Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

fulltime werken en een hond...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Ik ben minder gaan werken voor de honden, ik werk 3 dagen p/w. Ik werk ook nog eens onregelmatig, dus als ik werk is Michael thuis. Ze zitten nooit lang alleen.
Toen ik nog alleen was, was het allemaal een stuk moeilijker. Toen werkte ik wel fulltime, maar ging vaak 's middags 2 uur naar huis en daarna weer terug naar mn werk. Als dat niet kon, zorgde ik altijd voor een uitlaat. Ik heb toen ik alleen was ook echt gekozen voor herplaatsers, omdat ik vind dat je voor een pup een tijd vrij moet nemen.
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Ik werk 4 dagen. Tot voor kort was ik alleen en moest ik het alleen doen. Ik werk onregelmatige diensten waarvan vrij veel nachten. Dan ben ik overdag dus gewoon thuis. Verder heb ik een vader die ze uit kan laten en een uitlaatservice. Ik heb wel een tweede hond genomen zodat de eerste nooit echt alleen zou zijn.
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Hoi,

Ik werk 27 uur, verdeeld over: maandag de hele dag en de rest alleen de ochtenden tot 1 uur. Ik werk in het onderwijs, dus heb naast mijn werk ook 12 weken vakantie per jaar. :wink:
Rens werkt wel full-time, maar heeft onregelmatige diensten en draait voornamelijk late diensten. Onze honden zitten dus erg weinig alleen. Als Rens op een maandag een keer een vroege dienst heeft, ben ik met 5 minuten fietsen thuis om de honden tussen de middag uit te laten.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

johan1969 schreef: Ik kan me niet voorstellen dat je een verantwoordelijke job hebt en maar 28 uur per week aanwezig bent.
Hoi Johan,

Een beetje een weinig subtiele opmerking vind ik dit... :denken: Ik ben logopedist, lijkt me een verantwoordelijk genoeg beroep. Toch werk ik maar 27 uur...
Alsof je in 28 uur niet verantwoordelijk genoeg bezig kunt zijn!? :roll: (Misschien is het een eye-opener voor je om je te realiseren dat niet alle banen zich binnen een kantoorgebouw af hoeven spelen?)
Edwin Fagnano
Actief
Mijn ras(sen): Rodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Edwin Fagnano »

Wij werken allebei fulltime, maar hebben wel tussen de middag 1,5 uur siesta (wonen maar 5 minuten van het werk), zouden we zuidelijker wonen dan was dit nog meer.

's morgens voor het werk maken we een goede wandeling met hem, tussen de middag 1,5 uur in de tuin, flink oefenen en wandelen in de omgeving en 's avonds doen we van alles met hem.

Het grootste deel als er je er niet bent slaapt hij.

We hebben hem van begin af aan rustig leren alleen te zijn (2 weken vrij voor genomen en daarna nog 4 weken iedere dag om 10 en 15 uur een keer een kwartiertje gaan kijken) en het gaat perfect!
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Ik woon nog thuis :mrgreen: er zijn 3 mensen die voor de honden zorgen,
Mijn zus werkt fulltime, van 15.00-23.00 (ook soms zon en zaterdagen)
mijn mams werkt elke ochtend van 9-12
ik werk ma t/m do van 7.30-15.15 en vrijdags 7.30-12.30

officieel zitten de honden nooit alleen. Mijn zus gaat meestal rond 10-11 uur uit bed. De honden zitten max 3 uur per dag "alleen thuis".
Voor de honden is dit ideaal!! Als ik het huis uit ga, neem ik Nanni mee of Nanni blijft thuis. Tuana is van mijn zus zeg maar, die neemt haar mee als ze het huis uit gaat
Seven6
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie x border collie

Ongelezen bericht door Seven6 »

ik werk fulltime en toen ik koda net kreeg nam ik vakantie {lees zwangerschapsverlof hahaha} nu wwrk ik weer 40 uur maar heb ik pauze ga ik naar huis om met koda uit tegaan en te spelen ik heb 2 x een half uur en 1 x een kwartier en in de half uren ga ik naar huis ik werk maar 2 minuten fietsen van mijn huis vandaar anders had ik niet al weer een hond genomen
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

Scooby schreef:
johan1969 schreef: Ik kan me niet voorstellen dat je een verantwoordelijke job hebt en maar 28 uur per week aanwezig bent.
Hoi Johan,

Een beetje een weinig subtiele opmerking vind ik dit... :denken: Ik ben logopedist, lijkt me een verantwoordelijk genoeg beroep. Toch werk ik maar 27 uur...
Alsof je in 28 uur niet verantwoordelijk genoeg bezig kunt zijn!? :roll: (Misschien is het een eye-opener voor je om je te realiseren dat niet alle banen zich binnen een kantoorgebouw af hoeven spelen?)
Ik heb ook geen kantoorbaan (en werk 40 u per week + 10 uur in de auto).

