Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Agresieve hond

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

sypke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabijhoun
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door sypke »

Zoek stok! schreef: Ik vind Stabijs niet echt stabiel op het moment.
Zulke uitspraken kun je pas doen als je een ras goed kent (minstens enkele tientallen honden regelmatig ziet en fokproducten volgt) en over langere tijd volgt.
Afbeelding
Mark-fryslan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mark-fryslan »

sypke schreef:
Zulke uitspraken kun je pas doen als je een ras goed kent (minstens enkele tientallen honden regelmatig ziet en fokproducten volgt) en over langere tijd volgt.
Kan het niet aan het weer liggen?

Groetjes mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
sprokkel
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): collie en sheltie

Ongelezen bericht door sprokkel »

Wat akelig voor jullie en wat zullen jullie geschrokken zijn zeg. Hoe oud is je kindje eigenlijk? Als het nog heel jong is hoeft hij er niet veel schrik aan over te houden hoor, zeker omdat jullie zelf een hond hebben waar het blijkbaar wel goed mee gaat.
Voor de rest sluit ik me bij de anderen aan, wanneer in het huis van je schoonzus constant kinderen over de vloer zijn lijkt het me niet verantwoord, dan de hond wegsluiten, maar ja, dat is ook niet prettig. Of herplaatsen, je schrijft ook dat de hond wel lief is voor je schoonzus. Afmaken is echt niet nodig, de verantwoordelijkheid ligt altijd bij volwassenen, en ja, met honden en kinderen moet je inderdaad ogen in je achterhoofd hebben. Al zijn er honden met een hele hoge tolerantie naar kinderen, je mag er nooit vanuit gaan.
Heel veel sterkte met je zoontje.
groetjes
Marijke
sypke
Zeer actief

Mark-fryslan schreef:
sypke schreef:
Kan het niet aan het weer liggen?
Bij hevige buien meer Stabijbeten? :wink:
Afbeelding
Mark-fryslan
Zeer actief

Ik wil nog wel even extra zeggen dat ik het voor jou en je kind echt een heel naar verhaal vind.

Je zus kun je wat dat betreft wel e.a. verwijten. Juist omdat de maatschappij bijna eist dat de spuit erin gaat bij dit soort incidenten is het van groot belang dat je dit soort bijtincidenten voorkomt.

Een moeilijke hond met een slechte start nemen betekend een hele verantwoordelijkheid.

Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

Airedale
Actief

Ongelezen bericht door Airedale »

Ik weet geen oplossing maar wil je veel wijsheid wensen en hoop dat je zoontje geen blijvende schade ondervind.
Uit je verhaal blijkt dat je zelf ook een hondenvriend bent en ondanks de situatie begrip hebt voor je schoonzus.
En natuurlijk kan de hond er niets aan doen, je zegt dat het een hond met een verleden is.

Groetjes, Nel
sypke
Zeer actief

Martijn schreef: Het is doodsimpel om te zorgen dat er geen kinderen in het huis roindlopen zonder eerst de hond weg te sluiten. Er hoeft daar niemand voor doodgemaakt of weggedaan te worden.
Als in het huis van de schoonzus regelmatig kinderen langs komen (buurkinderen, neefjes, nichtjes, vriendjes van de eigen kinderen?) is dat niet zo simpel. Er zijn mensen bij wie de deur letterlijk altijd open staat voor bezoek. Dan kan er dus iemand in je huis zijn voordat jij dat weet en zonder dat je weet waar je hond is op dat moment.
Afbeelding
Mark-fryslan
Zeer actief

Martijn schreef:
Mark-fryslan schreef:Sommigen honden kunnen blijkbaar niet goed bij kinderen. Doe dat dan ook niet. Is herplaatsen nog een optie? Zal ook wel lastig worden voor een hond met dit etiket. Dan kom je alsnog op euthanasie uit omdat er domweg geen markt voor is. Weer een klote verhaal erbij. Triest hoor.
Ze kunnen de hond ook gewoon houden, hoor.
Er is geen plicht om ineens maatregelen te nemen behalve de twee niet meer bij elkaar te zetten.

Het is doodsimpel om te zorgen dat er geen kinderen in het huis roindlopen zonder eerst de hond weg te sluiten. Er hoeft daar niemand voor doodgemaakt of weggedaan te worden.
Als die bereidheid er is dan is dat natuurlijk het mooiste.

Groetjes Mark

Mark-fryslan
Zeer actief

Martijn schreef:
Mark-fryslan schreef:
Martijn schreef:
Mark-fryslan schreef:Sommigen honden kunnen blijkbaar niet goed bij kinderen. Doe dat dan ook niet. Is herplaatsen nog een optie? Zal ook wel lastig worden voor een hond met dit etiket. Dan kom je alsnog op euthanasie uit omdat er domweg geen markt voor is. Weer een klote verhaal erbij. Triest hoor.
Ze kunnen de hond ook gewoon houden, hoor.
Er is geen plicht om ineens maatregelen te nemen behalve de twee niet meer bij elkaar te zetten.

