volledig machteloos toe te kijken.
Sam heeft zijn eigen speelweide en nu bewaart hij zijn "puppyrace" tot hij in de wei is. Ik geniet daar elke dag weer van.
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
- Ger
- geregistreerd lid
In de meeste gevallen, dus niet in alle gevallen, is dit een manier om energie kwijt te raken. Plots gaat de schakelaar om en wordt de spurt ingezet. Thuis of buiten, maakt niks uit, het moet er uit dus gaan met die banaan. Soms is het alleen maar heen en weer vliegen maar af en toe wordt er ook naar iets gehapt wat toevallig op de weg wordt tegengekomen. Niets kwalijks en soms is het wel grappig om te zien ook.
Bij ons in de buurt zie ik een aantal honden die even naar buiten worden gelaten om te plassen en te poepen en dan weer naar binnen. Die stakkers zijn slecht af, kunnen hun energie niet kwijt en gaan dat op hun manier oplossen. En hoe jonger ze zijn hoe groter de behoefte om die energie kwijt te raken.
Onze Amber is nu 2 en doet het ook. De bank op er overheen en aan de andere kant er af en dat in hoog tempo en enkele keren achter elkaar. Soms stoot ze haar koppie aan de salontafel maar dat deert er niks. Voor ons een teken om er direct een eind aan te maken en naar buiten te gaan.
Daar heeft ze dan de ruimte en het gedrag herhaalt zich tot ze moe is, dan is het afgelopen.
Heerlijk om een hond zo te zien rennen.
Bij ons in de buurt zie ik een aantal honden die even naar buiten worden gelaten om te plassen en te poepen en dan weer naar binnen. Die stakkers zijn slecht af, kunnen hun energie niet kwijt en gaan dat op hun manier oplossen. En hoe jonger ze zijn hoe groter de behoefte om die energie kwijt te raken.
Onze Amber is nu 2 en doet het ook. De bank op er overheen en aan de andere kant er af en dat in hoog tempo en enkele keren achter elkaar. Soms stoot ze haar koppie aan de salontafel maar dat deert er niks. Voor ons een teken om er direct een eind aan te maken en naar buiten te gaan.
Daar heeft ze dan de ruimte en het gedrag herhaalt zich tot ze moe is, dan is het afgelopen.
Heerlijk om een hond zo te zien rennen.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
-
zwijntje
- Actief
-
Jolly
- Zeer actief
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
Re: door het lint met een dolle bui / windkracht 5
Tuindeur open zetten?JonnyBeGoode schreef:picardische herder / 12 weken oud;
Hier hebben ze het ook' nog wel eens, dan doe ik snel de kamerdeur dicht en mogen ze uitrazen in de keuken en de serre, waarbij ik dan ook heel vriendelijk de achterdeur voor ze openzet