De rest van je werk (klantenadministratie....) kan je misschien van thuis uit doen ?

Nogmaals : ik spreek alleen over de situatie in Belgie.
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
Boelie
Actief

Ongelezen bericht door Boelie »

Wij werken allebei fulltime. Mijn vriend overdag en ik werk met onregelmatige diensten.

Ik draai voornamelijk middag- en nachtdiensten en incidenteel een vroege dienst of een dagdienst.

Mijn vriend is in de weekenden altijd vrij en dan is er dus bijna de hele dag iemand thuis.
Door de week heb ik vaker een paar dagen vrij en ben dan ook bijna de gehele dag bij de honden en met ze aan de gang.

Als ik middagdiensten heb zijn de honden ongeveer vijf en een half uur alleen. Dat is wel wat lang, maar daar staat dan wel tegenover dat ze vantevoren en erna goede wandelingen krijgen en de rest van de week amper alleen hoeven zijn (hooguit als er een boodschap gedaan moet worden).
Als ik nachtdienst heb ga ik overdag in de woonkamer slapen zodat ik wakker wordt als ze iets nodig hebben of er uit moeten en zodat ze niet alleen zijn.
Het is niet altijd ideaal, maar het kan vele malen slechter denk ik.

Uiteraard ben ik het ermee eens dat dit met een pup niet kan en met volwassen honden enkel wanneer je ze dit goed hebt aangeleerd en rustig hebt opgebouwd.
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ik werk fulltime en ben alleen, als ik mijn honden niet had mogen mee nemen had ik geen hond genomen hoe graag ik dat ook wilde. Gelukkig mag ik ze dus lekker mee nemen dus kon ik weer aan een hond beginnen.
BeëlzeBubble
Zeer actief

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

Ik heb de mazzel dat ik fulltime bij de honden kan zijn. Ben huisvrouw dus.
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Limanade »

ik en me vriend werken allebij fulltime..
maar mijn vriend begint vroeg.. om half 8 al en ik meestal rond 10 uur
daarbij heeft mijn vriend 2 keer in de week lange pauze en dan gaat hij naar huis voor de hondjes.. als hij geen lange pauze heeft dan is hij om 4 uur alweer thuis

en als het niet anders kan hebben we altijd wel iemand die onze hondjes tussen de middag uit wil laten maar dat komt haast niet voor

we hebben ook bewust voor een 2e hond gekozen zodat ze niet alleen zitten maar gezellig met elkaar... al zit er wel 1 in de bench want die sloopt alles :mrgreen:
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
Billy98
Actief
Mijn ras(sen): Västgötaspets

Ongelezen bericht door Billy98 »

Op dit moment werk ik 4 dagen per week en de woensdag ben ik vrij.
Mijn vriend werk 5 dagen per week.
Billy gaat op dinsdag naar m'n moeder (woont vlakbij)
90 % van mijn vrijetijd gaat dus uiteraard in Billy op en ik heb het er graag voor over! De andere 3 dagen zit hij zo'n 8 uur alleen dit gaat gelukkig prima oke misschien niet ideaal maar het gaat.... k laat hem achter met een goed gevulde kong. (dan voel ik me minder schuldig en heeft hij even wat te doen)

Maar fulltime werken en een hond houden is geen makkelijke opgave.
Ik vind dat je goed moet weten waar je aan begint! In deze situatie waarin ik dus moet werken zou ik niet aan een nieuwe hond durven (lees wel willen) beginnen. Stel dat deze niet zo goed alleen zou kunnen blijven? dat zou ik een hond niet aan willen doen.

Maar ik denk dat er ook veel honden zijn waarvan het baasje thuis is en die minder aandacht en beweging krijgen als mensen die buiten hun werk heel veel tijd aan de hond besteden.
Het zal altijd wel een discussie blijven of het nu wel of niet mogelijk is om bij een fulltime baan een honden te houden.

