Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik lees elke keer dat je de ongelukjes moet opruimen zonder dat het puppy dit ziet, ik doe dit ook trouw maar vraag mij eigenlijk af waarom is dit ????
Ben wel een beetje blond maar niet helemaal achterlijk hoor
Ik hoop een reactie te krijgen met duidelijke uitleg.
Ik lees elke keer dat je de ongelukjes moet opruimen zonder dat het puppy dit ziet, ik doe dit ook trouw maar vraag mij eigenlijk af waarom is dit ????
Ben wel een beetje blond maar niet helemaal achterlijk hoor
Ik hoop een reactie te krijgen met duidelijke uitleg.
Dit is wat mij zo te binnen schiet, anderen weten er mogelijk nog wel een paar
Maak ook daar trouwens geen drama van. Als hij eens een keertje ziet dat je boel opruimt is er geen man over boord.
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Ik ruimde eigenlijk altijd op waar ze bij waren; ze gingen zelfs soms in de keukenrol hangen (en dan dacht ik altijd "oh ja, ik weet nu weer waarom ze het advies geven niet op te ruimen waar je puppy bij zit ).
Maar ik ken inderdaad ook alleen de redenen die hierboven genoemd zijn
Heel eerlijk gezegt houd ik er niet altijd rekening mee.
Dan zou ik Harley eerst buiten moeten zetten als hij iets gedaan heeft.
Staat nl overal met zijn neus bovenop.
Eerlijk gezegd heb ik ook nooit zo veel begrepen van dit 'regeltje'. Heb ook nooit gemerkt dat er iets van stress ontstond door het schoonmaken. Ik vraag me zelfs af of zo'n pupje zich realiseert dat wat je aan het schoonmaken bent van hem afkomstig is? En inderdaad, tijdens het schoonmaken werd er aan mijn kleding gehangen of ging hij er met de keukenrol vandoor . En Dante was echt binnen no time zindelijk (is echt geen opschepperij )
Nooit gedaan en al me honden binnen 3 tot 5 dagen semi-zindelijk.
Dit mede omdatik de 1ste week elke 2uur de wekker laat aflopen om uit te laten en na elke x eten of slapen ze buiten zet.
Binnen een week, als ze aangeven wanneer ze wat moeten doen gaat de wekker een paar uur later af en binnen 2 weken slaap ik zelfs vaak de hele nacht door.
Hond zit wel snachts in de bench (Amstaff he )
Dus ik zie dat regeltje echt als een broodje aap verhal
Willynwood-Sindlar schreef:Nooit gedaan en al me honden binnen 3 tot 5 dagen semi-zindelijk.
Dit mede omdatik de 1ste week elke 2uur de wekker laat aflopen om uit te laten en na elke x eten of slapen ze buiten zet.
Binnen een week, als ze aangeven wanneer ze wat moeten doen gaat de wekker een paar uur later af en binnen 2 weken slaap ik zelfs vaak de hele nacht door.
En daar kom ik toch weer even dit super-snelle zindelijk verhaal wat afzwakken
Ik geloof direct dat er pups zijn die op die manier heel snel zindelijk zijn, ik had er zelf eentje die met 12 weken volkomen zindelijk was.
Ik had er echter ook eentje waarmee ik echt letterlijk elke kwartier buiten stond overdag en na het eten, slapen en spelen. En elke nacht 3 keer. En die was 'pas' zindelijk met ruim 5 maanden.
Dus het is niet altijd zo dat als je maar genoeg eraan doet en genoeg oplet je je pup ook snel zindelijk hebt.
klopt als een bus de twee die ik nu heb hadden het alle 2 binnen 7 tot10 dagen begrepen, maar mijn vorige hondje(die ik 15 jaar heb mogen hebben)heeft er 2 jaar over gedaan om echt helemaal zindelijk te worden.
heb wel altijd gelijk de boel opgeruimt, of de pup dat nu kon zien of niet.
Willynwood-Sindlar schreef:Nooit gedaan en al me honden binnen 3 tot 5 dagen semi-zindelijk.
En daar kom ik toch weer even dit super-snelle zindelijk verhaal wat afzwakken
Ik geloof direct dat er pups zijn die op die manier heel snel zindelijk zijn, ik had er zelf eentje die met 12 weken volkomen zindelijk was.
