Zelf hebben wij een maltezer van 8 maanden oud.
Afgelopen mei ging het best leuk met deze twee hondjes samen en waren vaak lekker aan het ravotten. Speelse bijtbewegingen, voorpoten tegen elkaar enz., gewoon lekker spelen, je kon zien dat ze het leuk vonden.
Nu, inmiddels is de oudste hond geholpen en heeft ons mannetje waarschijnlijk goed last van zijn hormonen, is er geen spelen meer bij
Ik heb wel het idee dat de kleinste het een leuk spelletje gaat vinden, om als hij de oudste op de grond ziet (de oudste zit vaak op te bank omdat de kleinste daar nog niet op kan springen) als een speer naar haar toe te rennen en in haar oren gaat happen. Zij gaat dan weer al grommend en bijtend terug op de bank.
Ik vind dit zo vervelend, ik wil zo graag dat ze het samen leuk hebben.
Ons hondje (de kleinste dus) geeft (in mijn ogen) het spelen aan door speelse bijtbewegingen te doen bij de oudste hond in haar oren (deed hij in mei ook altijd en toen was het allemaal goed).
Heb ik gelijk dat puppies zo het spelen aangeven, of is dit ook geen goed gedrag van onze kleinste?
Op puppycursus speelt onze hond wel heel leuk met de andere puppies, nooit geen problemen.
Ik voel me nu in huis alleen maar politieagentje.
Kunnen jullie mij aub helpen met tips/ advies hoe ik deze twee honden bij elkaar kan laten zijn op een goede manier.
Ook wil ik niet dat de kleinste een verkeerd beeld overhoud van deze ervaring met een andere hond en gaat denken dat elkaar bijten erbij hoort, ik zie nl nu ook dat onze kleine terug gaat bijten, terwijl hij dat eerder nog nooit gedaan heeft
Kunnen jullie mij helpen?
Alvast bedankt.
Groetjes Sonja