Groetjes Lianne en een poot van BILLY!
Afbeelding
Groetjes, Lianne
ellebel
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door ellebel »

Ik kan me niet voorstellen dat je een verantwoordelijke job hebt en maar 28 uur per week aanwezig bent
:smile: Er zijn bijvoorbeeld genoeg dierenartsen die parttimen hoor, als jij dat geen verantwoordelijke baan vindt ben ik blij dat ik jouw hond niet ben :mrgreen:

On topic: Isa gaat mee naar de faculteit en zit daar in de kennel, ze komt er 3x uit in de gemiddeld 10 uur dat ik daar rond loop. 's ochtends en 's avonds wandel ik naar de faculteit en weer terug naar huis (3 kwartier). Dan ga ik 's avonds laat nog een keer weer met haar wandelen dus volgens mij komt ze niks te kort.
Higgins

Ongelezen bericht door Higgins »

Ik werk partime ( 20 uur ) 4 dagen 5 uurtjes. Robin werkt 32 uur in de week, maar das eigenlijk altijd wel meer :roll: .
Higgins is max 5 uur alleen. Maar meestal minder.
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

ellebel schreef:
Ik kan me niet voorstellen dat je een verantwoordelijke job hebt en maar 28 uur per week aanwezig bent
:smile: Er zijn bijvoorbeeld genoeg dierenartsen die parttimen hoor, als jij dat geen verantwoordelijke baan vindt ben ik blij dat ik jouw hond niet ben :mrgreen:
Ik spreek over de situatie in Belgie... daar werken de meeste dierenartsen zelfstandig en is er maar 1 dierenarts in hun praktijk.
Met alle papierwerk erbij zullen die wel 60 uur per week werken.

Nogmaals : in Belgie vind je maar weinig deeltijdse banen (< 36u/week).
Ik heb eens op de site van de VDAB gecheckt voor alle deeltijdse banen in de regio Antwerpen en ik vond er 7 (!).

Een paar als receptionist(e) in een bedrijf of hotel, een paar als verkoopster/cassiere in de supermarkt en eentje als verpleger/ster in een ziekenhuis.

Dan weet je het wel zeker ?
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

johan1969 schreef: Nogmaals : in Belgie vind je maar weinig deeltijdse banen (< 36u/week).
Ik heb eens op de site van de VDAB gecheckt voor alle deeltijdse banen in de regio Antwerpen en ik vond er 7 (!).

Een paar als receptionist(e) in een bedrijf of hotel, een paar als verkoopster/cassiere in de supermarkt en eentje als verpleger/ster in een ziekenhuis.

Dan weet je het wel zeker ?
Een vriendin van mij is verpleegkundige in Belgie en werkt... 28 uur...

Groetjes, Karen
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Ik werk fulltime en heb daarnaast een pony die ook aandacht wil. Daan kan gelukkig mee naar mijn werk (manege waar ook mijn pony staat) Hij zit daar in een ruime kennel met meestal nog een hond. In de pauze gaat hij mee naar het bos en daarnaast gaat hij meestal mee de pony naar de wei brengen. Na sluitingstijd mag hij loslopen en verdwijnt hij meestal in het bos op konijnenjacht. Soms is het wel echt schipperen, geef ik meer aandacht aan Daan of aan de pony of ga ik vroeg naar huis zodat de kat ook aandacht kan krijgen.
Afbeelding
ikke24
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door ikke24 »

Martijn schreef:Volgens mij hebben we het nu meer over belgië dan over de mogelijkheid een volwaardige baan in part-time te hebben.

ja en ook dat was niet het topic. Het topic ging over fulltime werken met een hond.
doggies
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door doggies »

ik werkte tot voor kort halftijds én in België :wink: : ik gaf les op een school vlakbij ons huis, dus ik was weg van half 9 tot 12 of van half 2 tot 4. langer dan dat was Padmé nooit alleen... volgend schooljaar blijf ik thuis voor de kinderen, omdat mijn man meer in het buitenland zal zijn, en zelfs als ik ooit weer full time ga lesgeven, ben ik nog steeds anderhalf ur thuis tijdens de middag, én ten laatste om 4 uur, én in de vakantie, ... de doggen zijn dus nooit lang alleen.
ann
Afbeelding
Lies en co
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lies en co »