Ik had er echter ook eentje waarmee ik echt letterlijk elke kwartier buiten stond overdag en na het eten, slapen en spelen. En elke nacht 3 keer. En die was 'pas' zindelijk met ruim 5 maanden.
Dus het is niet altijd zo dat als je maar genoeg eraan doet en genoeg oplet je je pup ook snel zindelijk hebt.
Volledig met je eens,de ene hond is de andere niet.Ik heb ook een neefje van 10 die nog steeds een luier aan moet snachts terwijl ze zusje van 2,5 de hele nacht droog is
Maar feit blijft dat je moet opruimen als de hond het niet ziet imo onzin is
loving bulls schreef:klopt als een bus de twee die ik nu heb hadden het alle 2 binnen 7 tot10 dagen begrepen, maar mijn vorige hondje(die ik 15 jaar heb mogen hebben)heeft er 2 jaar over gedaan om echt helemaal zindelijk te worden.
heb wel altijd gelijk de boel opgeruimt, of de pup dat nu kon zien of niet.
Mja...doet de moeder in zijn nest toch ook,die gaat ook niet wachten tot ie slaapt
Ik denk dat het meer een kwestie is van niet mopperen en gewoon opruimen ofdat je iets andsers opruimt en niet het plasje van je pup.
Samara wil soms wel eens een foutje maken en van haar ruim ik het ook zonder commentaar op, net of het de gewoonste zaak van de wereld is.
Tyson was al heel vroeg " zindelijk" met 14 weken al helemaal....en ook daar heb ik nooit moeilijk bijgedaan...gewoon opgeruimt waar hij bij was maar niets gezegd.
Ligt ook een beetje aan je hond wanneer die nou precies zindelijk is....Zoe is nooit zindelijk geweest, we weten haar ritme en plasschema al jaren en zolang we ons daar aan houden doet ze niets in huis....maar kom niet 15 minuten later...kan je dweilen....en zij wordt 12
jacq1970 schreef:Ik denk dat het meer een kwestie is van niet mopperen en gewoon opruimen ofdat je iets andsers opruimt en niet het plasje van je pup.
Samara wil soms wel eens een foutje maken en van haar ruim ik het ook zonder commentaar op, net of het de gewoonste zaak van de wereld is.
Tyson was al heel vroeg " zindelijk" met 14 weken al helemaal....en ook daar heb ik nooit moeilijk bijgedaan...gewoon opgeruimt waar hij bij was maar niets gezegd.
Ligt ook een beetje aan je hond wanneer die nou precies zindelijk is....Zoe is nooit zindelijk geweest, we weten haar ritme en plasschema al jaren en zolang we ons daar aan houden doet ze niets in huis....maar kom niet 15 minuten later...kan je dweilen....en zij wordt 12
Jacqueline
Ik ruim het gewoon op nadat ik mijn pup heb uitgelaten, want z emoet er eerst uit als ze binnen heeft geplast, dat zijn de "regels" dat ze dus doorhebben dat ze het buiten moeten doen. En dan ruim ik het op en soms ziet ze het maar volgens mij kan dat geen kwaad.
Mijn jongste hond, inmiddels 6 jaar was ook in no-time zindelijk. hij heeft welgeteld 1 plasje binnen gedaan.
De oudste, nu 13 heeft er 8 maanden over gedaan. Die gaf ook niets aan, als hij moest plassen bleef hij plots staan en gooide de kraan open. Moest ie poepen..... waarom rondjes draaien en snuffelen, als je moet poepen ga je gewoon zitten.
Hahahaha dit doet ie nog steeds, als we ergens lopen ook al is het midden op straat.. als ie moet poepen dat poept ie ook meteen.
Moon schreef:Eerlijk gezegd heb ik ook nooit zo veel begrepen van dit 'regeltje'. Heb ook nooit gemerkt dat er iets van stress ontstond door het schoonmaken. Ik vraag me zelfs af of zo'n pupje zich realiseert dat wat je aan het schoonmaken bent van hem afkomstig is?
helemaal mee eens .
Ik ook. Heb gewoon altijd de boel opgeruimd waar meneer bij was. En net zoals Marloes zegt, hij vond de keukenrol geweldig speelgoed .