Het is doodsimpel om te zorgen dat er geen kinderen in het huis roindlopen zonder eerst de hond weg te sluiten. Er hoeft daar niemand voor doodgemaakt of weggedaan te worden.
Als die bereidheid er is dan is dat natuurlijk het mooiste.

Groetjes Mark
Nog sterker...als je die bereidheid niet hebt had je nooit een hond moeten nemen.
ja ik weet het....

Groetjes mark

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

sypke schreef:
Heb je m'n tweede zin ook gelezen?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Higgins

Ongelezen bericht door Higgins »

M@ri@nne schreef:
lara 2 schreef:
M@ri@nne schreef:
lara 2 schreef:De volgende keer bijt die hond iemand een oog uit , hond treft geen blaam tis immers de schuld van de eigenaar
Denk je dat het toekomstige slachtoffer daar wat mee opschiet ?

Ik hou erover op , ik vroeg om meningen , sta open voor alles en hoopte op adviezen niet op beschuldigingen , daar schiet ik niks mee op
Dank voor jullie aandacht
Nee als de baas een verantwoordelijke baas is dan komt het niet zover.
En je staat blijkbaar niet zo open voor meningen als jezelf denkt.
Daar heb ik mijn twijfels dus over en ik sta zeker open voor meningen alleen weet ik nu onderhand wel dat het mijn eigen schuld is , misschien zouden jullie met adviezen kunnen komen over het hoe nu verder ?
Advies:
Laat die hond nooit meer bij een kind.
Laat je kind nooit meer bij een onbetrouwbare hond.
Eigenlijk moet je kinderen en honden altijd in de gaten houden, hoe lief de hond ook is en hoeveel hij ook verdraagt van het kind ( al hoewel ik dat al heel erg vind klinken, want een hond is geen speelgoed voor een kind ).
Ook ik vind dat de hond niet moet boeten hiervoor, doe de hond dan in de tuin oid als je langskomt.

Higgins kan niet goed met kleine kinderen overweg. Dus ik laat er ook geen kleine kinderen bij komen. Dat is de verantwoording die je als eigenaar van een hond hebt.
Maar waar ik me aan kan iriteren zijn mensen die hun kinderen zomaar naar jou hond toe laten rennen met handjes klaar om "aan te vallen" ( in de ogen van de hond ). Dus jullie als eigenaar van de hond en ouders van het kind hebben beide schuld.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

lara 2 schreef:Je zegt het al ...... niet alleen laten
Die van ons was ook niet alleen met de hond , wij waren erbij
Betekend dit dan dat de hond voortaan de hele dag achter slot en grendel moet omdat er constant mensen en kinderen binnen kunnen lopen ?
jullie waren erbij maar hebben dus niet goed opgelet blijkbaar...
Hier kan niemand maar zo binnenlopen, alles zit dicht en mensen kunnen alleen binnen als ze aanbellen...
denk ik dat er een risico zou zijn gaan de honden naar buiten...
zo niet, blijven ze lekker binnen maar blijf ik ten alle tijde verantwoordelijk voor mijn honden, met als gevolg dat als mij het gedrag van het bezoek niet aanstaat t.o.v. de honden, ze ook kunnen vertrekken! Het is mijn huis en mijn regels.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
zwijntje
Actief

Ongelezen bericht door zwijntje »

Ik heb een kennis met een Boxer, deze is heel lief, maar door haar enthousiasme springt nogal eens mensen omver. Mensen die hier schrik van hebben draaien hun om, beginnen te roepen,... Logisch, ze hebben er schrik van. Nog logischer dat de Boxer dan ook eens geprobeerd te bijten heeft omdat hij dacht dat de vreemde wou aanvallen.

Vanaf dit eerste incident zet mijn vriendin gewoon elke keer als er bezoek is de hond in de tuin. Simpel. Het is niet zielig, de hond blijf gewoon een tijdje alleen in de tuin. Ik vind het persoonlijk zieliger als je de hond in zo'n situaties zet en dan afmaakt omdat hij (in zijn ogen) geen andere keuze had als te bijten.

Je kan de hond herplaatsen bij iemand waar niet zoveel bezoek komt, of toch geen kinderen. Of je schakelt een gedragstherapeut in, maar dan moet je schoonzus er wel hard aan werken. En dan nog, zal zij haar hond nooit met kinderen alleen mogen laten.

Veel sterkte met je zoontje.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”