Hier ook twee drukke fulltime jobs. Maar, er valt te schuiven. M'n vriend is bakker, dus ongeveer 10 uur werken per dag (soms 12 uur of meer). Hij begint 's nachts, dus in de namiddag is er zoiezo iemand thuis. Ik werk halftijds in een rusthuis, en halftijds thuis. Vaak is het zo dat ik in de namiddag begin, dus dan zijn de honden maar enkele uurtjes alleen (max een uur of 6, 2x per week). Verder heeft m'n vriend twee weekdagen vrij, omdat hij altijd in het weekend werkt. En werk ik ook 's avonds, wanneer m'n vriend thuis is. Kortom: de honden zitten niet té veel alleen.
Meeko
Zeer actief

Ongelezen bericht door Meeko »

Ik studeer en mijn vriend werkt fulltime (36 uur).

Ik ga na mijn studie parttime werken. Dit omdat ik gewoon graag tijd doorbreng met mijn hond, de tijd met haar is me meer waard dan het geld wat ik zou verdienen met een fulltime baan :wink:
ikke24
Vaste gebruiker

Meeko schreef:Ik studeer en mijn vriend werkt fulltime (36 uur).

Ik ga na mijn studie parttime werken. Dit omdat ik gewoon graag tijd doorbreng met mijn hond, de tijd met haar is me meer waard dan het geld wat ik zou verdienen met een fulltime baan :wink:

Heey woon jij in landgraaf? ik in Nuth :)
Zit julie hond dus overdag alleen? Of heb je oppas/uitlaatservice?
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

En hoe doen de vrijgezellen het ? Mensen die niet samenwonen ?
Meeko
Zeer actief

Ongelezen bericht door Meeko »

ikke24 schreef:
Meeko schreef:Ik studeer en mijn vriend werkt fulltime (36 uur).

Heey woon jij in landgraaf? ik in Nuth :)
Zit julie hond dus overdag alleen? Of heb je oppas/uitlaatservice?
Ik studeer... dat wil zeggen zo'n 4 uur in de week naar school :smile:
ikke24
Vaste gebruiker

O jah....hahaha ik was even vergeten hoe een studentenleven in elkaar steekt hahahaahh
Desi
Actief

Ongelezen bericht door Desi »

Mijn vriend en ik willen allebei een hond, maar we hebben afgesproken dat we hem wel genoeg aandacht moeten kunnen geven. Als we allebei full time werken en de hele dag van huis zijn nemen we geen hond.
Groetjes Desiree, Tommy en Cindy
Afbeelding
Benji&Brenda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Benji&Brenda »

Ik studeer fulltime wat bij mijn studie wel inhoudt dat ik vaak wel 5 dagen per week naar de faculteit ga. Ik heb ook regelmatig dagen van 8:30 tot 17:15/17:30 maar het kan heel erg verschillen. Verder werk ik op zaterdag van 10:00 tot 17:00 uur. De honden zijn echt mijn hobby dus ik vind het heerlijk mijn vrije tijd daarin te kunnen stoppen, dat is echt ontspanning en zorgt er ook voor dat ik de nodige ontspanning neem :wink:
Op woensdagavond en zondagmorgen ga ik ook nog met ze naar training.
Het is voor mij dus wel een reden waarom ik nog thuis woon (nou heb ik het geluk dat het te doen is qua afstand), zo komen ze namelijk niks te kort en hoeven ze niet zo lang alleen te zitten. Mijn vader werkt fulltime en is alleen in het weekend thuis maar mijn moeder werkt een paar ochtenden en soms 's avonds en gaat 's middags lekker een uur met ze wandelen. Ze komen dus niks te kort :ok:
Groetjes Brenda en een pootje van Britt en Bram - www.stativo.nl
Afbeelding
Hondengek
Actief

Ongelezen bericht door Hondengek »

Ik werk ongeveer 28 uur in de week mijn vriend 40. Maar ik heb veel late diensten ik begin dan om half 4 's middags en mijn vriend komt om 5 uur al thuis. Ook werk ik veel weekends of alleen 's morgens. Mijn vriend is weekends dan wel weer thuis dus dat is makkelijk te combineren. Als het wel een keer uitkomt dat we allebei een hele dag van huis zijn, laat mijn schoonvader mijn hond uit. Dat duurt zo'n twee uur, dus dan is mijn hond lekker uitgeput en dan is ie toch niet de hele dag alleen! :wink:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ik werk parttime, speciaal voor de honden aangezien we anders 1 van onze honden nooit hadden gekregen als we allebei fulltime werkten...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”